Motorun Nokta Dönüşü

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motorun Olduğu Yerde Yan Ayak Üzerinde Döndürülmesi:


    [​IMG]
    İlk olarak motorun yanında durunuz. Bacaklarınızı en azından omuz genişliğinizde açarak motor merkez hattına(aks hattına) 90 derece gibi dik bir açıyla pozisyonunuzu alınız.İkinci olarak sol elinizi sol elciğe atın, sağ eliniz içinde motorunuzun sağ tarafında tutabileceği sağlam bir yer bulun. Yolcu ayaklığının sap kısmı en çok kullanılan yerdir. Bu yoksa yolcunun sağ taraftaki tutamacı olabilir. Oda yoksa egzozların altından sağlam bir yerden tutunuz. Önemli olan tuttuğunuz yerin tutulabilir ve sağlam olmasıdır.


    [​IMG]
    Sağ taraftan tutulan yerle motoru yan ayak üzerinde döndürürken kontrolün ve dengenin çoğu sağlanır. Sağlam ve tutulabilir bir yeri(sağ tarafta) kavradıktan sonra motoru kendinize doğru yan sehpanın üstüne almak üzere çekmeğe başlayınız. Bunu yaparken sol ve sağ ellerinizde ki uyguladığınız çekiş kuvveti dengelenmelidir. Başlangıçta dengelemek kolay olmayacaktır. Ön ve arka tekerler yerden darbeler alarak döneceklerdir. Her iki tekerinde yerden aynı anda kesilerek açının tam doğru olarak sağlanması birkaç saniye alacaktır. Motoru yan sehpa ucuna kaldırıp orada dengelediğinizde artık bedeninizin ve motorunuzun birlikte döndürülmesi işlemine başlayabilirisiniz. Sağa veya sola döndürme işi duruma göre sizin seçeceğiniz bir şeydir. Bu motoru döndürmek istediğiniz yön ve fiziksel çevrenin durumuyla ilgili olarak karar vermeniz gereken bir tercihtir. Dizlerinizin hafifçe kırık tutulması size denge sağlama konusunda dik durulması şekline göre hareketin başarıyla yapılması yönünde avantaj sağlayacaktır.

    Dönüşü tamamladığınızda motoru tekrar yavaşça aşağıdaki fotoğraflardaki şekilde tekerleklerinin üzerine indiriniz.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Yan sehpa(ayak) şaseye değilde direk olarak motorun gövdesine akuple edilmiş motorlarda bu teknik kullanılmamalıdır. Zarar verir.
    Alıntıdır :
     
  2. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Ağır motorlar ve zayıf vücutlar sözkonusu olunca motorsikletin altında kalma tehlikesi de artıyor. Bu durumda ilk denemeleri başka arkadaşların yardımıyla yapmakta fayda görüyorum.

    Bir de ayaklığın bastığı yer mutlaka sert zemin olmalı.

    Denemeyle sabittir :D
     
    Erol Ceyhan ve Şenol SEL bunu beğendi.
  3. Tayfun Seyrekbasan

    Tayfun Seyrekbasan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Aralık 2009
    Mesajlar:
    505
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok


    bülent abiye kesinlikle katılıyorum lakin yapı olarak zayıf bir arkadasım ilk denemesinde motoru düşürüp altında kalmıştı vede bacağını kırmıştı.bu arada bende onu gördükten sonra bi türlü cesaret edip bu hareketi bu zamana kadar yapmaya cesaret edemedim doğrusu:)
     
  4. Mehmet Yıldız

    Mehmet Yıldız Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Mart 2010
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    "Yan sehpa(ayak) şaseye değilde direk olarak motorun gövdesine akuple edilmiş motorlarda bu teknik kullanılmamalıdır. Zarar verir."


    YBR 125 de yan sehpa şaseyemi monteli? Bu yöntem kullanılabilir mi?
     
  5. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sadece bir selam :mad:

    Çok Önemli!!![​IMG]

    >>>>>MF Kuralları<<<<<

    >>>>>Kullanıcı Adı (Nick)<<<<<

    >>>>>Profil Bilgileriniz<<<<<

    >>>>>Sizi Tanıyalım<<<<<

    Anlayışınız için teşekkürler, Motosikletforum Yönetimi...
     
  6. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
    O bacağını kıran arkadaş nasıl yaptı hayret doğrusu, başta benim de korktuğum bir teknikti ama sonradan öğrenmek zorunda kalınca arkadaşım oldu kendisi :)

    Dar, dönülmesi zor, motosikleti geri geri ittirmeniz gerekip de gücünüzün yetmediği (özellikle geri geri yokuş) yerlerde %100 faydalı bir hareket. Varadero gibi bir hayvanı insanlar sürebilip-süremediğinizi bilmese bile bu hareketi yaptığınızı gördüklerinde hayret ediyorlar. Halbuki işin sırrı güçten ziyade dengede ;)
    Eğer bu hareketi sık sık yapmak zorunda kalıyorsanız arada bir yan sehpayı kontrol etmenizde fayda var; zira zamanla deforme olabiliyor, hatta ileride kırılabiliyor. Ayrıca yan sehpanız çok ince ise bu hareketi denemeyin, bel verebilir...
     
  7. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Bu formülü ortalam günde 2 defa uyguluyorum her hangi bir sıkıntısını görmedin yapı olarak pek etkileyeceğini sanmıyorum ben 50 kg ama çök rahatlıkla nokta dönüşü yapabiliyorum.
     
  8. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ben denedim ordan biliyorum ve öyle yazıyorum.Yani klavyeden değil.
    BMW R 1200 GS ve R 1200 RT olabiliyorsa ve hiç te sorun olmuyorsa ybr de hiç bir şey olmaz.Ben dar yerlerden ziyade acil dönüşlerde kullanıyorum.Zaten nasıl park ettiğimi bir çok arkadaşım İstanbul'daki iftar yemeği sonrasında ki ortaköy toplaşmasında gördüler.
     
  9. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
    YBR gibi hafif bir motosiklet ve Şenol Abi gibi güçlü bir insan için çocuk oyuncağı olsa gerek ;)
    Nasıl park ettiğini merak ettirdin şimdi abi :)
     
  10. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motosikletimi olsun oto olsun hep çıkış istikametinde park ederim.
     
    Enes ŞİMŞEK bunu beğendi.
  11. sedatguven

    sedatguven Üye

    Kayıt:
    18 Ocak 2010
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosiklet:
    Honda
    Sevgili Şenol,
    Ne gerek var bu tür bir yönteme. Bence gerek yok. Çok çok extrem bir durum yoksa bunu uygulanması motorumuza zarar da verir. Seyahatte park etmeden önce motorumuzu düzgün bir metodla park edersek bu yöntemi kullanmaya hiç gerek kalmaz.
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  12. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Burada yazılı Motosikletleri nasıl park etmeliyiz
    http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=5048
     
    Enes ŞİMŞEK bunu beğendi.
  13. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
    Sorması ayıp olmazsa PAN kaç kg?
     
  14. sedatguven

    sedatguven Üye

    Kayıt:
    18 Ocak 2010
    Mesajlar:
    95
    Beğeniler:
    68
    Şehir:
    İstanbul-Beylikdüzü
    Motosiklet:
    Honda
    287 kg kuru. Islak 303 kg gibi bir değerde.
     
    Enes ŞİMŞEK bunu beğendi.