sibop ayarı

Konu, 'Scooter - Maxi Scooter Kullanıcıları' kısmında Emrah Erkan tarafından paylaşıldı.

  1. Emrah Erkan

    Emrah Erkan Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2009
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    0
    arkadaşlar 150cc bsit çin motorum var sibop degerının emme 0.20 egzos 0.25 yap dedıler yaptım acaıp bı şıkıltı yaptı ve motor çekişten düştü. katalogunda da yazmıyor bilen varsa yardım edebilir mi?
     
  2. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369

    bu sekilde yardım edilemezki ,sen servise gidecen en dogrusu bu
     
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    O değerler servis kitapçığında yoksa sen neden yaptın
    .Bunları sana diyen bir usta mı çırak mı
     
  4. Emrah Erkan

    Emrah Erkan Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2009
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    0
    bilen varsa değerlerini yazabilir mi
     
  5. Emrah Erkan

    Emrah Erkan Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2009
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    0
    hocam usta dedi
    siz ne dersiniz
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Marka verirseniz servis manuallerini bulmaya çalışalım yada varsa yetkili servisine götürün ayarlarına tekrar baksın.

    Şehir olarak neredensiniz.
     
    Emrah Erkan bunu beğendi.
  7. Emrah Erkan

    Emrah Erkan Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2009
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    0
    efendim markası
    presto texas hs150t-3 scooter
     
  8. Emrah Erkan

    Emrah Erkan Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2009
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    0
    hocam kırsal bibölgedeyız servısı yok
    sentilim var ve sizden gelenleri bekliyorum hocam
     
  9. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sayın kardeşim sen otomobillere uygulanan ortalama ölçülerden birini yapmışsın..
    1-Motorunun markasını duymadım ama bahsettiğin ölçülerdeki bir motosiklet motorunun supap boşluğu için bu değer fazla..Benim motorumun bir silindiri 250cc ve emme ve egzos 0,10mm.(hatta emme 0,08 olabilir) senin motorunda da 0,10 dan fazla olmamalı..(Tahmini olarak.)
    2-Sibop ayarı yapma usulünü tam olarak biliyor musun bilemem..4 zamanlı motorun sıkıştırma zamanının üst ölü noktasında,her iki sibop (emme ve egzos)serbest durumda iken yapılır..Bu zamanı ve pozisyonu buluyorsan yaparsın...Yanlış pozisyon seçiyorsan sağlıklı ayar kesin olmaz..
    3-Kesin ölçüler motorun üretici firmasının verdiği manualda bulabilirsin..
    4-Motorun manual ını buluncaya kadar ve yetkili bir servise gidinceye kadar (madem kırsal alandasın) ölçülerini emme ve egzos 0,10mm ye tekrar ayarla.
    5-Bu ayarı en emin ve doğru şekilde ancak yetkili ve eğitimli servis elemanları yapabilir...Tecrüben yoksa daha fazla kurcalamamanı tavsiye ederim,motora zarar verecek kötü sonuçlar doğurur..
     
  10. Emrah Erkan

    Emrah Erkan Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2009
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    0
    bilgileriniz için teşekkür ederim
    ayarı yapabılıyorum da bu öotorun katalogunda yazmıo
    bıde egzos degerının emme den fazla olacagı gerekıomus cunku ısınmadan dolayı genlsıyo ya siz ne dersınz
     
  11. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    net degerler tam verim alabilmek için önemlidir. değerler azalırsa motor zorlanır daha cabuk ısınır (4 zamanlılarda fazla etkisi olacağını sanmıyorum), artarsa güçten düşer. ama bencede 0.10- 0.15 aralığında olabilir. emme ile ekzost arasında da pek bir farka, şu an ihtiyacın olduğunu sanmıyorum. :) çok bir zarar verebileceğini de sanmıyorum kolay gelsin. :D:D:D böyle böyle ustaya da ihtiyacın kalmaz hem zamanla ;)
     
  12. Emrah Erkan

    Emrah Erkan Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2009
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    0
    ben 005 010 yaptım kompresyon güzel oldu
    şimdi hava ayarını yapmam lazım ama neyi baz alıcaz mesela cok kısyorum motor aptal aptal calısıo
    acıyorum bu seferde cok benzın karısımı oluyo ve sıcakken calısmıyo nasıl edıcez
     
  13. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    0,5 emme biraz sıkı olmuş..0,10 mm yi emme supapında sentili sıkı çalışır durumda yapar ve egzosta ona nazaran daha rahat kaydırabileceğin şekilde yaparsan,daha ideal olur..
    Emme supapının boşluğu motorun çalışma avansını da etkiler,onun için rolanti düzgün olmıyabilir..Sıkı ayar avansı rötara alır(daha düşük avans)rölanti devri kendiliğinden düşer..
    Kolay gelsin!..
     
    goksel ozdogru bunu beğendi.
  14. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    emrah karbüratör ayarı sıkıntılı iştir. biraz tecrübe ister. bende 2 zamanlı bir çim biçme mak vardı ama su karbüratörünü bir türlü ayarlayamamıştım. tam oldu derken yolda bırakıyor. deneme yanılmaya devam. :(
     
  15. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Supap ayarları manual yapılan araçlarda söylenen doğrudur..Egzos supapları emmenin %15-20 si kadar arttırılarak daha fazla yapılır...Yalnız yeni gelişen tekniklerde motorlarda imalattan sonra bir daha sibop ayarı gerekmiyor,otomatik olarak ayarlanıyor..Bunlarda emme ve egzos eşit...
     
  16. Emrah Erkan

    Emrah Erkan Yeni Üye

    Kayıt:
    5 Ekim 2009
    Mesajlar:
    17
    Beğeniler:
    0
    hocam subab ayarlarını dediğin gibi yapıcm
    ama şu sıcakken ilk çalışma diye bi konu açtım hava ayarından mı yoksa pilot jet ten mi bilmiyorum benzin krışımı zengin oluo yoksa şaandıradan mı.
    sabaharı tık alıyo hemen hiç sorun yok
    ama ısınınca marşa yıne hemen alır gıbı edıo bırakıo
    denedım emme manıfoltunun oradan bı hortum cıkardım tam bu olay esnasında hava alınca rolantı yuksek bı sekılde calıstı bogazda bırıkmıs fazla benzın bıtene kadar 2 3 sn. calıstı stop ettı
    ve boruyu takıp bıda mars yapınca hemen aldı
    demek ıstedıgım rolantı bıldıgım kadarıyla pılotjetten gecıor
    burada samandıra mı bnzın sevıyesını yuksek tutuyo da oluyo
    yoksa hava ayarımı..