motosikletin tehlikesimi işte burda

Konu, 'Motosiklet ve Trafik' kısmında hasan ali tarafından paylaşıldı.

  1. hasan ali

    hasan ali Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    afyon
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    İnternette gezinirken bir istatistikle karşılaştım.Wikipedia.org sitesindeki istatistiğe göre en tehlikeli ve en çok ölüme sebebiyet veren ulaşım aracı motosiklet:

    İstatistik 3 farklı katogoriye göre yapılmış :

    1.Her bir milyar seyahatte ölüm oranı :
    Otobüs: 4.3
    Tren: 20
    Van: 20
    Otomobil: 40
    Tabanway: 40
    Denizyolu: 90
    Havayolu: 117
    Bisiklet: 170
    Motorsiklet: 1640

    2.Her bir milyar saatte ölüm oranı :
    Otobüs: 11.1
    Tren: 30
    Havayolu: 30.8
    Denizyolu: 50
    Van: 60
    Otomobil: 130
    Tabanway: 220
    Bisiklet: 550
    Motosiklet: 4840

    3.Her bir milyar kilometrede ölüm oranı :
    Havayolu: 0.05
    Otobüs: 0.4
    Tren: 0.6
    Van: 1.2
    Denizyolu: 2.6
    Otomobil: 3.1
    Bisiklet: 44.6
    Tabanway: 54.2
    Motosiklet: 108.9

    eminim bu kazaların çoğundaki ölümlerde sürücü korunmasızdır...yok abi yok önce güvenlik baştan aşağıya.motordan önce ekipmanları alayım ben...
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bende size bir kaç istatistik sunayım

    1- Kara taştıları içinde Motosiklet 30 kat daha riskli bir araçtır.
    Bunun bilincinde olup bilinçli motosiklet kullanmamız gerekiyor.Motosiklet bazılarının yaptığı gibi trafikte şov yapma yada trafikte yarış yapmak aracı değildir.Bu tarz davranışlar içinde olan diğer canlı türleri yüzünden Canım Türkiye'mde motosiklet klullancısı tü kaka olmakta serseri olarak tanınmakta.Bu imajı yenmenin tek koşulu eğitimli ve bilinçli bireyler kullanıcılar olmaktan geçmektedir.

    2- Dünya'nın en iyi kıyafet ve ekipmanları ve KASK'ı dahi bizleri %30 koruma yetisine sahiptir.
    Motosiklette aslolanhızlı gitmek değil bir tehlike anında güvenli olarak durabilmektir.

    100 km hızda giderken saniyede 30 metre katederiz.Bunun bilincinde olarak güvenli durma mesafemizi bilelim.Duramayacağın hızda gitme görmediğin yola hızlı girme.
     
  3. Mehmet KAPLAN

    Mehmet KAPLAN Üye

    Kayıt:
    10 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    34
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    Samsun / Havza
    Motosiklet:
    Honda
    Haklısın Şenol abi bilmediğin arkasını görmediğin yolda hız yapmak kadar tehlikeli bişey yok. Hele bilmedikleri ve ardını göremedikleri virajlarda sırf adrenalin için viraj yapan arkadaşları cahil cesaretlerinden dolayı kutluyorum....
     
  4. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Cahil cesareti kutlanmamalı bence :D Ama Şenol abi haklı.Lakin ne trafik ne de herhangi bir araç adrenalin yada spor yapmak maksadı ile kullanılmamalı yada gündelik stres için tamam motor elbette diğer araçlara göre çok daha keyifli ama trafik can pazarı haline getirilmemeli ne bizler tarafından ne de diğer araç sürücüleri tarafından.Bir racing görünce yada bir ferrari görünce neden selektör yapılır arkasından=?Neden taciz edilme gereği duyulur.Adam zengindir almıştır Ferrari adamın sırf zevkidir almıştır motorunu sırf adrenalin yada yüksek sürat için mi binilir bu araçlara her kez böyle düşünmek zorundamıdır=?Yada altında ki binek aracınla bir racingi sollasan yada bir motor sürücüsünü taciz ederek geçsen yada bir ferrariyi adam riske girmek istemediği için geçsen ne kazanmış olacaksın.Bu senin aracının o araçtan hızlı olduğu anlamına zaten gelemez matematik ve motor güçleri sonuçta ortada bu senin aracının spot değerini de arttırmayacak eline ne geçecek.Yada bir motorcu için aynı şey söz konusu ön teker havada 3km yol gitsen eline ne geçmiş olacak muhtemelen bunu yapabildiğin motorun zaten tek başına yeterince dikkat çeken bir araçtır ama motor dikkat çekicektir her zaman bunu yapabildiğin için sen değil.Kimse kullandığı araç yada işi yada cebinde ki ile karakter sahibi olmaya çalışmaz kendi karakterinden emin olursa ve komplexlerini tatmin için daha kolay yollar bulurlarsa en azından ucunda hayati risk olmayan yollar ki bence esas sorun tamamı ile burada.Kişinin psikolojisinde...Sanırım sorunun çözümüne bir nebze de olsa katkısı olacaktır.Ayrıca bu trafiği bu hale getiren ve yıllarca göçtür bilmem nedir diyerek İstanbul'un anasını ağlataraktan insanları da ürettikleri politikalar ile canlarından bezdiren siyasetcilerin de bu işte payını unutmamak gerekir(Eğer konu Türkiye ise)Yani bir trafik deyip geçmemek lazım işin ve konunun ucu alakasız gibi görünen ama kökleri çok derinlerde olan bir çok şeye dayanmakta bunun haricinde ölüm riski her zaman bakii...İstiklal de yaya yürüyen bir kızın kafasına 300kiloluk cam düştü sanırım ölmedi ama olaya bakın ... Ölüm riski ile ölüme sebebiyet vermek ayrı şeyler bunu çok iyi ayırt etmek lazım diye düşünüyorum...
     
  5. İlhan.Aydınlıoğlu

    İlhan.Aydınlıoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Kasım 2007
    Mesajlar:
    531
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Zonguldak
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    İstatistiklerin nasıl hazırlandığını bilmiyoruz ama diyelim ki doğru.
    Yani bu istatistiki bilgileri inceleyen ve içinde motosiklet sevdası bulunan bir kişi ne yapmalı?
    Bu istatistiklere bakıp ta "aaaa bu istatistiklere göre ölüm oranı motosiklette daha fazla" deyip te hayatında belki de en çok istediği bir şey olan motosiklete binmek arzusundan vazgeçmesi mi gerekir.
    Bence hayır.
    Tehlikeli şeyleri yapmanın tadı bir başkadır.
    Ama bunları yaparken de usulüne uygun yapmak gerekir.
    Nedir bu usul?
    Gerekli önlemleri almak.
    Gerisi Allaha kalmış.
    Ama buna rağmen sınırları zorlamanın bir anlamı da yok diye düşünüyrum.
    Bir arabanın kadranında 280 varsa acaba bu kilometreyi yapıyormu diye merak etmenin bir anlamı varmıdır acaba ?
    Bence bunu merak eden en kısa zamanda karşıya geçme adayıdır diye düşünüyorum.
     
    Noyan Yıldız ve o.somuncu bunu beğendi.
  6. ışın yıldırım

    ışın yıldırım Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    699
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    uçmayı seviyorsan,düşmeyide bileceksin.
    korkarak yaşıyorsan,yalnızca hayatı seyredersin....
    yolda yürürken bile kafana saksı düşme olasılığını düşünerek yürürsen yaşamanın ne anlamı olurki...
     
  7. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Tam olarak da hislerim budur aslında ama benim hatam ve eksikliğimden kaynaklı bir ölüm başka,Motorun herhangi bir hatasından kaynaklı ölüm başka,Denyonun biri beni sıkıştırdığı zaman yada makas atarken beni alıp götürdüğü zaman ölmek başka.Bu yüzden risk ile cinayete teşebbüsü ayırmak lazım.Yoksa motorla kırmızıda durup sağ ayağınızı yere koydunuz dikkatiniz eksikti ayak kaydı düştünüz kafa da kask da yok yere çarpıp öldünüz...Bu ayrı ölümdür,adamın biri 150 ile makas atarken şeridi kaçırıp üzerinize çıkarsa yada güvenlik şeridini 160 ile gasp etmiş geliyor önüne çıkan bir şeyi görüp de sola üzerinize kırıyor ve sizi öldürüyor ise bu başkadır.Risk ve Öldürmeye teşebbüs aynı mıdır?Cinayet teşebbüsleri hariç diğer riskleri zaten hepimiz biliyor ve kabulleniyoruz,eminim gereğini de yapıyoruz,full koruma,yeni lastikler,bakımlı motorlar ve profesyonel sürüş eğitimi gibi...
     
  8. ışın yıldırım

    ışın yıldırım Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    699
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    hayat bir gündür oda bugündür:)
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  9. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Kesinlikle :D Hep diyordum ki bir gün Allahım birgün :D benimde olacak.Oyuncaklarını aldım biriktirdim yıllarca :D Gönül isterdiki Ducati S olsun Agusta Olsun ama onlara gücüm yetmeyecek alabilmiş olsam bile bir italyan sonrasına gücüm yetmeyecek.Tek aşkım vardı geriye elde edebileceğim bir Honda :D Aylarca temizini aradım hep dedim ki gene bir gün!Hep dediler ki
    Ölürsün üzerinde onlar ölüm makinası (ve belkide öleceğim?¿?)Yok şeytan işi bilmem ne.Yada Şenol Abimiz gibi tecrübeli abilerimiz dediki "eğitimini al ama genede yanlış yapmışsın deneyimin neredeyse hiç yok ölümcül bir hata olabilir 600CC"Övünmek için söylemiyorum ama ölüm ölüm ölüm...Ne çok yer işgal etmiş hayatlarımızda,bu benim tercihim herkesin fikrine de saygı duyaraktan korkarak da olsa yavaş da gitsem hiç yatırmasamda şimdilik ve onlarca korna selektör ve tacize hedef de olsam aşık olduğum bir 600RR Aldım kendime.O gün dedim ki "bir gün bir gün bir gün :) İşte o gün bu gün!"
    O günden beri de hep bugün :D Torunlarımı görmek mi?Ben yaşlanmıyorum ki dede olayım hep bir gün yaşıyorum o da bugün oluyor zaten.Bir gün uyandım bu gün dü aldım aşkımı yıkadım sildim pırıl pırıl oldu şöyle bir dolaştım :D Sesini dinledim anlatıyor bana :D hayatı :D Cici lastiklerine baktım sonra fotolarını çektim foruma koydum :D İşte bu günde bir günüm dü hala hayattayım yarına CBR Kerim!

    Ölüm nereden gelirse geldi Hoş geldi sefa geldi(Ernesto Che)
     
  10. ışın yıldırım

    ışın yıldırım Kıdemli Üye

    Kayıt:
    25 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    699
    Beğeniler:
    159
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    dün geçmişte kaldı yarın meçhul gerçek olan ve yaşanması gereken bugün.duygularını güzel anlatmışsın :)
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  11. SERVET

    SERVET Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.786
    Beğeniler:
    607
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Ben bazen dıyorumkı kendı kendıme Azrailin hıcmı sucu yok ?
     
  12. Gulsen.Kilic

    Gulsen.Kilic Yeni Üye

    Kayıt:
    20 Ekim 2009
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    bu rakamların büyük çoğunluğunun bilinçsiz sürücülerden oluştuğundan sanırım çoğumuz hem fikirizdir. Motor küçük ne de olsa araçların arasından geçebilir, kaçması da kolay diye düşünüp(yani herhalde böyle düşünüyorlardır)ters şeritten gidenleri gördüm. Sonra bunlar ölüyor motosiklet tehlikeli oluyor.
     
  13. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    İstatistiğin yapılma şeklinin yanlışlığından kaynaklanıyor olsa gerek. Kullanım sıklığı ile alakalı. Çevrenize bakın, 100 araba ve 1-2 motosiklet görürsünüz. Bir otobüse 1 günde belki 5000 kişi biner iner, uçak 200 yolcu alır, tren 500. İstatistik muhtemel kullanım oranına bölme sonucu oluşturulmuştur. Kaza sayısını 5000 e bölmekle 2 ye bölmek bu uçuruu getiriyor olabilir. Ha demek değildir ki tehlikeli değildir. Sonuçta ŞEYTAN iCADI :)
     
  14. Samet UZUN

    Samet UZUN Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Çekmeköy
    Motosiklet:
    Honda
    motorsiklet en tehlikeli araç değil.
    kesinlikle katılmıyorum.

    sadece kaza halinde riski yüksek.

    her motor kullanan bilinçli ve korumalı olsa rakamlar o kadar yükselmez. adamlar altlarındakini bisiklet sanıp öyle heryere girip çıkarlarsa rakamların şişmesi doğal.


    dediğim gibi tek fark kaza anında.

    arabanın kaportası bizim bedenimizden sağlam malum :)
     
  15. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motosiklet tehlikeli değildir.
    Tehlikeli olan onu süren sürücüdür.
    Kazalara bakın %98 i sürücü kaynaklıdır.Trafikte tek teker yapan MAYMUNLAR eğitimsiz sürücüler haddini limitlerini bilmeyenler KASKSIZ Korumasız sürüş yapmak için ısrar edenler kısaca telef olmaktalar.
    Sigortacı arkadaşlar bilirler.Bazı pejo modellerinin kasko bedelleri muadili otolara göre çok yüksektir.
    Bu da kaza istatistikleri yüzündendir.
    Bazı pejo modellerini kullanan sürücü profili yüzünden bu istatistik yükselmektedir.Şimdi pejo firmesının o modeli ni mi suçlu gösteriri bu.Asla.Sadece o sürücü profilini oluşturan kişilerin suçudur.
    Motosiklette böyledir.
    Kazaya karışanların özellikle yurdumda profillerine bakın ne demek istediğimi çok daha iyi anlayacaksınız.
    Eğitimli sürücü daha az kaza yapar.Bilinci açık olan trafikte şebeklik yapmayan adam gibi yolunda gidene bir şey olmaz.Motosikletinin ve kendinin haddinilimitlerini bilneler hep yollarda sürüşe devam etmekteler.
     
    Samet UZUN bunu beğendi.
  16. Mehmet.A

    Mehmet.A Üye

    Kayıt:
    22 Eylül 2010
    Mesajlar:
    36
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Kayseri
    Motosiklet:
    Yamaha
    son iki haftadır yüz kemiği kırığıyla servise yatırdığımız hastaların tamamı
    motorsiklet kullanıcısıydı!
    hepsine de sordum: kask takıyor muydun? diye
    iki tanesi hariç hepsi takmıyordum dedi.
    kalan ikisinden de biri takıp takmadığını hatırlamıyor (bilinci açık olduğu halde, nasıl oluyorsa)
    diğeri de çene altındaki bağını kapatmamıştı. galiba kaza anında çıkmış.
    şimdiye kadar kask takıp da ağır kafa travması geçireni görmedim.
     
    Gökhan Yasdal ve Şenol SEL bunu beğendi.