Motosiklete ileri yaşlarda başlamak ve yüksek CC

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Gökhan Yasdal tarafından paylaşıldı.

  1. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Dün akşam motosiklete başlamak isteyen kuzenimle sohbet ediyorduk. Bir bankada yönetici. Son dönemde 40 yaş civarı bir çok arkadaşının başladığından bahsetti. Hepsi de kelli felli adamlar :) Genel ağırlık Enduro ve BMW 1200 GS veya Varadero gibi büyük motorlar. Kuzene geçen haftalarda motosiklete başlangıç ile ilgili bir iki video ve e-kitap göndermiştim. Oradan az çok kanaati oldu ufak CC ile başlamak gerektiğine. Arkadaşlarına bu ufak CC işini söylediğinde aldığı cevap genelde şöyle oluyormuş. "Yahu koca koca adamlar ufacık CBF 150'lerle mi gezelim, yakışır mı? " veya "Bu işe bi yatırım yapıyoruz, sonuçta 2. elde 25-30 lira olan motorlar alıyoruz neden 6 ay sonra satacağım motoru alıp da zarar edeyim"

    Genel kanı böyleymiş. Bu arkadaşlar tam kimden olduğunu öğrenemediğim Güvenli Sürüş Eğitimleri de almışlar tek tek. İTÜ'nün bahçesinde yapılıyormuş bu eğitimler.Eğitimi veren hoca da farklı tarz motosikletler varmış. Bu sayede hangi tarza karar vereceklerini de test etmiş olmuşlar ve ilk motorlarını bu 1000'lik tork canavarlarından almışlar.

    Ne dersiniz? Sizin çevrenizde de bu fikir yaygın mı? Şükür ki kuzenim Cruiser seviyor, ben ona şimdilik kendi motorumdan İntruder 250 önerdim. 150 kadranı olan ani ivmelenmeleri olmayan hafif ama gösterişli bir motor. Ardından 650 Drag Star ile uzun seneler geçirir diye umut ediyorum. Diğer tarz motorları bilmem ama ben Cruisera başlayacak özellikle 30 yaşın üstündeki arkadaşlara biraz sabredip bir GV 250 veya intruder veya virago 250 alıp 1 sezon kullanmalarını sonrada ihtiyaç hissediyorlarsa heybetli 600 lük cruiserlarına geçmelerini tavsiye ederim. Cruiserda iş genelde SS veya Naked motorlar kadar ciddi problem değil. Gazı elinizden kaçırdığınızda motosiklet ani hareketler pek yapmıyor (GV 650 - Sport Cruiserlar dışında) tepkileri yavaş ve ağırkanlı. Bu da sizin acemiliğinizi bir anlamda tolare edebilir demek. Buradaki handikap CC büyüdükçe makinanın ağır ve büyük olması. Bu da yeni başlayan biri için durduğu yerde motosikleti düşürmek, sıkışık trafikte çile çekmek, u dönüşleri ve dar manevralarda kaza riski ile karşılaşmak demek. Bir kaç kez arkadaşlarımın 650 lik cruiserlarına binme fırsatım oldu. Hatta 1100 Drag star da kullandım. Yaklaşık olarak birbirinin aynı motorlar. CC nin büyüdüğünü sadece uzun yolda 150 ile giderken motorun rahat rahat homurdamasından anlıyorsunuz :) Genel görüşüm şehir içinde çok vakit geçiren birinin 250 CC üzeri motosiklete binmesinin mantıksız olduğu yönünde. Hantal motoru sağa sola yatırıp araçlardan devamlı yol isteyerek gitmek can sıkıcı oluyor.

    Velhasılı 35+ yaşlar ve yüksek CC sendromuna çareler bulmak lazım. Bu abilere hem göz dolduracak, plazanın garajına park ettiklerinde kurye zannedilmeyecek, hem de daha az tehlikeli motosikletler bulmak lazım. Türkiye pazarı bu açıdan çok zengin değil. Umarım yakında bilinç artar ve 250 CC endurolar, nakedler çoğalır.
     
    Ethem Doğru ve Barış bunu beğendi.
  2. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Bu haftasonu safranboluya doğru birlikte yolculuk ettiğimiz arkadaşlardan biri daha yeniydi. 2011 Tenere ile başlamış, 1500 km falan tecrübesi var, daha yeni tanıştık o gün. Adam gözümün önünde viraj çıkışında mıcıra girip motoru yatırdı. Motorun ön maşa kırıldı, arkadaş da kürek kemiğini kırmış, akciğerde hafif kanama. Uçuruma uçmaktan trafik levhasına çarparak kurtuldu.

    Abiler motorcu olmak istiyosa bu işte pişmeleri lazım, oda küçükten büyüğe daha mantıklı. Ama imkansız diye bişey yok, R1 le başlayan gayet başarılı sürücüler de var. Sanırım kişide bitiyo olay. Genel kaide değişmiyor tabii.
     
  3. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    dediklerinizi katılıyor ve bunun sadece +.. yaşlarda değil bizi
    milletimizin her yaşında bu sendromun olduğunu birebir gözlemliyoruz:)
    forumumuza açılan başlıkların %80'i racing motora başlama ve 125 cc
    motorun altlarında küçük durması üzerine!!pantolon alıyorlar sanki:)
     
    gueldali ve Şenol SEL bunu beğendi.
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yeterli eğitimleri akredite olmuş (yani sadece MEB sertifikası değil IAM.ROSSPA vs) eğitmenlerden alınacak eğitimlerden sonra ülkemiz şartlarına uygun motosikletlerle yola çıkılması uygundur.Ama sadece MEB sertifikalı eğitimcilerle bu iş olmaz.
     
  5. Samet UZUN

    Samet UZUN Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Çekmeköy
    Motosiklet:
    Honda
    onların söyledikleri tribünlere oynamak oluyo hiç mantıklı gelmedi