rodaj

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Harun Yıldız tarafından paylaşıldı.

  1. Harun Yıldız

    Harun Yıldız Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    cbfturkiye sitesinden alıntıdır.İşte linki

    http://www.cbfturkiye.org/forum/viewtopic.php?f=7&t=7149

    Yeni otomobilde en hayati konu motor rodajıdır ve nedense anlaşılmamaktadır veya anlaşılmak istenmemektedir...
    zira AR-GE ye ziltrilyonlar harcayan otomobil ve motosiklet firmalarının mühendisleri işi daha iyi bilmektedir.. ve son kullanıcı doğal olarak onları dinlemektedir...
    Lakin gel gelelim ortada iki dedikodu dolaşmaktadır...
    ilk 1000km gaza asla sonuna kadar basma
    sakin git.. sonra istersen gaz pedalında dans et...
    ikinci dedikodu ise rodajda neymiş canım hangi devirde yaşıyoruz onlar eskidendi ben anlamam rodaj modaj diyenler.

    İki tarafada hoş geldiniz diyoruz

    Bu konuda rodaj mümkün olan tüm detayları ile işlenecektir.
    Motorun rodajı nedir dendiği zaman işi bilen bilmeyen herkes aklına gelen tüm hareketli parçaların adını sayar ve bunların alışması gerektiğini söyler...
    Bir bakalım
    Supapların rodajı, yatakların rodajı,rulmanların rodajı, egzantrik milinin rodajı şunun rodajı bunun rodajı... akşama kadar sayılır..
    fakat hayati önemli yeni satın alınmış 0km otomobilde sadece segmanlardır...
    (yeni satın alınmış bir araçta)
    geri kalanlar ise fabrika motoru çalıştırdıysa rodajlanmış demektir...

    Peki segmanlar neden önemlidir ?
    Segmanlar piston ile silindir arasında sızdırmazlığı sağlayan elemanlardır. bunların silindir cidarına tam 360 derece ve mükkemmel oturması gerekmektedir ..
    aksi taktirde istenen silindir basıncı (kompresyon) tutulamaz... segmanın oturmadığı yüzeyleri yağ filmi doldurmaya çalışır ve motorun her ateşleme kursunda buradan yağ yakılır.

    Peki segmanların nasıl
    oturduğu hakkında bir fikriniz var mı ?
    Gaza basmayarak 1000km yapınca mı segman oturuyor yoksa... yoksa 1 gün boyunca rölantidemi çalıştıracağız motoru

    Bu sorunun cevabı gerçekten şaşırtıcıdır.

    Kompresyon segmanları, kompresyon basıncı ile açılarak silindir yüzeyine kendini bastırır !

    evet .. kendi gerilimi bastırmaz... bizzat basınç onları dışarı bastırır...
    benzinin yanması ile oluşan basınç segmanların arkasına geçer ve onları dışa ittirir.

    Maksimum silindir basıncı ise sadece gaza tam basarak elde edilir (birazdan detayları göreceğiz)

    Öyleyse Türkiye'nin
    referans alınabilecek(!) en büyük otomobil haber sitesi hangi akla hizmet rodajda asla gaza tam basılmaz diyebiliyor ?

    Yada otomobil ve motosiklet üreticileri neden detayları son kullanıcıya anlatmayarak sakin kullanımı teşvik ediyor veya rodaj diyebiliyor?

    Bunlar enteresan sorulardır.. işin içinden çıkmaya yavaş yavaş başlayabiliriz.

    Motorlarımız nasıl üretiliyorda rodaj gerekiyor ?

    İçten yanmalı motorların silindirleri üretim bandında honlama işlemine tabi tutulur,
    bu işlemin amacı silindir içinin her konumda istenilen ovallik ve koniklik değerlerine getirilmesidir.(sonuçta silindir üretiliyor)

    bunun için silindir yüzeyinden bu işlem için özel geliştirilmiş honlama makinası ile malzeme kaldırılır.

    ve işlemin sonunda yüzeyde bir desen oluşur (cross hatch pattern).
    Uygun inceleme aletleri ile bakıldığında silindir yüzeyinin içinde çukur bölgeler ve tepeler oluştuğu görülür..
    bu desen ve silindir yüzeyi şu resimlerde görülebilir ;

    http://img387.imageshack.us/my.php?i...3jpgjy8xk2.jpg


    http://img119.imageshack.us/my.php?i...finish1qc2.jpg


    Şimd biraz daha anlaşıldığını umuyorum.. bu tepelerin en uygun biçimde traşlanması rodajdaki asıl hedeftir..
    ve bunu traşlayacak olan segmandır.

    Peki rodaj hakkıyla yapılmadığında ne oluyor ?

    Bu tepeler olabileceğinden daha az traşlanıyor ve kısa bir süre sonunda motor yağı bu tepeleri kalıcı film tabakası ile örterek daha fazla traşlanmasına engel oluyor.

    Çok net olarak anlaşılacaktır ki motor yağı olması gerekenden daha kalın bir film tabakası oluşturmak zorundadır.

    buda motorun yağ yakması demektir ayrıca kompresyon kaçacağından yakıt tüketimi artar.

    Piyasada "kör kalmış" , "sağır motor" vb. efsanelerin sebebi buraya dayanır.

    Tabiki aracınız fabrikanın ortalamalarında olacaktır..

    Lütfen Modifiyem forumlarında bulunan teknik konuları okuyunuz. Kompresyon ölçüm testi konusunda kompresyonların fabrika tarafından belli aralıkta normal kabul edildiğini göreceksiniz.

    siz neden üst sınıra çok yakın kompresyon değerleri olan bir motora sahip olmayasınız ?

    Bu elinizde ..

    Hemen bu noktada bir dip not daha düşelim ;

    Motoru koruduğu öne sürülen motor yağı katkılarının neden yeni araçta kullanılmaması gerektiğini düşündünüz mü ?

    cevap yukarda

    bu katkılar tepeleri ve çukurları hemen doldurarak segman oturmasına izin vermemektedir...

    bunu oluşturduğu inanılmaz kalın katman sayesinde yaparlar ve motorunuz yağ yakar..

    asla yeni arabam sağlıklı olsun uzun ömürlü olsun diyerek bu katkıları uygulamayın...

    düzgün yapacağınız rodaj bu katkıların idda ettiği tüm artıları size verecektir.

    Rodajdan sonra kullanılması tavsiye edilen bu katkıların yaptığı sizin rodajda kazanamadığınız kompresyonu vermek...

    Peki metallerin genleşmesi vb. ısıl mazeretlerin beklenmesi rodaj sayılmaz mı ?

    Motor parçalar üretim bandında zaten bu kademeyi geçmişlerdir.

    ingilizce "Heat cycle" olarak adlandırılan süreç rodajda gerçekleşmez..

    eğer rodajı bunun için yapıyoruz zannediyorsanız yanlış yoldasınız

    ANCAK HARARET HAYATİ ÖNEM TAŞIMAKTADIR.

    rodaj sürecince aracın aşırı sıkıştırılması ve hararetin yükselmesi yapılacak en büyük yanlışlardan biridir.

    Motor çalışma ısısına ulaşmadan kesinlikle rodajlama namına yüklenme yapılmaz

    Bu noktaya kadar anlattıklarımız kabaca toparlarsak;


    * Aktarma organlarının rodajı yeni otomobillerde asıl hedef değildir.

    * Rulmanın rodajı olmaz

    * Yeni otomobilin motorunda gerçekleşecek en önemli ve nerdeyse tek rodaj segman oturmasıdır

    * Segman oturması silindir basıncı ile elde edilir

    * Segmanı adam akıllı oturtan kendi gerilimi değil ateşleme sonucu oluşan basınçtır.

    * Segmanı maksimum şekilde oturtmak için uygun devirlerde tam gaz vermekten başka seçenek yok.tur.

    * Yeni motora asla "Yağ katkısı" vb. sıfatlarla satılan ürünler uygulanmaz.

    * Yeni motorların parçaları metalurjik olarak ısıl işlemlere tabi tutulmuştur.km ler boyunca alışması beklenmez

    * Çalışma ısısına ulaşmayan yeni motora

    kesinlikle rodaj namına yüklenilmez(rodajın dışında da yüklenilmez)
    Peki burada anlatılan rodaj bize ne kazandırır ?


    Burada anlatılan rodajın mantığını kavrayıp kendi aracına uygulayan yada en azından yeni aracında gaza tam basmayı başaran biri mutlaka farkı görecektir.

    araç her devirde daha istekli hızlanacak tam performansını hatta daha fazlasını gösterecektir.(YB)

    trafikte aynı araçlara göre daha seri olacak aynı zamanda daha az yakacaktır.

    ayrıca yağ tüketimide minimum seviyede olacaktır.

    Sanılanın aksine motor ömrü ise azalmayacak aksine artacaktır.

    Yani modifiyeci camianın egzoz filtre ile almaya çalıştığı 1-2 hp den daha fazlası bedava olarak kazanılmış olacaktır.

    çünkü motor içi sürtünmeye giden kayıp ciddi oranda bertaraf edilecektir. Buda ek güç demektir.

    garip gelsede durum bu.


    görüldüğü gibi Motor yağı film yapmadan çapak atma ve bu atılan çapakların en uygun şekilde motor dışına atılması rodajımızın temel amacı.

    öyleyse bu konuları ele alalım ;

    Rodajda kullanılacak Motor yağı ;

    Rodaj döneminde kullanılacak motor yağı kontrollü aşınma ve çapak atma için gayet önemlidir.

    Hepiniz biliyorsunuz yeni nesil araçlar fabrikadan içinde sentetik ve yarı sentetik motoryağları ile gelmektedir.

    Ancak maalesef rodaj döneminde kullanılması gereken yağ mineral yağ dır.

    mineral yağ sayesinde rodaj daha rahat gerçekleşir.

    ancak bu noktada mineral yağın ısı aktarma kapasitesi 115 santigrad derece civarı olduğunu unutmamak gerekir.

    yani araçta mineral yağ varken hararet çok önemli bir değişkendir.

    hararet aşırı yükselirse mineral yağ kimyasal yapısını değiştirir ve silindirlere filim oluşturur rodaj sona erer.(bore glaze)

    en önemlisi ise yağın yanarak motor içindeki parçalara yapışmasıdır(oil sludge)

    bu yüzden mineral yağ kullanırken bu ekstrem durumları göz önüne almamız gerekmektedir.(aşırı hararetten kaçacağız başka çağre yok)

    Peki Tam sentetik yağlar ile durum nedir ?

    Kaliteli tam sentetik yağlar ile rodaj olmaz.. rodajlama çok düşük km lere iner kimseye aracı 100 km bile olmadan tam gaz silindir basıncı yapın diyemeyiz inanmazlar yapmazlar... (fakat üreticiler rodaj yok diyerek bizim ekmeğimize yağ sürüyor)

    konu o kadar detaylı ve o kadar detay vermek istiyorum ki eminim okuması güçleşiyor.

    Özetle tam sentetik yağ ile rodaj tam verimli olmaz zira çok düşük km lerde film oluşturmaya başlar ve sürtünen yüzeyleri korumaya alır..(YB)

    yağınızı mineral bazlı olanla değiştirebiliyorsanız değiştirin..

    yapamıyorsanız 100 - 200 gibi km lerden itibaren tam gaz hızlanmalara başlamalısınız.(ileride anlatılacak)


    Segman oturması ve çapak atma nasıl gerçekleşiyor ?

    Bu honlama artığı tepelerin segman tarafından traşlanması çok düşük kilometrelerde gerçekleşmeye başlar..

    sanıldığının aksine 1000-2000 km beklemekle asla rodaj yapılmaz..

    modern bir yarış motosikletinin segman oturma ve tam silindir çeperi ile örtüşmesi uygun kondüsyonlarda yaklaşık ilk 32(otuz iki) km de gerçekleşmektedir

    otomobiller içinde durum pek farklı değildir.

    düzenli biçimde tam gazla yapılan akselerasyon ve viteste yavaşlama(dekompresyon-deselerasyon) ile geçilen 150 - 200 km sonunda segmanlar yaklaşık %90 oranında oturacaktır.

    buda yağınızı ve filitrenizi değiştirme vakti demektir ..
     
    Ethem Doğru bunu beğendi.
  2. Ali Emre Sakarya

    Ali Emre Sakarya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    233
    Motosiklet:
    Honda
    paylaşım için teşekkürler ancak kafam biraz karıştı: "Yeni otomobilde en hayati konu motor rodajıdır ve nedense anlaşılmamaktadır veya anlaşılmak istenmemektedir... zira AR-GE ye ziltrilyonlar harcayan otomobil ve motosiklet firmalarının mühendisleri işi daha iyi bilmektedir ve son kullanıcı doğal olarak onları dinlemektedir..." sözüne uyup üreticinin söylediklerini harfiyen yerine mi getirmemiz gerekiyor yoksa başka bir şey mi yapmamız gerekiyor?

    not: resimler çalışmıyor...
     
  3. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Rodaj hakkında bilinmesi gerekenler..

    - Rodajda olan motosiklet, servis manuel kitapçığına uygun yapılmalı, şehir efsanesi olan “-Sonuna kadar zorla yoksa motor sağır kalır.” şeklinde bilgilerden kaçınılmalıdır..

    - Rodaj, düşük hızda sürüş demek değil, sürekli aynı devirde sürmemek demektir.

    - Rodajda olan motorun kitapçıktaki son hızına her marşta sürekli ulaşmak veya ulaşmaya çalışmak, motorun erken yaşlanmasını gerçekleştirir ve gelecekte masraflı tamirlere neden olur.

    - Rodajdaki bir motosiklet genel tabiriyle sıkıştırılmamalı yani yüksek devirde kullanılmamalıdır.

    - Motosikleti sıkıştırmak, dip gaz gitmek demek değil, düşük viteste yüksek devir gitmek demektir ve rodajda olan motor için uygun değildir.

    - Rodajda olan motorun lastiklerinin de rodajda olduğu unutulmamalı ve servis manuel kitapçıklarında da yazdığı gibi ilk 500-600 de ani frenaj ve ani hızlanmalardan hem sürüş güvenliği hem de lastik ömrü açısından kaçınılmalıdır.

    - Rodajdaki motosikletin yakıtına yağ vb. benzin katkısı mahiyetinde olan sıvılardan eklenmemelidir .

    - Rodajda ve sonrasında yüksek oktanlı benzin kullanmanın pratik/teorik bir faydası yoktur ve yüksek oktanlı benzin kullanmak, yüksek sıcaklık derecesine ulaşan motorun parçalarının erken yaşlanmasına neden olur.

    - Yüksek oktanlı benzin kullanımı, ileri teknoloji ile üretilmiş motor aksamına sahip otomobillerde bilgisayar yardımıyla ayarlanan bir olumlu etkiye sahiptir ve motosikletlerd e bu durum söz konusu değildir.

    - Düşük oktanlı veya süper benzin, tiner, gazyağı vb. yakıt kullanımı hem çevresel etkileri hem de motor parçalarının hızlı aşınması açısından sakıncalıdır ve bilhassa rodajdaki motosikletlerd e kullanılması uygun değildir.

    - Servis manuel kitapçığı rodaj ile ilgili en doğru bilgileri içermektedir ve kitapçığa güvenilmelidir.

    - Rodajdaki motosiklet ile ani kalkışlardan özellikle kaçınılmalı ve birbirine alışmamış parçalara fazladan yük bindirerek silindir, silindir yatağı vb. elemanlarda mikro hasarlara mahal verilmemelidir .

    - Rodajdaki motosikletin fren aksamına tam güvenilmemeli ve ilk 50-100 km uzun yolda arada sırada hafif fren sıkarak gidilerek, pabuçlar üzerindeki film tabakasının atılması sağlanmalıdır.

    - Rodajını tamamlayan motosikletin yağı kesinlikle değiştirilmeli, bilhassa ilk bakım beklenmeden (genellikle 1000 km) bu değişim derhal yapılmalıdır ki birbirine alışan parçalardan kopan metal çapaklar motora zarar vermesin.

    - Rodaj işlemi sonunda kesinlikle motosikletin şasisi ile motorunu bağlayan civatalar kontrol edilmeli/sıkılmalıdır.

    - Rodaj sonunda, zincir gerginliği ve subap ayarları kontrol edilmelidir.

    - Rodajdaki bir motosikletin fazla benzin yaktığı unutulmamalı ve benzin hesabına ilk 1000 km içerisinde önem verilmemelidir ve bu nedenle karbüratör ayarlarıyla oynanmamalıdır.

    - Rodaj bitiminde motosikletin yağ filtresinin temizliği muhakkak yapılmalıdır.

    - Rodaj bitiminde motosikletin benzin filtresinin temizliği beklemekten kaynaklı pas vb. pisliklerin yakıt tankı içinde birikmiş olması ihtimaline karşı muhakkak yapılmalıdır.

    - Rodaj (alışma) asla ve asla belirli bir kilometrede tık diye biten/dolan bir süreç değildir.

    - Gerçek rodaj sürecinin motosikletlerin motor hacimleri ve piston çapları ortalaması göz önüne alındığında yaklaşık 3000-5000 km sürdüğü unutulmamalıdır ve tam performansın bu kilometreler sonucunda oluştuğu bilinmelidir.

    - Rodaj, motosikletiniz in bugün ve gelecekteki performansını doğrudan etkileyen en önemli faktördür.

    - Düzgün rodaj dönemi tamamlanmış iki aynı marka ve model motosiklet arasında son hız, düşük devirde yüksek tork vb. açılardan göz ardı edilemeyen farklar oluşur.

    - Düzgün rodaj ileride, az masraf ve tam performansı sağlar.

    - Rodajı düzgün yapan sürücü, motosikletine daha fazla değer verir hale gelerek, gereksiz riskler almaktan kaçınan bir profil çizmeye başlar.

    Alıntıdır...;)
     
  4. Harun Yıldız

    Harun Yıldız Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Alıntı olduğunu yukarıda beliritmiştim.
    Konu yeni araçlar için önemli olmayabilir.
    Revizyon yapılan araçlar için çok önemli olduğu düşünüyorum
     
  5. Ekrem Kalafatoglu

    Ekrem Kalafatoglu Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.708
    Beğeniler:
    561
    Şehir:
    BAŞKENT
    Motosiklet:
    Honda
    walla bıraz okudum sonra canım sıkıldı bıraktım :D
    anladıgım kadarıyla yenı araç aldınmı arac ılk 1000km de zorlamayın rodajların alışması lazım yorumuna yalan demek ıstıo herhalde :D
     
  6. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Yani devri sürekli değiştirerek mi sürmemiz tavsiye ediliyor?
    Alçak --> Orta --> Alçak --> Orta devir şeklinde?
     
  7. Ethem Doğru

    Ethem Doğru Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Eylül 2010
    Mesajlar:
    1.112
    Beğeniler:
    399
    Şehir:
    Kartal İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    rodajın mantığını şimdi daha iyi kavradım. paylaşımlar için teşekkürler.
     
  8. Harun Yıldız

    Harun Yıldız Yeni Üye

    Kayıt:
    11 Haziran 2010
    Mesajlar:
    27
    Beğeniler:
    5
    Şehir:
    çorlu
    Motosiklet:
    Kawasaki
    yüksek devirlerde sekmanlar basınçla silindirin yüzeyini traşlıyor,dolayısı ile hararet yaptırmadan yüksek devirlere çıkmamız gerekiyor.
     
  9. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Kitapçıkta ilk 150 km. 5000 devirin üstüne pek çıkmayın diyo?
     
  10. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Öyle diyor ise öyledir...:);)
     
  11. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Bugün Honda'da mühendis olan bir arkadaşım ile bu konuyu konuştum...İlk önce teknik konuştu,bende pek fazla birşey anlamadım açıkçası...:)Sonra bana basit bir şekilde anlatmasını rica ettim,o da kırmadı anlattı sağolsun...Olayın özü şu arkadaşlar:

    0-1000 km:
    Doğru vites-doğru devir...Yani yürümek için koşma gücüne ihtiyacımız yok,yürüyecek kadar güç kullanmalıyız...
    Yalnız gaz kolunu %50 den fazla açmıycak bir şekilde olmalı...Vites aralıklarını buna göre ayarlayınız...Bu durumda bol bol vites değiştirmek gerekiyor tabii...Bunun gerekçesi ise motoru yormamak,aynı zamanda vites geçişlerine alıştırmak,aynı zamanda parçaların sürtünmesinden dolayı motorun hararetinin artmasını önlemek..Motora fazla yük bindirmemek için gücü gaz kolu ile değil vites değiştirerek elde etmeye çalışmak gerek..Genelde şehir içi kullanım tavsiye ediliyor...Dedim ki:Bu normalde de ideal kullanım değilmidir,aynen öyle dedi...Daha da basit bunu nasıl izah edersin diye sordum? Cevap şöyle:Diyelim ki sen 100kg taşıyabilecek güce sahipsin,ben birden sana 100kg taşıtsam,taşırsın ama ham olduğun için ilerde ya bel fıtığı olursun yada başka bir arıza çıkar,ama100kg sana önce 10ar kilove gidgide bunu arttırarak taşıtırsam yavaş yavaş alışırsın ve ilerde sorun yaşamazsın,"0" km motorsikleti de böyle düşün dedi...

    1000km bakımdan sonra ne yapmalıyız: Hani ilk 1000km gazı %50 den fazla açmıyorduk ya,uzun yola çıkıp ara sıra o geri kalan %50 gazı da arasıra sonuna kadar kullanıp( yani sapına kadar derbi yapıp) tekrar normal seyir temposuna dönmek(bunu yol müsait oldukça tekrarlamak gerek)...İdeal rodaj denilen şey buymuş arkadaşlar...Tabii biz bu konuyu 2 saat filan konuştuğumuz için,en basit böyle anlatabildim...Ama vardığımız son nokta da şuydu: El nihayetinde tam olarak anlayabilmen için göstermem lazım dedi...:) Umarım az-çok anlatabilmişimdir...Bir yanlışımız olduysa da affola...:)

    Sevgiler-Saygılar
     
  12. celal serdar çelikten

    celal serdar çelikten Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    163
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Profösyönel sporcular bile sahaya inmeden önce ısınma hareketleri yapmak zorundalar.Bana göre rodaj budur:)
     
    Metin bunu beğendi.
  13. Ozgur Baglama

    Ozgur Baglama Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.380
    Beğeniler:
    720
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    sevgili metin abim bide rodaj zamanı motorlar normalden fazla yakarmı onu sorsaydın keşke.ilk fırsatta sorup paylaşırsan ço memnun olurum..:)
     
  14. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Sordum Özgür'üm...:) Evet ilk 1000 km yakıt tüketimi normalden fazla oluyormuş...;)
     
  15. Ozgur Baglama

    Ozgur Baglama Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.380
    Beğeniler:
    720
    Şehir:
    Bakırköy, İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    çok teşekkür ederim abi hızlı cevabın için..
     
  16. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Zevkti Özgür'üm...:);)
     
    Ozgur Baglama bunu beğendi.