Mz 251 bir kaç sorun ?

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Baha YILMAZ tarafından paylaşıldı.

  1. Baha YILMAZ

    Baha YILMAZ Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Muş
    Motosiklet:
    Kanuni
    Merhabalar arkadaşlar... Motorumla ilgili bi kaç sorum olucak...

    Az çok araştırma ve deneyime dayanarak :) şunları sormak istiyorum...

    1. Motorum 5-6 Defa Marş Koluna Basmadan çalışmıyor...
    2. Akü Çok çabuk bitiyor...
    3. Büjileri Su değdimi patlarmı ?
    4. Motorun hava filtresinde kirlenme ve kaçırma varsa yakıt çok yakarmı?
    5.MZ 251 olan motorum şuan tüm parçalarıyla orjinal... 2000 model seyhan ile takas etsem mantıklı olurmu?
     
  2. Selcuk Gurdal

    Selcuk Gurdal Aktif Üye

    Kayıt:
    19 Haziran 2009
    Mesajlar:
    352
    Beğeniler:
    64
    Şehir:
    Bursa
    Motosiklet:
    Kymco
    diğer sorularınıza cevap veremeyeceğim ama hava filtresinde kirlenme olduğu zaman motor zengin karışımla çalışır yani daha fazla benzin yakarsınız.
     
  3. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Düşüncem şu yönde bujilere su degince patlamaz fakat ateşleme özelligi azalabilir. Aslında marş motorunun da bi derdi olmayabilir ilk yapman gereken güzel bir buji taktırman buji iyi olunca odada ki yanma artacaktır bu hem motorun saglıklı ilk atesleme ile calısmasına hemde dısarıya yanmamıs gaz atamamana dolayısla da yakıt tasarrufu yapmana neden olacaktır. Takas konusunda birsey diyemeyecegim. Egerki hava filtren kirliyse iceriye alınan hava arkadasımızında dedigi gibi az geleceginden yanma esnasında hava-yakıt karısımında dengesizlik olacaktır ve benzin daha cok olacagından zengin karısım ile yakıt sarfiyatın artacaktır. Soyle basitce ornekliyim. 1lt benzini yakmak icin 1 lt hava gerekiyordur sen 1 lt benzini alırsın yine ama 0.7 lt hava girer ve o da mesela 0.7 lt yakıtı sana enerjiye cevirir ve kalanı egzozdan atılır. Cok basit bir ornek. Zaten egsozundan cıkan dumanın rengine bakarak da yakıtını ne kadar verimli yaktıgını gorebilirsin.
     
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Selam.Size özelden mesaj attım.Bir okuyup uygularsanız seviniriz.
     
  5. Baha YILMAZ

    Baha YILMAZ Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    6
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Muş
    Motosiklet:
    Kanuni
    Yardımlarınıza Teşekkürler Arkadaşlar.... Çok Sağolun :) Allah klavyenize zevaL vermesin.. Moturunuza yakıt versin inşallah :)
     
  6. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Ve yakıtınız da tam yansın egzosdan atılmasın :D
     
  7. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Bir de Şenol hocamın dedikleri konusunu gerçekleştirirseniz çok seviniriz. Bunlara imzamdanda ulaşabilirsiniz.