Motosikletimizde Pilyon (ARTÇI) Taşımak

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sürücü Hazırlığı
    1.Artçı, ikinci �aktif� sürücü olarak değerlendirilmelidir. Böylece güvenlik ve diğer prosedürlerin doğru olarak takip edilmesinde yardımcı olabilir.
    2.Artçı motosiklet hakimiyetinizi etkiler. Bunun nedeni binen ekstra yük ve artçının bağımsız hareketleridir.
    3.Artçı kaskı ve sürücü kaskı sert fren neticesinde birbirine çarpabilir. Paniklemeyiniz.
    4.Kalkışlarda daha fazla gaz ve debriyaj hassasiyeti gerekebilir.
    5.Frenleme prosedürü etkilenebilir, dha erken ve/veya daha basınçla fren yapmak gerekebilir.
    6.Arka teker üzerine binen daha fazla yük neticesinde arka fren işe yararlığı ve durdurma gücü özellikle çabuk duruşlarda artabilir.
    7.Yokuş aşağı inişlerde fren mesafeniz uzar.
    8.Dönüşlerde ekstra yük nedeniyle ekstra dikkat gerekir.
    9.Sollamalarda daha fazla zaman ve mesafeye ihtiyaç duyabilirsiniz.
    10.Rüzgarın, özellikle de yan rüzgarların etkisi daha fazla hissedilir.

    Motosiklet Hazırlığı
    1.Motosikletiniz yolcu taşımaya müsait bir motosiklet olmalıdır.
    2.Motosikletinizde artçı nedeniyle herhangi bir ayarlamaya gerek olup olmadığı motosiklet kullanım kitapçığınız kontrol edilmek suretiyle tespit edilmelidir.
    3.Motosikletinizi süspansiyonu ve lastik basınçlarının gözden geçirilmesi gerekebilir.
    4.Kullanım kitapçığında belirtilen azami ağırlığın geçilmemesi konusunda hassas olunmalıdır.

    Artçı Hazırlığı
    1.Artçı ayak peglerine yetişecek kadar uzun ve sorumluluklarını yerine getirecek kadar olgun olmalıdır.
    2.Artçılar da gerekli tüm koruyucu ekipmanı giymelidir.
    3.Sürücünün aşağıda madde 7'de belirtilen güvenlik birifingini vermesi gerekir.
    4.Artçı kendisini ikinci bir sürücü olarak değerlendirmeli ve güvenlik sorumluluğu konusunda sürücüye yardımcı olmalıdır.

    Genel Güvenlik Değerlendirmeleri
    1.Motosiklet kullanımı konusunda tecrübeli olmalısınız. Ayrıca arkanızda bir can daha taşıdığınızı unutmaksızın güvenlik odaklı sürmelisiniz.
    2.Düşük sürat debriyaj ve gaz hassasiyeti, normal ve acil durum frenajı gibi konularda düşük riskli bir bölgede (mesela bir park alanı vb.) artçılı alıştırma yapmalısınız.
    3.Artçınızın güvenliği ve konforu için dönüş ve manevra yeteneklerinizi geliştiriniz. Dönüşlerde ekstra dikkat gösteriniz.
    4.GÖR (Gözle-Öngör-Reaksiyon ver) [SEE (Search, Evaluate, Execute)] stratejisini güvenlik ve zaman marjlarınızın arttırılması için mutlaka kullanınız.
    5.Artçınıza hız duygusunu algılayabilmesi ve eğilme algılayabilmesinin gelişmesi için zaman verin. Bu gerçekleşene kadar hızınızı muhafazakar bir biçimde güvenlik sınırları dahilinde tutun.
    6.Artçınızın aşağıdaki güvenlik prosedürlerine uyduğundan emin olun:
    a. Tam koruyucu ekipman düzgün olarak kullanılmakta mı?
    b. Sürücünün belini ve motosikletinizin yolcu tutamağını tutmakta mı?
    c. Durduğumuz zamanlar da dahil olmak üzere ayakları sürekli surette yolcu peglerinde mi?
    d. Ellerini ve ayaklarını sıcak ve hareketli parçalardan uzak tutuyor mu?
    e. Dönüşler esnasında artçı da sürücü gibi viraj yönüne bakmakta mı?
    f. Tam olarak arkasını dönmeye, arkaya bakmaya çalışıyor mu? Ani hareketler yapmaktan kaçınıyor mu? Bu tür hareketler motosikletin gidişini ciddi olarak etkileyebilir.
    g. Bozuk bir zeminden yada engel üzerinden geçerken pegler üzerine bir miktar yük vermek ve bacaklarının darbe şokunu absorbe etmesine yardımcı olacak şekilde davranıyor mu?
    7.Sollamalar için daha fazla zaman ayırın
    8.Rüzgarın kontra etkilerine hazırlıklı olun
    9.Yüksek süratten ve dramatik yatış açılarından kaçının
    10.Hızlı duruşlarda yolcunun kaskının sizin kaskınıza çarpmasına hazırlıklı olun.
    11.Artçınız motosiklete binmeden önce motosikletinizi çalıştırın.
    12.Yolcunuz siz motosiklet üzerindeyken, ayaklığı kaldırılmış ve sizin tarafınızdan hakim olunmuşken binmesini sağlayın
    13.Mümkünse artçılı sürüş konusunda profesyonel eğitim alın.

    kaynak: www.msf-usa.org
    çeviri: Emre Gönen'den alıntıdır.
     
  2. Tayfun Seyrekbasan

    Tayfun Seyrekbasan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Aralık 2009
    Mesajlar:
    505
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    paylasım için tesekkürler senol abi.yalnız ben nedense artcı ile yolculuk yaptığım zaman asırı derecede kollarım yoruluyor artçı indikten sonra asırı derecede bi rahatlama hissi oluyor resmen derin bir ohhh çekiyorum
     
  3. İlhan.Aydınlıoğlu

    İlhan.Aydınlıoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Kasım 2007
    Mesajlar:
    531
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Zonguldak
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Tayfun kardeşim.
    Ben bu yönden rahatım.
    Çünkü artçı almıyorum.
    Gerçekten artçı almak çok büyük bir sorumluluk gerektiriyor.
    Artçı ile yolculuk yaparken beyninizi iki kere yormanız gerekiyor.
    Ama yalnız yolculuk yaparken böyle bir sorununuz yok.
    İstediğiniz gibi yol ve trafik durumuna göre hareket edebiliyorsunuz.
    Tabii bu yalnızca benim düşüncem.
    Ben hiç artçı almadığım için böyle düşünüyor olabilirim.
     
  4. Tayfun Seyrekbasan

    Tayfun Seyrekbasan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Aralık 2009
    Mesajlar:
    505
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    ilhan abi malum nişanlı oldum için vede nişanlımda motor hastası oldu için mecburum :)yoksa bende herzaman artcı almama düşüncesindeyim
     
  5. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Tayfun, motosiklet kullanırken yalnız veya artçılı fark etmez kolların ağrıyorsa oturuş pozisyonunda hata vardır. Ayrıca motosiklet kullanırken eğer belden üst tarafında bir organında ağrı varsa yanlış birşeyler var demektir. Ağrı belden aşağıda ise pozisyonunda doğru demektir. Kollarındaki ağrı gidonu çok fazla sıkman ve kollarını sersbest bırakmamandan kaynaklanıyor. Motosikleti bacaklarınla sıkıp kollarını çok rahat bırakman lazım.
     
    Berkay Ömür ve Gürsu bunu beğendi.
  6. Tayfun Seyrekbasan

    Tayfun Seyrekbasan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Aralık 2009
    Mesajlar:
    505
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    evet erol artcı ile kullandım zaman gidonu fazla sıkarım dediğin gibi bu yüzden kollarım ağırıyo sanırım.fakat motorsikleti bacaklarımla sıkmam olanaksız çünki ben maxı scooter kullanıcısıyım:) ama kısmet olursa yakında ybr ye telfi etmeyi düşünüyorum.
     
  7. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Bende motosikleti dedim zaten, scooter demedim ki :):) scooterleri motosikletten saymıyorlar malesef :)
     
  8. Tayfun Seyrekbasan

    Tayfun Seyrekbasan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Aralık 2009
    Mesajlar:
    505
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok

    aman erol scooter cılar duymasınlar :):)
     
  9. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW

    Tayfun bende uzun yıllar scooter kullandım, takiiiii şenol hoca foruma katılana kadar :):):) Şenol hoca foruma katıldıktan sonra onunla çok savaştım ama bir türlü scooterlere motosiklet demeyi kabul ettiremedim. Sonunda bana vitesli motosiklet aldırdı ve kendine benzetti :D:D:D:D valla benim bir suçum yok bütün suç şenol hocanın :D:D:D
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  10. Tayfun Seyrekbasan

    Tayfun Seyrekbasan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Aralık 2009
    Mesajlar:
    505
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    valla erol senol hoca ne diyosa doğrudur.bende uzur bir süre scooter kullandım ama senin dediğin gibi foruma üye olduktan sonra vede senol abinin yazıarını okuduktan sonra tabiki ybr 125 almaya karar verdim:) bilirsiniz senol hoca dediğin zaman akla gelen ilk sey güvenli sürüş tekniği ve ybr 125 dir:) valla yalan değil bende senol hocanın sayesinde sanırım vitesliye gecicem:)
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  11. Alican

    Alican Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    298
    Şehir:
    Kocaeli-Sakarya-İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Bu makaleyi facebook da hayranı olduğum bir sayfada gördüm ve okudum sizlerlede paylaşmak istedim.
    [​IMG]
    Motosiklet için yüreği çarpan biniciler olarak bizler, yolcularımızın ilk ve daha sonraki motosiklet gezintilerinden daima zevk almalarını isteriz. Bunu sağlamak için akıcı, nazik ve güvenli sürüş yapmalıyız.

    Eğer hızlanma esnasında, vites değiştirirken ya da fren yaparken onların kaskı sizinkine mütemadiyen çarpıyorsa, bu sizin kullanım hatanızdır, onların değil. Bu, akıcı bir sürüş yapmadığınızı ortaya koyar. Bu deneyimi daha önce hiç yaşamamış biri için motosiklet yolculugu çok ürkütücü gelebilir.Onlar, daha önce motosikletin ne kadar tehlikeli olduguna dair pek çok hikaye duymuş ve dolayısıyla motosikletinize bir şekilde binmişse de devamlı tedirgin olabilir. Bir kez şu yolculuk başlasın, her şey ona çok garip gelecektir.360 Derecelik görüş alanı, vücutlara çarpan rüzgar, motor gürültüsü ve yarattıgı olagan üstü duygular, virajlarda yana yatma faktörü, metal bir kafesle korunmayan bir vasıtada yolculuk etmeye alışmaya çalışmak yolcu için alışılmadık bir durumdur. Bütün bu faktörler yolcunuzda motosikletin göründügünden daha da hızlı ve tehlikeli bir vasıta oldugu izlenimi yaratabilir. Böyle bir ortamı yaratmaktan kesinlikle kaçınınız ve yönergelere uygun sürünüz. Bunu söylemekten nefret ediyorum; ama lütfen defansif kullanın! Sakın duygularınıza yenik düşüp, size ne tür onanmaz zararlar vereceği belli olmayan dört tekerlekli sürücüsü şahıslarla seyir esnasında dalaşmayın!Kazanan siz olursunuz! Bırakın o otomobil önünüzü kapatsın! Motosikletinizi agresif bir biçimde değil, zarif bir şekilde kullanın. Kavşak noktalarında, kırmızı ışıkta beklerken, yeşil ışık yandığında, toplu halde, kimisi ani kalkış yaparak karşıya geçen araçların önünde olmamaya gayret edin. Kendinizi geriye çekin ve diğer araçların arasından, uygun bir mesafe bırakarak, itidalle sürüş yapın ve böylelikle yolcunuzun kendisini emniyette hissetmesini sağlayın. İşinizi asla şansa bırakmayın. Sizce kendinizin, hatta yolcunuzun yaralanmasından daha berbat ne olabilir?Yaşamınızın geri kalan bölümünü birisini budalaca sakat bırakmış olmanın verdiği eziklik ve vicdan azabıyla geçirmek istermisiniz? Motosikletinizin üstündeyken "Gösteriş yapmayı" aklınızın ucundan bile geçirmeyin.İyi düşünün motosikleti bir şeytan makinası yapan bu görüş sahipleridir.Zavallı teknoloji harikası makina da hep günah keçisi olur.Toplum da nedense hep motosikletin makina olarak kendisini tehlikeli görür. Aslolan insan kusurudur! Kesinlikle yolcunuzun duygularını, heyecanını doruğa çıkarmak için, üzerinde etki kurmak için gazlamak, hız yapmak zorunda değilsiniz.Ona güven aşılayacak, kendini emniyette hissedecek şekilde davranınız.Yolcunuza ve tüm motosiklet severlere nazik davranın ve çevreyi (Gürültü kirliliği dahil) ve insanları koruduğunuzu hissettirir tarzda sürün. Onları asıl bu etkileyecektir. Bu faydalı önerileri dikkate alın:

    1-Onların, iyi bir motosiklet yolcusu olmaları için ne yapmaları ve ne yapmamaları gerektiğini bilmelerini sağlayın. İlk başlığımız olan "Motosiklet yolcuları için püfler" konusunu onlara iyi açıklayın. Onlara bir kopya takdim etmek konusunda kendinizi özgür hissedin. Yaygın kanıların aksine, motosikletinize alacağınız yolcunun ilk kez biniyor olmasının bence pek bir önemi yoktur. Talihsiz tecrübelerin bana öğrettiği acı gerçekler adına, ona vereceğiniz bir zarardan ötürü ondan özür dilemektense, onun güvenliğini sağlayınız.

    2-Hem konfor, hem de güvenlik yönünden, onun motosiklet için uygun giyindiğinden emin olunuz. Motosiklete daha önce binmemiş olan kişiler,motosiklet üzerinde yolculuk eden birinin, sıcaktan ya da soğuktan ne kadar etkileneceğini kestiremezler.Bu yüzden onların uygun şekilde giyinmesine yardımcı olunuz. Eğer kendisinde yoksa, baş ölçülerine uygun yedek bir kaskınızı ona ödünç vermeye hazır olun. Onu hiç istemediğimiz düşmeler sırasında korumaya yeterli giysiler giyinmiş olmasına önem verin.Ayak bileklerini koruyabilecek bir bot, uygun eldivenler, dayanıklı pantolon, Kaskın vizörü yoksa goggle (Tayyareci gözlüğü) ve kulaklık.Ve tabii, rüzgara karşı koyabilecek yetenekte bir mont (Rüzgar demiş ki on kat keçeye: "Ey keçe ben senden geçe!" Rüzgar demiş ki bir kat deriye: "Ey deri ben senden geri!")!..

    3-Sürüşün ilk bölümünde gerçekten de çok ağırdan almalısınız. Yolcunuzun motosiklete ilk kez binmek olgusunun kendisinin üzerinde yarattığı heyecenı üzerinden attığına ve motosikletinize alıştığına kanaat getirene kadar "Minik bir yaşlı bayan" gibi sürmelisiniz.

    4-Yolunuza taş çıkması gibi nazik durumlarda yapacağınız apansız manevralara ya da zorunlu sert frenlere karşı kendinizi önceden hazırlayın ve tetikte olun. Böyle bir acil durum, bu tür durumlarda ne yapacağını bilemez durumda olan yolcunuzun paniğe kapılmasına neden olabilir ve kontrolünüzü kaybetmenizle sonuçlanabilir.

    5-Motosikletinizin gücünü göstermek, gösteriş yapmak adına, özellikle kalkış aşamasında ve ilk vitesleri yükseltirken asla gazı sonuna kadar açmayınız.Tanrı aşkına patinaj çekerek kalkmayın, roketlemeyin! Yolcunuz muhtemelen daha önce hiç sizin gibi anormal derecede hızlanan bir motora binmemiştir ve bu onu HEYECANLANDIRMAYACAK , bilakis ÖLÜM KORKUSU yaşamasına neden olacaktır. Yolcunuz o an arkanızdan düşmemişse bile her an düşebileceği hissiyle çırpır durur. Yolcunuzun sizin için hiç takdir duygusu beslemediğine de inanabilirsiniz. Öte yandan ileride bir trafik ekibi tarafından çevrilmenin de sizde pek hoş duygular yaratmayacağını gözardı edemeyiz!

    6-Hız limitlerinin altında kalın ve hızınızı koruyun. Her halükarda, en iyi sürat, trafiğin genel akış hızıyla eş zamanlı olarak sürat yapmaktır. Ne araçları geçin, ne de onlar tarafından geçilin.Asla ileride olup biteni görmenizi engelleyecek büyük araçların arkasında olmayın. Onu sollayıp, önünüze ufak araçları alın, yapamıyorsanız, bırakınız bir çok ufak araç sizi geçsin , böylece görüş ufkunuz genişlesin!

    7-Çift şeritli otobanlarda, bazı riskli bölgelerde sollama yasağı varsa, sizden yavaş seyir yapan bir aracı asla sollamayın. Sollanabilecek yerlerde ise en azından bir otomobilin geçebileceği kadar boşluğu görmedikçe sollama yapmayın. Motosikletiniz her zaman yıldırım gibi geçip gidebilir. Ama bunu yolcunuz bilmez. Eğer sollamayı yaparken, en az bir otomobilin bırakması gerektiği kadar mesafe bırakmadan, teğet geçerek geçiş yaparsanız yolcunuz korkacak ve soğukkanlılığını kaybedebilecektir.

    8-Ülkenizdeki trafik kuralları müsaade etse bile, asla şerit ihlali yapmayınız.Yolcunuz, şerit ihlali gibi bir duruma alışkın olmadığından bunu çok tehlikeli bulup, korkabilir.

    9-Eğer sık sık aynı yolcuyla sürüş yapıyorsanız, motosiklet üstünde birbirinizin hareketlerine uyum başlamış olduğundan, sürüş daha keyifli hale gelecektir. Birlikte talim yapmak amacıyla yapılacak olan manevralar ve acil fren egzersizlerine başlamak da iyi bir fikir olacaktır. (Eğer bu manevraları daha önce tek başınıza hiç yapamadıysanız bu fikri derhal unutmanızı istiyorum! Önce yalnız başınıza deneyip, bu işte yeterlik kazandığınızdan emin olmalısınız... Eğer bu manevraları güvenli bir şekilde yapamadığınızı görüyorsanız, ya iyi bir güvenli sürüş dersi almamışsınız demektir, ya da derhal bir tazeleme kursuna gitmelisiniz. Ve bunu derhal yapınız çünkü ya kendinizin ya da bir başkasının yaralanmasına neden olabilirsiniz). Bu pratikleri ya büyük bir boş arazide ya da park alanında, trafiğin olmadığı bir bölgede yapmalısınız. Sürüş kursunda ne yaptıysanız onların aynını yapıp kendinizi geliştiriniz. Daha sonra bunu yolcunuzla birlikte yapmaya başlayın.Yavaş ve yumuşakça kalkış yapın (10-15 km hıza kadar çıkarak). Daha sonra global onar km.lik hız aralıklarıyla vites artışları yapın. Maksimum 50 km hıza çıkınca acil fren uygulamasını yapın.Sonraki aşamada da 30 km.yi aşmayan hız dilimlerinde acil manevraları deneyin. Sonra iki kez fren ve bir kez de manevra talimi... Böylece devam edin. Tüm bu talimler biraz gayret ister ama ödülü, sizin ve yolcunuzun güvenlerinin artması ve tüm bu manevraları güvenle yapabilme yetisine sahip bir ikili, ekip olabilmektir. Bir gün bu, sizin hayatlarınızı bile kurtarabilir. Özet olarak, biz sizin yolcunuzun seyahatten endişe değil zevk almasını ve tekrar yolcunuz olmayı arzulamasını istiyoruz. Onların, motosikletlerin trafiğe çıkmalarının bile yasaklanması gereken tehlikeli bir araçlar olduğu izlenimine sahip olmasını asla arzulamıyoruz. Hiç istemediğimiz bir durum da, kanun koyucular tarafından motosikletler için daha katı ve abartılı trafik kuralları konulmasıdır. Yani, motosikletçiler adına ve kendiniz adına bir dost daha kazanın !
     
  12. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Konular tarafımdan birleştirilmiştir.
    Paylaşım için teşekkürler.
     
  13. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
    2011 Bahar günceli :)
     
  14. Ahmet Yürekli

    Ahmet Yürekli Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    141
    Beğeniler:
    47
    Şehir:
    diyarbakır
    Motosiklet:
    Yamaha
    bende 15-20 gün oldu motoru alalı ama henüz bir artçı taşımadım. kendimi henüz buna hazır hissetmiyorum.
     
  15. Gürsu

    Gürsu Aktif Üye

    Kayıt:
    18 Mart 2009
    Mesajlar:
    180
    Beğeniler:
    74
    Şehir:
    boston
    Motosiklet:
    Hyosung
    "Artci nasil olmamalidir ve artci tasidigimizi neden unutmamaliyiz" iste buyrun :) neyse ki kiza bir sey olmamis. Ben de bir kere kopruden gecerken artcimi kaybediyordum az kalsin. Artci istedigi kadar tecrubeli olsun, surucuye de buyuk is dusuyor. Hizla gectim kopruden. O kopruleri birbirine baglayan demir gibi seylerin arasinda yukseklik farki varmis. Arkamda resmen havalandi kiz. Iyi ki siki tutunuyormus bana.
     
    Mehmet Akif bunu beğendi.
  16. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Şenel Abi paylaşımın için teşekkürler

    Saygılarımla
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  17. Berkay Ömür

    Berkay Ömür Kıdemli Üye

    Kayıt:
    19 Şubat 2012
    Mesajlar:
    519
    Beğeniler:
    225
    Şehir:
    İstanbul, Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Sürekli artçılı gezen biri olarak dikkatle okudum.