Racing kullanıcıları artçı ile uzun yol yapmalı mı?

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Korhan tarafından paylaşıldı.

  1. Korhan

    Korhan Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Merhaba Arkadaşlar,

    Öncelikle kısa bir girişle kendimi tanıtiyim; 17 senelik motorcuyum ve foruma yeni katıldım, aslında bir süredir sadece izleyici olarak gözlem aşamasındaydım fakat şu an itibariyle bir seviye atlayıp katılımcı olmaya ve siz değerli tutkunlarla fikir alış-verişi yapmaya karar verdim. Çok yakın bir zamanda artçımla birlikte bir ege turu düşünüyoruz,başlığın sebebi de bu:) Umarım bu başlık güzel sohbetlere ve yararlı paylaşımlara vesile olur.

    Şimdi başlığın devamı niteliğindeki konuya girelim. Racing tutkunları bilir, kulllanımı çok keyifli olmakla beraber aynı zamanda yorucu da olan bu tarz motorlarda malesef artçıların pek konforlu seyahat ettiğini söylemek mümkün değildir. Bu motoru almış ve uzun yolda kullanmak isteyen herkes artçısı için üzülür Çoğu artçı bu seyahatlere dayanamaz, dayanabileni de bunu sizin için yapar ve her anından zevk alamadığı kesindir

    Artçıları bilinçlendirme, tecrübelerini paylaşarak cesaretlendirme ve yardımcı olacak püf noktaları tecrübe eden kişilerin birbirleriyle paylaşarak acılarını hafifletmeye vesile olmasını sağlamak adına bir davet benimkisi. Unutmayalım ki artçısı mutlu olan yoldan keyif alır:)

    Katılımlarınızı bekliyorum...
     
    yasinusak, Omer, A.HAMDİ ve 6 kişi daha bunu beğendi.
  2. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Güzel ve gerekli bir başlık..

    Öncelikle teşekkür ederiz abicim:) hoş geldin...

    Ben kesinlikle racing motorlarda artçı taraftarı değilim. kesinlikle almamak binmemek lazım.. Race motorlarda denge çok önemlidir bu dengenin bozulması demek ciddi kazalara sebep olmak demektir.

    Özellikle acemi artçılar genelde şu hatayı yapar.. Virajlarda ters yöne eğilmek gibi bir hata :) Motosiklet kullanıcıları bunun ne demek olduğunu iyi bilir.. Bilmeyen varsa motosikletin dengesinin bozulması demek.. Kaza demek...

    Motosiklet iki teker üzerinde durduğunda vücut hareketleri ile sağa sola yatar ve gider. Dönüşler %30 vucutla olur. Racing motorlarda bu daha fazladır.

    Uzun lafın kısası Race motorlarda arkanıza kimseyi almayın ve kimsenin arkasına binmeyin :)
     
    Necmi OKAY, Omer, A.HAMDİ ve 5 kişi daha bunu beğendi.
  3. Ozgur Baglama

    Ozgur Baglama Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.380
    Beğeniler:
    720
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    öncelikle merhaba aramıza hoşgeldin sevgili arkadaşım.öncelikle bende 1000rr var abimle ikimiz kullanıyoruz malum yeri geldiğinde arkaya binmek durumunda kalıyorum e tabi arada oda.ama ben bundan kesinlikle şikayetçi değilim aksine çok keyif alıyorum tabi bu ikimizinde moturu ve sürücüyü üst düzeyde tanımamızdan kaynaklanıyor.motoru bilmiyen birisi binince tabiki zorluk oluyor.abim geçen yaz arkasına arkadaşını alarak istanbuldan bodruma gitti e tabi arkadaşı biraz şikayetçi olmadı değil ama yinede keyifli olduğunu söylüyor.yani arkanıza kimseyi almayın ve arkaya binmeyin değil motoru biliyorsanız arkaya binin motoru bildiğini biliyorsanız arkaya bindirin.ve kendinizi uzun yol keyfinden alıkoymayın.iyi sürüşler.
     
  4. Korhan

    Korhan Yeni Üye

    Kayıt:
    27 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4
    Beğeniler:
    9
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Yorumlar için teşekkürler, şu anda artçımla birlikte kuşadasındayız :) beklediğimden çok daha başarılı çıktığı için artçımı tebrik ediyorum. Bi radara yakalanmamız dışında gayet keyifli bir yolculuk oldu ama umarım dönüşte de radara yakalanmayız :) Döndüğümüzde deneyimlerimizi paylaşmak üzere tekrar gireceğim. Sevgiler...
     
  5. polat

    polat Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    Yalova
    Motosiklet:
    Honda
    Movistar kardeşim Bu iş tamamen artçınla arandaki anlaşmaya bağlı aralarda durduğunuzda sor zorlandığı yönleri ona göre yolda gaz açarsın yada fren yaparsın (yada teker artçılıyken yapmaman tavsiye edilir)

    Eşimle birlikte Yalovadan 600f e bindik Amasyaya kadar aşağı yukarı 550 km yol gittik Oldukça keyfli gidiyorduk taki eşimin arkada uyuduğunu hissedene kadar(belki inanmayacaksınız ama doğru) yani artçıyla iletişimin sürekliliğini sağlayacak şu intercom cihazlardan lazım oluyor yada müzik dinlemek için mp3 çalar gibi cihazların eksikliğini insan arıyor ...
    Ama biliryorsun artçılı yol tutuşun daha iyi fren mesafen kısalıyor... artçınla birlikte yapılan kısa mesafe yolculuklarla pratik yapın bence

    Biz iki sene yazın böle f le gittik geldi baktık böle olmadı geçen sene 1000RR aldık aynen Yalovadan Amasyaya busefer biraz değişiklikler oldu benim bileklerim biraz ağrıdı sırtımda ağrıdı , Sonra daha kısa sürede gittik ve daha az benzin yaktık :) ama emin ol oldukça keyfli oldu
    Sen yolu takip et ve artçınla anlaşacak işaret cihaz veya başka bişiler bul bence keyf alacaksınız
    İyi yolculuklar
     
    Sanem bunu beğendi.
  6. semih_55

    semih_55 Aktif Üye

    Kayıt:
    26 Mart 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    89
    Şehir:
    samsun
    Motosiklet:
    Honda
    ewt yaa racing motor kullanmak yürek ve tecrübe istiyor bi abimle sohbet etmiştim kimsenin arkasına binme kolay kolayda kimseyi arkana alma demişti
     
  7. yusufguler

    yusufguler Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    83
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    merhaba arkadaşlar bende cbr 125 motosikletimle artçımla birlikte eskişehire gittim. tek bi sıkıntı yaşadım yolda oda ulaşın dediğim gibi saga keskin bi viraja hızlı girdim bozüyük yolunu bilen bilir artçım malesef panikleyip sol tarafa yatmaya başladı biraz sıkıntılı bir viraj oldu ama atlattık ilk fırsatta durup arkadaşımı bilinçlendirdim. orkonun dediği gibi bilinçlendirmek çok önemli. velhasıl ikimizde bu yolculuktan çok keyif aldık ibu arada ilk uzun yol deneyimimdi:) neyse herkese hayırlı sürüşler
     
  8. huseyin.sait.61

    huseyin.sait.61 Site Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.155
    Beğeniler:
    425
    Motosiklet:
    Honda
    benbile scoter la motora acemi biratcı aldıgımda virajlarda acayip dengemi bozuyorlar kaldıki bu reyzink mtorlada çokçokdaha fazladır onun için bence alınmamalı
     
  9. S.SONAY BALTACI

    S.SONAY BALTACI Kıdemli Üye

    Kayıt:
    5 Haziran 2008
    Mesajlar:
    219
    Beğeniler:
    168
    Şehir:
    istanbul/bahçelievler
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    racing motr kullanmak yürek ister tabiki ama motor kulanmayı küçük motorla başlarsan yani merdivenleri kademeli atlarsan kolay kullanılması.hiç bilmeyen bir kişi yada yeni motor ehliyeti almış bir kişi ben racing alacam binerim kullanabilirim diyorsa yanılıyor.motora bindimi nereye gideceğini şaşırır belkide kaldıramaz motoru.racing motru kullanmak tecrübe ister kademeli bir merdivenden geçiş ister.arkadaşın motoru vardı.güzel kullanıyordu.arkasına biniyordum korkmuyordum vede bazen kasksız biniyordum.adrelin bazen tavana vuruyordu.arkaya binecek kişi serbest olacak virajlarda motor yattığında rahat olacak.motoru kullananı tutmayak.motorun önüne doğru elini üst üste getirecek motora basınç verecek.arkadaşlar kasksız asla motora binmeyin küçük motor olsa bile.
     
    batuhan82, armagan ve huseyin.sait.61 bunu beğendi.
  10. aykutdundar35

    aykutdundar35 Aktif Üye

    Kayıt:
    7 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    122
    Beğeniler:
    53
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Honda
    bende senin dediklerine katılıyorum racing hevesi aldı basını gidiyo ama racing ile baslamamın dogru olmadıgını dusunuyorum ve honda cbr-125 ile baslayacagım kısmetse daha sonra da is hayatına atılıp guzel bi gelirim olduktan sonra racing alırım ee malum araba gibi yakıyomus mubarek :)
     
  11. Okay Okyay

    Okay Okyay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    27 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    265
    Beğeniler:
    135
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Artçılık ve önemi
    Arkadaşlar ben uzun yıllardır Raca makinelerin hemen hemen hepsine hem sürücü hemde artçı olarak bindim.
    Alınmalı alınmamalı konusuna gelice
    tabiki çok dikkatli olunmalı çünkü sürücü ile bir bütün olan artçı aranan artçıdır
    ben birçok noktaya artçı olarak gittim hatta aramızda kalsın
    arkada uyuduğum günleri bile biliyorum..
    sevgiler..
     
  12. huseyin.sait.61

    huseyin.sait.61 Site Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.155
    Beğeniler:
    425
    Motosiklet:
    Honda
    allahtan uyandıgında kendinizi tahtalıköyde bulmadınız verilmiş sadakanızvar bence
    ensonyopılacak çılgınlık bir race makineninarkasında uyuakalmak olmalı
     
  13. Erdinc.Akbay

    Erdinc.Akbay Misafir

    Arkadaslar bence artci konusu cok ciddi bir konu, cogumuzun hayali race motorumuzda artci olarak kiz arkadasimizla seyahat etmek veya cok motorlu artcili ekip halinde uzun yolculuklar yapmaktir. Ancak bircok arkadasimizin da soyledigi gibi race tipi motorlar denge unsuru en hassas motor tipidir. artcinin motor kullanmamis ya da en azindan artcilik davranisi konusunda bilgilendirilmemis olmasi ozellikle yuksek suratte ve uzun yolda geri donulemez hatalara sebep olabilmektedir.

    Artcilik konusunda su temel unsurlarin hicbir zaman gozardi edilmemesi gerektigine inaniyorum:

    1- Mumkunse race motorlarda zorunlu kalmadikca uzun mesafede artci alinmamalidir.

    2- Sayet artci alinacaksa artci mutlaka basta kask olmak uzere gerekli guvenlik donanimlarina sahip olmalidir.

    3- Artcinin mumkunse motor kullanma bilgisi olan bir kisi olmasi eger degilse ozellikle viraj davranisi gibi temel konularda yolculuk oncesi bilgilendirilmelidir.

    4- Artciya kesinlikle ama kesinlikle uyumamasi tembih edilmelidir. Zira en tecrubeli bir artci bile neticede insandir, insanin uyku ve uyanma anindaki bilinc duzeyi nedeniyle olusabilecek davranislar motor uzerindeyken cok tehlikeli neticeler dogurabilir.

    5- Artci-surucu arasinda kablosuz baglanti saglayan bluetooth veya telsiz tabanli sistemler bulunmaktadir, bu sistemler de yolculuk guvenini artirici rol oynamasi acisindan tercih edilebilir.

    6- Unutmayalim ki su ana kadar gerceklestirdigimiz riskli davranislarda basimiza kotu birsey gelmemis olmasi gelecekteki risklerin de kotu sonuc dogurmayacagi anlamina gelmez! Lutfen tum onlemleri alalim keyif zehir olmasin!

    Cok tesekkurler, kazasiz keyifli surusler! :)
     
  14. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Erdinç kardeşim bence bir yanlışlık var,bence race motorlar denge konusunda en sağlam motorlardır...Yanlışım var ise biri beni düzeltsin...
     
  15. Erdinc.Akbay

    Erdinc.Akbay Misafir

    Metin Bey merhaba,

    Denge konusunda hassas derken ivmelenme basarilari ve suratleri nedeniyle denge konusunda en dikkatli olunmasi gereken motorlar demek istemistim.

    Umarim yanlis anlasilmaya meal vermemisimdir..

    Cok tesekkurler...
     
  16. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    beyler bence race motora artçı alınır ama keyif sürüşü için uzun yol race motorlarda kasar bence, uzun yola çıkacaksam chopper,enduro veya naked tercihim olurdu.
     
  17. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Arkadaşlar kendimizi kandırmayalım,aslında RACE ve CHOPPER motorlar solo motorlardır,arka sele kısa mesafe yolculuklar için eklenmiştir...;)
     
    Ertan.Derinay bunu beğendi.
  18. Erdinc.Akbay

    Erdinc.Akbay Misafir

    Metin Bey galiba ortada bulustuk sonunda:)
     
  19. Federal779

    Federal779 Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    165
    Beğeniler:
    80
    Şehir:
    Kilis
    Motosiklet:
    Suzuki
    Uzun yola artçıyla çıkmak tabiki riskli ..Fakat arkada oturan kişi bu işi biliyorsa sorun yaşanmaz..Biz hanımla Ekim ayının 3 . de Suzuki GS 500 ile Diyarbakır dan Manisa Somaya 1.500 Km gideceğiz.25 gün kalıp geri döneceğiz..toplam 3.000 Km yol Hanım ve ben...Bu arada belirteyim 43 yaşındayız ve 27 yıllık evliyiz...İnşallah burada topiği açar resimleri koyarız...
     
  20. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Abicim lastikleri değiştirmeden yola çıkma...;)