Motosiklet kullanmak bir sanattır.

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    [​IMG]


    Motosiklet tehlikeli bir araç değildir, tehlike insanın kendisidir


    Son günlerde sansasyonel motosiklet kazaları yine manşetlerde: Üç adam bir motosiklete binmiş,

    kızlara hava atıyor, el kol sallıyor, sonra direğe çarpıyor. Üç-beş kişi yarış için otobana çıkıyor, birinin kadranında gördüğü 280 km/s, hayatında gördüğü son şey oluyor.

    Ama motosiklet tehlikeli bir araç değildir! Motosikletin yaşam ritminin bir parçası olduğu Karaçi, Yeni Delhi gibi kentlerden bahsetmiyorum, Milano, Roma, Londra’dan istatistikler en düşük kaza/ölüm oranının iki tekerleklilere ait olduğunu gösteriyor; yazmıştım.

    Motosiklet eğitmeni Uğur Ertekin’in “Motosiklet kullanmak bir sanattır” cümlesinin cazibesine kapıldım; işte bu sanatın incelikleri:

    -Kazalar kuralsızlıktan, basit hatalardan ve eğitimsizlikten kaynaklanıyor.

    -Otomobil ve diğer araçlar için kursa giden sürücüler, eğitimin daha gerekli olduğu motosiklet için eğitim almayı düşünmüyor.

    -Kazaların yüzde 80’i sürücüden, yüzde 20’si ise bozuk ve mucurlu yollar,hava koşulları, aniden yola köpek veya başka hayvanın çıkması, yollara yağ, mazot gibi kaydırıcı maddelerin dökülmesi ve diğer araçlar gibi etkenlerden kaynaklanıyor.

    -Kilometre katetmek çok önemli değil, önemli olan ileri ve güvenli sürüş eğitimi almak ve kurallı davranmaktır.

    -Bir motosikletli düz yolda düştüğünde 30-60 metre arasında sürüklenebilir. Rüzgara, ateşe, yağmura dayanıklı tulum, olası doku kayıplarını önler. Ayrıca kask, eldiven, bot veya çizme giymek şarttır. Bu giysiler motosiklet yolcuları için de gereklidir.

    -Motosikletin bakımı, lastikleri, fren sistemi her yola çıkmadan kontrol edilmeli.

    -Uzun yol yapan motosikletçi mutlaka “kulak tıkacı” kullanmalı; 85 desibelden sonra kulak aşırı motor gürültüsü ve rüzgardan olumsuz etkilenir. Bu da ileri zamanlarda duyma kayıplarına neden olur.