öncülerle tanışın..

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    ÖNCÜLERLE TANIŞIN..
    Andy Longshaw


    Sizlerce “En İyileri” olarak kabul edilmişler ile birlikte maceranın nerede, nasıl başladığı ve devam ettiği üzerine güzel bir hikâye”. En iyilerinden, öncülerimizden bir tanesi de Andy Longshaw. Internet yoluyla ulaştığım Andy ile O’nu sizlere daha iyi tanıtabilmek amacıyla bir röportaj gerçekleştirdim
    Andy Longshaw.. Wookie olarak da bilinir. Londra IAM Grubu'nda Kıdemli Gözlemci.. 26 yıldır motosiklete biniyor.. 24 yıldır da Eğitmenlik ve Gözlemcilik yapıyor.. 2004 senesinden beri sık aralıklarla Türkiye’ye gelip, Türk sürücüler ile eğitimini ve tecrübelerini paylaşıyor..
    Sistem her yerde işleyebilir. İşte bu nedenle size yalnızca 'işe yarayan' bir plan verdiğini ve bunun bir sabit kurallar dizisi olmadığını anlamanız önemlidir.
    Sistem'i kullanmak size zorluklardan kaçınabilmek ya da onlarla yüzleşebilmek için vakit sağlar.
    Sürüşünüz daima Emniyetli, Sistematik, Akıcı ve Uygun Hızda olmalıdır.
    İster anayolda 160km hızla ya da Surrey'de bir kasaba yolunda 40km hızla gidin, hiç farketmez.

    - Levent: Motosiklet kariyerinizden bahseder misiniz?

    - Andy: Bir otomobilim yok ve yılda 40.000 km yol yapıyorum. Çoğunlukla asfalt yollarda sürüyorum ancak asfaltsız yolların tuhaf engebelerini de severim. Amerika, Norveç, Avrupa kıtası, Güney Afrika, İsrail ve Britanya Adaları'nda motosiklete bindim.


    - Levent: Nasıl oldu da Türkiye'ye geldiniz? Gayet düzenli olan Avrupa'dan sonra sizin için büyük bir değişim olmalı.

    - Andy: Jon Taylor tarafından ARA'da kendisine yardım etmem için Türkiye'ye davet edildim. Bu yüzden kendimi çok şanslı hissediyorum.


    - Levent: Eğitim için buraya ilk 2004 Nisanında geldiniz ve o günden beri de her sene düzenli olarak geliyorsunuz. İlk sorumuz, niye?

    - Andy: Oldukça zorlu yollarıyla burada motosiklete binmek harika. Yıllar boyunca tanıştığım OMM sürücüleri şimdiye dek tanıştığım en cömert insanlar. Yemeklerini seviyorum. Ancak en temel neden, bunu benden OMM istiyor ve OMM sürücüleri kendilerini geliştirmek istiyorlar. OMM sürücüleri daha iyi olmak için gayret göstermeye istekliler, bu da bazen bizim ülkemizde eksik olan bir şey.


    - Levent: ve ikinci sorumuz da, “bu deneyim size neler kazandırdı?”

    - Andy: Geçen yıl bir Pazar sabahı brifing için durmuştuk. Gökyüzü masmaviydi, dağların arasından akan bir derenin yanı başındaydık ve az önce bir kaplumbağa kurtarmıştık. Tanrı var mı bilmiyorum ama eğer varsa bu onun yarattıklarının en iyilerinden biriydi. Bundan daha iyisi olamaz.


    - Levent: Türkiye'de dört yıldır sürücüleri eğitiyorsunuz ve Türkiye'nin zorlu yollarında, pistlerde ve bazen de off-road parkurlarda bir çok motosiklet sürücüsünü sürüş esnasında izlemiş olmalısınız. Size göre Türkiye'de motosiklet kullanmanın zor tarafları neler? Ve Avrupa'dan farklı olan neler var?

    - Andy: Türk sürücüler bazen kendilerini fazla zorluyorlar. RAHATLAYIN. Eğer keyif almıyorsanız yapmanın ne anlamı var? 'Zorluklara' gelince, karşılaştığınızda göğüslemeniz gerekir. Kasaba yolları bazen kaygan olabilir ama hep ileriyi planlamalısınız. Londra ve İngiltere'nin güney doğusundaki sürücüler ÇOK agresifler ve bence Türk sürücüler bizimkilerin bazı davranışlarını görseler hayrete düşerlerdi. Yol öfkesinin icat olduğu yer burası.


    - Levent: “Asla unutamayacağınız” bir anı ya da bir sürücü var mı?

    - Andy: Uzun bir sağ viraja giren ve gittikçe hızlanan, hızlanan ve daha da hızlanan K1200 RS'li genç bir adam. Motoru dik konumda tutabildiğine mi, yoksa ne kadar süratli gittiğine mi daha çok hayret etmiştim emin değilim. Sessizliğimi korumam için küçük bir ücret yeterli olacaktır Bay Y.


    - Levent: OMM “yol sürüşüyle” ehliyet sonrası eğitimi veren tek grup. Tanıştığınız sürücülerin genel bilgi seviyesi hakkındaki değerlendirmeniz nedir?

    - Andy: Bilgi yalnızca pratiğe dökülebildiğinde faydalıdır. Roadcraft'ı okuyan OMM sürücüleri unutmamalıdır ki bu bir rehber kitaptır, kurallar kitabı değildir. İleri sürüş eğitimi alan tüm sürücüler kendilerini geliştirmek istiyor. Bazıları diğerlerine göre daha çok gelişecektir.


    - Levent: Sizce Roadcraft sistemi hiçbir değişiklik yapılmadan Türkiye'de uygulanabilir mi? Yerel altyapıyı kullanırken ve düzensiz trafikle yüz yüze geldiğinde bir sürücünün karşılaştığı zorluklar nelerdir?

    - Andy: Sistem her yerde işleyebilir. İşte bu nedenle size yalnızca 'işe yarayan' bir plan verdiğini ve bunun bir sabit kurallar dizisi olmadığını anlamanız önemlidir. Sistem'i kullanmak size zorluklardan kaçınabilmek ya da onlarla yüzleşebilmek için vakit sağlar. Sürüşünüz daima Emniyetli, Sistematik, Akıcı ve uygun Hızda olmalıdır. İster anayolda 160km hızla ya da Surrey'de bir kasaba yolunda 20 mil hızla gidin, hiç farketmez.


    - Levent: Bir kaç soru daha; Motosiklete binmek dışında en sevdiğiniz aktivite nedir?

    - Andy: Yoldan geçen güzel kızları izlerken, viskinin ardından içtiğim Dark biradan çok keyif alırım.


    - Levent: Sele üzerindeki günlerden hala keyif alıyor musunuz?

    - Andy: Günler mi? Ben hemen her saniyesinden keyif alıyorum. Tüm gün sürüş şansı ise şahanedir. Önümüzdeki günlerde 8 günlük bir Fransa yolculuğuna çıkacağım ve yola çıkacağım günü sabırsızlıkla bekliyorum.


    - Levent: Şimdiye dek sürdüğünüz en iyi yollar hangileri?

    - Andy: Kazanan Norveç olur.


    - Levent: Peki ya en kötüsü?

    - Andy: Yolun suçu değil. Muhtemelen yalnızca siz/ben kötü bir günümüzdeyizdir.


    - Levent: Sürmek isteyeceğiniz ama hiç sürmediğiniz motosiklet hangisi?

    - Andy: BMW R900 RR, 2001 Dakar Yarış motoru.


    - Levent: Türkiye için en uygun motosiklet hangisidir?

    - Andy: R1200GS. V-Strom. Ayrıca yeni F800GS'in de Türkiye'de nasıl bir performans göstereceğini görmek de ilginç olacaktır. Bence solo sürücü için en iyi motor o olabilir.


    - Levent: Ekipmanınızdaki favori parça?

    - Andy: Bir hata yaptığımda yapması gereken işi yapan her türlü ekipman. Pardon, şu Aprilia'dan hala nefret ediyorum.


    - Levent: Trafik yasalarında yapılacak BİR DEĞİŞİKLİK için Türk yetkililere öneriniz.

    - Andy: TÜM araçların güvenli ve yola çıkmaya uygun olmasını sağlamak. Özellikle kamyonların.


    - Levent: İngiltere ve Türkiye'yi sosyal yaşam bakımından kıyasladığınızda; bu iki ülke toplumunun gözünden baktığınız zaman motosiklet sürücüsü hangi konumda? Bize başlıca farklılıkları açıklar mısınız?

    - Andy: İngiltere’de motosiklete binmek son bir kaç senedir daha fazlaca kabullenilmeye başladı. Bu Charley ve Ewan (Long Way yolculukları), Hairy Bikers (BBC'deki yemek programı) gibileri ve BBC'nin daha fazla motosiklet yarışı yayınlaması sayesinde oldu. Motorlar hakkında sevdiğim şeylerden biri de motora binmenin dışında kim olursanız olun, bir motorcu daima diğer bir motorcuyla konuşabilir. Motosiklet sahibi olmak Türkiye'de hala çok pahalı. İngiltere’de sahip olduğum işle Türkiye'de motora binmeyi karşılayamazdım sanırım.


    - Levent: Son olarak, Türk motosiklet kullanıcılarına aktarmak isteyeceğiniz en önemli tavsiye.

    - Andy: Rahatlayın. Tüm dikkatinizi toplayın. Ve eğer keyif almıyorsanız DURUN!.