Motosiklet'lerde Hız limitleri

Konu, 'Serbest Kürsü' kısmında HAYATİ BEDER tarafından paylaşıldı.

  1. HAYATİ BEDER

    HAYATİ BEDER Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Ekim 2010
    Mesajlar:
    274
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Yamaha
    Selamlar
    Arkadaşlar tek şeritli, bölünmüş yollar ve otoyollarda motosikletlerin hız sınırları nelerdir.
    Sanıyorum güncellenmesi gereken bir bilgi paylaşımı olacaktır.
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Şehir içinde Motosikletler için 30 km/h
    Şehir dışı bölünmüş yollarda 80 km/h
    Şehir dışı bölünmemiş yollarda 70 km/h
    Otoyollarda otobanlarda 90 km/h
     
    Ardahankar bunu beğendi.
  3. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Şehir içinde Motosikletler için 50 km/h olacaktı. Sanırım eliniz sürçtü.
     
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bilerek yazdım.
    Biz 30 la gidelim.
    Malum bizim milletimiz çok usta sürücüdür.
    Anasının karnından motosiklet sürücüsü olarak doğan bir mlletin ahvadıyız.
    30 la giderken güvenli durabiliriz ama 50 ile giderken usta sürücülerimiz asla ama asla güvenle duramazlar.
    Bu yüzdem 30 km/h yazdım.
     
  5. HAYATİ BEDER

    HAYATİ BEDER Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Ekim 2010
    Mesajlar:
    274
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Yamaha
    Teşekkürler.
    İnatla ısrar eden ve hız limitlerine uymayan arkadaşların dikkatine.
    Malumunuz radara girdiğimizde hız limitlerini bilelim ki sonradan keşke demiyelim. Cezalarda yeni zamlandı.
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha

    Çok kimsenin bilmediği bir konuyu açalım
    Bir Trafik kanunun verdiği hız limiti vardır.
    Birde sürücünün kendi limitileri vardır.Ve ne yazık ki sürücülerin ezici çoğunluğu bunun farkında ve bilincinde değiller.
    Farkına vardıklarında da hep acı gerçekle yüz yüze kalmaktadırlar.
    Bu yüzden sık sık eğitim alın trafiğe öyle çıkın diyorum diyoruz.
    Ama dinleyen yok.
    Yeni başlayan hemen 600 ve üstü motosikletle yollara çıkıp KOYUN gibi TELEF olma yolunda emin adımlarla ilermeyi tercih ediyoır.
    Sonra düşünce bebeler gibi zırlamaya başlıyorlar.
    Bu gibi TELFATA asla acımıyorum geride kalanlara acıyorum.
    Birde geride kalanların bilinçsizce feveranları var.Birde bunlarla uğraşıyoruz.Eşi oğlu bilinçsizce trafikte araç kullanırken gıkları çıkmaz başlarına bir şey gelince ahmakça laflar etmeye başlarlar.
    Yok motossiklet tehlikeli yok şu yok bu.
    Aklınız neredeydi diye sorarım ben adama anaya babaya eşe.
    Aklınız neredeydi bunca zaman dur demediniz git eğitimini al demediniz düşünce zırlıyorsunuz derim.
    Her sürücünün bir limiti varıdr.Yeni bağlayanlar bunu beyinlerine iyice kazısınlar.
    Kimse benim gibi sürüş yapamaz bende kimsenin yaptığı sürüşü yapamam.
    Her sürücünün sürüş karateri ayrıdır.
    Birde asla eğitimli bir sürücü ile eğitimsiz sürücü bir olmaz.
    Kimse bana bunun aksini iddia etmesin.yanılırlar.
     
  7. Ethem Doğru

    Ethem Doğru Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.112
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    Kartal İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    hız limitleri sadece araçların performansıyla değil, aynı zamanda yol koşullarıyla da ilgilidir. yolun yapısı, satıhtaki bozukluklar, eğim, traik yoğunluğu v.b. bu yüzden kanunda geçen hız limitlerini ve yoldaki uyarı levhalarını da iyi okumak gerekir. yol gözümüze uygun gözükse bile, şartlar uygun olmadığı için hız limitleri tabelada beklenenin altında olabilir. bence bilinçli sürücüler olarak önce kendi limitlerimizi bilmeliyiz. motosikletin hız kadrajı limitimiz olamaz.
     
  8. Ali Emre Sakarya

    Ali Emre Sakarya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    233
    Motosiklet:
    Honda
    bulunsun diye, hız limitlerini gösteren bir resmi ekliyorum. açıklamalar da altında...
    1/9/2010 tarihli 27689 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan "Karayolları Trafik Yönetmeliği"ne göre:
    [​IMG]

    motorlu bisiklet (L1): Azami hızı 45 km/s’i, içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen iki tekerlekli araçtır.

    motorlu bisiklet (L2): Azami hızı 45 km/s’i, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen üç tekerlekli araçtır.

    motosiklet (L3): Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetsiz iki tekerlekli araçtır.

    motosiklet (L4): Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen yolcu sepetli iki tekerlekli araçtır.

    motosiklet (L5): Azami hızı 45 km/s’i ve içten yanmalı motorlu ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü geçen, simetrik olarak yerleştirilmiş üç tekerlekli araçtır.

    motorlu bisiklet (L6): Azami hızı 45 km/s’i, elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.35 tonu, kıvılcım ateşlemeli motor ise silindir kapasitesi 50 cm³’ü, diğer tip içten yanmalı motorlu ise azami net gücü 4 kW’ı, elektrik motorlu ise azami sürekli nominal güç çıkışı 4 kW’ı geçmeyen dört tekerlekli araçtır.

    motosiklet (L7): Elektrik motorlu araçlarda akü ağırlığı hariç yüksüz ağırlığı 0.4 tonu (yük taşıma amaçlı araçlarda 0.55 ton), azami net gücü 15 kW’ı geçmeyen ve L6 sınıfına girmeyen dört tekerlekli araçtır.
     
    HAYATİ BEDER, Barış ve Metin bunu beğendi.
  9. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Mantıklı olmuş en azından...:) Gerçi İstanbulda 50km hızla gitmek imkansız...
     
    HAYATİ BEDER ve Ali Emre Sakarya bunu beğendi.
  10. Ali Emre Sakarya

    Ali Emre Sakarya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    233
    Motosiklet:
    Honda
    artı yüzde on sollama payı dahil hallerini de yazarsak (motosiklet için)şöyle bir şey çıkıyor ortaya:
    yerleşim yeri içinde: 30 km/s (şenol hocama uyarak)
    çift yönlü karayolunda: 88 km/s
    bölünmüş yollarda: 99 km/s
    otoyolarda: 110 km/s

    tabii ben bu hızları bunları bilerek rahat rahat herkes hız yapsın, bu hızlara herkes ulaşsın diye yazmıyorum. olur da radara yakalanan olursa, en azından niye ceza yenildiği bilinsin diye yazıyorum...
     
    HAYATİ BEDER, o.somuncu ve Metin bunu beğendi.
  11. HAYATİ BEDER

    HAYATİ BEDER Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Ekim 2010
    Mesajlar:
    274
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Yamaha
    Teşekkürler Ali Emre arkadaşım detaylı bir açıklama olmuş.Hemde sezon başında tüm arkadaşlar için
     
    Ali Emre Sakarya bunu beğendi.