Motosikletçilerin seri katili ‘son yüzde 10 sendromu’

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Samsun’da Gökçen Yılmaz ve Tekirdağ’da hayatını kaybeden Levent Doğan...


    İkisi de eve dönüş yolundaydı... Eğitmenler motosiklet kazalarının çoğunlukla yolculuğun başındaki ve sonundaki yüzde onluk bölümlerde meydana geldiğine dikkat çekiyor. Nedeni ise konsantrasyon eksikliği.
    ARKADAŞLARIYLA Karadeniz turuna çıkan zihinsel engelliler öğretmeni Gökçen Yılmaz, 9 Ağustos’ta, Samsun’da, bomboş yolda şerit değiştirip karşıdan gelen TIR’a çarpmıştı. Levent Doğan da, bayramın son günü Tekirdağ’da boş yolda motosikletiyle iki şerit aşıp duran kamyonete arkadan çarptı. İkisi de turu tamamlamış evlerine dönüyordu. İkisinin de kaza anındaki hızları 80 kilometre civarındaydı. ADAC ve IAM sertifikalı sürüş eğitmeni Rahmi Barutçu, motosiklet kazalarının çoğunlukla yolculuğun başındaki ve sonundaki yüzde 10’luk bölümlerde meydana geldiğine dikkat çekiyor. Barutçu, “Acemi biri bile olsa frene basar, bir tepki verirdi. Motosikletten kaynaklanan bir sorun görünmüyor. Levent’le ilgili bir sorun var. Hedefe kilitlenmiş. Bunun çeşitli nedenleri olabilir. Yediklerinden zehirlenmiş hatta kalp krizi bile geçirmiş olması muhtemel” diyor.

    Tekirdağ Mezbahası’nda, Kasaplar Kooperatifi’ne bağlı kantar görevlisi 37 yaşındaki Levent Doğan, bayramın son günü 5 arkadaşıyla buluştu. Grup İstanbul’a gitmeye karar verdiyse de, dönüş yolculuğu karanlığa kalacağı için plan iptal edildi. Marmara Ereğlisi’ne gidip birer çay içtikten sonra Tekirdağ sahilindeki bir kafeye döndüler.

    16.30’da 3 motorlu gruptan ayrıldı. Levent Doğan, Levent Üzücü ve Murat Pehlivanoğlu da 10 dakika sonra bir arkadaşlarının tamirhanesine gitmek için kafeden çıktı. Üç arkadaş Mey İçki Fabrikası’nı geçtikten sonra trafik ışıklarında durdu. Güneş yeni batmıştı, hava aydınlıktı. 150 metre ileride flaşörleri yanan kamyoneti gördüler. Işık yeşile dönünce Murat Pehlivanoğlu önden, Levent Doğan ikinci, Levent Üzücü de artçı olarak kalktı. 200 metre ileriden sağa sapacaklardı. Levent Doğan motosikletini üçüncü vitese taktıktan sonra soldan sağa doğru şerit değiştirmeye başladı.

    Birkaç saniyenin hikâyesi

    Kazayı tüm detaylarıyla gören Levent Üzücü, motosikletin sağa doğru kaymasıyla başlayıp kamyonete çarpmasıyla biten birkaç saniyeyi şöyle anlattı: “Levent’le birlikte binlerce kilometre yol yaptık. İyi bir sürücüydü. O gün sadece içimde bir sıkıntı var diyordu. Hızımız 80 kilometre civarındaydı. Sonra en soldan sağ şeride doğru kaymaya başladı. Çarpmasına birkaç metre kala sola doğru hamle yaptı ama kurtulamadı. Başı ve göğsü kamyonete çarptı. Hemen durup motosikletini kaldırdım. Motosiklet sağlamdı. O an kesinlikle bir rahatsızlık geçirmişti. Gözlerini kapatsa bile bu kazayı yapamazdı.”
    Ardında iki evlat bıraktı
    Levent Doğan’ın cenazesi önceki gün Gündoğdu Mahallesi’ndeki Çiftlikönü Camii’nden kaldırıldı. Ayakta durmakta zorlanan eşi Alev’e 16 yaşındaki oğulları Mert ve 10 yaşındaki Koray destek oldu. Törene İstanbul, Edirne ve Çanakkale’den de onlarca motosiklet tutkunu katıldı.

    TIR’a çarpmıştı

    Öğretmenlik yapan Yılmaz boş yolda şerit değiştirip TIR’a çarmıştı.
     
    İlhan.Aydınlıoğlu ve o.somuncu bunu beğendi.