Otobanlar ve çok şeritli yollarda küçük cc motosiklet riskleri

Konu, 'Motosiklet ve Trafik' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yeni başlayanlar için faydalı olacağını düşündüğüm bir yazıya rasladım.. Paylaşıyorum..

    Düşük cc ler dikkat!
    TEM otoyolu v.b otoyollar her ne kadar otoban gibi görünse de motosikletler için özellikle düşük cc ler için büyük risk taşıyor. Bunu bilerek sürüş yapılması hayati derecede önemlidir.

    Biraz açalım
    en sağdaki şeritler ağır vasıtaların seyrettiği şeritlerdir. Bu araçlar yol, otoban olduğundan ortalama *80-120 km/hız arası seyrederler ve bu araçların sürücüleri önlerinde her hangi bir aracın (özellikle motosikletlerin) hızlarının düşürmesine neden olmalarından hiç hoşlanmazlar.
    Hız kaybeden büyük yüklü araçların eski hızlarına tekrar yükselmesi küçük araçlar gibi kolay değildir. Bu nedenle hoşlanmazlar gereksiz hız kaybetmekten.
    Düşük cc motosikletlerin hızları ise hemen, hemen aynı ağır vasıta araçların hızına denk geldiğinden esasen sorun da burada başlıyor!

    Nasıl bir sürüş stratejisi geliştirilmeli?

    Kural 1.
    Çok şeritli tüm yollarda yol boş olduğu sürece en sağ şeritten gitmek bir trafik kuralı ve zorunluluktur. Tercih değildir!
    Toplu yada solo tüm sürüşlerde bu kurala hiç bir şekilde uyulmadığını çok defalar gözlemlediğimi hatırlatmak isterim.

    Kural 2.
    Aynalardan sürekli arkanızı kontrol edin. 10 değil, 5 saniyede bir göz ucuyla arkada neler olup bittiğini gözlemleyim. Aynanızda bir araç belirdiyse o aracın hızının sizden fazla olduğunu bilin ve sizi geçmesine izin verin. Bunu yaparken de elbette kendinizi de tehlikeye atmayın. Mevcut şeridinizin en sağına geçip, birazcık hızınızı azalttığınızda sizi rahatça geçip gidecektir. Gerekirse sol eliniz ile de geç işareti verebilirsiniz.

    Kural 3.
    Önünüzdeki araç sizden çok yavaş ise gerekli takip mesafesinde kalın. Arkadan gelen araç yok ise sinyalinizi verin gerekirse bir vites düşürerek ivmelenmenizi arttırıp sollama işlemini oyalanmadan kararlı bir şekilde yapın. Gectiğiniz seritte yapışıp kalmayın. Aracı, yeterli mesafe geçtikten sonra tekrar geldiğiniz şeride sinyalinizi vererek geri dönün.

    Kural 4.
    Özellikle otoban gibi yollarda sola dönüş olmaz bildiğiniz üzere. Otoban çıkışları hep sağdadır. Biz de sağ şeritteyiz öyle değil mi?
    Arkadan aracın biri 200 km/hız ile geliyor ve son anda çıkışı gördü! En sol şeritten en sağa birden attı kendini!
    Bunu çok kısa bir zaman diliminde yaptığı için gerekli kontrolü yapamadı doğal olarak. Büyük araçları dahi göremiyorken motosikleti, tam da otoban çıkış ve yavaşlama şeridinin yanında fark etmesini beklemek, hatta fark etse bile sizi tehlikeye düşüreceğini düşünememek bir motosiklet sürücüsü için büyük sorumsuzluktur.
    ''Peki o aracın şuçu değil mi? Benim ne sucum var? Ben yolumda efendi, efendi gidiyorum'' diyorsanız! motosikletinizi satılığa çıkarın bir daha da binmeyin.

    Yukarıdaki kuralları deneyimli motor sürücüleri çok iyi bilirler. Ancak özellikle yeni başlayanlar ve düşük cc sürücüleri bu kuralları bilip uygulamaları hayati derecede önemlidir.

    Alıntı: Sky
     
  2. Emre PALAK

    Emre PALAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2008
    Mesajlar:
    549
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Kesinlikle küçük cc'ler için tehlikeli. Cama yapışan sinekten tek farkımız, farkındalığımız olabilir ancak.
    Çünkü diğer araçlar için rahatsız edici bir sinek kadar muamele görüyoruz.
     
  3. Eren Göksel

    Eren Göksel Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.293
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Sincan, Ankara
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Bu konuda çok haklısın Şenol abi..Yola göre hız yetersiz geliyor..