Motosikletle uzun yolculuk

Konu, 'Uluslararası Gezi ve Tur Organizasyonları' kısmında Yavuz SARIGÜL tarafından paylaşıldı.

  1. Yavuz SARIGÜL

    Yavuz SARIGÜL Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2011
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Merhaba,
    İlkbaharda motosikletimle Yunanistan'a 2 haftalık bir tur yapmayı düşünüyorum. Bu benim ilk uzun seyahatim olacağı için daha önce uzun turlara çıkmış olan değerli forum üyelerinin değerli tecrübelerinden yararlanmak istiyorum.
    Daha önce bisikletle uzun yolculuklar yaptım fakat motosiklet biraz farklı tabi.
    *Mesela en çok merak ettiğim şey şehirlerarası yolda lastik patladığında bu sorunu nasıl çözüyorsunuz? Km'lerce uzaktaki bir tamircinin gelmesi beklenmiyordur herhalde.
    *Ya da motosikletin bozulma ihtimaline karşı bir B planınız oluyor mu?
    *Bildiğim kadarıyla yurtdışı seyahatlerinde uluslararası ehliyet alınması gerekiyor. Bu gerçekten zorunlu mu? Bütün ülkeler bu ehliyeti soruyor mu?
    *Yurtdışında sağlık sigortası ve araç kaskosu zorunlu mu ya da bunları yaptırmamı önerir misiniz?
    *Yeşil kart nedir? Alınması zorunlu mudur?
    *Böyle uzun bir yolculuğa çıkarken motosikletle ilgili yanıma almam gereken olmazsa olmazlar nelerdir?Mesela herhalde zincir yağını yanımda taşımam gerekiyor değil mi?
    Bunun dışında tavsiyelerinizi ve motosikletle seyahatin püf noktalarını benimle paylaşırsanız çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkürler.
     
  2. Mahmut Uzan

    Mahmut Uzan Yeni Üye

    Kayıt:
    13 Ekim 2012
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    0
    Motosiklet:
    Honda
    çok güzel sorular ama bunların hiç birini umursamadan bir bakım yaptırıp uzun yola çıkmıştım. şansıma hiç bir sorun olmamıştı. :)
     
  3. Yavuz SARIGÜL

    Yavuz SARIGÜL Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2011
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Cevap için teşekkürler. Başka cevap yazılmadığına göre kimse umursamıyor galiba :) En kötü ihtimal ben de bir bakıp yaptırıp vereceğim kendimi yollara.
     
  4. Bilgin Turan

    Bilgin Turan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Ocak 2012
    Mesajlar:
    753
    Beğeniler:
    288
    Şehir:
    Şişli, İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    En uzun yolum denizli ankara istanbul cb 125 e ile. Yanima teker sisirme spreyi aldim birkac kiyafet o kadar. Uzun yola cikanlar kimlerrr huuuuuu
     
  5. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    Aslında yolculuğa çıkmak için hiçbirşeye ihtiyacınız yok! Sadece istemeniz yeterli. Sonrasında yanınıza gerekli dokümanları (pasaport, kimlik, ehliyet, v.b.) ve kredi kartınızı alıp motosikletinize atlayarak maceraya başlayabilirsiniz. Zaman dediğinizi duyar gibiyim [​IMG] İsterseniz o da oluyor. Belki hemen olmuyor ama zamanla bir şekilde farkında olmadan ortamı ona göre hazırlıyorsunuz.

    Yok ben öyle çat kapı çıkamam, yolculuk öncesi uzun yol hazırlıklarını da seviyorum diyorsanız, okumaya devam edin yaptığım uzun yol tecrübelerimden 5 konu başlığı altında notlar aktaracağım.

    Ne Giymeli?
    İşin özeti uzun motosiklet yolculuklarında sizi koruyacak ve değişken hava koşullarına karşı konforlu seyahat etmenizi sağlayacak malzemeler giymeniz gerekiyor. Hazırlıklarınızı ortalama 0-35 derece sıcaklıklara göre yapmanız gerekiyor. Çok katlı giyenebileceğiniz kıyafetler değişen hava sıkcaklığına göre vucut sıcaklığınızı ayarlamanızda çok yardımcı olacaktır.

    Soğuk Hava
    Soğuk hava koşullarına her zaman hazır olmalısınız. Yaz olmasına sakın aldanmayın. Temmuz ayında Alp dağlarında hava 3 dereceye kadar düşebiliyor. Yanınıza polar gibi sizi sıcak tutacak malzemeler alın. Özellikle rüzgar sizi çok üşütür, rüzgar önleyici malzemeleri çantanızda bulundurun. Üzerinize giyeceğiniz yağmurluk da sizi rüzgara karşı koruyacaktır. Vucut sıcaklığının büyük çoğunluğu boyun bölgesinden kaybedilir, bandana veya buff gibi boynunuzu kapatacak özellikle rüzgar girmesini önleyecek birşey sakın unutmayın.

    Sıcak Hava
    Sıcak hava durumu biraz daha zor. Çok katlı giyinmek sizi hem soğuk hem sıcağa karşı hazırlıklı olmanızı sağlar. Sıcak havada en büyük sorun terlemektir. Onun için içinize sporcuların kullandığı gibi sentetik malzemeler giymek sizi daha kuru tutucaktır. Sentetik malzemeler suyu tutmazlar, hafiflerdir ve kolay yıkanıp, kuruyabilirler. Sıcak da olsa uzun kollu giyinmenizi tavsiye ederim. Kollarınız çok terliyor ve monta yapışıyor.

    Yağmur
    Yolcuğunuzda yağmur yağmayacak diye düşünüyorsanız kesinlikle yanılıyorsunuz. Yağmur sizi bir yerde muhakkak yakalayacak. Onun için herzaman hazırlıklı olun ve yanınızda alt/üst veya tulum yağmukluk bulundurun. Sakın motunuza ya da pantolonuza güvenmeyin! Alplerde 3 gün hiç durmayan bir sağnak yağmur altında sürüş yaptım. Uzun süre yağmurlu sürüşlerde motor kıyafetleriniz suyu emecektir. Belki içine geçirmeyecetir ama dış katman ıslak kalacağı için yediğiniz rüzgar yüzünden vucut sıcaklığınız düşecetir. Ayrıca konakladığınız yere göre mazemenizi kurutamazsanız ertesi gün ıslak olarak tekrar giymek zorundasınız.

    Güneş
    Güneş herzaman sürüşü zorlaştıran bir durum. Önden vursa ters ışıkta kalıyorsunuz karşıdan geleni göremiyorsunuz. Arkadan vursa yolu çok aydınlatıyor gözünüz parlıyor resmen. Onun için yanınıza güneş gözlüğü alın. Hatta kendinden güneşliği olan kaskları şiddetle öneriyorum. Güneşli bir havada dağ yolarında gidiyorsanız tünel giriş çıkışları ve gölgeye düşen yamaçlarda güneş gözlüğü veya koyu vizör sizi tehliye atar. Kolaylıkla açıp kapayabileceğiniz güneş gözlüklerini tavsiye ederim.

    Unutmadan buradan kask üreticilerine sesleniyorum [​IMG] vizörlerin genelde buğu önleyicisi oluyor fakat güneşliklerin olmuyor. Soğuk ve güneşli havada sürüş yapıyorsanız güneşlikler buğu yapıyor, önünüzü göremiyorsunuz. Buğu önleyici bulundurmada fayda var.

    Mont / Pantalon
    Evet şimdiye kadar hep iç giyimden bahsettim. Peki mont nasıl olmalı? Bence 4 mevsim montlar uzun geziler için çok idealler. Yazlık olanlar soğukta, kışlık olanlar da sıcakta bayıltıyor. 4 mevsim bir mont soğuk havada içliğini takıp, içine birden fazla kat giyerek ve dışına da bir yağmurluk giyerek kullanılabilir. Aynı şekilde sıcak havada içliğini çıkarıp, havalandırma deliklerini açarak ve içine de uzun kollu sentetik bir kıyafet giyerek konforlu bir seyahat sağlayabilir.

    Kask
    Her zaman Full-Face (tam kapalı) veya Flip-Up (önü açılabilen) kask kullanın. Uzun yol, kısa yol fark etmez! Bunun dışında açık renk kasklar sıcak havalarda nispeten daha serin oluyorlar. Ayrıca sizi daha görünür kılıyorlar. İçinde güneşliği olan ve vizör buğu sorununu çözmüş kaskları tercih edin. Havalandırmasının iyi olması veya vizörü küçük bir aralık açık bırakmaya izin veren kasklar sıcak sürüşlerde işe yarıyorlar.

    Bot
    Botunuzun iyi olması ve ayağınızı koruması çok önemli. Genelde ufak tefek düşmeşerde veya motoru devirmelerde ilk hasar alan yer ayağınız oluyor. Uzun bir yolculukda bunun olmasını istemezsiniz. Ayrıca ayağınızı yağmurda kuru tutmalı ve sıcak havalarda nefes alabiliyor olması önemli, yoksa 8 saat sıcakda motor sürdükten sonra botu uzağa koymak gerekebilir [​IMG]

    Diğer Malzemeler
    Kulak tıkacı unutmayın. Günlük kullanılanlar daha çok işinize yarıyabilir kullandıkça atarsınız. Tek kullanımlık almayacaksanız da yanınıza yedek alın. Su konusuda önemli. Her durduğunuzda su için, bunun için suya kolaylıkla ulaşabilecek malzemeler bakın.

    Giyim kuşam ile ilgili uzun yol tecrübelerimden edindiklerimi aktardım. Bunlar tamamen benim kişisel görüşlerimdir ve her bir yolculuğumda çıkardığım derslerden derlenmiştir [​IMG]
     
    oguz.aktan ve Ogün Fidan bunu beğendi.
  6. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ne Götürmeli?
    Motosiklet uzun yol tavsiyelerine götürülmesi gerekenler ile devam ediyorum. Eğer daha önce Ne giymeli bölmünü okumadıysanız önce onu okumanızı tavsiye ederim. Herşeyden önce minimalist olmanız çok önemli ve hafif olmanın da anahtarıdır. Motosikletinizi ne kadar hafif tutarsanız sürüşten aldığınız zevk o kadar artar. Sadece gerçekten gerekli olduğunu düşündüğünüz eşyaları yanınıza alınız. Çok sık kullanmayacağınız birşeyi ya da tek kullanımlık olan eşyaları eğer gideceğiniz rota üzerinde temin edebiliyorsanız almayın.

    Giyim Kuşam
    Günlük kıyafetlerinizi seçerken mümkün olduğunca hem sürüş sırasında hem de günlük kullanımda kullanabileceğiniz kıyafetler seçin. Mesela motor botunuz ile yürüyüş yapabiliyorsanız başka bot almayın küçük/ince bir gezi ayakkabısı uzun yürüşlerde işinizi görecektir. Flip-Flop veya terlik unutmayın.

    Eğer Ne Giymeli yazımı okuduysanız bazı kıyafet tavsiyelerinde bulunmuştum. T-shirt seçerken mümkün olduğunca sentetik seçin. Aynı şekilde kazak veya sweatshirt yerine polar tercih edin. Çünkü çok hafif ve az yer kaplarlar hem de kolayca yıkanıp, hızlı bir şekilde kuruyabilirler. Ayrıca kırışmıyorlar [​IMG] Outdoor malzeme (dağcılık malzemesi özellikle) satan yerlerden çok rahat hafif ve hızlı kuruyan kıyafetler temin edebilirsiniz. Kıyafetlerin çantada az yer kaplaması içinvakumlu poşetler kullanabilirsiniz. Gerçekten küçülüyorlar [​IMG]

    Eğer Avrupa üzerinde bir yere gidiyorsanız heryerde çamaşır yıkama (laundry service) dükkanlarından bulabilirsiniz. Bunlar ucuz fiyata hem yıkar hem de kuruturlar.

    Yemek
    Her zaman yeteri miktarda su taşıyın. Kısa sürede enerji verebilecek yiyeceklerden de bulundurmada fayda var. Fakat çikolata olmasın hem eriyor hem de her yerde çok rahat bulunabiliyor. Yola çıkarken yanınıza yiyecek almayın. Çok yer kaplarlar ve genelde ağırlardır. Karnınızı doyuracak yiyecekleri yoldaki mola yerlerinizde çok rahat temin edebilirsiniz. Gittiğiniz her yerde yaşayan birileri ve bunların yediği birşeyler olacaktır [​IMG] Şimdiye kadar gidip de aç kaldığım hiçbir yer olmadı [​IMG]

    Kamp
    Eğer çok medeniyet dışı bir yere gitmiyorsanız yanınıza tabak, çanak ve ocak gibi şeyler almayın. Esnek olmadıkları için çok yer kapıyorlar ve genelde pek hafif olmuyorlar. Bıçak, kaşık çatal, kağıt rulo ve ıslak mendik gibi şeyler genelde yeterli oluyor. Heryerde (cafe, bar, benzinci, market, v.b. ) uygun fiyata yiyecek birşeyler bulabilirsiniz. Eğer gerçekten kendiniz pişirmeniz gerekiyorsa; benzin ile çalışan ocakları tercih edin. Böylece motosikletinizin deposundan doldurabilirsiniz.


    Çadır olarak hızlı kurulan, çift katlı, kapanınca küçük ve hafif olan çedırları tercih edin. Yatak olarak şişme yatak yadaşişme mat tarzı birşey işinizi görecektir. Şişme matlar kapanınca çok az yer kaplarlar (~50 x 15cm) ve çok daha hafiflerdir (~800gr). Uyku tulumu olarak bütçeniz varsa kaz tüyü tulumlar çok hafiftirler ve fazla miktarda sıkışabilirler. (Fakat ıslandıkları taktirde izolasyonlarını kaybederler.) Daha uygun fiyatlı iç dolgu malzemesi mikrofiber (Polarguard 3D,MicroLoft,LiteLoft, Primaloft ) olan tulumları tercih edebilirsiniz. Bunlar da yaklaşık 40 x 20 cm boyutlarında sıkışabiliyor ve 1kg civarında ağırlıkları oluyor. Ayrıca ıslansalar bile sıcaklığı korumaya devam ediyorlar ve çok hızlı kuruyorlar.
    İyi uyku yolculuklarda çok önemlidir. Ayrıca kamp malzemeleri uzun ömürlüdür onun için almışken kaliteli ürünler almanızı tavsiye ederim. Kamp ile ilgili hertür malzeme için dağcılık ve outdoor malzeme satan dükkanlara bakın. Çünkü dağcılıkta tıpkı bizde olduğu gibi herşeyin hafif ve işlevsel olması çok önemli. Reklama girecek fakat Decathlon ‘un fiyatları çok uygun oluyor.

    İlk Yardım ve Sağlık
    Yanınızda muhakkak küçük bir ilk yardım çantası bulundurun. Bunun için hazır satılan çantalar bulunuyor. Siz kendinizde ihtiyacınıza göre küçük bir çanta yapabilirsiniz. Acil durumlar için çantanızda yapışkan rulo bant, sargı bezi, yaraları örtmek için steril bez, burkulma ve incilme için elastik bandaj, turnike için lastik, soguk algınlığı, ağır kesici, kas gevşetici ilaç ve kremler bulundurmada fayda var.

    Güvenlik
    Seyahat sırasında isteyeceğiniz en son şey motorunuzun çalınmasıdır. Motorunuzu kitlemek için küçük bir disk kilidi alın. Hatta bir de zincir kilit alırsanız çok daha iyi olur. Mümkün olduğunca motorun üzerinde birşey bırakmayacak şekilde yerleşin. Kilitli yan ve arka çantalar kullanın. Gece konakladığınız yerlerde çantaları da yanınıza (otele) alın. Uzatmalı ince çelik teli olan şifreli kilitler kısa molalarda kaskı motora kitleyerek elde taşıma zahmetinden kurtarıyor.

    Bütün anahtarlardan (kilitler, çantalar ve motosiklet) ikinci bir set yaparak bunları ayrı bir yerde saklayın. Eğer artçınız varsa ona verin, yol arkadaşınız varsa onla değiştirin. Asla ikinci anahtar olmadan yola çıkmayın. Daha önceki gezilerimde 2 çanta anahtarı kırdım ve bir disk kilidi anahtarı kaybettim hem de İtalya’da motorun diskinde takılıyken [​IMG]

    Dökümanlar
    Ehliyet, ruhsat ve trafik sigorta poliçenizi her zaman yanınızda bulundurmanız gerektiğini zaten biliyorsunuz. Kaza tutanağı, ehliyet ve ruhsatın fotokobisi şehir dışında kazaya karışma durumunda çok işinize yarıyacaktır. Sağlık sigortanız varsa bunun kartını yanınızda bulundurun. Kaskonuz varsa bunla ilgili telefonları muhakkak yanınıza alın.

    Eğer Türkiye dışına yolculuğa çıkıyorsanız gideceğiniz yere göre evraklar farklılık göstermektedir. Pasaport, green card, uluslararası ehliyet ve triptik gibi evrakları yanınızda taşımanız gerekiyor. Yurtdışı sağlık sigortası (seyahat sigortası) yaptırın. 2 haftalık bir sigorta için 40-50TL ödersiniz fakat 30.000€ teminat alırsınız. Aynı şekilde kaskonuz varsa gideceğiniz ülkelere göre yurtdışı için zeyil yaptırın. Bu belgelerin birer fotokobisini de alıp çantaya atmakta fayda var.

    Gideceğiniz yerlere göre kağıt harita edinin. Her zaman GPS güvenmeyin! Eğer harita bulamıyorsanız internetten yüksek çözünürlük haritalar çok rahat bulabilirsiniz. Bunları gidip bir ozalitçide A3 kağıda bastırıp yanına alabilirsiniz.

    Diğer Malzemeler
    Yukarda saydıklarımın dışında gezilere giderken yanımda götürdüğüm diğer malzemeler; not defter ve kalem, netbook veya ipad, büyük ve küçük fotoğraf makinesi, ıslak mendil, selpak, fener, çakmak, mp3 çalar, tripod, band (duck tape), kamera (gopro), şarj aletler ve bağlantı kabloları, kozmatik malzemesi (rolon, krem, şampuan, diş macunu, v.b.)
     
    oguz.aktan bunu beğendi.
  7. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    Motosikleti Hazırlama
    Konfor
    Yeni modern motosikletlerin çoğu -özellikle de touring (Honda CBF 1000, BMW R1200RT, v.b.) ve enduro (Honda Varadero, Yamaha Super Tenere, BMW R1200GS, v.b.) sınıfı- motosikletler uzun yolda daha konforlu yolculuk edebilmek için tasarlanmış makinelerdir. Artık birçok şeye ihtiyacınız olmadan makinelerin standart donanımları ile yolculuğa çıkabiliyorsunuz. Tabi konfor kavramı da kişiden kişiye değişen birşey olduğu için uzun yolda size en uygun olan aksesuarları kendiniz seçmelisiniz. Bütün gün motosiklet kullanabilirsiniz ve bu süre zarfında ne kadar uzun süre konfrolu gidebildiğiniz çok önemli.

    Motosikletinizi mümkün olduğunca kendinize göre ayarlayın. Mesela önden çok rüzgar alıyorsanız uzun bir cam veya cama takılan ek apartlar işinizi görebilir. Koltuk yüksekliği, fren/debriyaj manetlerinin posizyonu, fren/vites kollarının konumu kısa mesafelerde fark etmeyebilir fakat uzun kilometreler yapacaksanız önem kazanıyor. Koltuk rahatlığı yolculuk için en önemli konulardan [​IMG] Ben daha önce hiç denemedim fakat Airhawk hava destekli sele pedi totonuzun rahat için yararlıymış.

    Kontrol
    Herşeyden önce yola çıkacağınız motosikleti tanıyor olmanız çok önemli! En basitinden sigorta, akü nerededir veya lambası ve sigortası nasıl değişir bilmek gerekiyor. Bilmiyorsanız servis ya da ustanızdan bu konular hakkında kısa bir brief isteyin. Ayrıca motorun sesini bilmek ve arada farklı gelen sesleri yakalamak yola çıkmadan önce potansiyel arızaları önleyebilir. Örneğin kontağı çevirdiğinizde benzin pompasında gelen ses size “benle uzun yol yapma yolda kalırsın” diyor olabilir [​IMG]

    Yola çıkmadan önce önemli somun ve civataları kontrol ediniz. Bunların doğru torkla sıkıştırılmış olması önemli. Yoksa yolda düşebilir veya kırılabilirler. Yola çıkmaya az vakit kalmışken motor üzerinde modifikasyon yapmanızı önermem. Yeterince denenmemiş tüm aksesuarların yolda baş ağrıttığı yaygın olarak bilinir. Eğer mekanik bilginiz yoksa en iyisi motoru sürekli görtürdüğünüz servis veya ustaya götürüp kontrol etirtin.

    Gidececeğiniz yer ve mesafeye göre değişmesi gereken (yağ, zincir, hava filtresi, buji, lastik, balata, v.b.) parçaları öğrenin. Gideceğiniz yerde bunları bulabilecekseniz boşa taşımayın. Ayrıca kaliteli ve daha uzun ömürlü paraçalar kullanmayı deneyin. Örneğin K&N hava filtresi veya buji olarak NGK İridium gibi parçaları kullanabilirsiniz.

    Yükleme
    Motosikleti hazırlama konusunda en önemlilerinden biri motoru doğru şekilde yüklemektir. Ağırlık dağılımını bir mühendis edasında olmasada yaklaşık olarak doğru paylaştırmak gerekiyor. Ön/arka lastik veya sağ/sol dağılımını yaparken ağırlıkların yakın olmasına dikkat etmek lazım. Tabiki tartı ile tartıp yapmanıza gerek yok. Mümkünse dağılım arasında çok büyük fark olmasın yeter. Eğer artçınız olacaksa büyük bir depo üstü çanta kullanarak özellikle ağır olan eşyaları buna koymak çok faydalı olacaktır. Depo üstü çanta seçerken de kolayca takıp çıkartılabilen (mıknatıslı olabilir) bir model almanızı öneririm. Böylece molalarda yanınıza alabilirsiniz. Malum çalınma riski çok yüksek.

    Çantaların su geçirip geçirmediğini yola çıkmadan önce kontrol edin. Eğer geçiriyorsa silikon, dış yağmurluk gibi malzemeler kullanarak izolasyonunu yapın veya yaptırın. Sırt çantasını ben hiç önermiyorum. Çünkü yollar uzadıkça çantanın ağırlığı gittikçe artıyor ve sizi yoruyor. Yaz aylarında vucudun hava almasını ciddi şekilde engelleyip sizi terletiyor. Aynı şekilde arka çanta kullanımıda pek önerilen birşey değil. Çünkü arka tekerlek ile aynı eksen üzerinde ve genelde daha arkasındadır. Bu da düzgün ağırlık dağılım dengesini bozuyor. Ben genelde herşeyimi yan çantalara koyup arka çantayı boş bırakıyorum. Orayı daha çok günlük kullanım için yagmurluk, su, ufak tefek aburcubur, yedek kıyafet, fotoğraf makinesi veya tripod gibi şeyler için kullanıyorum.

    Son olarak en önemlisi, yükünüze ve artçınıza göre amortisör ayarını değiştirmeyi unutmayın! dikkat edilmeyen fakat atlanmaması gereken bir konu.


    Avadanlık
    Açık konuşacağım. Kendinize dürüstçe sorun eğer yolda kalsam ufak tefek mekanik sökme/takma veya elektrik arızalarını yapabileceğinizi düşünüyor musunuz? Eğer düşünmüyorsanız boşyere alet adevat alıp ağırlık yapmayın [​IMG] Onun yerine motosikletiniz ile ilgili yedek ön, fren, sinyal lambası, yedek sigorta gibi muhtemel bozulabilecek şeyleri alın. Bunları gittiğiniz yerde bir ustayada taktırabilirsiniz. Lastik tamiri için fitil almanızı öneririm. Eğer tamir edemem diyorsanız en azından delik kapatıcı tüplerden alın. Şansınız varsa (delik büyük değilse) sizi en yakın lastik tamircisine kadar götürecektir. Unutmadan motosikletin kitapcığını yanınıza almayı unutmayın ne zaman lazım olacağı belli olmuyor.


     
  8. Bilgin Turan

    Bilgin Turan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Ocak 2012
    Mesajlar:
    753
    Beğeniler:
    288
    Şehir:
    Şişli, İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Kardesim ellerine saglik bunun uzerine pek birsey yazilmaz sanirim
     
    Erhan Başımoğlu bunu beğendi.
  9. Mehmet Akif

    Mehmet Akif Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2012
    Mesajlar:
    210
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Çorum/Osmancık
    Motosiklet:
    Yamaha, BMW
    Erhan abi sanki kopya çekmiş. Yakaladım :D
     
  10. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    rüzgarın izinde :) Alıntı yazmıştım çıkmamış... yada yazamadık... o kadar uzun yol tecrubem yok zaten :)
     
    Mehmet Akif bunu beğendi.
  11. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Takma kafana evraklarını tamamla çık yola.Onu bunu şunu alayım dedin mi motosiklette sana yer kalmaz.Evraklar tamam mı baz kontaga çık yola.
     
    Doğan PARILTI ve melih yildirim bunu beğendi.
  12. Yavuz SARIGÜL

    Yavuz SARIGÜL Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Eylül 2011
    Mesajlar:
    16
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Yorumlar için çok teşekkürler