Motosiklete ve kullanıcısına saygı için.

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motosiklete ve kullanıcısına saygı için.

    Değerli dostum Hocam Sedat KARAYILANOĞLU'ndan bir alıntı.

    Saygınlığımızı arttırmak için BENCE neler yapmalıyız...


    1 - Öncelikle full kıyafetli olarak kendimize olan saygımızı göstermeliyiz...



    2 - Ayna kontrolü yaparak tüm bisikletlilere ve yayalara yol vermeliyiz hatta elimizle onlara müsade ettiğimizi belli etmeliyiz..Unutmayın ki o bisikletteki kişi de o yaya da bir otomobil vb. kullanıcısı olabilir.



    3 - Motosikletimizi park ederken (özellikle insanların keyifle oturduğu cafe vb. mekanların önüne) kontağımızı kapatarak park etmememizde çok faydalı olacaktır..



    4 - Genelde park için hepimiz kaldırımları tercih ederiz..Bunu yaparken yayaların geçişine ,dükkan veya apartman girişlerine engel olmamalıyız..


    5 - Özellikle gece sürüşlerimizde takip mesafemizi biraz daha uzun tutmalıyız.Farlarımız neredeyse otomobillerin dikiz aynaları seviyesinde olduğundan sürücüyü hem tedirgin etmiş oluruz hem de boşu boşuna tepkisini çekmiş oluruz..



    6 - Bize yol veren diğer araç sürücülerine korna veya elle teşekkür etmemizin de önemli olduğunu düşünüyorum.


    7 -


    8 -


    9 -


    Ve bir diğer arkadaşım Levent VARDAR'ın bir paylaşımı...

    Biliyorum her yurtdisina cikan hemen “ağabeycim bunlar bu isleri asmislar” der ama, memlekete taze donmusken bir iki ufak tefek anekdotu (motosiklet surusu ile alakasi olmasa da) paylasmak istedim..

    Arkadasima beni kaldigim otelin sadece 50 metre otesinde “burada indirsene” dememe ragmen birakmadi. Hemen hemen 5 dakika daha yol gittikten sonra yine otele yakin bir yerde ama karsi kosede birakti. Nedeni ise; daha evvelce durulmaz cizgileri olan bir yerde durup birisini indirdiginde mobesa kameralarindaki goruntusu ile beraber adresine gelen 50 sterlinlik bir ceza…

    Geceyarisindan sonra issiz bir caddede kirmizi isikta duruyoruz. “Manyak misin sen oglum, devam etsene”ye gelen cevap, “sikiysa gec bakalim”..

    Gidis-gelis toplam 6 seritli bir yolda, ilerideki okul veya bilmem ne gecidi icin tabelada 20 mil uyarisina uyan binlerce arac; cunku biraz once baska bir tabela daha vardi “dikkat.. sizi videoya aliyoruz.. Londra Metropolitan Polisi”..

    Tam 19 sene onceydi.. Londra’ya indik, otobus ile kalacagimiz otele gidiyoruz. Trafik tikali.. 3 serit yavas yavas ilerliyor.. Ama 3 serit otobanda herkes kendi seridinde, yani yol birden 5-6 serit araba ile dolmamis durumda. Tam o sirada bir arac emniyet seridinden vinn diye yanimizdan gecti.. gitti.. Ben de kendi kendime soylendim “bak iste burada da oluyormus iste” diye.. Tam o sirada nerden ciktigini anlayamadigim bir Range Rover polis arabasi da sirenler, tepe lambalari acik emniyet seridinden gecti yanimizdan.. 3-5 dakika sonra, sikisik trafikte ilerledik ve emniyet seridindeki arabanin hem arkasindan giden Range Rover hem de baska bir polis arabasi tarafindan durduruldugunu gordum. Olay 3-4 dakika icinde gerceklesti..

    Daha bir suru ornek var da.. lafi uzatmayayim..

    Simdi bana gore buradan iki sonuc ortaya cikiyor, trafigin duzelmesi icin..
    (1) Egitim, topyekun.. (2) Cezalardan korkan suruculer ve yayalar.. gerekli.

    Ingilziler egitimsiz mi? Okullarda daha ilkokuldan egitim verilmiyor mu? Elbette veriliyor.. ama halen daha trafikteki kisileri ADAM etmek icin CEZA hem de akil almaz yuksek miktarlarda, hani insanin anasini anlatacak miktarlarda ceza uyguluyorlar.. Bu yuzden kimse Park Edilmez yere park et(de)miyor, kimse hiz limitlerini as(a)miyor.. kimse kirmizi isikta gec(e)miyor.. Bu arada da guvenlik/kolluk kuvvetleri (resmi ya da sivil) vazifelerini (ceza kesmek) tam bir ciddiyet ile yerine getiriyorlar. “Abicim, canim arkadasim, gulum, memur bey” falan gecmiyor..

    Biz de.. Egitim ile bu is duzelebilir mi? Mutlaka duzelecek ama bizim besikteki cocuklar bunu gorur mu belli degil..
    Peki ceza ile olur mu? Onu ise bu tur idareler ile birakin besiktekileri, onlarin torunlari bile goremez cunku; bizde devlet onumuzdeki sene veya 6 ay sonra oy isteyecegi kamyoncu esnafina, dolmus soforu kardesimize, kisacasi yollarimizda bulunan 20milyon surucuye YUKSEK CEZA uygulayamaz.. En basit ornegi.. gecenlerde fazla yolcu alan dolmuslara 50TL ceza kesilmesi gundeme geldi.. Ne oldu, ceza sonucta 30TLye indirildi, sonrasinda da bir kavsakta bir dolmus, bir kamyon ile carpisti, son yillarin bu kadar az yolcu istiap haddi ile yolcu tasiyan aracindan 7 olu, bilmem kac yarali cikti. Hatta hic unutmuyorum.. Bundan bir kac sene once bir saygideger milletvekilimiz okul servis araclarina uygulanan 7 yas mi, 8 yas mi neyse kisitlamasinin kaldirilmasi icin onerge vermisti (yani daha yasli araclard okul servisi olarak bebislerimizi tasiyabilsinler diye).. sonucunu hatirlamiyorum ama buyuk ihtimalle kabul edilmistir (bununla ilgili Kasim'da yayinlanacak OMM bulteninde Engin Balaban ile birlikte hazirladigimiz bir makale yayinlanacak.. "121".. kacirmamanizi tavsiye ederim)..

    Bu durumda da en azindan cocuklarimizin cocuklarinin motor surecegi gunlerde dahi cogu arkadasimizin bahsettigi kendimize gore tedbirleri almak durumundayiz. Ongormeliyiz.. Tahmin etmeliyiz.. Sakinligi elden birakmamaliyiz.. Ve her ortamda motosikletin de bir karayolu araci olarak bu yollarda bulunmak durumunda oldugunu anlatmaya calismaliyiz..

    Sedat Karayilan’a bu COK onemli konuyu ortaya atip, hepimize bir kez daha dusunme firsati verdigi icin tesekkurler..

    Selamlar, Sevgiler
    Levent Vardar
     
  2. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Teşekkürler Şenol, 3. maddede belirtilen 'park etme' olayında bir 'me' eksik galiba!.
     
  3. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Teşekkürler. Ceza işi bizim ülkede çok garip ve beni devamlı şaşırtan bir hadise, devletin kaynak bulmak için k*çını yırttığı bir ülkede ben hala 99 da konulan geçici deprem vergisini içtiğim içkiden, cep telefonuma kadar fahiş fiyatta öderken parkedilmez ana caddeme boydan boya park etmiş 50 aracın camına 100'er lira ceza makbuzu koymak için bir polis memuru görevlendirmiyorlar. İnanın sadece bizim sokağa bakan bir memur olsa hem keni maaşını hem karakolun tüm giderlerini çıkarır park cezasından . Ama nedendir bilinmez bizim polisler ceza kesmezler. Düşünüyorum bulamıyorum.
     
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ben diyeyim.
    Memur işini yapsada aynı maaşı alacak kahvede pişpirik oynasa da aynı maaşı alacak.Sen olsan oturduğun yerden işini yapmasanda aynı parayı almak istemezmisin.
    Tamam sen ben biz istemeyeiz ama birileri böyle yapıyor.
    Ne demiş atalarımız
    Gözlerimi kaparım vazifemi yaparım.
    Bu kadar net basit.
    Bendeki fotoları yayınlasam yeminle bir daha devlet baba bana güneş yüzü göstermez.
    BU kadar net diyorum yani.
    Arif olan anladı olmayana davul zurma bile az.:D
     
  5. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Dostlar;
    Bugün kahvaltı için gittiğim cafede 60-65 yaşlarında bir çiftin yanındaki masaya oturdum..Günaydın,iyi bayramlar demiştim otururken ve motorumu da durdurarak park etmiştim..;) Amca bir süre motorumu inceledi ve sonra inanılmaz bir soru sordu..
    ''Bu kadar beceriksiz şöför varken nasıl motorla cesaret edip trafiğe çıkabiliyorsunuz ? ''
    Kendi kendime dedim ki amca A.R.A. gurubuna üye galiba..:))) Aramızdaki diyalog aynen şöyle devam etti..

    ---Amca siz uçağa biniyomusunuz..?
    == Ohooo çoookkk...
    ---Peki Pilotun kim olduğunu,havada sizi nelerin beklediğini,uçağın bakımının nezaman yapıldığını biliyomusunuz...?
    ==Yooo ben onları hiç düşünmemiştim bile..
    ---Biz işte motosiklet kullanırken bunları ve buna benzer daha bir sürü şeyi düşünmek mecburiyetindeyiz.Yani marşa basmadan önce tüm diğer şalterleri kapatıp sadece motosiklet şalterimizi açık tutmak zorundayız...Tüm olası tehlikeleri en erken şekilde fark etmek ve ona göre planlamamızı yapmak zorundayız...Bahsettiğiniz beceriksiz şöförleri biz çok önceden fark etmek zorundayız yoksa sonuç gerçekten çok üzücü olabilir..
    ==Yaw bizim oğlan da bi ara çok merak sarmıştı vazgeçirene kadar akla karayı seçtik ama hala her zaman içimde ukte kaldı diyor..

    Neyse bu çok hoş sohbet OMM Derneğinin etkinliklerine de girince 2 saate yakın sürdü..Amca Emekli Başsavcıymış bir mangal partimize katılma sözü aldım kendisinden .
    Ayrılırken şu sözü çok hoşuma gitti; '' Keşke bizim oğlanı engellemek yerine sizlerle ve derneğinizle tanıştırsaydım ..''

    Sonuç olarak bence insanların bakış açıları değişebilir ama önce bizim kendi bakış açılarımızı değiştirmemiz gerekir...
    Ben bugün yine motosiklet sayesinde çok değerli iki insan tanımış oldum ve onlara da kendimce Bilinçli Motosiklet sürücülerini tanıtabildim...Arada sizin de yapmanızı diliyorum..Sevgilerimle...
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Süper bir bilgi. Kıskandım açıkçası. Bu konu daha önce bir çok yerde de geçmiştir sanırım. Motorlara ayrıcalık şart. Neden? Can güvenliği için. Peki niye motor? daha az hacim, daha az yakıt, daha az hava kirliliği, daha akışkan ve hızlı bir yol akışı ve saymakla bitmeyen avantajlar. Tek dezavantajı nedir? kaporta sensin. İşte burada devlet baba seni korumalı. İşte koruyor.
    İrana gidenleriniz var, Tehranın ciddi bir trafiği var. Tek çift ve merkeze özel oto giriş yasağına rağmen trafik çok yoğun. Yollar geniş, şehir içi otoyollar çok sayıda var fakat nüfus çok yoğun. Eh her kes de araba kullanıyor. Motorlar daha düne kadar 250cc altı sebestti. Daha büyük cc li yeni yeni serbest bırakıldı. Büyük cc li motorlar pistlere giderlerdi. Sorun bu değil buna takılmayalım. 125 cc standart motorlar ( Honda, yamah ve yerli bir sürü model ki hepsi aynı) her tarafta vizir vizir. Onlara yollar serbest. Tüm şehir merkezi ve kalabalık caddelerin kavşaklarında motosiklet park yeri var. Yola dik park ediyorlar. Bir araba bile oraya giremez. kaldırımlar geniştir, park yeri yetmiyor oraya da park ediyorlar. Yani motora binmek özellikle şehir merkezinde büyük bir nimet ve ayrıcalıktır. insanlar motorla her türlü yükü taşıyolar. ona göre bir sürü aksesuar var. Üstünü kapatma aparatı( Tenteden), büyük ön cam, elcik kapatma( rüzgar ve yağmur), üst kapatma ( Fransa da çok var gidenler bilir) gibi. Yani kışın ve yağmurda da motoru kapatmadan gidener var. Asfaltlar malum süper. Yani en kötü lastik bile çok iyi durur. Uzun paralel ve dik kesen yollar çoğunluktadır. Bir moroa binip 1tl değernide bir parayla 5-10km lik düz yola gidersiniz. Yani modifiye mototaksi. Bütün bunlar neden var? kimse motora öcü olarak bakmaz. kimse küçük motorları hor görmez ( Bakın etrafınızda bizler kendimizi bile yaparız abi buna binilmi diye), motorlar devlet tarafından korumaya alınmış. Her hangi bir kazada motorsiklet sürücüsü değil araç sürücüsü kusurludur. Otobüs yolları onlara serbesttir. Her kvşakta park yeri tesis etmiş. Yani devlet kendi rahatı için avantajlı olan bir aracı ön plana çıkartıyorsa onu koruması lazım ve koruyro. İşte ingiltere örneği Leven hocam yazmışi işte iran örneği ve İşte Fransa örneği ( Soldakiler sola sağdakiler sağa aradan motor ve resmi görevli araçlar vızır vızır geçiş üstünlükleri var...


    --

    Emir Şahbal dan alıntıdır.