Performans Hava Filtresi ????

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Umut Karkın tarafından paylaşıldı.

  1. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Arkadaşlar motoruma açık hava filtresi takmayı düşünüyorum bu konuda yardımızınıza ihtiyacım var..


    Sesinin daha mükemmel hale geleceğini düşünüyorum, çekiş ve hız konusunda ne olur bilmiyorum.

    Motor Kawasaki eliminator zl600

    fikirlerinizi bekliyorum.
     
  2. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    Güzel olur K&N hava filitresi kullanırsan birkaç beygir artışın olur.Yakıt tüketiminde ona göre azda olsa artar ama motorun sesi farklı çıkıcaktır bu bir kesin.
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  3. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Arkadaşlar aranızda kullanan yada fikri olan yokmu açık hava fitresi konusunda..
     
  4. Ergun Erensir

    Ergun Erensir Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2009
    Mesajlar:
    253
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    İstanbul/Bostancı
    Motosiklet:
    Honda
    Ben kullanmadım ama fikrimi soracak olursan,orjinal filitreden şaşma.Niye dersen hava geçirgenlikleri v.s orjinalle aynı değil.Dolayısı ile ayarlar değişecektir.
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  5. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    Adı üstünde performans hava filitresi havadaki oksijeni daha temiz ve daha fazla motora uygulayabilmesi için üretilmiş %100 kotondan yapılan bir ürün ve daha çok temiz oksijen çekebilmesi için bazen farklı şekillerde olabiliyor.Bu nedenle arkadaşlar daha çok temiz oksijen daha fazla yanma demektir bu nedenle benzin sarfiyatıda artıcaktır beygir gücüde artıcaktır bunun yanında motordan çıkan ses dahada tok bir ses olup kulağada hitap edecektir.Yani bana göre motora Performans hava filitresinin hiçbir sakıncası yoktur.Teşekkürler.
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  6. Hakan ERSOZ

    Hakan ERSOZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2008
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    istanbul bakırköy
    Motosiklet:
    Suzuki
    orjinaldan şaşma derim k&n yag fitresi kullandım motoru aldıgımda üstünde vardı yaglama yapmıyor hız ve ses degişiyor ama motorun ömrü kısalıyor şuan orjinal var çokta memnunum
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  7. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    Başlığı okumadınmı hava filitresinden bahsediyoruz.
     
    onur ekmekcı ve Umut Karkın bunu beğendi.
  8. Hakan ERSOZ

    Hakan ERSOZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2008
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    istanbul bakırköy
    Motosiklet:
    Suzuki
    hava fitreside aynı şekilde dostum delikleri daha geniş kullandınmı yada gördünmü bilmiyorum ama ben yüksek performans önem veririm ben takmadım gerisini sen düşün
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  9. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    hava filtreleri ile söylenen biçok şey yanlış.. bahsi geçen partiküllerin performans filtrelerinden orjinaline göre daha fazla geçip motorun ömrünü kısalttığını geçenlerde yalanlamışlardı.. yani yarı ömür gibi bi kısalma söz konusu değil.. aslında meselle filtrenin yapısı değilmiş, en az sürtünme ile hazneden alınması imiş.. ne kadar soğuk ve çok hava o kadar güç demek.. ha ömürden yer mi?? gülü seven dikenine katlanır..
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  10. Hakan ERSOZ

    Hakan ERSOZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2008
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    istanbul bakırköy
    Motosiklet:
    Suzuki
    serkanın demek istedigi yerse taktır:)
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  11. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    Peki yüksek performansa önem veriyorsan daha geniş hava delikli bir hava filitresi yani performans hava filitresi daha çok temiz oksijen çekmiyicekmi peki daha çok yanma olmıycakmı e bunlara bağlı olarak daha çok performansın artmıycakmı?
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  12. Erkan Erdem

    Erkan Erdem Yeni Üye

    Kayıt:
    24 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    mersin
    Motosiklet:
    Kawasaki
    K&N performance air filter=KENE
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  13. Ergun Erensir

    Ergun Erensir Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2009
    Mesajlar:
    253
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    İstanbul/Bostancı
    Motosiklet:
    Honda
    :D Daha fazla havanın,yanma odasında daha fazla patlama=güç elde edebilmesi için daha fazla benzin ile pulvarize(karışım) olması gerekir.Yani demek istediğim hiç bir diğer modifikasyon yapmadan sadece hava filitresi değiştirmekle herhangi bir performans artışı olmayacağı kanaatindeyim.+sı sadece biraz daha fazla emiş sesi olur.Benim şahsi fikrim.
     
    Umut Karkın ve Hakan ERSOZ bunu beğendi.
  14. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Hakan taktırmadıysa taktırma derim adam performansı arttırıp ölme konusunda herşeyi deniyor :D
     
    Umut Karkın ve Hakan ERSOZ bunu beğendi.
  15. Hakan ERSOZ

    Hakan ERSOZ Kıdemli Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2008
    Mesajlar:
    662
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    istanbul bakırköy
    Motosiklet:
    Suzuki
    göktug bırak dalga geçmeyide sanki piste çıkıyolar fuzuli masraf yapmayın
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  16. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    dimi ama? para batıyor abi :D
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  17. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    Aynı benzini miktarını dahada hızlı yakmak istiyorsan daha çok temiz oksijen lazımdır.Performans hava filitreside bu yüzden kullanılır.Aynı benzini aynı sürede daha çabuk yakarak performans artışı sağlar.
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  18. Ergun Erensir

    Ergun Erensir Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2009
    Mesajlar:
    253
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    İstanbul/Bostancı
    Motosiklet:
    Honda
    Hava filtresinin mevcut hava içerisindeki oksijen miktarını arttırma gibi bir özelliği yok bildiğim.
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  19. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    Standart filitreye göre daha çok gözenekli ve daha çok geçirgen olduğu için mevcut havayı daha çok emiyor.
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  20. Fatih GÜLTEPE

    Fatih GÜLTEPE Kıdemli Üye

    Kayıt:
    11 Mayıs 2009
    Mesajlar:
    408
    Beğeniler:
    123
    Performans filtrenin normal filtreden farkı nedir?(ALINTIDIR)

    Normal filtreler kağıt, performans filtreler ise pamuk veya sünger bazlıdır Pamuktan yapılan filtrelerin özel bir yağ sayesinde uzun ömürlü olmaları ve hava geçirgenliği, tozu filtre etme kapasiteleri arttırılmıştır Böylelikle yakıtın daha fazla temiz hava ile karışımının sağlanarak, (motorun daha rahat hava almasıyla) motor gücünü artırması ve benzin tasarrufunu ortaya çıkarmasını tek bir yerden değil her açıdan motora taze hava girmesini sağlayarak (açık filtre için) mümkün kılmıştır

    Kağıt bazlı standart filtre ise daha az hava geçirir Gözenekleri çabuk dolar Kısa sürede tıkanınca performansın düşmesine, fazla benzin sarfiyatına neden olur Sıkça yenilenmesi gerekir

    Bir performans filtrenin, standart filtreye oranla daha fazla hava akışı sağlayabildiği görülür

    Günümüzde motorlar elektronik işletim sistemleriyle donatılmış durumda Yani en basit sekliyle motorun belirli devirlerde belirli zaman aralıklarında alacağı ve dışarı atacağı hava miktarı bu chip teknolojisiyle sağlanıyor Direkt filtre uygulamasında bu sistem motora fazla hava girişini desteklemezse, otomobilin yapılan uygulamaya duyarsız kalabileceği gibi arıza yapması riski akla geliyor Aslında bu tip filtreleri uygulayacağınız arabaya göre üretilmiş olanını alıyorsunuz ama yine de riski göze almamak ve arabanızın motor + performansına yapacağınız her türlü değişiklik için yetkili servise veya bu işleri gerçekten bilen ve uygulayan bir firmaya başvurmak yerinde olacaktır

    Bazı Ayrıntılar
    Bir araca direkt performans hava filtresi takılınca az da olsa benzin sarfiyatı azalıyor ve yine az da olsa performansta artışı hissedilebiliyor Ama her şeyden önce çıkardığı ses tabii ki çok güzel Sanki bir GSi-GTi tipi otomobil kullanıyormuş hissi veriyor Zaten olay seste bitiyor Yani bu filtre motorun rahat hava almasını sağlayarak motoru rahatlatıyor ama gücü max%5 etkiliyor ( en çok 3 veya 4 hp)

    Bu da 0-100 ivmelenmeye bir katkı sağlamaz Bu bağlamda performans filtre sihirbaz değil Ancak benzin tasarrufu konusunda çok işe yarıyor Sesi taban gaz yapınca alıyorsunuz Bu durumda sesi duymamaya çalışarak (yani taban gaz yapmadan) benzin tasarrufunuza ve sürüş güvenliğinize müthiş katkıda bulunmanızı sağlıyorBu ses bir tür uyarıcı niteliği taşıyor Yan koltuğunuzda oturan bir kişinin sizi uyarması gibi bir şey

    Filtre, motor kaputunun altındaki sıcak havayı emerse performansı düşürür Alttan sıcaklığa dayanıklı akordeon baca havalandırma borusuyla serin ve taze hava girişini sağlayıp bu sorunu çözebilirsiniz Böylece karşıdan gelen hava direkt filtre ile buluşur (Filtrenin çıkaracağı sesi azaltmaması için, borunun ağzının filtreye çok yaklaşmaması gerekli)
    Dezavantajı ise ortamdaki tozu havayla birlikte getirmesi ve arabanın yol tutuşunu (yüksek hızlarda kaputun altına fazla hava sokarak) bozabilmesi
    Açık hava filtresine alternatif olarak arabanın orijinalinde kullanılan normal filtre ile aynı boyutlardaki kutu içi performans hava filtresi kullanılabilir Bu da benzin tasarrufu ve performans sağlar Daha uzun ömürlüdür Fakat sesi unutun Sıcak havayı emen bir açık filtre ile mukayese edersek tabii ki kutu içi performans filtre (hatta standart filtre bile) daha iyidir
    Sözün özü: Şimdi mevsim yaz Ses isteyene açık filtre, performans isteyene kutu içi performans filtre Kutu içi filtre performansta her zaman bir adım önde
    20 dakika otomobili kullanıp bir kenara çekin, kaputu açın Kaput altında ne kadar sıcak bir havanın bulunduğunu hissedeceksiniz Filtre, sıcak havayı emerse performansı düşürür demiştik Bizce en iyisi yine kutu içine dönmek Kutu içi performans hava filtresi sessiz olacak ancak, daha iyi performans verecek ve daha uzun ömürlü olacaktırİkide birde temizlik de gerektirmeyecektir
    Sonuç olarak performans filtre, sıkça hava filtresi değiştirme maliyetinden kurtaran ve çok güzel ses veren max +%5 hp'lik basit bir modifikasyon için iyi bir çözüm Filtrenin suyla temasından kaçınmak (ancak marka ve modele göre sudan etkilenmeyen de var, etkilenen de var) ve temizlik için basınçlı hava uygulamamaya dikkat edilmesi gerekiyor
    Filtrenin temizliğini satılan temizlik kitlerinden alıp yapabilirsiniz Bu arada açık filtre çabuk kirleniyor Kutu içi ya da açık filtrenin temizliği birbirinin aynı Temizlik kitinden 2 parça çıkıyor Birisi temizleyici; deterjan görevi gören sıvı sprey, öteki yağ (sprey veya damlatma tipinde)

    Performans Hava Filtrelerinin Temizlik Safhaları

    1- Filtrenizi Temizleyici Spreyle iyice ıslatın Pisliğin aktığını göreceksiniz (5 dakika içinde)
    2- 15 dakika bekleyin, sonra soğuk su ile durulayın (Sakın sıcak su kullanmayın) Durulama işlemini yaparken, suyu temiz yüzeyden kirli yüzeye doğru kullanın Yani koni şeklindeki filtreye suyu içeriden dışarıya doğru verin Musluk altında yapın, daha kolay oluyor ama suyun kireçli (klorlu) olmamasına ve basınçlı akmamasına dikkat edin
    3- Doğal kurumaya bırakın Bırakın oda sıcaklığında kendi başına kurusun Fön makinası kalorifer-soba gibi ısı kaynakları kullanmayın yoksa filtreye veda edersiniz
    4- İyice kuruduktan sonra ki bu yaz mevsiminde 1 gece sürer, yağlama spreyi ile filtrenin her tarafı yağ rengini (K&N=mat-kırmızı, GREEN=yeşil) alana kadar yağlayın Hepsi bu kadar basit Veya ben uğraşamam diyorsanız satın aldığınız yerde muhtemelen ücret karşılığı bu hizmet veriliyordur
     
    Umut Karkın bunu beğendi.