Nereye Bakiyorsunu?

Konu, 'Güncel Haber ve Duyurular' kısmında Hakki Orun tarafından paylaşıldı.

  1. Hakki Orun

    Hakki Orun Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Almaty KZ - Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Motosiklet:
    BMW
    Sevgili Arkadaslar,

    Motosiklet kullanirken nereye bakiyorsunuz?

    Bu soru ile amacim, motosiklet kullanimi konusunda bizi hayatta tutacak iki konuya ve onlarin bizim icin ne demek olduklarina dikkati cekmek. Bu konuyu biraz tartisalim istermisiniz? Hepinizin goruslerini bekliyorum.
     
  2. Önder Dikmen

    Önder Dikmen Aktif Üye

    Kayıt:
    31 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    150
    Beğeniler:
    43
    Şehir:
    Altıntepe, İstanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    İleriyi(bu ileri hıza göre değişiyor ve hızlandıkça artıyor)taramaya çalışıyorum.
    Ne kadar doğru,doğrusu nedir tartışırken öğreniriz umarım
     
    Hakki Orun bunu beğendi.
  3. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    bakmak derken ben şunu anlıyorum. başımızın çevrili olduğu nokta neresi?
    bildiğime göre motosikletimizin nereye gitmesini istiyor isek başımızı o yöne, tam olarak boynumuzdan çevirmek gerekiyor, vücudumuz motosiklet ile bir bütün gibi davranırken. ancak, gözlerimizin o yöne kilitlenmemesi gerekiyor.
    gözlerimizin görüş açısı yaklaşık 120 derece civarı olduğundan, görebildiğimiz heryeri gözlerimizle taramamız gerekiyor diye düşünüyorum.

    bu bir hatamı bilmiyorum, ama ben gözlerimle göstergeleri çok sık takip ederim. hangi hızdayım, hangi devirdeyim, fren hidroliği ne durumda falan filan. aslında otomobil kullanırken de aynı şeyi çok yapıyorum. 30-40 saniyede bir gözlerim mutlaka göstergeye bir gider gelir. bu yanlışmı bilmiyorum?
     
    Hakki Orun ve Mehmet_Begec bunu beğendi.
  4. Mehmet_Begec

    Mehmet_Begec Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Nisan 2008
    Mesajlar:
    226
    Beğeniler:
    192
    Şehir:
    Bremerhaven
    Motosiklet:
    Suzuki
    Konsentreli sürüsde gözler nereye bakar ise hedef orasidir, bilhassa virajli yollarda. Virajin sonunu gözleyerek viraja girerseniz, viraji cok daha iyi alirsiniz. Arkadasimin birisi hatta söyle demisti, "Yarislarda Ceneminucu nereyedogru gösteriyorsa Motor altimda otomatikman orayadogru Yön aliyor".
     
    Hakki Orun bunu beğendi.
  5. Hakki Orun

    Hakki Orun Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Almaty KZ - Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Motosiklet:
    BMW
    Cok guzel cevaplar gelmeye basladi. Haydi devam...
     
  6. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Araba kullanırken hep önümde giden araca değilde onun önündekilerine bakarım. Bu da motosiklet kullanırken çok işime yaradı. İleriye bakmak için özel çaba harcamam gerekmedi. İleriye baktığım zaman görüş açım geniş oluyor ve neredeyse her şeyi görebiliyor ve farkediyorum.
     
    Hakki Orun bunu beğendi.
  7. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    motor kullanırken kendi seridimin ve yan seridi içine alır aralıklarlar ileri ve ortaya ve öne dogru cok kısa sekilde gezer,en önemlisi aynasız bir motoru düşünemiyorum sık sık kısa aynalara,son olarak cok kısa olarak arada kilometreme bakarım,uzun yola gidinci belli bir sürat içinde, o sürate alısıyo insan yavaşmışın geliyo bu yanılgıyı kaldırmak için kilometreye bakarım arada

    not: kesinlikle sabit bir bakışım olmaz hedefe çünkü sabit bakmak insanı kitler tabiri cayizse uyuma moduna geciriir,reflekleri dondurur
     
    Hakki Orun bunu beğendi.
  8. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369

    yazmayım dedim yazacam, viraja gireken en son noktayı gözlemek viraja girreken güvenli sekilde giremezsin,motorun yan seride acılması,az olsun savrulabilme gibi tehlikeler yasanabilir,bana göre viraja gireken pasif ileriye bakan ama esas orta uzaklıktaki serit cizgilerinide içine alan kendi yolumuza adepte oluruz,memet arkadaşım bence otamatikman yaptıgını burda anlatamamış geliyo yoksa kesinlikle anlattıklarımı yapıyordur
     
  9. Hakki Orun

    Hakki Orun Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Almaty KZ - Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Motosiklet:
    BMW
    Simdi sevgili dostlar, bu konuya kiymet verip de yazmak istemse bile yazanlar, tartisma basladigina gore ben de katilabilirim.

    Motosiklet kullaniminda, dunya uzerinde bugune kadar gelistirilmis en dogru sistem olduguna inanilan ve gunumuzde cesitli egitim amacli seminerle ucretsiz olarak bizlerin kullanimina sunulan

    [​IMG]

    adli ayrica satilmakta olan bu kitapta da deginildigi gibi, BAKIS anamiz, TUTUS babamizdir!

    Bu ikisi olmadan bir yere gitmek mumkun degildir.

    Bu baslikda BAKIS'i ele aldik. Bakis dogru noktada oldugu zaman bizler de dogru noktalara gideriz. Nereye bakarsan oraya gidersin! Isterseniz deneyebilirsiniz.

    Duz yolda nereye baktiginizin onemi virajdakine gore daha az olmakla beraber, konumlanmaniz acisindan cok onemlidir. Motosiklet kullanicilarinin gorunmez oldugu kabulu ile, yolda olmamiz gerek yer, bir seridin ortasinda gitmekte olan bir otomobilde sofor nerede kaliyorsa bizim de omamiz gereken nokta orasidir. Yani gittigimiz seridin sol 1/3 unde! O zaman surekli bakmaya alisik olduklari noktada bizleri gorme imkanlari daha cok olacaktir. Bu taktirde biz de onumuzdeki aracin sol yanindan, bizim icin daha tehlikeli olan trafigi daha rahat gorecegiz. Nereye bakarsiniz sorusunun icinde hangi mesafeye bakarsiniz da girmektedir. Soyleki;

    Bazilarimiz onumzdeki arabanin plakasina bakariz. Bazilarimiz yol yuzeyini tarayacak kadar geriden giderek, yuzeyi tarariz, bazilarimiz ise bakisini daha dogru kullanarak ikiye boler.

    Bakisin bolunmesi;

    Bakisimiz bir merkezi bakis, bir de yanal bakislar olarak algilanmalidir. Ana konuyu merkezi bakisimizda tutarken, diger butun unsurlari yanal bakislarimizda tutarsak o taktirde bayagi uzak perspektiflere hakim olmamiz soz konusudur.

    Bir de uzaga bakiyor olmak ileride olabilecek surpriz hareketleri dah aonce algilayarak, tedbir almamiz icin bize zaman kazandiracaktir. Hep duyariz, "Ah abi ya 2 sn daha once olsaydi yirtmistim" diye. iste o iki saniye kafamizi kaldirinca bizi bekliyor.

    O yarisci arkadasin soyledigi cok dogru, eger cenemizde ucuncu bir goz varmis gibi bakiyorsak o taktirde, daha ileriyi goruruz.

    Gelelim viraja;

    Viraja girerken, her zaman en acik noktada olmamiz bize bakis ve gorus mesafesi kazandiracaktir. Saga donuyorsunuz, ve viraja girmeden once yolun mumkun oldugu kadar soluna yanastiniz, virajin cikis ya da gorunen en uc noktasina bakiyorsunuz. Simdi yolun iki kenarinin kesismis gibi gorundugu bu nokta eger sizden uzaklasiyorsa, suratiniz yavas ya da uygun demektir. Eger o nokta duruyor ya da yavas ilerliyorsa, o viraj kapali bir virajdir ve sizin de suratiniz yuksektir. Viraja girmeden once yapmaniz gereken, once bu konumlanma, sonra hizinizi ayarlamak olmalidir. Yani once gorus, sonra hiz! Artik viraja giriyorsunuz, hizinizi sabitleyecek kadar destek gazi verirseniz, arka tekeriniz guc dolu olacak ve boylece daha az kaymaya megilli olacaktir. Cunku bu verdiginiz gaz sayesinde onu yere bastiriyorsunuz. Virajin orta noktasina (Apex) geldiniz, simdi yedire yedire gazi acabilirsiniz. ve virajdan cikarsiniz. Motorunuz dogruldukca gazi acabilirsiniz. Bu teknikle biraji girdiginiz cizgide cikarsiniz. Yolun kenari sizin yanal bakisiniz icinde ama merkezi bakisiniz virajin cikis noktasinda ve cenenizdeki gozunuzle bakiyor olmalisiniz.

    Bir de BAKIS 'in onemi gitmekte oldugunuz yol ile ilgili, hem sistemin hem de yolculugun olmazsa olmazi BILGI toplamaniza yarar. Bir tepe ustune dogru geliyorsunuz, acaba yol saga mi yoksa sola dogru mu devam edecektir?
    Etraftaki agaclara bakin, onlar size anlatacaktir, ya da elektrik direkleri, ne taraf dogru devam ediyorlarsa tepeyi asar asmaz siz de o taraf doneceksiniz demektir.

    Bir viraja yaklasmadan evvel trafik isaretlerine bakin mutlaka size cok gzuel bilgiler vereceklerdir. Araba sollama yasagi tabelasi varsa, viraja dikkatli girin, yok araba sollama yasagi bitti tabelasi varsa biraz acilip yolu gorur gormez sollama bile yapabilirsiniz, gaz kesmenize gerek yoktur. Eger trafik sok tikali degilse tabii ki.

    Simdilik bu kadar yaziyorum, bekliyorum mutlaka sizin de ilave edeceginiz birseyler vardir.

    Iste cocuklar, Sevgili Senol egitim egitim derken hep bunlarin avantajlarindan faydalanmaniz icin sizleri tesvik ediyor, ve de hayatinizin ne kadar degerli oldugunu hatirlatmak istiyor. Ben de bu basligi, onun bu forumlardaki bu gayretlerine eslik etmek amaci ile actim. Sagolasin Senol.
     
  10. Hakki Orun

    Hakki Orun Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Almaty KZ - Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Motosiklet:
    BMW
    Virajda bakisin bir de tibbi ve psikolojik yonunden bakacak olursak eger, o zaman once su fotografla baslamak lazim sanki;

    [​IMG]

    Simdi bu resimdeki surucunun viraja bakisina bakarmisiniz? Kafasi yere dik durumdadir. Burada vurgulamak istedigim de budur.

    Kulaklarimizin icinde dengemizi kontrol eden bir sistem mevcuttur. Bu sistem vucudumuzun durumunu kafamizin durumundan algilar ve ona gore tepkileri ayarlar. Kafamizi eger yatisimiza paralel tutacak olursak, o zaman bu sistem, DUSUYORSUN! komutunu gonderecek ve vucudumuzun kendini koruma sistemlerinin bulundugu omurilik bu komutu aldiginda kendini o durumdan kurtarmaya calisacaktir.

    Halbuki kafamizi eger bu resimdeki surucu gibi tutuyorsak, o taktirde bu sinyal gitmeyecek ve biz de dusuyorum panigini yasamiyacagiz.

    Iste bakislarimiz bu kadar onemlidir sevgili arkadaslar. O nedenle bu konuda daha detayi bilgilere ulasmak icin, Sevgili Senol'un ve Erol'un tarihlerini bildirdigi, bedava seminerlere katilmaniz ve kendi hayatinizin sizin icin de degerli oldugunu en azindan kendinize hatirlatmanizi oneririm.

    Kalin saglicakla.

    Not: Egiti konusu yine de bu kadar kalabalik forumda bile cok az kisinin ilgisini cekti?? Neden acaba?
     
  11. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Çok değerli katkı ve yardımlarınızı için sonsuz şükranlarımı sunarım Hakkı Ağabeyim
    Bende zamanında böyle bir topik açmıştım.
    http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=3234
    Ama sanırım burda eğitim den ziyade geziler geyik makara kukara daha önemli.Herkesi kast etmiyorum özellikle yönetici arkadaşlarımız eğitime çok önem veriyor ama maalesef hepsi o kadar.Bir kaç üye de eğitime destek veriyor.
    Mesela 14 ağustos 2009 OMM Ankara teorik eğitimleri için Zonguldak'tan Ankaraya Otobusle bir tek İlhan ağabeyim geldi.
    Mesela İstanbul eğitimlerine kaç kişi yazdı kaç kişi eğitim aldık.Ben Bursa'dan geldim.Özgür Uçakla Trabzondan geldi.
    Ve şimdi Özgür iyi ki gelmişim eğitim almışım diyor.Eğitim almadan eğitimin vereceği katkıyı herkes biliyor bir ben anlayamadım.
    Var bende bir anormallik ama bende çözemedim.
    Ne hikmetse bizde eğitim dendi mi çok kimse kaçıyor yada eğitimden hemen sonuç bekliyor.
    Ya da kendi becerilerini yeterli sayıyor.
    Ben 30 yıldır motosiklet kullanıyorum ve hala aldığım eğitimlerin bana yeterli olmadığını düşünüyor ve bu forumda olsun diğer forumlarda olsun arkadaşlarımın daha eğitimli daha iyi bir sürücü olmaları için paylaşımlarda bulunuyorum ki daha keyfle daha zevkle sürüş yapalım diyorum ama maalesef sonuç ortada.
    Çok üzülüyorum.
    Ama yapacak bir şey yok.
    Kimsenin gırtalığına sarılamayız eğitim alın diye.Alan alır almayan da kendi bilir.
    Hani bir atasözümüz var.
    Kendi düşen ağlamaz.Ağlamasınlar da zaten.
    Sözlerim çok acıdır serttir ama maalesef gerçektir.
    Benden şimdilik bu kadar.
     
  12. Hakki Orun

    Hakki Orun Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Almaty KZ - Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Motosiklet:
    BMW
    Sevgili Senol, ben senin actigin basliklar doneminde herhalde burada degildim onun icin goremedim. Kusura bakma ne olur. Netice de amac musterek nasil olsa. :)

    Ayni sitemi ben de yaptim yere nasil basiyoruz basliginda, tutusu anlatirken. Bu egitimle ilgili basaliklarda tartismaya bile kimsecikler katilmadi nedense. Insanlar motorlarini surekli gelisime tabii tutar ve yenilerken, her yeni sistemi olan motorlari secerken, neden acaba kendi gelismelerine yatirim yapmiyorlar diye dusunmekten kendimi alamiyorum.

    Aslinda soz konusu olan yine onlarin hayati, neticede. Bizim cebimize giren cikan birsey yok, istedigimiz, bildigimiz birseyleri butun arkadaslar arasinda paylasmak, ama pek kimsenin aldirdigi yok gibi. Neyse biz yine de yazmaya devam edelim derim.

    Bir kisi bile okuyup faydalanirsa kendimi sansli sayarim, fena mi? Sitemini anliyorum. Benim de motosiklet tarihim 54 yil ve sayisiz Km. Ama yine de kalktik egitim aldik. Niye cunku, bizim lehimize gelisen yeni yeni sistemler var. Teknoloji gelistikce bu sistemlerde gelisiyor. Bunlari takip etmeden, atlayip motorun ustune sapasaglam pek o kadar uzun yol alinmiyor. Biz 54 senedir yoldayiz, bundan sonra da yollarda olmaya niyetimiz var. Motorla yolculugumuz, her inip bindigimizde bitip yeniden baslamiyor. Bizim aldigimiz yol hayat boyu olmali. Biraz fazla ileri bakiyoruz galiba...
     
  13. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Rica ederim ağabeyim.Kusur ne demek.
    Tabii aynı şeylere hizmet ediyoruz müşterek olarak.
    Sayenizde eğitim topiklerine biraz dikkat çektik.
    Geçenlerde güzel bir söz okumuştum.
    Açtığınız konrak sayısı ile yapattığınız kontak sayısı aynı olsun diye.
    Herkese iyi keyfli zevkli sürüşler dilerim.
     
  14. öner coskuner

    öner coskuner Site Müdavimi

    Kayıt:
    17 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.018
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    Cuxhaven,Germany
    Motosiklet:
    Suzuki
    Elinize,anlatiminiza saglik abilerimiz.
    Kendimizi tanimak,gercekten tanimak en degerli unsurlardan biri bence.
    Yapamiyacagin hareketlerden uzak duracaksin,yalnis oldugunu bildiklerinden uzak duracaksin.
    Haddinden fazla güven,yalnislarida beraberinde getiriyor,cünki ozaman karsindakininde yalnis yapabilecegini hesaba katamiyor duruma geliyorsun.
    Ben böyle hareket ediyorum,22 yildir motor kullaniyorum,her üstüne bindigimde yine bilmedigim görmedigim seyleri,görüyorum.
    Herzaman ögrenmeye calisiyorum.

    Senol ve Hakki abi tekrar tesekkürler.
    Yorulmak yok,hayat cok degerli.
    Elbette degeriniz biliniyor.......
     
    Metin, Hakki Orun ve Şenol SEL bunu beğendi.
  15. Hakki Orun

    Hakki Orun Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    148
    Beğeniler:
    257
    Şehir:
    Almaty KZ - Istanbul TR - Mobil Alabama USA
    Motosiklet:
    BMW
    Evet Sevgili Oner. Bu yazdiklarinda haklisin. Egitim aldim diye bir guven geldigi elbette ki dogru ancak, bunu denetim altina almak ve bu almis oldugumuz egitimin, isin sadece basi oldugunu unutmamak lazim. Sevgili Ugur hocanin bir lafi var. Kendisi su anda Turkiyede motosiklet konusunda en ust seviyede butun sertifikalara sahip, gecerli programlarin hepsinden gecmis birisi olmasina ragmen egitim verdigi kisilere mutlaka birsey anlatir. Ben, su anda hala (parmaginin ucunu gostererek) su kadarcik biliyorum bu isi diyor. Eh artik bizim halimizi dusunemiyorum bile.
     
    Şenol SEL bunu beğendi.