Motosikletin Ülkemizdeki Sorunları Nelerdir?

Konu, 'Motosiklet ve Trafik' kısmında ulas tarafından paylaşıldı.

  1. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    MOTOSİKLETİN ÜLKEMİZDEKİ SORUNLARI NELERDİR?

    * Motosiklet devlet tarafından yaşama katkı yapan bir araç olarak ciddiye alınmamaktadır.
    * Ülkemizde motosiklet almak ve kullanmak çağdaş ülkelere göre zorlaştırılmıştır.
    * Motosiklet alım vergileri dünyanın birçok ülkesine göre çok yüksektir.
    * Avrupa ülkelerinde motosiklet için sadece KDV ödenir ve bunun oranı % 7 - % 22 arasında değişir.
    * Ülkemizde motosiklet için KDV oranı % 18 dir
    * Motosiklet “ lüks tüketim maddesi ” sayıldığı için KDV’ ye ilaveten % 22-%37 ÖTV ( özel tüketim vergisi ) ödenir
    * Böylece motosiklet alan kişinin ödeyeceği KDV + ÖTV toplamı % 40-55’e ulaşmaktadır.
    * Bazı Avrupa ülkelerinde plaka-ruhsat işlemleri ücretsizdir, Ülkemizde ise yaklaşık 100 Euro’dur.
    * Dünyadaki bazı ülkelerde 50 cc. mopedler bisiklet gibi kabul edilip plaka ve ruhsata tabi değildir.
    * Türkiyede 50 cc. moped ile 1800 cc. büyük motor aynı plaka-ruhsat işlemlerine tabidir.
    * Çağdaş Avrupa ülkelerinde 50 cc. motosiklet kullanım yaş sınırı 16 olup, Türkiyede 18 dir.
    * Avrupa ülkelerinde 50 cc – 125 cc. arası motosikletler otomobil ehliyeti ile kullanılabilir.
    * Türkiyede 50 cc. motosikleti kullanmak için otomobil ehliyeti yetersiz olup, tekrar ehliyet almak gerekir.
    * Ülkemizde motosiklet sürüş eğitimi veren kuruluşlardaki eğitim kalitesi genellikle yetersizdir.
    * Türkiyedeki yol ve trafik koşulları genellikle motosiklet sürücülerinin trafikteki durumlarını zorlaştırmaktadır.
    * Dünyadaki birçok ülkede motosikletlere özel park yerleri mevcut ülkemizde böyle olanaklar mevcut değildir.
    sporları aynı fedarasyon bünyesinde yürütülmektedir.
    * Ülkemizde motosiklet sporları için gereken uygun yer konusunda yetersizlik vardır.
    * Ülkemizde motosiklet kullanıcıları trafikteki diğer sürücüler tarafından yeterli saygı ve anlayışı görmemektedir.
    * Satış ve satış sonrası hizmetlerinin güvenilir ve kaliteli bir şekilde verilebileceği bayilerin yetersizliği.

    MOTOSİKLET’İN DÜNYADA VE TÜRKİYEDEKİ KULLANIM ORANLARI NEDİR ?

    * Dünyanın çeşitli ülkelerinde 100 kişi başına düşen motosiklet sayıları ;

    Tayvan 53 Avusturya 8
    Tayland 24 Hollanda 8
    İtalya 17 Fransa 4
    Japonya 11 Hindistan 3,5
    İspanya 9 Polonya 2,5
    Almanya 9 Türkiye 1,6
    Yunanistan 8 ABD 1,6
    Portekiz 8



    MOTOSİKLET SEKTÖRÜNÜN SORUNLARININ ÇÖZÜMLERİ NEDİR?

    * Devletin rolü ;

    — Küçük hacimli motosikletlerin lüks tüketim maddesi olmaktan çıkarılması, vergilerin düşürülmesi
    — 50 cc. motosikletlerdeki plaka-ruhsat zorunluluğunun kaldırılması
    — 125 cc.’ye kadar olan motosikletlerin otomobil ehliyeti ile kullanılabilmesi
    — 125 cc.’ye kadar olan olan motosikletlerde ehliyet yaşının 16’ya indirilmesi
    — Sürüş okullarındaki motosiklet eğitiminin daha etkin hale getirilmesi
    — Büyük şehirlerde motosiklet park yerlerinin yapılması
    — Belirli şehir ve caddelerdeki motosiklet yasağının kaldırılması
    — Motosiklet federasyonunun ayrı örgütlenmesi ve yeterli bütçe ayrılması
    — Köprü ve otoyollarda motosikletlere indirimli ücret tarifeleri uygulanması
    — Motosikletlerin gezi veya sportif amaçlı olarak yurdışına çıkışlarında kolaylık sağlamak

    * Üretici ve distribütörlerin rolü ;

    — Ülkemize uygun ekonomik ve spor ürünlerin sunulması
    — Güvenilir satış ve servis hizmetleri sağlayacak kaliteli ve profesyonel bayi yapısı kurulması
    — Sürüş eğitim ve tesis olanakları oluşturmak
    — Sürüş okullarına, federasyona ve kulüplere çeşitli geliştirme projelerinde sponsorluk yapmak
    — Motosikleti sevdirecek show ve promosyonlar düzenlemek
    — Motosiklet kulüpleri kurmak ve yaygınlaştırmak
    — Tüketici finansman şirketleri ile işbirliği yapıp, motosikletin kolay alınabilmesine olanak sağlamak

    * Federasyon ve kulüplerin rolü ;

    — Motosiklet eğitim ve spor alanlarını geliştirmek
    — Yetenekli sporcuların ortaya çıkarılarak desteklenmesi için projeler geliştirmek
    — Toplumun çeşitli kesimleri ile ilşkiye geçerek motosiklet kültürünün geliştirilmesine öncülük yapmak
    — Sportif faaliyetlerin uluslararası standartlara uygun olarak yapılmasını sağlamak
     
  2. SERVET

    SERVET Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.786
    Beğeniler:
    607
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Cok tesekkurler ulas hocam boyle bır konuya degındıgınız ıcın saolun var olun
     
    ulas bunu beğendi.
  3. Utku Can Varol

    Utku Can Varol Üye

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    64
    Beğeniler:
    11
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Çok güzel özetlemişsin eline sağlık Ulas abi
     
    ulas bunu beğendi.