Motosiklet kullanma sanatı

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motosiklet kullanma sanatı
    Arkadaşlar, bu konuyla ilgili daha önce açılmış topicler mutlaka vardır. Ben bilgi tazelemek için yeniden gündeme getirmek amacıyla aşağıdaki alıntı yazının faydalı olacağını düşünüyorum. Herkese saygılarımı sunuyorum.

    Yola çıkmadan önce motosiklet nasıl kontrol edilmelidir?
    Motorumuza binmeden önce birkaç küçük detaya bakmak, motoru bizim çok daha güvenli olarak sürmemizi sağlayacaktır :
    -Benzin var mı yok mu?
    -Yağ sızıntısı var mı yok mu?
    -Radyatör suyu eksik mi değil mi?
    -Hasar kontrolü; fren kolu, debriyaj kolu, fren çubuğu, vites çubuğu ve zincir gerginliği yerinde mi, kabaca bakılmalı.
    -Tüm elektrik aksamının yani farların, stopların, sinyallerin çalıştığı kontrol edilmeli.
    -Lastiklerin durumuna bakılmalı.

    Motor sürücüsünün pantolonu, montu, eldiveni, kaskı… vb araçları nasıl olmalıdır? Çizme: Ayaklarımızı ve ayak bileklerimizi olası darbelerden korumak için uygun çizmeler giymeliyiz. Güvenlikten fedakârlık etmeden, burun, topuk, iç -dış aşil kemiklerini ve kaval kemiğimizin bir kısmını koruyan, toplam 5 koruması olan,yazlık veya kışlık çizmeler, tercih etmeliyiz.

    Pantolon-Mont-Eldiven: Sıcak hava sebebiyle vücudumuzun terlemesini en aza indirecek, soğuk hava içeri geçirmeyecek, yükselmiş vücut ısımızı normal seviyeye geri getirecek, yani nefes alabilen, içerisine hava alabilen, bizi nispeten serin / sıcak tutabilen kumaşlardan üretilmiş, korumalarının tamamı yerinde olan pantolon, mont ve eldivenleri tercih etmeliyiz. Vücut ısımızın aşırı yükselmesini / düşmesini engellememiz gerekecek. İki dirsek, iki omuz bir adet sırt koruması olmasına azami dikkat etmelisiniz.

    Kask: Asfalt yollar ve kaldırımlar, yazın da kışın da aynı sertliktedir. Eğer düşerseniz aynı zararı görürsünüz. Bu yüzden lütfen yine çene kısmı kapalı olan bir kask giymeye özen gösterin. En önemli yerinizi, kafanızı koruduğunuzu unutmayın. Kaskınızın doğru ölçüde olması çok önemlidir. Kaşlarınızın 1 cm. üzerinden kafanızın ölçüsünü alın ve çıkan rakama göre kaskınızı seçin. Önce kafanıza giyerek deneyin. Alın kısmı, yanak kısmı sıkı olmalı ve kafanızda kask oynamamalı. Sıkılık hissi olmalı ama canınızı yakmamalı. Kayışı tam ve gergin olarak bağlı olmalı. Kaskınızın içine yazlık Balaklava ( iç başlık ) giyin ve olabildiğince rahat edin.

    Termal içlikler : Bu malzemeler kışlıktan farklıdır. Yazın vücut ısımızın aşırı yükselmesini engeller, ısı dengemizi yerinde tutar. Şiddetle tavsiye ederim. Outdoor mağazalarından, motosiklet kıyafetleri satan mağazalardan ve bazı spor kıyafeti satan dükkân temin edebilirsiniz. Alt parça, üst parça, çorap ve başlık olarak temin edebilir, sıcaklarda rahat edebilirsiniz.

    Yağmurlu havalarda motosiklet kullanmak doğru mu?
    Yağmurlu havalarda nelere dikkat edilmelidir? Yağmurlu havalarda tabi ki motosiklet kullanılır. Dikkat edilecek bir iki husus var. Birincisi; yağmura uygun bir lastik kullanılması. Yere değen tek malzememiz olan lastiklerimizin, diş derinliğinin yağmur suyunu drene edebilecek, dışarı atabilecek kadar iyi ve derin olması gerekir. Ayrıca, soğuk zemine uygun bir lastik hamuru seçmek de çok yararlı olacaktır.
    İkincisi ise, motosikletimizi çok daha yumuşak kullanmak gerekliliğidir. Yağmurlu havada görüşümüz az olacağından, hızımızı buna göre ayarlamak, daha temkinli olmak gerekecektir. Yurdumuzdaki motosiklet mağazalarından temin edebileceğiniz ve parmağa takılan minik yağmur sileceklerinden kullanmak ise, son derece yararlı olacaktır.

    Motosikletle sollama yaparken nelere dikkat edilmelidir?
    Sollamalarda, önümüzdeki araç ile hızımızı doğru ayarlamamız gerekir. Sollayacağımız araca çok hızlı yaklaşmamalıyız. Önce karşı trafiği kontrol etmeli, sonra arkamızdaki trafiği kontrol etmeli, her iki şart da müsait ise, yolun geçmemize izin verip vermediğine bakılmalı, sonra solamaya başlanmalı ve peşinden hızlanmalıyız. Yani önce etrafı görmeli, sonra pozisyonumuzu almalı, sonra hızlanmalı ve vitesimizi -gerekiyorsa- yükseltmeliyiz.

    Motosikletin arka tarafında oturan kişi sürücüye nasıl yardımcı olmalıdır?
    Motosiklet için yüreği çarpan biniciler olarak bizler, yolcularımızın ilk ve daha sonraki motosiklet gezintilerinden daima zevk almalarını isteriz. Bunu sağlamak için akıcı, nazik ve güvenli sürüş yapmalıyız. Eğer hızlanma esnasında, vites değiştirirken ya da fren yaparken onların kaskı sizinkine mütemadiyen çarpıyorsa, bu sizin kullanım hatanızdır, onların değil. Bu, akıcı bir sürüş yapmadığınızı ortaya koyar.

    Bu deneyimi daha önce hiç yaşamamış biri için motosiklet yolculuğu çok ürkütücü gelebilir. Onlar, daha önce motosikletin ne kadar tehlikeli olduğuna dair pek çok hikaye duymuş ve dolayısıyla motosikletinize bir şekilde binmişse de devamlı tedirgin olabilir. Bir kez şu yolculuk başlasın, her şey ona çok garip gelecektir. 360 derecelik görüş alanı, vücutlara çarpan rüzgar, motor gürültüsü ve yarattığı olağan üstü duygular, virajlarda yana yatma faktörü, metal bir kafesle korunmayan bir vasıtada yolculuk etmeye alışmaya çalışmak yolcu için alışılmadık bir durumdur. Bütün bu faktörler yolcunuzda motosikletin göründüğünden daha da hızlı ve tehlikeli bir vasıta olduğu izlenimi yaratabilir. Böyle bir ortamı yaratmaktan kesinlikle kaçınınız ve yönergelere uygun sürünüz. Kesinlikle yolcunuzun duygularını, heyecanını doruğa çıkarmak için, üzerinde etki kurmak için gazlamak, hız yapmak zorunda değilsiniz. Ona güven aşılayacak, kendini emniyette hissedecek şekilde davranınız. Yolcunuza ve tüm motosiklet severlere nazik davranın ve çevreyi (Gürültü kirliliği dahil) ve insanları koruduğunuzu hissettirir tarzda sürün. Onları asıl bu etkileyecektir. Hem konfor, hem de güvenlik yönünden, onun motosiklet için uygun giyindiğinden emin olunuz. Motosiklete daha önce binmemiş olan kişiler,motosiklet üzerinde yolculuk eden birinin, sıcaktan ya da soğuktan ne kadar etkileneceğini kestiremezler. Bu yüzden onların uygun şekilde giyinmesine yardımcı olunuz. Eğer kendisinde yoksa, baş ölçülerine uygun yedek bir kaskınızı ona ödünç vermeye hazır olun. Onu hiç istemediğimiz düşmeler sırasında korumaya yeterli giysiler giyinmiş olmasına önem verin.

    Motosiklet kullananlar trafikte genel ve basit olarak nelere dikkat etmelidir?
    Diğer tüm sürücülere ve yolu paylaştığımız insanlara saygılı olmalıyız. Motosikleti, bir serseri sporu gibi değil, ciddi yapılan bir hobi gibi lanse etmeliyiz. Halkın gözünde kötü intiba yaratmamalıyız.

    Motor sürücülerinin trafikte çektiği zorluklar nelerdir?
    Diğer vasıtaların algı seçiciliklerindeki eksiklikten dolayı, iyi niyetle dahi olsa, araç sürücüleri, motosiklet sürücülerini sıkıştırabilirler. Bunun gibi olası durumlarda motor sürücüsü daha da tetikte olmalıdır. Saygı eksikliği, araçtan sayılmamak, bilerek sıkıştırılmak akla ilk gelenlerdir. Bu konuda, diğer araç sürücülerinin de eğitim almaları, motor camiası açısından çok faydalı olacaktır.
    Alıntı : Burhan Kaya