Motosiklet Kaskları

Konu, 'Motosiklet Kaskı' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motosiklet Kaskları
    Standartlar, Basit ve Sade...

    Sevgili arkadaşlarım, geçenlerde bir dost meclisinde “güvenli kask, standartlar, olması gerekenler ve fiyatlar” konusunda pek de tatmin edici cevaplar bulamayınca biraz araştırma yaptım. Aşağıda çevirisini görebileceğiniz yazı beni oldukça tatmin etti. Nacizane paylaşmak istedim...

    ingilizce bilen dostlarımız yazının orijinalini
    http://www.motorcycleparts-accessories-andmore.com/motorcycle-helmets-standards.html adresinden takip edebilirler. Bilmeyen dostlarımız için çevirmeye devam :)

    Ricam, tecrübeli büyüklerimizin yazıyı değerlendirmeleri ve eğer muteber olarak değerlendirilirse konunun ilgili bölümde yönetimimizce sabit tutulmasıdır.

    --/--

    Amerika Birleşik Devletleri'nde motosiklet kasklarıyla ilgili iyi bilinen iki standart bulunmaktadır. Bunlardan birincisi FMVSS 218 yada herkesin bildiği adıyla DOT standartlarıdır (ki bu standart ABD'de yasal olarak satılabilecek ve yollarda kullanılabilecek tüm kasklarda olması gereken Birleşik Devletler hükümet standartıdır). DOT standartı ilk kez 1974 yılında düzenlenmiş olup 1980 yılında güncellenmiş, 1988 yılında tekrar güncellenerek günümüzdeki haline getirilmiştir. Bu günlerde DOT standartlarının yenilenmesi ve günümüze uyarlanması için hummalı çalışmalar devam etmektedir ve yeni DOT standartları pek yakında sunulacaktır.


    İkincisi ise Snell Vakfı tarafından belirlenen standartlardır. Snell Vakfı kasklar konusunda kendi standartlarını belirleyip kendi testlerini uygulayan özel bir kuruluştur. Snell sertifikasının itibarı gerçekten çok yüksektir ve en iyi kask üreticilerinin çoğu tarafından desteklenir. DOT testlerinden çok daha sıkı olmasına rağmen sadece ve kesinlikle üreticilerin kendi istekleriyle tabi tutulabilecekleri bir test standartları dizisidir.

    Üçüncü bir kask standardı ise Avrupa Ekonomik Topluluğu standartlarına dayanan ve uluslararası platformda en çok kullanılan ECE standartlarıdır. ECE 22.05 standardı dünya çapında 50'den fazla ülkede gerekli olan standarttır. Genelde rastlanan sıkıntı farklı ülke standartlarıyla bilinen majör test standartlarının bazen uyuşamamasıdır. Fakat tüm motosiklet sürücüleri için iyi olan şey ECE 22.05 standartları ile DOT standartları birbirleriyle çakışmamaktadır. Test sonuçları göstermektedir ki, ECE kaliteli kasklar aynı zamanda DOT kaliteli kaskların standartlarını da karşılamaktadır. Hatta ECE test standartlarında uygulanan şiddetler DOT standartlarından daha kuvvetli olduğundan tüm DOT sertifikalı ürünler ECE standardını geçemeyebilmektedir! Yani diyebiliriz ki bir anlamda ECE sertifikalı kasklar DOT standartları kasklardan daha güvenlidir.

    Gerçekte yapılan çalışmalarda görülmüşütür ki motosiklet kazalarının %95'ine yakın kısmında kaskların maruz kaldığı şiddetler ECE ve DOT standartları testlerinde kaska uygulanan şiddetlerden daha azdır. Bu çerçevede hem ECE onaylı hem de DOT onaylı kasklar kullanıcılarına iyi koruma sağlamaktadır.


    ECE 22.05 standardının bir avantajı daha kaskların daha satılmadan önce bir grup zorunlu testten geçmeleri gerekliliğidir. Bunun anlamı şudur, ECE 22.05 standardına sahip kaskların herbiri fabrikadan ayrılmadan önce zorunlu örneklem testine tabii tutulurlar ve garanti altındadırlar.



    Bu testler yapılırken, kask üreticisi yetkilisi ve yetkili denetim firması temsilcisi (mesela TUV Almanya) beraberce şahit olmak durumundadır. Buna şahitlik testi adı verilmektedir. Eğer kask bu şahitlik testinden geçemezse çizim tahtasına (en başa) geri döner.


    DOT standardı temel olarak üreticinin kendisine verdiği bir sertifikadır. Üretici testi kendi laboratuarında gerçekleştirir ve eğer kask testi geçerse standarda uygunluğunu beyan eder, DOT/NHTSA bir aksi bilgi alana (genellikle bir şikayet) kadar kask piyasada kalır ve bir şikayet vukuu bulduğunda ürünler pazardan geri çekilir.

    Tüm çarpma türlerine (yada kaza türlerine) karşı maksimum koruma sağlayacak bir kask üretilmesi imkansıza yakındır. Hiçbir kask kullanıcısını tahmin edilebilir tüm (yada bazen tahin edilemez) etkilere karşı koruyamaz. Ve fakat yüksek standartlar değerini karşılayabilecek performanstaki kasklar (ECE 22.05, DOT yada Snell vb) en azından size elde edebileceğiniz maksimum korumayı sağlar.

    ECE 22.05 sertifikalı kasklar aynı zamanda AMA, CCS, Amerikan Formula ve WERA yarışları için de akredite sayılmaktadır ve neredeyse tüm profesyonel yarışçılar (yol yarışları, motokros yarışları, Moto GP yarışları) bu standarttaki kaskları kullanmaktadır. Hem DOT hem de ECE 22.05 ssertifikalarının her ikisine birden sahip olan kaskların gerçekçi en yüksek korumaya sahip olduklarını bu çerçevede kabul etmek yanlış olmayacaktır.

    Eğer ECE standartları hakkında tam bilgi sahibi olmak istiyorsanız birleşmiş milletlerin ilgili katalogunu aşağıdaki linkten PDF formatında indirebilirsiniz:
    http://www.unece.org/trans/main/wp29/wp29regs/22rv4e.pdf (OEG Notu: katalog ingilizce, mühendislik bilgisi gerektiren ve 110 sayfa uzunluğunda bir katalogdur. çeviri isteyenin kırarım kalbini :D )

    Lütfen unutmayın, binlerce saat süren zorlu testler ve maalesef gönülsüz kazazedeler tarafından defalarca ispat edilmiştirki KASKLAR TAKILMADIKLARI MÜDDETÇE İŞE YARAMAZLAR!!!

    Çeviri: Emre GÖNEN
     
  2. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    paylaşım için teşekkürler.
     
  3. Edis Buğra

    Edis Buğra Misafir

    Kaskın kaliteli olup olmadığını fiyatından da anlayabilir miyiz? Kaskın bu bahsedilen sertifikaya sahip olup olmadığını nasıl anlarız? Kıyısında köşesinde bir damgası etiketi mi var? Kaskı kesinlikle deneyerek mi almalıyız? İnternet satışlı bir sitede 30-40 TL'ye kasklar gördüm. Benim beklediğim fiyat 150-200 TL'nin üzerindeydi tahminimdeki yani. Kasklar gerçekten ucuz mu bu kadar? Ayrıca kaskın iç malzemesi neyden olmalı? Bilgisizce gidip satıcının önergeleri doğrultusunda kask almak istemem.

    Son olarak boş düz siyah kask alıp (piano black yada mat siyah) bunu kendi gönlüne göre dizayn eden, tasarlayan var mı aramızda? Nasıl bir tasarım işlemlerinden geçtiğini merak ediyorum. Etiketleyip spreyle mi boyanıyor? sticker gibi mi yapıştırılıyor neyle boyanıyor bunun gibi :) Çünkü kimsede olmayan sadece bana özel bir kask dizayn etmek istiyorum.

    Teşekkürler.
     
  4. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    kaskın kaliteli olduğu fiyatından biraz olsun anlaşılır
    ucuz etin yahnisi yenmez misali 30tl lik kask kafayı ne
    kadar korur tartışılır.ama bu demek değildirki illa
    pahalı olacak!! piyasaya yeni girmiş markalar her üründe
    olduğu gibi pazara tutnma çabasıyla beraber tabiki daha
    ucuz olacaktır.benim fikrim alacağınız kask için min 100-150tl
    ayırmanız gerektiğidir.
    kaskın iç malzemesi derken koruma olarakmı yoksa iç kumaş malzemesimi??
    kaskların iç malzemesi yumuşak teri emen ve nefes alan kumaş olmalı.

    forum polisimiz turgay airbrush tekniği üzerinde uzmandır yerinde
    olsam kafana göre kaskı alıp sprey boyayla boyamam;)
     
  5. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Kimsede olmayan özel dizayn kask için 2000 € hazırla ben adresi vereceğim. :)
     
  6. Edis Buğra

    Edis Buğra Misafir

    Bahsettiğim boş şekilsiz resimsiz bir kask alıp kendi istediğim gibi tasarlamaktı. Ondan sonra bu tasarımı kaskın üzerine bir şekilde aktarmak. Kask tasarlatmak istememiştim :D
     
  7. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Piyasadaki ürünlerin neredeyse hepsi DOT ve ECE onaylı. Aralarındaki büyük fiyat farkları bence birkaç nedenden:

    1) Pahalı markalar marka satıyorlar, fiyatlarını düşürmüyorlar
    2) Standartlar minimumu belirliyor, bazı marka/modeller bunların epey üzerindeyse fiyat farkı oluşuyor.
    3) Fakat asıl neden ergonomi. Kaskın darbe dayanıklığı zaten geçilince, hafiflik, havalandırma, içinde kullanılan malzemenin kalitesi, vizörün kalitesi, vizörün değiştirilebilirliği, çene kayışının kalitesi, yüksek hızlarda sesin miktarı (mutlaka olacak ama kaç dB), hızlı giderken kafanı yana çevirdiğinde oluşan direnç miktarı (aerodinamik tasarım) gibi bir çok faktör fiyatı belirleyici olarak ortaya çıkıyor.

    Birkaç soruya yanıt, ayrıca birkaç da benden eklenti:
    a) Kaskınızı giymeden almayın, ilk giydiğinizde de biraz sıkı olsun, sonradan bollaşıyor.
    b) Kaskın üzerine mümkün olduğunca çıkartma vb yapıştırmayın
    c) Kask ile kaza geçirirseniz (ör. 1.5 metreden kaskın yere düşmesi karşılığı darbe) kask güvenirliğini kaybediyor, yenilemek gerekiyor.
    d) Kaskların raf ömürleri üretimden itibaren maksimum 5 sene. Yani iki sene önce üretilmiş kaskı alırsanız sağlam olsa da 3 sene sonra değiştirmek gerekiyor (bunun ne kadarının üreticilerin lafı olduğunu hiç bilemedim :D.
    e) Hem kaza durumunu bilmemeniz, hem sıhhi nedenler, hem de tam size olmama olasılığı yüksek olduğu için ikinci el kask almak doğru değil.
    f) Tüm motorsiklet giysileri gibi kasklarda da görünürlük önemli (siyah seviyor olsanız bile). Bu sadece gece sürüşlerinde değil, gündüz bile işe yarıyor...

    .
     
    Metin ve Hakkı Okay Saraç bunu beğendi.
  8. Hakkı Okay Saraç

    Hakkı Okay Saraç Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    0
    Verdiğiniz bilgiler için teşekkürler Bülent bey. Aynı kask markasında sadece renk farklı olduğu için ekstra ücret talep ediliyormu acaba?

    Ayrıca süper kalite kaska 700 milyon yatıramayan bütçeye göre 300-400 arası başlangıç için öneri markanız ne olur?
     
  9. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Rica ederim. Uzman değilim ama ben de her şeyi alırken (hele yaşamım ona bağlıysa) dibine kadar araştırma yaparım, bunlar oradan aklımda kalanlar.

    Tüm araştırmalarım sonucunda fiyat-performans olarak en iyi seçimlerden birinin Delta Bisiklet'te (www.mototr.com) satılan Zeus 1200 olduğunu gördüm ve aldım. Benim için de başlangıç kaskı idi ve tüm ekipmanları ve motorsikleti aynı anda aldığım için bütçemi sınırlamak zorundaydım. Malum sağlam, rahat, ucuz sıfatları tamamen biraraya gelemiyor, ortayolunu buluyorsun :) Ulaş da sağolsun forum üyelerine yardımcı oluyor :D

    Daha sonra aynı serinin güneş vizörlüsü çıktı, o zaman olsa onu alırdım (o dönem sadece Shubert'lerde vardı, o da çok pahalı idi). Ayrıca bir siyah vizör alarak durumu idare ettim. Fakat biliyorsunuz siyah vizörle gece kullanılmaz. Yani bir yere gündüz gidip gece dönerken sorun yaşarsınız. Zaten 50 km/h'in üzerinde hızlarda vizörü açık bırakmak çok zor :) Bu sorun bende devam ediyor tabii ki... İkinci kaskım siyah vizörlü olacak :)

    Bugüne kadar bir sorun yaşamadım, bir kere düştüm (yuvarlanma), beni korudu, biraz çizildi. Biraz beklediğimden fazla sesi var ve yazın biraz terletti, ama karşılaştırma yapabilecek kadar deneyimli değilim. İçleri çıkıp yıkanıyor nasılsa... Kışın da balaklava giyiyorsun... Ses de her kask yapıyor, tek çözüm kulak tıkacı - özellikle uzun yol için önemli, yoksa duyma duyunuzu kaybedersiniz.

    Bence Kızıltoprağa bir uğrayıp Delta Bisiklet'te yerinde görün, takın deneyin. Bence kask İnternet'ten alınmaz...
     
  10. Hakkı Okay Saraç

    Hakkı Okay Saraç Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    0
    Uzun ve emekli cevabınız için teşekkür ederim. Foruma yeni katılan birisi olarak A2 ehliyetim bile olmamasına rağmen şu anda bana gereken ekipmanları toparlama, fiyat alma, deneme, bakınma aşamasındayım. Sonuçta hayatımız önemli tabi ancak marka farkını ödememek içindi sorum. Sizin bahsettiğiniz kaska baktım oldukça sağlam duruyor. Yarın bir ara uğrar bakarım kızıltoprağa. Motorsiklet konusunda YBR'ye karar verdim. Ancak 1500'e bulduğum araç beni ilk motorum olarak ne kadar memnun eder bilmiyorum. Sizce korkmalımıyım motorsiklet ve ekipmanlarının fiyatları düşük olanlarından. (Tam düşük değil yani ortalama olabilir) Saygılar:)

    Çok geçmiş olsun bu arada Allah tüm motorcuları korusun yollarda..
     
  11. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    [​IMG]

    SHARP (the Safety Helmet Assessment and Rating Programme) Kask güvenlik değerlendirmeleri ve derecelendirmeleri alanında hizmet veren ve sürücülerin kask seçimlerini kolaylaştırmayı hedefleyen bir kurum.

    SHARP Birleşik Krallık ‘ta satışa sunulan kaskların test verilerini analiz ederek kaskları 1-5 arası yıldızlar ile derecelendirerek verileri internet üzerinden paylaşıma açtı. Bir yıldızın en düşük, beş yıldızın en yüksek dereceyi gösterdiği verilere sharp.direct.gov.uk/ adresinden ulaşabilir, karşılaştırma yapabilirsiniz.

    Ayrıntılı Tüm Liste için tıklayınız

    http://dft-1-sharp.eduserv.org.uk/s...manufacturer=0&type=0&rating=0&size=0&price=0

    Yeni SHARP Dereceleri Açıklandı

    http://sharp.direct.gov.uk adresinden “Hangi Kask Ne Kadar Koruyor?” haberinde bahsetmiştik.

    SHARP (the Safety Helmet Assessment and Rating Programme) Kask güvenlik değerlendirmeleri ve derecelendirmeleri alanında hizmet veren ve sürücülerin kask seçimlerini kolaylaştırmayı hedefleyen bir kurum.

    SHARP tarafından Moto Aktüel ‘e gönderilen bilgilendirme neticesinde 28 yeni kaskın test sonuçlarının eklendiği duyurulmuş. Yol güvenlik bakanı Jim Fitzpatrick tarafından açıklanan değerler ile toplam değerlendirme sayısı 125 ‘e ulaştı.

    Birleşik Krallık ‘ta satışa sunulan kaskların test verilerini analiz ederek kaskları 1-5 arası yıldızlar ile derecelendirerek verileri internet üzerinden paylaşıma açan kurumun sunduğu verilere http://sharp.direct.gov.uk adresinden ulaşılabiliyor.
     
  12. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Amerikan MIC (Motorcycle Industry Council – Motosiklet Endüstrisi Kurulu) bir websitesi projesini hayata geçirerek listelerinde yer alan kaskların DOT uygunluklarını yayınlamaya başladı.

    Daha evvel sizlere kask güvenlik değerlendirmeleri ve derecelendirmeleri alanında hizmet veren ve sürücülerin kask seçimlerini kolaylaştırmayı hedefleyen SHARP (the Safety Helmet Assessment and Rating Programme) hakkında bilgi vermiştik.

    Henüz SHARP sitesi kadar geniş bir veritabanına ve marka model çeşitliliğine sahip olmasada www.HelmetCheck.org sitesinden kaskların DOT onay durumunu görebiliyorsunuz.

    Kaynak | Motorbiker.org

    Not: Kasklar için belirli standartlar vardır. Bunlar ECE (AB), D.O.T. (ABD), TUV, BSI (Britanya) gibi standartlar, bunlardan ön planda olan standartlar ECE ve DOT standartlarıdır. ABD ‘de satılan her kask DOT standartlarını karşılamalıdır, Avrupa ‘da ECE 22-05 standardı 50 den fazla ülkede kabul edilir, Britanya ‘da BSI 6658 Type A standardı vardır. Kaskınızın hangi standartı karşıladığını kaskınızın üzerinde ki etiketten anlayabilirsiniz.
     
  13. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Bu da bir başka çeşit kask ;)

    [​IMG]
     
  14. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    bende bir tecrübemi aktarayım dedim müsade olursa

    alacağınız kaskı mutlaka denemeli ve ona göre almalısınız. elbette her malım bir fiyatı ve eksi ile artıları var.
    bunlar konfor,
    ses,
    malzemedeki kalite (bu kaza anındaki koruyuculuk değil, kalan taraflar için),
    fonksiyonellik (içi çıkabilir mi, renkli vizör dahil mi, çene açılır mı,...)
    orta halli bir kask bence 200 den az olmamalı. (görünce anlayacaksınız )
    ben önce kendime bir lazer vertigo aldım. sessizlik ve kapalı olması açısından yaptığım araştırmalara göre iyi bir seçim.
    sonra da ulaş'tan eşime bir zeus aldım.
    renk ve şekil ile modeline göre gayet uygun bir fiyata
    emsallerine göre oldukca da çeşit var. çeşitli markalarda çok fazla fiyat.
    o yüzden birebir görüp sonra ne alacağınıza karar verin. kullanacağınız motor/hız/tarz da bunda etkili olacaktır.
    koruma durumu ise çok çeşitli sitelerde farklı modellere göre çeşitli testlerde sıralamalar var . hangisi daha güvenilir bilemiyorum, ama piyasaya hakim markalardan birini seçmekte de fayda var sanırım. (mesela polis teşkilatı nolan kullanıyor, ama forum teşkilatı zeus :D)...
     
  15. Edis Buğra

    Edis Buğra Misafir

    Sessizlik ne kadar önemli? Yada neden bu kadar çok önemli diye mi sormalıydım? Yada bahsettiğiniz sessizlik ne derecede sessizlik? Arkamızdan gelen arabayı duymazsak kötü sonuçlar doğurmaz mı?
     
  16. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Polisler Nolanı çok acayip fiyatlara ihale ile aldıkları için kullanıyorlar.Aslında ne verirlerse onu kullanırlar.Bursa da kendi parası ile shoei multitec alan amirler de var.Oda ayrı.

    Bizim aldığımız fiyatın yarısından da ucuza geliyor polislere o yüzden
     
  17. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sessizlik çok çok önemli.
    Mesela ben kendimden örnek vereyim.
    Ben 2003 yılından beri kulak tıkacı kullanıyorum extradan.Süper sessizlik le yola daha fazla konsantre oluyorum.Daha uzun yollar kat edebiliyorum

    Siz hiç kask takıp rüzgarın sesini duydunuz mu.iŞte o ses sizin zihninizi sürekli meşgul ederYola ve diğer nesnelere konsantrenizi bozar.Buda risktir.
    Zihniniz sürekli meşgul olduğunda önce zihnen sonrada beynen yorulurusunuz.
    Ama günde bir kaç km yol alacaksınız sorun olmaz ama ben gibi olanlar için olmazsa olmazlardan dır sessizlik.

    Neden arkadan gelen aracın sesini duymayacaksınız ki.Yada neden duyacaksınız ki.Size arkadan gelen aracın sesi lazım değil ki.Aynalar size arkadan gelen araç hakkında bilgi veriyor zaten.
    Extradan duyduğunuz her ses sizin yola olması gereken konsantrasyonunuz sürekli bozar.
    Extradan duyacagınız ve size hiçde lazım olmayan sesler nelerdir.

    Motosikletiniz zincir dişli sesi
    Lastiklerin asfalta sürtünme sesleri
    Diğer araçların gereksiz yere çaldıkları korne sesleri
    Diğer araçların motor sesleri
    Kaskınız içine giren rüzgarın sesi
    kendi motorunuzun sesi
    Motorunuzdan çıkan gacırtı gucurtular

    Bütün bunlar sizin yola olan bakışınızı bozan faktörlerdir.
    Bunu şimdi anlamanız neredeyse imkansızdır.Yaşamanız lazım.
    Ben kısaca bilgilendirme yaptım.Kendi motorunuzu aldığınız zaman bindiğinizde bunları duyacaksınız.Bir süre sonra birde kulak tıkacı ile denersiniz ve benim dediklerimi anlayabilirsiniz.
    Şimdi değil.

    Bakınız burda tafsilatlı açıklamalar yapmışım.
    http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=2885&highlight=kulak+t%FDkac%FD
    Bu açıklamalar uzmanların yaptıklarıdır.ben sadece aktardım.Ve bunu birebir yaşayanlardanızm.Hemde bayağı bir 100 küsür bin km dir.
     
  18. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    abi orası öyle tabi ne alsalar yarıya gelir zaten . belki bir done olur diye söyledim.
    ama açıkcası bir shoei de bence fiyat/kalite anlamında almak pek mantıklı değil, parası olana da iyiki aldın deriz oda başka
     
  19. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    ayrıca senol abinin de dediği gibi sessizlik; sürat ve mesafe arttıkca önemli hale geliyor doğrusu. ama bu hiç ses duymadığınız anlamına da gelmez. önemli olan, herşeyi duymamıza gerek olmadığı, yani gürültüyü.
    artçıyı ise sadece sesle takip etmekde gerekmez, gerek işaretlerle gerekse (çok ihtiyaç varsa) telsizle takip etmek daha mantıklı . yoksa muhabbet edecem diyorsan oda sakıncalı .
     
  20. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Güncelleme