Motosiklette ölüm freni

Konu, 'Motosiklet Videoları' kısmında sayhat tarafından paylaşıldı.

Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.
  1. sayhat

    sayhat Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    0
    son bir hafta içinde keşfettiğim bir ani fren şekli, yorumlarınızı bekliyorum. aşağıdaki videoda detaylı anlattım

     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 11 Mart 2014
  2. Mehmet Akif

    Mehmet Akif Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2012
    Mesajlar:
    210
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Çorum/Osmancık
    Motosiklet:
    Yamaha, BMW
    Abi bence sen frenleri bi kontrol ettir :) Benim motosikletlerinki gayet iyi kitliyo yani. Hemde kuru zeminde :harika:
     
  3. Ekrem Kalafatoglu

    Ekrem Kalafatoglu Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.708
    Beğeniler:
    561
    Şehir:
    BAŞKENT
    Motosiklet:
    Honda
    Çalışan video yukarı taşındı dıer msjlar sılındı bılgınıze
     
  4. sayhat

    sayhat Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    0
    Bu da ölüm freni tekniği, 80 km ile giderken aniden ön fren yüzde yüz sıkılıyor ve durana kadar gevşetilmiyor. Durmaya yakın arka fren, tekeri kitlemeden yavaşça uygulanıyor.

     
  5. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bu ölüm freni mantığı nedir.Biz ölmek için veya kendimizi öldürtmek için fren tekniği uygulamayız aksine yaşamak için gerekli olanı yaparız.Hangi eğitim sisteminde adı ölüm freni diye geçen bir sistem var.
     
    o.somuncu bunu beğendi.
  6. Mehmet Akif

    Mehmet Akif Aktif Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2012
    Mesajlar:
    210
    Beğeniler:
    44
    Şehir:
    Çorum/Osmancık
    Motosiklet:
    Yamaha, BMW
    Hocam zaten arkadaş kendi geliştirdiğini söylüyor. :D Sanırım siz videoyu izleyemediniz. Ben ayrıca arkadaşa sormak istiyorum : hepimizin bildiği gibi yanlış frenleme sonucu teker kitlenebilir ya abimiz açıklasın o zaman ani frende teker kitlenmiyorsa ne zaman kitleniyor ? Saygılarımla...
     
  7. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Fren yapacaksak neden gazla uğraşalım. Fren yapmak ne demek. Yavaşlamak veya durmak eylemi gerçekleştirme yapmak demek.Ve manetleri 2 değil 4 parmak ile sıkmak en doğru harekettir. Ben motosiklet kullanıyorum. Frenleme yapacağım zaman zaten devriyajı sıkıyorum gazla oynamama gerek yok. Yani motosiklet aptal bir makinedir siz ne derseniz onu yapar onu anladıkta o kadar da aptal değildir. Sen gazla oynayıp birde üstüne frenle oynarsan lan noluyor hem dur diyor hem git diyor diye anlar tepesinden atar adamı madara eder. Bu mesajı yazıp fren tekniğini bulan arkadaş. Ben Bursa'dayım. Yamaha ybr 125 esd kullanıyorum. Bana bunu uygulamalı gösterme imkanın var mı. Adres ver geleyim bana kapalı alanda bunu uygulamalı göster. Ben de sana yanlışın nerede olduğunu uygulamalı göstereyim ne dersiniz.

    Siz sukuterle bunu deniyorsunuz ve yeni bir şey keşfettiğinize inanıyorsunuz. Ama bu yeni bir şey değil. Daha önce keşfedildi ve yanlışlığı tescillendiği için hiç bir eğitimci bunu asla zinhar göstermez.Bunu yapanda bilsin ki ölmek için motosiklete binmesin. Kafanıza silahı (tabanca tüfek) sıkın kesin acısızdır. Bu şekilde frenajla ciddi acılar yaşarsınız ve organ veya doku kaybınıza sebep olabilir ve hiç bir şey acısını telafi edemez geri getiremez. Tecrübe ile sabittir.
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 7 Nisan 2014
    goksel ozdogru bunu beğendi.
  8. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bende ilk kim patlayacak diye düşünüp duruyordum :D
     
    goksel ozdogru, Yavuz ÇIBUK ve İsmail bunu beğendi.
  9. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    valla kaç gündür merakla izliyorum ama hiçbirşey anlamadım. videoyu daha yeni seğredebildim, gördüğüm sadece pek tutmayan firenler. bende de xj6 var, valla ön frene denilen gibi asılsam hız 20 km indikten sonrası asvaltın insafına kalır insan. ama elbette durduran ön frendir, ayrıca kitlemeden kombine şekilde fren yapılır, buda işin mecburiyeti. dahasınıda ilişkilendirmeye çalışıyorum ama sanırım biraz daha açıklamaya ihtiyaç var. kusura bakma eleştirmek istemem ama bu tekniği fazla zorlamayalım bence... sonra adına benzemesin :agla:
     
  10. sayhat

    sayhat Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    0
    bu forum cevap veriyor bana. 26 nisan 2014 de bu tekniğe son noktayı koydum. yokuş aşağı ıslak zeminde bile süper sonuç aldım. youtube sitesindeki, motosiklette ölüm freni 3 , 4 ,5 gibi giden videolar yükledim sırasıyla, yaptığım hataları anlattım ve tekniği iyi duruma getirdim. son videolarda gerçek tekniği bildirdim. yani artık önce hafif arka fren peşine yüzde yüz ön fren. ve olay bitti, deneyin görün. videolarda çektim
     
  11. sayhat

    sayhat Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    0
    cevap: ön fren 20 km altındaki hızlarda arka fren kullanımı olmadan sadece ön fren kullanımında ısrar edilirse tekeri kitliyor. ancak yüksek hızda da geçende kitledi ön tekerim, o yüzden tekniği değiştirdim. önce arka tekeri kitlemeyecek oranda arka fren yapılır saniyenin 3 de biri kadar sonra ön fren yüzda yüz sıkılır. iki frende durana kadar gevşetilmez. Sonucu biri yazsın buraya, hız 40 km üstüne çıktığında ön fren basıncı yüzde yüz kullanılabilir. ancak 40 km altındaki hızlarda daha yumuşak ön fren kullanımı gerekiyor. Hız düşükkende aynı teknik kullanılacak. önce hafif arka ve peşine ön fren bu noktadada ön freni yüzde 80 kullabilirsiniz.
     
  12. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hiç motosiklet eğitimi aldınız mı :)
     
  13. sayhat

    sayhat Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    0
    hiç eğitim almadım ama 3 senedir internetten sürüş teknikleri hakkında yazıları okuyorum ve videoları takip ediyorum. 2 yıllık motor sürücüsüyüm. 100 kerede düşmüşümdür. Bu konuda (motosiklette ölüm freni) 8 , 10 tane videom var youtube de. sırasıyla izleyin 1 ,2 ,3 gibi baştaki videolardaki bilgiler yanlış. son yüklenen videolara doğru gidildikçe esas süper tekniği anlatıyorum. Sırayla izleyin ki nerde hata yaptığımı anlayın.



    bu motorumun hali paramparça. kısaca fren takniğini anlatıyorum. bir video daha çektim yüklemeyi düşünüyorum anlatım videosu.



    buda yokuş aşağı ölüm freni tekniğini denediğim video, yutubdan hd olarak izleyin. birde aynı yokuşta ıslak zeminde çekmeyi düşünüyorum. ıslak zeminde de denedim başarılı oldum
     
    Son düzenleme yönetici tarafından yapıldı: 29 Nisan 2014
  14. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yalnız ölüm freni tam oturmuş. Emin adımlarla ölüme gidiyorsunuz. Özellikle ıslak zeminde %100 ön sonra yavaşça arka gerçekten kesin garanti..

    Motosikletle yavaşlama, durma, aniden durma, kontra ve kıvırma tekniklerinde neler yapılması gerektiği test edilip onaylanmıştır. Fren limon sıkar gibi sıkılır. Kilitlenmeyecek şekilde fren ayarı yapmak daha da büyük bir hatadır. Umarım kısa zamanda bir eğitim alır ve bu hatalardan kurtulursunuz.
     
  15. Erhan Başımoğlu

    Erhan Başımoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    20 Ocak 2013
    Mesajlar:
    763
    Beğeniler:
    375
    Şehir:
    istanbul/beşiktaş
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bak babuş sen şu frenleri bir kontrol ettir... Farklı bi motora bindiğinde direk net olarak söylüyorum ÖLÜRSÜN....

    http://www.uzmantv.com/motosiklette-on-fren-nasil-kullanilir Şunuda bir izle senin dediğin gibi ön frene basarsan sonuç 1.09 daki gibi olur... 3 yılda 100 kere düştüysen sen zaten bırak bu işi hem bizi oyalama hem kendini güldürme.. ok..
     
  16. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Vallahi yazmayım yazmayım diyorum zor tutuyorum kendimi.

    Kusura bakma ama bu yayınladığınız "kendi tekniklerinizi"; henüz yeni başlamış bir arkadaşımız veya misafir deneyipte kaza yaparsa bunun vebalini kim ödeyecek. Uluslar arası kabul görmüş ve yılların deneyimleri tarafından yazılmış çizilmiş teknikler varken, forumda yayınlanmasını çok tehlikeli buluyorum...
     
  17. Doğan PARILTI

    Doğan PARILTI Site Müdavimi

    Kayıt:
    21 Aralık 2011
    Mesajlar:
    1.070
    Beğeniler:
    511
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    o zaman size önerim bir kurs da bir eğitim almanız,bir eğitim almadan eğitim veya teknik bir konuda bilgi paylaşımında bulunmak pek doğru değil gibi. ;)
     
  18. sayhat

    sayhat Yeni Üye

    Kayıt:
    28 Şubat 2014
    Mesajlar:
    29
    Beğeniler:
    0
    videolara yorum yapın ve neden düşmediğimi açıklayın, bana inanmıyorsanız
     
  19. Mustafa_Karik

    Mustafa_Karik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    30 Ekim 2012
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    361
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Kardeşim düşmüyorsun çünkü frenin tutmuyor. Kaç km ile gidersen git, tekeri kilitlemek için kaliperlerdeki pistonların baltaya uygulayacağı basınç aynı olacaktır ve hız ile alakası yoktur. Freni tutan bir motosikletle yaparsan bu hareketi 101'inci defa düşmüş olacaksın ki Guiness'e aday olursun hala yaşadığın için.
     
  20. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Kardeş sen haklı olabilrisin kendince yeni stiller bulmuş olabilirsin. Helal bravo. Ancak bunları burada yayınlaman ve birilerinin uygulaması snucu ilk düşüşlerinde senin kadar şanslı olmayabilirler.

    Hocamın bir lafı vardır. Motorda düşerek öğrenilmez. Düşmemelisi düşmeyeceksin.. Olay düşmek değildir. Kusura bakma ama buraya çıkmış bir kaç yılık motor bilginle eğitim vermeye hatta kendi buluşlarını savunuyorsun. Yapma gözünü seveyim. Burada bunları uygulayacak tek bir kişi bulamazsın
     
Konu Durumu:
Daha fazla cevap için açık değil.