Motosiklete İlk Adım

Konu, 'Basında Motosiklet' kısmında Celil tarafından paylaşıldı.

  1. Celil

    Celil Kıdemli Üye

    Kayıt:
    8 Haziran 2008
    Mesajlar:
    236
    Beğeniler:
    121
    Şehir:
    İzmiR/Çigli
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    TANIŞMA....

    Motosiklet... Kimilerine göre tutku , kimilerine göre araç , kimilerine göre hayat tarzı. Peki motosiklet henüz bizim için sadece yolda gördüğümüz bisikletin motorlu versiyonu ise bu sınır tanımaz muhteşem dostlukların olduğu dünyaya nasıl adım atılabilir??

    Kimileri bir arkadaşının motorunun selesinde tutulur motosiklete... Kimileri işyerine gitmek için trafikle cebelleşirken yanından süzülen bir scooter'ın rahatlığına aldanır... Kimileri hız tutkunudur heycanı artık gerçek hızda rüzgarla dövüşürken yaşamak ister... Sonuç olarak motosiklet insanın kanına yavaş yavaş işler ve sonunda tutku halini alır....

    Başlarda yolda gördüğünüzde incelersiniz yada şöyle bir bakar geçersiniz. Sonra trafikte arabanızla sıkışmışken motosikletlerin neler yaptığını takip eder kullanımına dair bilgi edinmeye çalışırsınız. Artık park halinde gördüğünüz bir motorun yanına gidip ayrıntılarıyla vakit geçirme dönemini geçtiğinizde önünüzden geçen her motor "Benimde Olmalı" demenize sebep olur ve artık şu problem başlar... Nasıl başlamalıyım ? Ne yapmalıyım? Kaç paraya mal olur? nasıl öğrenilir? vs vs vs .. ..


    BİLİNMESİ GEREKENLER

    Artık bazı şeyleri öğrenmenin vakti geldi.. Öncelikle bilinmesi gerekirki motosiklet dünyanın en güzel tutkularından biri olabilir Yalnız eğitimsiz bilgisiz ve korumasız olarak sadece tehlike arz eden bir araç olacaktır altınızda.... Motosiklet kullanmak dışarıdan görüldüğü gibi "SAĞ GAZ KOLUNU ÇEVİRMEK" değildir. Birçok püf noktası bilinmesi gereken özellikleri vardır... Bunun için motosikletten önce ehliyet almanız , EĞİTİM ALMANIZ GEREKLİ KORUMALARI EDİNMENİZ HAYATINIZI KURTARACAKTIR. Eksiksiz korumayla yola çıkmak akıllı bir insanın yapması gerekendir.... Eksiklerinizi tamamladınız... Sıra motosikletinizi seçmekte...


    MOTOSİKLET SEÇİMİ

    TARZINIZI BELİRLEYİN

    Sahilde gezip kendimi göstermek istiyorum..... Doğanın vaşi çocuğu olup dağlarda zıplamak istiyorum... Uzun yol yapıp türkiyeyi-dünyayı gezmek istiyorum... Ben rahat adamım evden okula işe gidicem trafikten kurtulmak istiyorum.... Öncelikle bunların cevabını bulun.... Bunu bir tutku olarak görenler ise bitane race bitane cruiser bitane enduro bitanede scooter ister.... Ama birini ve en cok istedığınızı seçinki pişman olmayın..... Bu pişmanlık canınıza mal olmasada zaman; para kaybetmenizi sağlayacağı gibi motosikleten soğumanızada sebep olabilir.Motosiklet sınıfları aşağıda... Doğru olanı seçmek çok önemli.


    SCOOTER

    Scooterlar diğerlerine kıyasla daha hafif ve otomatik vitese sahiptirler. Otomatik vites olmaları ve hacmen diğer tarzlardan genellikle küçük olmaları trafikte rahatça hareket edilmesine elverişli oldukları için; genelde şehir içi trafiğinde kullanılmak için tercih edilirler... Kullanımı başlangıç motoru olarak daha rahattır ve denge prensibinin kazanılmasına yardımcı olurlar. Ayrıca scooterlarda ayak-bacak bölgesi Direk rüzgara temas etmez Kısmen kapalı olduğu çin su camur kum vs. etkenlerdende bacaklarınızı korumuş olursunuz... Günümüzde scooterlar gittikçe gelişmekte ve hergün daha iyi özelliklere sahip olmaktadır. 650 cc ye kadar motor hacimlerine çıkabilen motosikletler uzun yoldada rahat ve sorunsuz yolculuk yapmanızı sağlayabilir....

    CHOPPER/CRUİSER

    Chopper/cruiser tarzı motosikletler diğerlerine nazaran ağırdır. Hareket kabiliyeti daha düşüktür . Yalnız oturuş pozisyonu oldukça rahat olduğu için uzunyol motoru olarakta anılırlar. Bu tarzda motosikletinizin üstünde görünüm veya teknik olarak değişiklikleri yapmak daha kolaydır....


    SUPERSPORT

    Supersport tarzı motosikletler hız tutkunlarının tercihidir. Yüksek süratlere çıkmak için tasarlanmıştır. Mümkün olduğu kadar hafif üretilip daha gelişmiş teknolojiyle üretilmektediler. SS tazrı motosikletler uzun süreli kullanışlarda oturuş pozisyonları dolayısıyla vücudunuzda ağrılara sbep olabilirler.Altınızdaki motosiklet yüksek bir güce sahip ve çok yüksek süratlere çıkabilmektedir bu yüzden tecrübe bu tarzda çok çok önemlidir.Yüksek devirlerde kullanıldığı için ömrü diğer motosikletlere kıyasla daha kısadır


    ENDURO

    Enduro tarzı motosikletler genel olarak arazi koşullarında kullanılmak için üretilmiştir... Enduro motosikletinizle dağlara tepelere tırmanabilir , derelerden , su birikintilerinden istediğiniz gibi geçer doğayla iç içe güzel vakitler geçirebilirsiniz.. Enduro motosikleter içinde günümüzde asfalt koşullarına da oldukça uyumlu olanları mevcut.Uzun yoldada enduro motosikletler sahibine gerçekten güzel anlar yaşatıp istediğinizde asfaltta istediğinizde toprakta engel tanımadan yol alabilmenizi sağlar.


    Tarzınızı belirlediktiden sonra motosikletinizi seçmeye geldi sıra... Bilmelisinizki bedensel yeterlilik motosiklette çok önemlidir. Altınızdaki makineyi tamamen kontrol edebiliyor olmak hayatınızı kurtaracaktır...
    Gelelim motorunuzun hacmine....

    Öncelikle bilmeniz gerekirki bende sonunda süpersport 1000 cclik bir motorla sahilde turlucam diyorsanız kendinize daha ucuz bir ölüm yolu seçmeniz enazından arkanızda kalanlar için daha iyi olacaktır. Motosiklet tecrübesi olmayan bir kişi kesinlikle yüksek cc li ve seri motosikletler seçmemelidir.Başlangıç için kullanımı kolay ve sürücüsünün hatasını kapatabilen motosikletler seçmek en doğrusudur. Başlangıç için 125-250 cc uygun aralık olabilir yalnız 2 zamanlı 125cc seri bir motosiklette başlangıçta sizi çok zorlayabilir. Özel eğitim kurumları ise alınan iyi bir eğitimin tüm sınıflarından sonra500 600 cclik motosikletler ile başlamanın mümkün olduğu söylemektedir.

    Peki tarzınızı belirlediniz;başlangıç için 125 cclik bir motor düşünüyorsunuz... Satın alırken nelere dikkat etmek gerekir?

    1) Motosikletin servis ağı : Çok önemlidir ... Yeterli servis ve herzaman motosikletinin arkasında duran bir firma size bu işte çok vakit ,tecrube ve dostluklar kazandırır...

    2) Parça Temini : Herhangi bir arıza durumunda parçanın temin süresi sizin hem üzülmenize engel olur hemde motosikletiniziz kullanılmadan garajda yatmasını engelleyerek diğer parçalardada arıza cıkma olasılıgını dusurur....

    3) Kronik arızalar... Örnek zat150 lide arka frenler sureklı gevser....

    4) Kullananlardan mutlaka bilgi alın ... Mümkünse deneyin ve deneyimlerinizi diğer insanlarınki ile karşılaştırın.....

    Günümüzde bu sorularla boğuşan ve cevabını bulamayıp yanlış tercihler sonucu pişman olan , daha kötüsü canından sağlığından olan arkadaşlarımız var. Arkadaşlar lütfen bu konulara dikkat edelim. Bize "buda bişeymi öle ses çıkaran bilmem kaç cclik kawasakilerden alsana " diyen çok insan çıkacak karşımıza sağduyu ve mantık çerçevesinde hareket etmek bizim için herzaman iyi olacaktır....

    Bu evrelerin hepsini atlatıp güzel bir başlangıç yaptıktan sonraysa inanılmaz güzellikler göreceğiniz; unutulmayacak anılar yaşayacağınız ve muhteşem dostluklar edineceğiniz bir dünya karşınızda hazır. Motosikletinizle mutlu mesut, kazasız üzüntüsüz nice kilometreler dilerim.... Saygılarımla...




    KORUMASIZ YOLA ÇIKMAYALIM !!!!!





    alıntı:ÖYMEN AKIN
     
    Fatih Genç, Arif Eser, ANIL ve 5 kişi daha bunu beğendi.
  2. Berkay Canbulat

    Berkay Canbulat Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2008
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Granada / İSPANYA
    Motosiklet:
    Triumph
    çok teşekkürler gerçekten yerinde bir yazı,motosiklet ister tutku olsun ister ulaşım aracı ya da yaşam tarzı,herşeyin bir zamanı bir sırası var ...güvenlik herşeyden önce gelir,sağlık elden gittikten sonra ne motosikletin bir anlamı var ne de dünyanın diğer güzelliklerinin..tekrar teşekkürler kazasız belasız mutlu günler dilerim..
     
  3. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    motosiklet hem alternatif bir ulaşım aracı hemde tutkudur hiçbir araç sahibi motosikletçinin motorunu sevdiği gibi aracını sevmez hiçbir araç sahibi bende 4 tekerlekli araç kullanıyorum o da deyip yolda kalmış bir otomobil sürücüsüne yardım etmez (tabi güzel bir bayan değilse:D) ve selam vermez ama bizler kendimizi korumalı emniyet tedbirlerimizi almalı ve bu tutkunun maksimum keyfini sürmeliyiz bizler şanslı insanlarız ve bunun farkındayız.. herkese kazasız ve keyifli sürüşler..
     
    Erol bunu beğendi.
  4. suha

    suha Üye

    Kayıt:
    22 Ekim 2008
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    16
    ben hızı seviyorum supesport
    ama uzun yoluda seviyorum
     
  5. AhmetCan

    AhmetCan Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Ocak 2009
    Mesajlar:
    5
    Beğeniler:
    0
    uzun yol motoru uzun yolda daha rahat edilebilecek motor üstteki
    kazasız belasız sürersin inş.
     
  6. SERVET

    SERVET Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.786
    Beğeniler:
    607
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    paylasım ıcın tşk ler guzel bır konu