Motosikletler için hız sınırının yeniden düzenlenmesi

Konu, 'Güncel Haber ve Duyurular' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Değerli arkadaşlarım
    Motosikletlerin Hız sınırlarının yeniden düzenlenmesi için T.B.M.M ye posta bombardımanı yapalım diyoruz.

    Yapmanız gereken sadece (0312) 420 53 65 numaralı faksa dilekçenizi göndermek veya "Türkiye Büyük Millet Meclisi Dilekçe Komisyonu 06543 Bakanlıklar - ANKARA" adresine postalamak. Dilekçeyi bir Word dosyasına kopyalayıp yazdırabilirsiniz.

    Tarih, ad-soyadı, adres ve imzanızı eklemeyi unutmayın. Dilekçemiz aşağıda (ihmal etmeyelim, sayının fazla olması önemli):


    TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ
    DİLEKÇE KOMİSYONU
    Tarih 11/03/2010

    Konu: MOTOSİKLETLER İÇİN HIZ SINIRININ YENİDEN DÜZENLENMESİ


    Karayolunda seyreden hemen tüm araçlar şehirlerarası yollarda 80-90 km/s hız sınırına sahipken, teknolojik açıdan artık oldukça gelişmiş bir durumda olan, günümüz araç standartlarından aşağı kalmayan fren ve yönlendirme sistemlerine sahip motosikletler için geçerli olan 70 km/s hız sınırı uygulamasının düzeltilerek, motosikletler için şehirlerarası yollardaki hız sınırlamasının otomobil hız sınırlarına paralel hale getirilmesi bir gereklilik haline gelmiştir.

    Şehirlerarası karayollarında hemen tüm araçların sürat limitlerinin altında kalan 70 km/s hız sınırı uygulaması nedeniyle, biz motosiklet sürücüleri ağır araçlardan bile yavaş seyretmek zorunda kalmaktayız. Bu durum, yapısı gereği hafif olan motosikletlerin, ağır araçlardan kaynaklanan tehlikeli türbülanslardan etkilenmesi, sollama girişiminde bulunan ağır araçların yol dışına atması, taş-moloz sıçratması riskine maruz kalması sonucunu doğurmaktadır.

    70 km/s hız sınırına uymak zorunda kalan motosiklet sürücüleri sürekli olarak başka araçlar tarafından sıkıştırılmakta veya sıklıkla yaşanan yakın takipler neticesinde risk altında kalmaktadır. Şehirlerarası karayollarında güvenli bir sürüş sağlamak adına, makul bir hız olan 90 km/s sürate çıkılması durumunda ise motosiklet sürücüleri ağır trafik cezalarıyla karşı karşıya kalmaktadır.

    Motosiklet sürücülerinin ve trafiğin genel güvenliğinin iyileştirilmesi amacıyla motosikletler için hız sınırlarının otomobil hız sınırlarına paralel şekilde düzenlenmesi gerekmektedir.

    Saygılarımla arz ederim.