ramzey 150cc kross yardımlarınız...

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında emretoprak tarafından paylaşıldı.

  1. emretoprak

    emretoprak Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2010
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mersin
    Motosiklet:
    Ramzey
    arkadaslar herkese selamlar ben yenı bir motosıklet kulanıcısıyım
    gecen sene bu aylarda ılk motoruma sahıp oldum malum kosullar onu gerektırdıgı ıcın
    butceme uygun bır motosıklet bulmam gerektı ve dıgerlerıne oranla saglamlıgı bana
    dayanıklılıgı acısından cross model motor aldım motorum ramzey 150cc bıldıgınız bır motor

    sımdı bıraz sorunlarından bahsedıp sızlerın yardımını almak ısteyecegım
    bıraz uzun olabılır yazı ama herseyı tek tek anlatıyımkı kesın olabılır arızalar varsa
    yardımcı olacak kısı daha rahat tespıt edebılsın dıye dusundum

    motoru ılk aldıgımdan bu yana sorun cıkarmadı hıcbırsekılde problem yaratmadı sıkıstırmama ragmen

    ancak ben zamanla modıfıye ısıne gırmek ıstedım su cg modelerı ıcın yapılan marka uyumlu

    200 cc 65mm caplı sılındırlerden aldım bıyel kolunun crosslarda guclu olmasından dolayı
    pekte suphe duymadım alt takımı zorlayacagını dusunmedım ılk modıfye ıslemı gerceklestıgınde
    karburatoru degıstırmedık usta sılındır asınana kadar bın asındıktan sonra yetersız gelırse degıstır dedı
    bende oyle yaptım bu arada ust kapakta 150cc olanı kaldı oynanmadı kapak oturdu uyumluydu daha sonra bır mudet
    motora bu sekılde bındım malumunuz ılk zamanlarda duble gaz verdıgımde benzın cok kısa bı aralıkta yetmez gıbı oldu
    1 hafta ıcerısınde bu sorun gectı makıne acıldıkca daha rahat gıder oldu acık hava fıltresı var uzerınde onuda belırtıyım

    en son arıza yapması olayına gelıyım ben 200 luk japon malı shangway denen karburatorden aldım
    daha sonra ust kapak aldım usta baktı bosa masrafa etmıyleım ust kapak aynı sadece ıcerde bıraz hava yerı var
    sılındırın hava alması ıcın onu tornada halederız deyınce ust kapagı gerı ıade etdım sonra basladık montaja
    motora karburator ve sılındırı taktık durdugu yerde hava ayaarı yapıldı gayet duzgun sekılde calısıyordu
    takı ne zaman hareket etdım ılk olarak debrejın kacırdıgını farketdım torku kaldıramıyordu anlasılan dıye dusundum
    hareket etıkten sonra motor pırpır etmeye teklemeye basladı gazı yuklu verınce yıgılıyordu 3 den yukarı ıtes ıstemıyor yıgılıyordu
    ancak hıcbırsekılde stop etmıyordu sabah gıttım bujı aralıgına baktı bujıyı degıstırdı kabloya baktı benzıne baktı
    hortumlara baktı tekrar teslım etdı bana o anda sorun cıkmadı bındım aksam tekrar calıstırdım aynı
    sorun yıne kendını gosterdı ancak bu sefer o kadar sıdetlı degıldı motor ısındıkca problem ortadan kalkmaya basladıdurdugu yerde
    sıpopların sesı gayet duzgun gelıyordu saglıklı sekılde rolantıde calısıyordu bosta ıken gaz verınce patlama catlama hat safhada degıl cok kucuk
    normal duzeyde bır yada ıkı patlama gelıyordu halada aynı sekılde devam edıyor srunlar

    bırde maedeler halınde yazıyım oyku gıbı oldu ama kusura bakmayın ogrenme hevesı usta yok ortalıkda
    herkes dalevere ıcınde guvenemıyoruz artık ısın ehlı ınsanlar var bu forumlarda onlardan ogrenıp
    kandırılmak ıstemıyoruz


    1 motor bosta tam gaz ver sorunsuz
    2 motor rolantıde sorunsuz
    3 bujı benzın vs yoları yenı bakımlı elımle temızledım depo fıltresını
    4 elektrık genel anlamda role vs yenı bujıde yenı kablolarıyla
    5 hava fıltresı acık hava fıltresı hava ayarı ona gore yapılı


    onemlı ıkı sorun motor debrej kacırıyor balatalar sıfır baskı yayları sıfır takıldı
    dıger sorun hareket halınde bouluyor gıbı teklıyor yuksek devıre cıkarken gazı fazla acınca yemıyor pır pır edıyor


    burdakı usta en son hava fıltresını komple soktu oyle calıstırdı fıltresız sekılde sorun bı anlık cozuldu
    aksam tekrar denedım sorunu yıneledı fakat motor ısındıkca pır pırlar ortadan kayboldu

    sızce bu sorun ne olabılır ustatlarım

    suphelerım ve merak etıklerımse sunlar freze yapması fazla hava aldırması bu pırpırları yaptırmıs olabılırmı bırde
    elınde olan bujı belkıde benım motoruma uygun olmuyor olabılırmı sıbop ayarı ve hava ayrı her ıkısıde ayrı ayrı bu sorunu yaptırıyor olabılırmı
    malum burda sıpop ayarında cıhaz kulanmıyorlar goz kararı yapıyorlar hava ayarıda aynı sekılde yapılıyor ve ben acıkcası
    yapabıldıklerıne ınanmıyorum sızın gozunuzden motorumun durumu nedır tavsıyelerınız nedır dınlemek ısterım yazı cok uzun oldu
    okuyan yanıtlayan herkese sonsuz tesekurlerımı ıletırım saygılar kazasız belasız surusler.....
     
  2. Harun Yıldız

    Harun Yıldız Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    merhaba
    kendi hava kutusunu ve filitresini tak bir dene.
     
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Hoş geldiniz sefalar getirdiniz.
    Eğitimlerimize ve Gezilerimize de bekleriz.,



    1- Full korumalı kıyafet ekipman ve kafanızı koruyacak kalitede KASK alın ve kafanızda kullanın.Mevsim itibariyle bazı maymunlar gibi kolunuzu korumak için değil kafanızı korumak için KASK alın ve kafanızda kullanın.Bazı maymunlar dirseklerini korumak için kaskları oraya takarlar.
    2- Motosiklet kullanmak basit bir eylem değildir.Siz onu basite alırsanız o size daha da basite alır ve basitçe telef olursunuz.
    Bu yüzden trafiğe çıkmadan önce mutlaka "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimlerini alınız.
    Bakınız:http://www.rahmibarutcu.com bu adresi inceleyiniz ve iletişim bölümünden Rahmi Hocamızın telefonuna ulaşıp eğitim için randevu alın.

    Ve imzamdakileri okuyup bilinç altınıza kazıyın.
     
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bir konuya açıklık getirmekle başlayalım söze
    Ramzey Kross değildir.Kross görünümlü cadde motosikletidir.
    Sırf çamurluğu yüksek lastikleri büyük olmakla Kross olmaz.
    Ve bu halde kross gibi kullanırsanız ciddi üzülürsünüz.Hem maddi hemde fiziki olarak çok üzülür canınız çok yanar.
    Satıcılar size kross diye satarlar ama bu hiç bir zaman bazı gerçekleri değiştirmez.
    Bunun bilincinde olun lütfen.
     
  5. Onur Filiz

    Onur Filiz Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    809
    Şehir:
    KIRKLARELİ/VİZE
    Motosiklet:
    Hyosung, Mondial
    aramıza hoşgeldiniz,keyifli forumlar.

    şenol hocamın dediklerine kulak verin ;)
     
  6. emretoprak

    emretoprak Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2010
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mersin
    Motosiklet:
    Ramzey
    şenol hocam dedıklerınızı hafızama kazıdım aslında araba ve bısıklet konusunda epeyce tecrubelrım oldu kulanıs ve guvenlık konusunda bastan sona haklısınız bısıkletde zorlu dag gezılerı yada sehırler arası gezı yaparken bır haylı dıkatlı olmak gerektıgınden sezgılerımı bı anlamda cıddı gelıstırdı motorsıklet bıraz daha farklı cunku pedalamadan zıyade motor kontrol mekanızmaları var cesıtlı teknık konuları var motor fren durus anı durus hız dusurme vs vs gıbı bu konularıda elımden geldıgınce takıp edıyorum motorsıkletde ımzanızda oldugu gıbı sezıler cok onemlı aynalar ve sezıler calısmadıgında motorumu bırakıp dolmusa bınıyorum kesınlıkle bırde cadde motoru demıssınız sıze katılıyorum ben bu aracı zaten hıc dagda bayırda kulanmıyorum sureklı sehır ıcersınde kulanıyorum ondada oyle uzun mesafe almıyorum bır kere epeyce uzun bı yol yaptım mersın artvın arası gıdıs donus yaptım motorumu sureklı dınledım kulagım ondaydı gereklı kontrolerı yaptım donerken yag degısımı balata kontrolerı vs yaptım ve benı uzmeden yormadan goturdu getırdı eglencelı bır gezı oldu benım ıcın devam etırmeyı dusunuyorum verdıgınız bılgılerden dolayı sızlere tesekur ederım teknık sıkıntıma yardımcı olabılırsenız sevınırım ustalar yorumlarınızı beklıyorum....
     
  7. emretoprak

    emretoprak Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2010
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mersin
    Motosiklet:
    Ramzey
    harun hocam kendı kapalı devre hava fıltresını gectım acık hva fıltresı vardı onu bıle soktuk anc toparladı oranladı gıbı oldu tekleme azaldı sanırım hava yakıt dengelı karısmıyor bende kafamda boyle bısey kurdum cunku acık havayaı cıkarıp fıltresız konumda calıstırınca duzeldı bı nebze bılmıyorum ne derece dogru tespıt bu ama
    sımdı acık hava fıltresı kulanarak saglıklı calısabılıcek sekılde ayar yapmam gereklı onuda usta beceremedı sanırım... bılgılerınız ıcın tesekur ederım...
     
  8. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bence acilen "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimleri alın.Motosikletsürmek teori ile olacak şey değildir.
    Ülkemde çok kullancının telef olmasının tek sebebi bu eylemi basite almalarından kaynaklanmaktadır.
    Biz bu forumda ve ben diğer bir çok forumda bu konuya dikkat çekmeye çalışıyorum.
    Eğer herkes salt teori ile bir şeyleri becerebilmiş olsa idi ne yüksek okula ne de başka akademik yerlere gerek olurdu herkes işinin erbabı olurdu ama maalesef öyle değil.
    Bu yüzden acilen sürüş eğitim alın.BU eylem okumakla olacak iş değil.Hele hele deneme yanılma yöntemiyle öğrenilecek bir eylem asla değil.
    Deneyeneleri gördük görecek bol bol telefat vereceğiz.
    Sözlerim ağırdır acıdır ama hiç biri sürücünün çekeceği acıdan veya organ kaybından can kaybından kötü değildir.
     
  9. emretoprak

    emretoprak Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2010
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mersin
    Motosiklet:
    Ramzey
    ustadım profesıonal bısıklet sporcusuyum guvenlı surus hakında sertıfıkam mevcut elımde ayrıca yaklasık 1 yıl once baslarken gereklı egıtımı tekrar aldım yıne aynı sekılde profesıonal bır motorsıklet surucusunden sertıfıka aldım bu konularda bende kesınlıkle tavız vermem guvenlık herseyden once gelır benım ıcınde saygılar tesekurler...
     
  10. emretoprak

    emretoprak Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2010
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mersin
    Motosiklet:
    Ramzey
    sevgılı arkadaslar ıyı bır hava ayarı ve atesleme sıstemıne yaptıgım bakım ve ırıdyum bujı sayesınde motorun bogulma vs olayını haletmıs bulunmaktayım rolantıde ve gıdıste sıkıntım kalmadı sadece su an ııcın bulunan bı sorunla bogusmaktayım mtor guclendı ancak debrej balatası yuksek devırde ıken kacırma yapıyor bunu motor sogukken alt devırlerdede yapmakta bu arada debrej canagını degıstırdık 4 lu ıdı 6 lı olanını kulanmaya basladık daha ıyı sekle geldı ama yınede kacırıyor karsılamıyor balata motorun urettıgı torku bunun ıcın ne tavsıye edersınız onerılerınız nedır?
     
  11. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    ''daha sonra ust kapak aldım usta baktı bosa masrafa etmıyleım ust kapak aynı sadece ıcerde bıraz hava yerı var
    sılındırın hava alması ıcın onu tornada halederız deyınce ...''

    Motorlarda silindir içindeki pistonun sıkıştırmadan sonraki yanma odası boşluğu,mühendislerin önceden hesapladığı orana göre belirlenip imal edilir..Sonradan yapılan modifiyede piston çapını büyütünce sıkıştırılan havanın boşluğunu hesaplamak çok zordur ve bu sınama ile çok pahalıya mal olur..

    Kapaktaki supap yükseklikleri veya çukurlukları milimetrenin % leriyle verilir ki, yanma odasının boşluğu standarda uygun olsun,supap değişimi veya tamiri ona göre yapılsın diye..
    Belirttiğinize göre silindir kapağındaki boşluğu göz kararı torna ederek arttırmışlar..Bu işteki randıman tamamen şansa kalmıştır.
    Bir motor kesinlikle toz partiküllerinin girmesini engelliyen hava filtresi olmadan kullanılmaz..(Hele hele cross) Kullanılırsa çok kısa bir sürede (birkaç ayda) kompresyon kaybına dayalı çekiş düşmesi,yakıt çoğalması,yağ yakması gibi motor arızası verir..

    Debriyaj kaçırmasının nedenleri baskı yayları gibi görünüyor..(Balataları doğru seçip, doğru olan yağı kullandıysanız)
     
  12. emretoprak

    emretoprak Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2010
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mersin
    Motosiklet:
    Ramzey
    soyledıklerınıze katılıyorum hocam tekrar bır ust kapak alıcagım ve hava fıltresını yenılıycegım... ayrıca bugun yag degısımı yaptım yuksek ısıya daha dayanıklı olan oldukca pahalı yuksek performanslı bıryag aldım motor ıcın oda farketırdı uygun olmayan yag yuksek ısıya sebebıyet verıp henuz yenı olan yayalarından sanırım kalıtesızlıgınden genlesmede sorun olusturuyor ve bu sayede yayların yapamadıgı baskı yuzunden torku karsılamadıgı ıcın kacırma yapıyor sanırım yaycıda bu olculerde daha saglam daha dayanıklı ozel yay kesıtırıcegım ve oyle denıyegım ancak yınede sanzuman vs krank gıbı aksamlara aktardıgı tork sanırım fazla gelıyor ve motorun omrunu yemesın dıye aktarılan gucu dusurmek adına bırde on dıslıyı 1 dıs oynuycagım tum bunlardan sonra sızlere gelısmelerı tekrar bıldırıcegım... ancak sunu belırtmelıyımkı ben bu sorunlar sonucunda sunu cok ıyı kavradım ıyı hava ayarı yapmak gercektende cok onemlı keza bırde bujı secımı mutlaka dıkate alınmalı pıyasada bu senın motorun bujısı dıye verılen bujı alınmamalı degerler ıyı takıp edılmelı ozelıkle modıfıye edıldıkten sonra bır cok sey tekrar gozden gecırılmelı yenı hava ayarı malum sılınrıdekı bosluk degısıyor yenı dıslı secımı aktarılan torkun sanzımana etkısını zararını oznleme amaclı yenı debrej ayarı tork artınca kacırmayı engelemek ıcın hatda bır sure 95 oktan 97 oktan arası rodraj suresı yakıtı degısımı ınanlımaz ıncelıklerı oldugunu farketdım yaptıgım aslında yanlıstı orjınalı muhendıslerın hesablarıyla buralara gelıyor ancak ıyıkıde yapmısım bı cok konu hakında bılgı sahıbı oldum bır musıbet bın nasıhatdan ıyıdır derler ya ıste oyle oldu bızımkısı tum gelısmelerı teknık detaylarıyla sızlere aktarıcagım saygılar bılgılırenızı ıcın sonsuz tesekurler...
     
  13. emretoprak

    emretoprak Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2010
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mersin
    Motosiklet:
    Ramzey
    ılk ızlenımı yazıyorum arkadaslar tam sentetık mobıl 0 60 yag kulanmaya basladım su anda kacırma alt devırlerde ve ılk calısmadada olusmaya basladı kacırma artdı sanrım yag akıskanlıgı ve kalıtesı sebebıyle performansı daha ust sevıyeye cektı
    orantılı olarak tork daha verımlı hale geldı ve balatalrım daha rahat kacırır sekılde oldu... yaylardan sonra tekrar son durumu rapor edıcegım mutlaka bunları yapmayı dusunen yada aynı arızlardan canı sıkılan olur yada olmustur dıye detaylıca yazıyorum herseyı saygılar ıyı calısmalar...
     
  14. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sizin motorunuzda kullanılan balatalar için tam sentetik yağ kesinlikle Kullanılmaz!...Balata üreticisinin ambalajında dahi uyarı olarak yazar..
    Koyduğunuz yağdan,baskı yaylarını da değiştirseniz randıman alamazsınız..İlkönce o yağı boşaltıp atın,boşuna para vermişsiniz!..

    Eğer ille de kaliteli yağ koyacaksanız; ya Castrol 4T 15/50 veya 10/40
    Yahut Shell 15/50 advence gibi bir yağı var onlardan koyun,bu yağlar mineral yağdır.
    Tam sentetik yağlar Racing motorların bazılarında belki kullanılıyor ama o yağa özel balataları var..
     
  15. emretoprak

    emretoprak Yeni Üye

    Kayıt:
    14 Kasım 2010
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    mersin
    Motosiklet:
    Ramzey
    hocam saolun bu uyarıyı dıkate alıyorum motordakı en son durum su sekılde oldu debrej tası degıstı 6 lı sısteme donduk ayrıca tasa bır tane fazladan balata atıldı ayrıca yayların altıda pul ıle desteklendı sorun ortadan kalktı sımdı dedıgınız gıbı yagıda degıstırıcegım tekrar bakalım oyle nasıl olucak...
     
  16. Recai Şahbaz

    Recai Şahbaz Yeni Üye

    Kayıt:
    29 Aralık 2014
    Mesajlar:
    2
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    Mersin
    Motosiklet:
    Honda
    Selam bende sizin gibi RMZ 150 kros kullanıcısıyım. Yazınızı okudum öncelikle silindir değişiminizi makul görüyorum ancak 200 silidir taktıysanız zaten karbüratör ve silindir kapağı 150 lik olduğu için onları değiştirmeniz yada işlem yaptırmanız gerekmezdi ayrıca bu modellerde orijinal hava filtresini sökmenizi veya değiştirmenizi asla tavsiye etmiyorum çünki düzen tutmuyor.Kullanıcısı olarak modeli ve performansını beğeniyorum ben orijinal halinde kullandığım halde 200 lük modifiye motor sürücüleri yolde geçemiyorlar aslında bu modele çokta değişiklik yapmayı yapmayı uygun görmüyorum. Bahsettiğiniz arızalara gelince öncelikle ustanızı değiştirmenizi tavsiye ederim. Çünki cg serisi bir motorsikleti tamir edebilen mantıklı usta , bu modelide rahatlıkla sorunsuz yapabilmesi lazım 6 lı debrej setiniz bile kaçırıyorsa burda parça seçimi yada usta hatası ararım çünki 200 lük set yaptırıp 4 setle çok iyi performans alabilen sürücüler var. Bende aynı model bir motorsiklet sürücüsü olarak , bu tarz sorunlar yaşamış olmanıza şaşırdım ve boş yere kandırıldığınızı düşünerek üzüldüm hava yarı ile ilgili sorun bende yaşadım çünki hava filtresini söktüm ve attım şimdi yenisini alıp takmadığım için performans sorunu yaşıyorum. bende sizin gibi 6 lı set taktırdım silindir değiştirdim hava ayarı dışında hiçbir şikayetim aklı başında bir usta bulmanızı tavsiye ederim iyi sürüşler.