Motosiklet Fren Patlaması?

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Engin.Özdemir tarafından paylaşıldı.

  1. Engin.Özdemir

    Engin.Özdemir Yeni Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    0
    Merhaba. Her ne kadar zor olsada bir Motorsiklet'in freni patlarsa yavaşlamanın veya durmanın yolları nedir? Acele bir bilgi lazım bir tartışma nedeniyle .. Yardımlarınızı için şimdiden teşekkürler..!
     
  2. Selcuk Gurdal

    Selcuk Gurdal Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2009
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    Bursa
    Motosiklet:
    Kymco
    gazı bırakman yeterli, gaz bırakmak o kadar etkili ki motosikletlerde çoğu zaman fren bile yapmıyorum. gazı kapa, vites küçült gayet güzel durabilirsin.
     
  3. Murat Kılınç

    Murat Kılınç Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    İST Bakırköy
    Motosiklet:
    Honda
    yavaşlamak için sağlam bir yokuş çıkabilirsin :D
     
  4. Önder Dikmen

    Önder Dikmen Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    150
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Altıntepe, İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Frenlerin ikisi birden patlamaz diye düşünüyorum(eğer ki patlıyorsa gerçekten şanssız birisindir)
    Gazı kapamak ve vitesi düşürmek acil durman gerekmiyorsa yeterli olacaktır.

    Tabi tecrübeli arkadaşlar daha pratik çözümleri paylaşırlarsa sayende bizlerde öğrenebiliriz.
     
  5. Ahmet Yürekli

    Ahmet Yürekli Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    diyarbakır
    Motosiklet:
    Yamaha
    ayaklarını motorun lastiklerine sürterek durabilirsin.

    ben küçükken bisikleti öyle durduruyordum.:D
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Nasıl bir tartışma bu.
    Sadece bu tartışmaya cevap alabilmek için mi üye oldunuz.Cevap vereyim ama neyle ilgili bir tartışma ve neden bu kadar önemli soruyu soran kişi kendini tanıtmaz ve bir çok kişi hiç tanımadığına cevap verir.
    Bu forum bilgi paylaşımı tamam da soran da kendini tanıtarak bilgi paylaşımına katkıda bulunabilir.
    Yanılıyormuyum.
     
    İlhan.Aydınlıoğlu bunu beğendi.
  7. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sakın deneme.
    Ha dersen evde yedek ayak var o zaman başka.İstediğin gibi sürt bakalım duracak mı.
     
  8. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Durmasan bile ciddi yavaşlarsın ve güvenli yerde kendini motosikletten atarsın.
     
  9. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Şenol Hocam, sorandan bağımsız olarak yanıtını bilmek önemli bence.

    Düz yoldaysan ve önün açıksa sağ şeritten (gerekirse emniyet şeridinden) gaz keserek sürtünmenin etkisiyle yavaşlayarak durmak en mantıklısı. İş biraz da şansa kalmış tabii (mesela en soldaysan sağa geçebilmek, emniyet şeridi olması, emniyet şeridinin düzgün olması, aşırı hız yapmıyor olman vb).

    Bence asıl sorun yokuş aşağı giderken yaşanır. Belli bir hızın (20 km) üstünde tek başına arka fren de negatif sonuç vereceği için önerilmez...

    Bunun dışında tek çözüm kontrollü bir lowside yapmak gibi görünüyor. Tabii ki tam korumalarla.
     
    Erol, Özgür ve Şenol SEL bunu beğendi.
  10. Altan

    Altan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Honda
    Motosikletlerde fren sistemi otomobillerdeki gibi merkezi değildir.
    Yani ön ve arka frenler tamamen bağımsızdır.Biri patlasa dahi diğeri sorunsuzca çalışmaya devam edecektir.
    Bu konudaki en karmaşık sistem olan Dual Combined ABS Motosiklet frenlerinde bile ortak çalışan kaliperler diğer sistemden bağımsız olarak tasarlanmıştır.
    Yani arka frene bastığınızda çalışan ön fren kaliperi aslında ön fren sisteminden bağımsızdır (Hondalarda )Arka fren patlasa dahi öndeki 6 kaliperden sadece 1 tanesi çalışmayacak böylece ön freni kullanarak sorunsuzca durabileceksiniz.
    Benzer bir durum ön ile kombine çalışan arka frenler için de geçerli.

    İkisinin aynı anda patlaması ise sanırım bir insanın başına gelebilecek en talihsiz durum olur. :eek:
    Bu durumda da motor freni elinizin altında.Sizi durdurmaz ama ciddi şekilde yavaşlatabilir.