PAN ST1300A türbülans

Konu, 'Honda' kısmında Birol Karagöz tarafından paylaşıldı.

  1. Birol Karagöz

    Birol Karagöz Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2009
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    31
    Forumda başlıkları biraz araştırdım ama daha önce aynı konu ile ilgili açılmış bir başlık göremediğim için ben açayım dedim.
    Şayet daha önce açılmış, aynı amaçlı başlık varsa uyarırsanız sevinirim.

    Uzun zamandır aklımda olan 1300 Sport Turing sınıfında FJR yada PAN a geçme konusunda tercihim, koşullarında yönlendirmesi üzerine PAN ST1300 olarak gerçekleşti.

    PAN ın kullanımı, sürücü ve artçı rahatlığı, yol tutuşu, viraj kabiliyeti, konusunda hiçbir sorun olmamasına rağmen FJR nin 20 HP lik artı gücü ve yüksek süratlerdeki güzel çalışan airodinami özelliği PAN a karşı Yamaha nın başarısı gibi gözüküyor.
    PAN 150 Km hızlarda türbülansa giriyor ve hız arttıkça bu salınımlar artmaya başlıyor,Özellikle bir kamyon ve otobus arkasında yapılan sürüşte bu salınımın hız limiti 130 larda bile başlıyor...Yüksek hızlarda da artarak tehlikeli olabilecek boyuta geliyor...
    Yurt dışında da bazı forumlarda bu sorun ile ilgili birçok şey yazılmış...

    Bu konu ile ilgili tecrübe yaşayan PAN 1300 kullanan arkadaşlardan görüşlerini ve varsa çözümü konusunda tecrübelerini rica ediyorum.

    Saygılarımla.
     
  2. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Pan European'ın bu sorunu'nu biliyorum,kullanmadım ama çok araştırdım...Genelde artçısız kullanırken herkes arka Top Case'siz kullanmayı öneriyor...Arkada ardçı varken bir sorun olmadığında herkes hemfikir...
     
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    IAM eğitmeni Sedat GÜVEN dostum hali hazırda pan kullanıyor.Bu model hakkında en etaylı bilgileri ondan alabilirsiniz.
     
  4. Birol Karagöz

    Birol Karagöz Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2009
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    31
    Ben Topcase siz ve artçılı kullandığımda da aynı sorunu yaşadım.
    Dün Honda nın Türkiye tüketici hattını arayarak sorunu ilettim.
    Bursa da ki Honda yetkili servisi ve İstanbul daki MotoTal yetkilileri sorunu bizzat tesbit etmek için sağolsunlar hemen davet ettiler.
    Konu ile ilgili gelişmeleri ve bulabilirsem çözüm tekniğinide burada sizler ile paylaşacağım.
    Sedat Güven Beye ulaşabileceğim bir Tlf numarası verebilirseniz çok memnun olurum.
    Saygılarımla
     
  5. fatma okçu

    fatma okçu Aktif Üye

    Kayıt:
    9 Ekim 2009
    Mesajlar:
    459
    Beğeniler:
    45
    ardçının faydaları:p:p:p
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Mototal Sina AFYONERİ yi tavsiye ederim.
     
  7. Birol Karagöz

    Birol Karagöz Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2009
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    31
    Sorunun tamamen her iki lastikteki balans ve lastik hatasından kaynaklandığını tesbit ettik.Ön lastiğe balans yapılıp arkayada 170-60 orjinal ebatlarında yeni lastik takılınca sorun çözüldü. Eski lastiği 180-60 ölçüsünde takılmıştı ve hatalı çıktı. Geçen hafta yaptığım denemede artçısız ve topcase siz olarak yüksek hızlarda sorun yaratmadı...
    140 larda başlayan salınım şimdi 200 lere kadar yok.200 den sonra yine hafif hafif kendini gösteriyor ama sorun değil zaten bu süratlerde yol yapmak gibi bir beklentimiz yok. Ben sadece hatanın kaynağını bulmak ve düzeldiğini görmek istedim.
    İlgilenen tüm arkadaşlara çok teşekkür ediyorum...
     
  8. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Geçmiş olsun diyelim ozaman...:)
     
  9. Hakan ERSOZ

    Hakan ERSOZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2008
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    istanbul bakırköy
    Motosiklet:
    Suzuki
    sorunu çözmene sevindik benimde aracım 260 tan sonra librasyon yapıyor bendemi lastiklere baktırsam:):):):)
     
  10. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    librasyon ne demek?
     
  11. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    lastik kökenli bir sorun olması ve çözümünü bulmanız güzel olmuş !
     
  12. Birol Karagöz

    Birol Karagöz Üye

    Kayıt:
    16 Kasım 2009
    Mesajlar:
    39
    Beğeniler:
    31
    260 tan sonra ortaya çıkana da librasyon deniyor herhalde,
    sizde lastik değilde kalibrasyon hatası olmasın. :)

    Aynı konu ile ilgili olarak biraz daha araştırma yaptığımda su sonuçlarada ulaştım.
    Pan ın granaj ve ayna kenarlarına takılan poliüretandan üretilen bir rüzgar deflektörü var,Aksesuar olarak satılıyor. Bu parçalarda türbülansa mani oluyormuş. Ayrıca aynanın hemen altından başlayarak geriye doğru bir açı ile monte edilen küçük ve üçgen formlu bir plexiglas da sorunun çözümüne yardımcı oluyormuş.

    Saygılarımla.