Otobana/otoyola motosikletin çıkma şartları nelerdir?

Konu, 'Motosiklet ve Trafik' kısmında Selim Çam tarafından paylaşıldı.

  1. Selim Çam

    Selim Çam Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    1
    Beğeniler:
    7
    Merhaba MOTOTRciler :)

    Hafızamın bir yerinden bir ses işitiyorum. San ki otoyola/otobana çıkmak için alt limitler vardı motor hacmi ya da motor gücü bakımından. Hatta şehiriçi üstsınırdan bile bahsedenler hatırlarım. Bir bilen varsa buna açıklık getirebilirse çok iyi olacak.
     
  2. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ne demek istedigini anlamadım :( Yani hız limitleri ise otomobille aynı.
     
    egeli35 bunu beğendi.
  3. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    O şekilde düşünmemiştim hiç. Ama otobana çıkmak için motorlu olması yeter bence. 50 cc de olabilir. Otobanlarda 50-60 km olması lazım hız alt limitinin. 50 cc bir motor da o hıza ulaşabiliyor. Yani 50 km altına düşmedikten sonra bir sorun olacağını sanmıyorum.
     
    egeli35 bunu beğendi.
  4. Drift_Star

    Drift_Star Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    14
    Şehir:
    ANKARA
    Otobana çıkıpta 50 ile gidilmez benim kanımca.. hele altında otobana çıkabilecek kadar seni tetikleyen bir motor varsa.. :D Bakınız : Suzuki GSX-R 1000
    [​IMG]
     
    Ferhat bunu beğendi.
  5. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    evet doğru söylüyosun böyle bir kanun var ama biraz komik:)

    TRAFİK GÜVENLİĞİ
    Aşırı Hız


    Birçok sürücü hızlı araç kullanmayı yeteneklerini kanıtlamak, özgürlüklerini somutlaştırmak ve araçlarının performansını ortaya koymak amacıyla yapar. Her yıl meydana gelen kazaların % 13’ü aşırı hızdan meydana gelmektedir. Bu nedenle, hız denetimi trafikte özel bir önem taşımaktadır. Hız denetiminin temel amacı, sürücülerin aşırı hız nedeniyle kaza yaptığı yol kesimlerinde, yasayla belirlenmiş hız sınırlarında kullanmalarını sağlamaktır. Bu denetimdeki hedeflerimiz aşırı hızdan kaynaklanan kazaların çok olduğu kesimlerde kazaların azaltılması ve şehir içi ve şehir dışı yollarda sürücülerin hız sınırlarına uymalarının sağlanmasıdır. Ayrıca hız denetimleri, sürücülerin daha dikkatli olmalarına, kazaların azalmasına, ölü ve yaralı sayısının düşmesine, ekonomik kaybın en aza inmesine yol açar.



    2918 Sayılı Karayolları Trafik Kanunu şehirlerarası yollarda ve şehir içinde sürücülerin hangi şartlarda araç kullanacaklarına dair sınırlamalar getirmiştir. Kanunda, ülkemizdeki yolların geometrik özelliklerine ve her türlü hava koşullarındaki durumuna göre hız sınırlaması getirilmiştir. Hız ölçen teknik cihaz veya çeşitli teknik usullerle yapılan tespit sonucu hız sınırlarını aşan sürücülere para cezası uygulanır.



    Hız sınırlarını yüzde otuzdan fazla aşmak suretiyle suçunun işlendiği tarihten geriye doğru bir yıl içerisinde aynı kuralı(hız sınırlarını yüzde otuz aşmak) beş defa ihlal ettiği tespit edilenlerin sürücü belgeleri bir yıl süreyle geri alınır. Bir yılın sonunda psiko-teknik değerlendirmeden ve psikiyatri uzmanının muayenesinden geçirilerek sürücü belgesi almasına mani hali olmadığı anlaşılanların belgeleri , sürücü belgesine el koyan Trafik biriminden veya en yakın Trafik Denetleme Şube Müdürlüğünden dilekçe ile başvurması halinde geri verilir.



    ŞEHİR İÇİ ve ŞEHİR DIŞI HIZ LİMİTLERİ
    ARAÇ CİNSİ Şehir İçi Şehir Dışı Otoyol
    Otomobil 50 Km/s 90 Km/s 120 Km/s
    Otobüs 50 Km/s 80 Km/s 100 Km/s
    Minibüs, Kamyon, Kamyonet 50 Km/s 80 Km/s 90 Km/s
    Arazi Taşıtı, Motosiklet 50 Km/s 70 Km/s 80 Km/s
    Tehlikeli madde taşıyan ve Özel izin belgeli araçlar 30 Km/s 50 Km/s 60 Km/s
    Motorlu ve motorsuz bisikletler 30 Km/s 50 Km/s -
    Lastik tek. Traktör, arızalı aracı Çeken araçlar ve iş makineleri 20 Km/s 20 K1-Motosiklet ehliyeti 2 sınıfta olacak

    a) A2 sınıfı 50 cc altı motorlu bisikletler icin basit bir sınavla 16 yaştan itibaren.
    b) A sınıfı ehliyetler 18 yaş ile 250 cc kullanımına acık olacak.

    250 cc üzeri kullanım için şartlar :

    2 yıl 250 cc ye kadar motosiklet kullanmış olmak.
    Özel beceri kursuna katılmış olmak.
    2. Motosiklet hız limitleri otomobillerle aynı seviyeye getirilecek.
    3. Araç öncelik sıralamasında ilk sırayı motosikletler alacak, yani trafikte motosikletlerin önceliği yasa maddesi olarak yer alacak.
    4. Motosiklet muayene süresi araçlarda olduğu gibi ilk defa 3 daha sonra 2 yılda bir yapılacak.
    5. Motosiklet lambalarının sürekli açık olarak kullanılması yasa maddesinde yer alacak.

    Ikinci pakete tavsiye olarak girecek maddeler :

    Motosiklet vergilerinin düşürülmesi
    Otoyol ve köprü indirimi ile teşvikm/s

    yeni trfik kanunlarına göre ise bir kaç kural değişecek;
     
    Metin bunu beğendi.
  6. oxsy

    oxsy Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    19
    A2 ehliyeti ülkemizde tüm motorları kullanabiliyor. eskiden A1 ve A2 vardı. A1 i kaldırdılar.

    Burada sözü geçen 50 cc ve altı motorları kullanabiliyor ibaresi yanlış değilmi?
     
  7. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    a) A2 sınıfı 50 cc altı motorlu bisikletler icin basit bir sınavla 16 yaştan itibaren


     
  8. oxsy

    oxsy Yeni Üye

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    7
    Beğeniler:
    19
    Şuan böyle birşey yok :) ilerde olursa bilemem. Ama A2 ehliyetin varsa tüm motorları kullanabiliyorsun...
     
    egeli35 bunu beğendi.
  9. Halit Batmaz

    Halit Batmaz Kıdemli Üye

    Kayıt:
    23 Ekim 2007
    Mesajlar:
    288
    Beğeniler:
    114
    Motosiklet:
    Kymco
    ayrıca şunu belirtmek isterim avrupa ülkelerinde 125 cc ye kadar olan motosikletlerden senelik taşıt vergisi alınmıyormuş bizde AB üyesi oldugumuza göre en kıssa zamanda kalkar diyorum avrupada 125 lik motorların tutulması nın sebebi vergiden muaf oluşuymuş zira trafigi rahatlatmak için biryerde teşvik için diye duydum
     
  10. altunizade

    altunizade Üye

    Kayıt:
    15 Şubat 2008
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    3


    a2 ehliyeti için 17 yaşından gün alınması gerekiyor.sınavın basit olduğu konusunda haklısın..20 teorik sınav sorusu,bunun 13 neti yeterli..direksiyon sınavı vitesszi motorlarla okul bahçesinde yapılıyor....ama doğrumu?.....bu tartışılır.
     
    egeli35 ve ulas bunu beğendi.
  11. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Kesinlikle tartışılır. Bu konuda haklısınız. Motosiklet ehliyeti alıcılarının büyük bir çoğunluğu iş için alıyor ve eğitimi tam almadıklarından dolayı bir çok kaza meydana geliyor. Bunun için sürücü kurslarının eğitimini biraz daha sıkı tutmaları gerekiyor. Motosiklet ehliyeti alırken biraz daha ciddi sınavların yapılmasından yanayım
     
    Metin bunu beğendi.
  12. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Bencede detaylı bir eğitim ve güvenli sürüş eğitiminden geçmeden ve bunun uygulamalı sınavını vermeden ehliyet verilmemeli.

    forever motosikletforum;)
     
    Metin ve egeli35 bunu beğendi.
  13. egeli35

    egeli35 Yeni Üye

    Kayıt:
    9 Şubat 2008
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Honda
    Bizim memlekette yarış parkurunda yapılan gösteri ve hareketler, sürücü tarafından asfalt yolda, hatta trafik sıkıştığı zamanlarda bile örnek alınıp cambazlık yapılıyor,sağlı sollu araç geçmeler, insan ürkütüyor trafik akışı açısından ve tasarruf yapanlar için motorsiklet gerekli, ama insanımız hala cambaz kafalı.Ehliyetin olması ve öğrendiği kurallara uymadıktan sonra hiç birşeyi değiştirmezki.
     
    Hakan Karael bunu beğendi.
  14. gueldali

    gueldali Site Bağımlısı

    Kayıt:
    5 Mayıs 2008
    Mesajlar:
    340
    Beğeniler:
    272
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Almanya'da 125 cc'lik motosikletin yillik vergisi 9,20 Euro
     
  15. semih_55

    semih_55 Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    samsun
    Motosiklet:
    Honda
    valla ben otoyola çıktın mı hız limitiymiş falan takmam öleceğim varsa zaten ölürüm basa bas giderim valla:D
     
  16. nevzat

    nevzat Yeni Üye

    Kayıt:
    21 Haziran 2008
    Mesajlar:
    3
    Beğeniler:
    1
    Arkaslar,biri almanya ehliyetinin denklemesini soruyordu A1 25ccm üzeri her motor.A2 125ccm,ye kadar ve Avrupa da yapilan B sinifina ise M sinifi dahildir ve 50ccm ye kadar olan motorsiklet leri kapsar.Ama sakin ha bende bu M var deyipte Motorsiklet e binmeyin cünkü genel ölümlü kazalar bu siniflar da sik oluyor.ve zaten Motosiklet i sinif kullanmiyor ,aksine buna müaait olan egitimli kisiler kullanir.Unutmayin bir hata caniniz demektir bu 25ccm de oldugu gibi 1200 ccm de yine aynidir.
     
  17. huseyin.sait.61

    huseyin.sait.61 Site Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.155
    Beğeniler:
    425
    Motosiklet:
    Honda
    otobanda altlimit 40km işmakineleri traktöörler otobana çıkamaz atarabasını dememe gerekyokzaten üstlimitte 120
    türkiyedede 100cc altı mmatorlardan vergi alınmıyor tabiaz enaz 150olmasıgerekir ençok kullanılan 125 ve 150cc motosikletler adetbakımında
    ayrıca sürücükurslarının motosiklet sınavlarını sıkıtutmasılazımdeyil matasiklet sınavını onlaradahi yaptırmamalı özel eyitim yerleriolmalı yanlızca motosiklet kursuveren pisti ekipmanı herşeyi motoragöre olan
    bugün hiçbirkursun matasiklete uygun parkuruoldugunu düşünmüyorum biçogunun parkurubileyok