Racing tavsiye lütfen! (YAMAHA R6)

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında muhammed.ozden tarafından paylaşıldı.

  1. muhammed.ozden

    muhammed.ozden Yeni Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2011
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Arkadaşlar aranıza bugün katıldım motorsiklet olayını bukadar ciddiye alan bir forum olduğundan haberim yoktu tüm siteyi ve forum kullanıcılarını ayrı ayrı tebrik ediyorum...

    Gelelim asıl meseleye ben çocukluğumdan beri racing motorsiklet kullanmayı hayal ediyorum öyleki; geceleri yatarken "Allahım sakat kalacaksam vermede öleceksem ver bu motoru bana" diye dualar ettiğimi bilirim:) böyle bir tutku bendeki.

    şuan 24 yaşındayım 17 yaşımda honda cbr125 taklidi çelik f150 motorum vardı 2 sene aktif bir şekilde trafik içersindeydim yani tecrubem hatta ufak çaplı bir kazam var yani ayaklarım yere basıyor.

    şuan motorumu sattıktan sonra aldığım peugeot 206 1999 model 70 binde bir arabam var arabamı satıp (veya takas) racing bi makine almayı istiyorum fakat kafamı karıştıran şeyler var yardımlarınızı bekliyorum...

    işin aslı ben yahama r6 nın (2006 ve üzeri) böcek kasa diye tabir ettikleri makineye aşığım ve asıl almak istediğim makine bu bu modeli kullanan arkadaşların görüş öneri ve hertürlü yorumları benim için altın değerinde:rolleyes:

    1)600 cc mi 1000 cc mi avantaj ve dezavantajları nelerdir kısaca?
    2)klasik soru yamaha mı honda mı suzuki mi ,neden?
    3)ikinci elde kazıklanma kaçınılmaz mı sıfır mı almalı illa?
    4)O gücü avcunuzun içinde hissetmek kükreyen bir kaplanı yönetmek nasıl bir duygu?

    arkadaşlar ilgi gösteren ve cevap veren herhese şimdiden teşekkür ediyorum...
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.014
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hoş geldiniz sefalar getirdiniz.
    Eğitimlerimize ve Gezilerimize de bekleriz.,


    Yeni başlayacaksanız size bir kaç nacizane tavsiyem olacak.
    1-Kesinlikle ybr 125 en ideal seçim olur.Tecrübe ile sabittir.165 bin km lik bir tecrübe.:)
    2- Full korumalı kıyafet ekipman ve kafanızı koruyacak kalitede KASK alın ve kafanızda kullanın.Mevsim itibariyle bazı maymunlar gibi kolunuzu korumak için değil kafanızı korumak için KASK alın ve kafanızda kullanın.Bazı maymunlar dirseklerini korumak için kaskları oraya takarlar.
    3- Motosiklet kullanmak basit bir eylem değildir.Siz onu basite alırsanız o size daha da basite alır ve basitçe telef olursunuz.
    Bu yüzden trafiğe çıkmadan önce mutlaka "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimlerini alınız.
    Bakınız:http://www.rahmibarutcu.com bu adresi inceleyiniz ve iletişim bölümünden Rahmi Hocamızın telefonuna ulaşıp eğitim için randevu alın.

    Ve bu linki http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=3954&highlight=T%FCm+%FCyelerimiz+Mutlaka mutlaka tıklayın ve sonuna dek okuyun inceleyin.

    Ve imzamdakileri okuyup bilinç altınıza kazıyın.


    Gelelim sorularınıza vereceğim cevaplara.
    Yahama markasını bilmiyorum ama yamaha var biliyor ve şu anda da kullanıyorum.
    150 cc motosikletinizle tecrübeniz var.Nasıl bir tecrübe ki kaza bile yapmışsınız.Ama bu sizin tecrübeli olduğunuzu değil yolun çoook başında olduğunuzu gösterir.
    Her hava ve yol şartında kaç yüz bin km lik tecrübeniz var ki saydığınız motosikletleri almak istiyorsunuz.
    Ben siz gelin herşeye sıfırdan yeniden başlayın.
    Ama;
    Benim size tavsiye edceğim yoldan sıfırdan ön yargılarınızı kenara bırakıp başlayın.
    Yukarıda size hoş geldin mesajım içinde var olan "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimleri ile ilgili linki tıklayın.Gidin oradan eğitim alın.
    Alacağınız o eğitimlerden sonra yeniden oturup yazışalım.Yine bu mesajınıza bakıp yazışalım.
    Ama siz derseniz yok aga bende tecrübe var kaza bile yaptım ustalaştım o eğitimlere harcayacağım para ile bir kaç depo fazla benzin alır düşe kalka ben öğrenirim bu işi sen kafana takma dersen.benim cevabım mümkün değil olacaktır.
    Çünkü bilmediğin sistemi kendi başınıza öğrenmeniz MÜMKÜN değildir.
    Hele hele net ortamında ki forumlardan kitaplardan teorik olarak tek başına MÜMKÜN değildir.Kitaptan okuyup mühendis olabilirsin matematikçi olabilirsin herşey olabilirsiniz ama asla Motosiklet sürücüsü olmazsınız.Kullancı olarak devam edersiniz bilmediğiniz sistemi bilmediğinizden uygulayamadığınızdan bir yerlerde gazetelere manşet olarak sonlardırabilirsiniz.
    Bizler bu forumda bu hobiye yeni başlayanlara ncizane tecrübelerimizi aktarıp uzun yıllar motosiklete binmelerini iyi birer sürücü olmalarını istediğimiz için yazıyoruz tavsiyelerde bulunuyoruz.Size vediğimiz linklerdeki hocalardan aldığımız alacağım komisyonlar yoktur.Sadece size uygun olan olacak olan eğitimcileri tavsiye ediyoruz.Hepsi bu
    Keyf sizin.
    ya bilinçli sürücü olarak yola devam edersiniz ya da bilinçsizce kullanıcı olarak olaya kaldığınız yerden devam edersiniz.
     
  3. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    forumumuza hoşgeldiniz.kalıcı ve katılımcı olmanız dileklerimizle.
     
  4. Samet UZUN

    Samet UZUN Üye

    Kayıt:
    4 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    303
    Beğeniler:
    20
    Şehir:
    Çekmeköy
    Motosiklet:
    Honda
    şenol abinin dediklerini mutlaka uygulamak lazım :)

    bende biraz fikirlerimi söyleyeyim :)

    1)600 cc mi 1000 cc mi avantaj ve dezavantajları nelerdir kısaca?
    2)klasik soru yamaha mı honda mı suzuki mi ,neden?
    3)ikinci elde kazıklanma kaçınılmaz mı sıfır mı almalı illa?
    4)O gücü avcunuzun içinde hissetmek kükreyen bir kaplanı yönetmek nasıl bir duygu?

    1-) dün akaşm sohbetteyiz motorcu arkadaşlarla 1100 xxi olan abi diyor ki r1e bindim gazı bi açtım 2. viteste 200ü görünce alın bu makineyi istemem bunu bu kadar hızlı olunurmu dedim yani 600mü 1000 mi anladın sanırım

    2-) Hondanın daha bi rahat olduğunu duydum. Suzuki bas git sorun yok ama frenlerini çok beğenmiyolar ama çok detaylı bilgi sahibi değilim bu konuda fazla konuşmayayım

    3-) Bende VFR800 alıcam ama 0 düşünmüyorum 2. elde araştırıp alıcam ama param olsa tereddütsüz 0 alırım :) kazık yemekten değil tek sahibi ben olayım diye alırken araştırmak lazım kazık yenecek diye bir kural yok.

    4-) O kükreyen kaplanı yönetmek kolay değil bazen gerçekten altından kayıp gidebilir. Gerekli tecrübe yoksa hiç girişmeye gerek yok. illa RR deniliyorsa 250lik bi hysoung yada kawasaki ninja ile 1 yaz geçirmek lazım en azından ve eğitimlerle
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  5. SEÇİL BOZOK

    SEÇİL BOZOK Yeni Üye

    Kayıt:
    15 Ekim 2011
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    MRHB;Motor deyince akla gelen ilk isim hepimizde HONDA dır şüphesiz...Bunu Honda da çalışan biri olarak size söylemek isterim tecrübelerimz ve kalitemiz ayrıcalığı ile:) ikinci el müşterilerimize genel oarak tavsiye etmiyoruz ki az bir fark vererek O km motor almanız daha mağkuldür ki 2 yılda ayrıca garantisi vardır...
     
  6. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Kükreyen kaplan sürme duygusu için bişey diyemiycem, ama 150 likten sonra 600 yada 1000 lik race bana biraz fazla uzun bi atlama gibi geldi. Gerçekten ninja ayarında makineyle bi sezon geçirmende büyük fayda var diye düşünüyorum bende, Samet'e katılıyorum.
     
  7. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.014
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha



    Sayın Seçil Hanım
    Bu forum sizce yol geçen hanı veya sorma gir sokak olabilir mi.
    Ben sizin sitelerinize girip selamsız sabahsız kendimi tanıtmadan sorumu sorsam admininiz veya moderatorleriniz hoop dur bakalım yolcu önce sizi bir tanıyalım sonra sorularınızı cevap ve paylaşımlarınızı alabiliriz demez mi.
    bence der.Ve haklıdırda.
    Bu yüzden önce sizi aşağıda verdiğim linkleri okumaya davet ediyorum.
    Sonra aşağıdaki linklerden sizi tanıtalım başlıklı linki tıklayıp kendinizi tanıtan bir başlıkla mesajınızı alalım.
    Bir hoş geldiniz ritüeli tertip edelim.Çayımızı için.
    Sonra ilgili sayfalarda çalışmış olduğunuz markanın reklamları bölümünü çalışırsınız.

    İki mesajınızıda ben editledim.Kendilerini tanıtma zahmetine katlanmayan yeni üyelere uyguladığımız basit bir prosedürdür.Sadece size has bir eylem değildir.

    Bakınız ne demişiz bizim buralar için.

    [​IMG] Çok Önemli!!! [​IMG]

    >>>>>MF Kuralları<<<<<

    >>>>>Kullanıcı Adı (Nick)<<<<<

    >>>>>Profil Bilgileriniz<<<<<

    >>>>>Sizi Tanıyalım<<<<<

    Anlayışınız için teşekkürler, Motosikletforum Yönetimi...
     
    Barış bunu beğendi.
  8. aydın çakar

    aydın çakar Yeni Üye

    Kayıt:
    18 Ekim 2011
    Mesajlar:
    14
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    zonguldak
    Motosiklet:
    Yamaha
    Arkadasım merhaba bende bugun bu foruma uye oldum senın dedıgın gıbı cocukluktan gelme kullanıcıyım elımde 600 cc lık r6 var 2000 model kullanıcı olarak gercekten tavsıye edebılırım bakım konusuna gelınce dıger makınelerden bılgım yok ama emın ol yamaha bu konuda super otesı kendın ustası oluyorsun hersey basıt kalıyor acıkcası ve r1 mı r6 mı dersen bence turkıye sartlarını goze alırsak tabıkıde r6 derım benım motorumu suan kısa hazırlık olarak modıfıyeye soktum saygılar
     
  9. Ayhan C

    Ayhan C Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Kasım 2011
    Mesajlar:
    15
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Aslında üstadlar gerekli cevapları vermiş ama birde ben ufak bir yazı yazmak istedim: Honda 600RR kullanıcısı olarak istediğin motorsiklete yakın olduğu için söylüyorum. motor kullanmak sadece gittim geldim değildir motor belli bi hızda üstünde sen olmasan bile yol alır zaten. amabi viraja girerken şeridin hangi noktalarında gitmeli araç arkasında otobanda ve birçok koşulda ne şekilde davranacağınızı bilmeden güçlü bir aletin üstüne bindiğinizde 125 cc lik ile yapacağınız kazalara pek benzemez hata yapma ihtimaliniz olmaz. malesef genç yaşta bu şekil motorlar için daha çok dezavantaj. umarım hayalinizdeki motora kavuşursunuz. bunları yazdıktan sonra kendimce sorularınıza yanıt vermeyi deniyim.
    1. bu iki tercih arasından 600 cc tercihi derim yakıt ve bakım masrafları biraz daha düşer
    2. honda nın parça sorunun ve ikinci elinin daha iyi olduğu herkesce biliniyorki düşük model alıcaksan serviste baya zaman geçireceksin demektir honda tercihi yapmanda fayda var
    3. ikinci elde de düzgün motor bulabilirsin racing motorlar genelde sert kullanılır ama benim gibi sırf şekline hayran olup motorun kendisini düşük hızlarda ve özenle kullanan kişiler illaki vardır. ama üç kuruş kar etmek için servise göstermeden motor almanı tavsiye etmem
    4. o gücü avucunda hissettiğinde önemli olan senmi o gücü kontrol ediyosun yoksa o güç mü seni kontrol ediyor o çok önemli. sesinin güzelliğine kapılıp gaza bastığınızda daha da basmak isteği doğuyor ve bu her istekte gazı kesmez ve vites arttırmaya devam ederseniz ulaşacağınız hız sizi son derece zor durumlara sokabilir. lütfen bunu aklınızdan hiç çıkarmayın.
    Bütçenizi ayarlarken. güvenli bir kask korumalı mont pantalon çizme ve eldiven ve sırt koruma fiyatlarını da bütçenize koymanızı tavsiye ederim. onlar olmadan olmaz
     
    Şenol SEL bunu beğendi.