Motosikletiniz Devrildi Üzülmeyin - Acemilik...!!!

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Ferhat Taskın tarafından paylaşıldı.

  1. Ferhat Taskın

    Ferhat Taskın Site Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    872
    Beğeniler:
    1.151
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Yamaha
    Acemilikte insani urkuten bu konu aslinda teknigi uygulandiginda ustunde dusunup uzulunecek bir sey degildir.
    Motor ne agirlikte olursa olsun, sizin cinsiyet ve fiziksel gucunuz ne olursa olsun dusen motoru kaldirmak cocuk oyuncagidir...
    once bunu kafaniza yerlestirin.
    Hicbir motor firmasi dustugunde kibar bir hanim surucu tarafindan kaldirilamayacak bir seri uretim motor uretmemistir, bilesiniz.

    Motor genellikle yavas hizda manevralar sirasinda duser.
    Dolayisiyla, kendinize zarar vermemek icin dikkatli olacak vaktiniz vardir.
    Sunu demek istiyorum ki, baktiniz dusuyor, birakin dussun.
    Ayaginiz altinda kalmasin mesela...kendiniz kurtarin once.

    Ustelik eliniz gazda ve motor viteste ise asiri gaz verip tehlikeli bir savrulmaya da donusturebilirsiniz isi...
    Asagida dusen motoru kaldirmak icin kullanilan en yaygin ve bildik teknigi bulacaksiniz.
    ABD de butun motor okullarinda bu egitim veriliyor ve benim gordugum-denedigim kadariyla da son derece basarilidir

    Once motoru stop edin, anahtarla ve "engine cut off switch", yani mars dugmesinin yanindaki acil motor stop dugmesi ile.

    Dugmeyi ve anahtari "off" durumunda birakin.

    Anahtar gidonu kitlyor ise, kilit durumuna getirmeyin.

    Benzin valfini (varsa) kapatin.

    Motor viteste olmalidir, degil ise elinizle/ayaginizla ulasip vitese alin.

    Mumkun degilse bandananizi boynunuzdan cikarip arka freni sikica baglayin.

    Ayaginizin alti, cizmenizin alti temiz, kum cakil, ot, camur vb. den arinmis olmalidir.

    O bolgeyi temizleyin.

    Motorun sol yana devrildigini farzediyoruz...

    Motora arkanizi donun, kalcaniz sele hizasinda olacak sekilde comelin.

    Simdi, sag elinizle sol elcigi yakalayip yukari, tanka degecek kadar kaldirin.
    (gidonu olabildiginca sola cevirin...motor viteste-yani debriyaja dokunmayin)

    Simdi selenin altinda saglam bir yer bulup sol elinizle yakalayin ve kalcanizla selenin oratisnda/kenarina yaslanin.
    (BU NOKTA ONEMLI..bulmasi kolaydir ama her motora gore degisir)

    Kollariniz gergin bir vaziyette, motoru geriye iterken (kalcanizla yaslandiniz ya), ayni zamanda bacaklarinizla dogrulun.

    Yeterince dogruldugunda durmasini bilin,
    yoksa motor bu kez obur tarafa devrilebilir..:)
    Motor duzeldimi...iyi..rahat bir nefes alin...aceleniz yok...
    hic arkanizi donmeden ayaginizin topugu ile yan destegi acin ve motoru emniyete alin.

    Yan destek bir sebepten dolayi acilmiyorsa,
    dikkatle motora yuzunuzu donup, her iki elinizle elciklerden tutup (varsa) orta destege alin.

    Iste buuu...:)

    Simdi, eger kaldiramadiysaniz, kalcanizin yeri yanlistir.
    Biraz saga-sola- yukari- asagi deneyip dogru noktayi bulacaginizdan emin olabilirsiniz.

    Dogru noktayi bulursaniz hangi agirlikta olursa olsun motor kus gibi kalkacaktir.

    Katiyen unutmayin. Motor dusunce once sakin olmayi ogrenin...
    bu her zaman olabilir ve herkesin basina gelebilir.
    Kimseye birsey olmadiysa sorun yoktur...

    Adrenalin destegi ile, telas ile panik icinde motoru kaldirmaya kaldirirsiniz belki ama beliniz sakatlayabilirsiniz, motoru obur tarafa devirebilirsiniz, geriye-ileriye kayabilir baskalarina da zarar verebilirsiniz...

    En kasarli motorcular bile defalarca bu halti yemistir, hic uzulmeyin ve guzel guzel, birer birer yukarda yazdigim gibi kaldirin.
    Birkac cizik cocukluktan kalma ufak tefek yara izlerimiz gibidir motorda...
    Onu eskisinden daha cok seversiniz...:)

    Enduro ve/veya motokros a gelince, motorun devrilmesi nerdeyse gunluk olaylardandir. Burada hic uzulecek birsey yok yani...

    (ALINTI)
     
    oguzhan, Bülent.Ö, Altan ve 16 kişi daha bunu beğendi.
  2. gitarci1453

    gitarci1453 Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    76
    Motosiklet:
    Suzuki
    süpermiş ya koptum bu yazıya:D:D:D:D:D:D:D:p
     
  3. eren

    eren Üye

    Kayıt:
    8 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    94
    Beğeniler:
    59
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Ducati
    benım takıldıgım bir yer var.
    motor vıteste olacak ama kacıncı vıteste olacak
     
  4. Emre.Ugurluel

    Emre.Ugurluel Üye

    Kayıt:
    1 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    44
    Beğeniler:
    23
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    süper paylaşım teşekkürler
     
  5. gitarci1453

    gitarci1453 Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    5 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    172
    Beğeniler:
    76
    Motosiklet:
    Suzuki
    o sana bağlı kardeşim şimdi sen nasıl bi düşüş istiyon şert bi düşüş istersen 5 de bırakacaksın eğer yumuşak olsun diyosan 1 de bırakacan:D:D:D:DEren im alemsin ya:D:D:D
     
    eren bunu beğendi.
  6. Ferhat Taskın

    Ferhat Taskın Site Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    872
    Beğeniler:
    1.151
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Yamaha
    konuyu anlayarak okuduğun zaman anlarsın eren kardeşim :)
     
  7. Federal779

    Federal779 Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    165
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Kilis
    Motosiklet:
    Suzuki
    Abi üzülmemek eldemi..Hadi küçük makinalar neysede fakat Allah korusun büyüğü düşürsem..Biraz ağlarım herhalde..
     
    Turgay ve Ferhat Taskın bunu beğendi.
  8. Ferhat Taskın

    Ferhat Taskın Site Bağımlısı

    Kayıt:
    13 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    872
    Beğeniler:
    1.151
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Yamaha
    sağlığına birşey olmasın federal abim..
     
  9. Federal779

    Federal779 Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    165
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Kilis
    Motosiklet:
    Suzuki
    Varrolasın..Tüm arkadaşlara sağlıklı yaşantılar ..
     
    Turgay bunu beğendi.
  10. Soner Usta

    Soner Usta Üye

    Kayıt:
    16 Mart 2009
    Mesajlar:
    52
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    istanbul/samsun
    Motosiklet:
    BMW
    benimde ilk kullandığım motor f 650 idi ve birçok kez devirdim ağırlık merkezi yukarıda olduğu için endurolarda devrilmeler olağan, tecrübe ile doğru orantılı tabi! tutmak neredeyse imkansız
    kaldırmak anlatıldığı üzere gerçekten kolay ağırlığı korkutmasın kimseyi.
     
    Cansu_Tezcan bunu beğendi.
  11. polat

    polat Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    Yalova
    Motosiklet:
    Honda
    Arkanı dönüp motora kaldırma olayı 10 numara diğer türlü kolay kolay kalkmıyor gerçekten
     
  12. Altan

    Altan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Haziran 2008
    Mesajlar:
    106
    Beğeniler:
    124
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Honda
    Ben bu salaklığı geçen hafta yaptım:eek:

    Yeni motorum Honda NT 700 e alışma programı çerçevesinde İzmirde Metro ya alışverişe gittim.
    Hava hafif yağmurlu ama o sırada yağmıyordu.Yerler biraz ıslak ama kayda değer bir şey değil.
    Otopark ta önümdeki 48 plakalı opel Corsa tam 90 derecelik bir sol dönüş yaparak otopark yoluna girdikten sonra aniden durdu ve arka kapısı açılarak birisi dışarıya hamle yaptı.
    Bende ani bir frenle durdum.Zaten yürüme hızında gidiyorduk.Ön tekerlek belki 1-2 mc kaymıştır. Gidon hafif sola dönük pozisyonda durdum.

    Sonrası çok ilginç;

    Sanki birisi motoru sağdan ittirmeye başladı.
    İnanılır gibi değil.!!!!!!

    Motor sola yatmaya başladı.Önce bir tutayım dedim ama ne mümkün , gidiyor.
    Bende Ferhat kardeşimin dediği gibi ayağımı kurtardım ve düşüşü kontrol altına alarak motoru sola yatırdım.

    Bu arada Honda mühendislerini tebrik etmek lazım.
    Motorun yanında ilk bakışta "bu da nedir yaaa? " dediğiniz siyah üçgen kauçuk takozun ne işe yaradığını o an anlıyorsunuz.

    Sadece lastiklerin yanakları ve bu takoz yere temas ediyor dolayısı ile motorda bir çizik bile oluşmuyor.

    Bu arada arkamdaki arabalarda durdular ve beni seyrediyorlar tabiki.
    Ben panikle hemen motora saldırdım ve kaldırmaya çalıştım.

    Ama ne mümkün, sanki yere yapışmış meret kımıldamıyor bile.Ama belim kımıldadı !!! Bir ağrı ile kaldım ve bıraktım.:(

    Güvenlik görevlisi halime acıdı koştu geldi.
    İki kişi yüklendik yine nafile.

    Biraz hareketlendi ama kaldıramadık.Bunun üzerine oradaki iki genç "abi dur geldik" diye seslenip koşup yetiştiler ve böylece dört kişi motoru ayağa diktik.

    Böyle bir şey ilk defa başıma geldi ve kara kara düşünmeme sebep oldu.
    Hani dağ başında motoru devirirsem yandım diye düşündüm.

    Ferhat kardeşimizin anlattığı yöntemi mutlaka deneyeceğim.
    Ama etrafta 2-3 kişi olmadan motoru asla yatırmam bir daha, denemek için bile olsa....:D

    altan
     
  13. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Daha hafif motorlarda (130 kg civarı) önün dönük olarak ve sol el sol elcikte, sağ el ortanın arkasında sele altı bir yerde olmak üzere kaldırabiliyorsun. Belli oranda kaldırınca da hem ayak açma hem de sağ elle sol gidonu tutma ile hallediliyor iş.

    Eğitimde hem bunu hem de yukarıdaki kalça ile kaldırma tekniğini öğrettiler.
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  14. SERVET

    SERVET Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    1.786
    Beğeniler:
    607
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Guzel bır konu paylasım ıcın tşk ler
     
  15. Cansu_Tezcan

    Cansu_Tezcan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    691
    Beğeniler:
    548
    Şehir:
    LüLeBuRRGaZ
    Motosiklet:
    Mondial
    topiği hortlaşmışsın :eek: bende gsr600 ü deviriyodum ama devirmedim :D