Şiddetli Rüzgar ve Alınması Gereken Tedbirlerde Yardım.

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Tolga Can tarafından paylaşıldı.

  1. Tolga Can

    Tolga Can Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    98
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Sakarya/Adabazar
    Motosiklet:
    Kanuni
    Konuyu yanlış yere açtıysam şimdiden özür dilerim.

    [​IMG]

    Bugüne kadar aşırı hız hiç yapmadım.
    Sadece düz ve uzun yollarda 100-120 yaptığım olmuştur.
    Keskin virajlarda 40-50 , Geniş virajlarda ise 60-70 km hızla dönüşlerim olmuştur.
    Keskin virajlarda Kontra dengeleme ile , normal virajlarda ise merkezi dönüş yapmışımdır.
    Bugüne kadar sarkarak hiç dönüş yapmadım. İleri Teknik Sürüş eğitimi almadan da denemek istemiyorum.

    [​IMG]

    Yukarıdaki resimde başıma hiç yaşamadığım bir olay geldi.
    Genelde uzun yola araba ile çıktığımdan ve Motorla şehir içi gezdiğimden hiç deneyimim olmadı.
    Bunun bana değerlendirmesini yapmanızı, hatalarımı ve nasıl önlem almam gerektiğini açıklamanızı istiyorum.
    Benim gibi bir duruma düşen arkadaş olursa en azından bir ön bilgisi olur.

    ikili gidiş- geliş yolunu asfalt yapımı nedeniyle teke düşürmüşler.
    Bu yolu saat 10:00 gibi ilk gittiğimde aşırı bir rüzgar yada birazdan belirteceğim etmenlerden olmadığı için rahatça bitirdim.

    Ne olduysa dönüş esnasında oldu. Saat 14:00 gibi dönüyordum.
    YOl ana baba günü olmuştu. Tüm arabalar saatte 100-160 km hız ile 3-5 mt ara ile seyir ediyordu.
    O gün ne hikmetse aynaya bakan herkes kendini michel shumaer hissetmiş. Yanımdan vızır vızır geçiyorlardı.
    Yolculuğum boyunca 2 dk bir 3-5 sn boyunca arkayı kestim. Bazıları solumdan beni geçmek yerine tamponuma kadar girip, panik yapsada düşse üstünden geçsem düşüncesi içersindeydi.

    Psikopat arkadaş düşmeyeceğimi ve panik yapmayacağımı anlayınca sıkıldı ve beni geçti.
    Arkamda araç kalmamıştı. Viraja yaklaşana kadar gidiş hızının vermiş olduğu rüzgardan başka rüzgar hissetmedim.
    İlk dağı geçer geçmez. Dönüşe 20-30 mt kala aradaki boşluktan sanki biri beni yandan itiyormuş gibi şiddetli bir rüzgara maruz kaldım.
    Kafamı çevirip boşluğa baktığımda ekili olan mısırların bile yeri öptüğünü gördüm. Çok fazla bir panik yapmadım.

    Ancak rüzgarın itişi ile birlikte sol şeride doğru gitmeye başladım.
    Hayatımda ilk defa motora yön vermek için sarkdım. ve motoru elimden geldiğince sağa yatırmaya çalıştım.
    Geçen her saniye cm cm sola doğru çekiyordum. Sıralama biraz ters oldu ama karşı yönden gelen sonuncu araba ile aramızda sadece dubalar kalmıştı. Birbirimize çok yakın dönüş yaptık.
    Eğer sarkmayıp normal bir dönüş yapsaydım. Büyük ihtimalle ilk arabaya çarpmış ve zincirleme kazaya sebebiyet vermiş olacaktım.

    Hızım 80 km sabitti. Hızımı kesmedim. Frenlemek istemedim.
    Asfalt çalışması ile ikiye ayrılmış yol arasındaki boşluğunda 1 mt genişliğinde çukur olduğunu hatırlatmak isterim.
    Ayrıca yol tamamen asfalt değildi. Bazı yerlerde kum birikintileri yada saçılmış küçük toprak parçaları vardı. Tüm kötü etmenler aynı anda beni buldu.
    Sadece sol taraftaki araçlar değil. Arkamdan gelecek araçlarda bir an beni korkuttu. iyi ki arkamdan araç gelmiyordu. Ben kendimi sağa attıktan 2 dk sonra başka bir psikopat yanımdan fırladı gitti.

    Buna yakın rüzgarlara 125 cc kenbo motorumla bir kaç kez yakalanmıştım.
    Ancak granajları Kanuni 200 racer gibi iri olmadığından motoru fazla etkilememişti.
    Motor ne kadar iri ise sorumluluğunda o kadar büyük olduğunu anladım.

    O an da doğru mu yaptım. Yoksa yanlış mı bu konu hakkında değerlendirmelerinizi bekliyorum.
    Bu tür ansızın gelecek tehlikeler için alınabilecek tedbirler nelerdir.
     
  2. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Aslında okudum ama okumadan da yazdıkalrını zaten tahmin etmiştim. Arkadasşım öncelikle viraja giriş konumun hatalı! 1 numaralı şekil (motor) Şerit çizgisinde olmalıydı.
     
    dayanc bunu beğendi.
  3. dayanc

    dayanc Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2009
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Suzuki
    Geçmiş olsun inşallah bir daha başınıza gelmez böyle bir olay..
     
  4. Tolga Can

    Tolga Can Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    98
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Sakarya/Adabazar
    Motosiklet:
    Kanuni
    Benim tek bildiğim yıllardır motor kullanmama rağmen, bilgimin ve yeteniğimin yetersiz olduğudur. Eskiden internetim yoktu. Ne kadar iyi bir şey aslında. Bazıları insanı esir ediyor diyor. Bense tersini düşünüyorum. Her gün yeni yeni şeyler öğreniyor. Bu tür aksiliklerle karşılaşan arkadaşların yaşadıklarını ve çözümlerini okuyoruz. Bugün fazlası ile araştırma yapıp, Bilgili abilerimle konuşma fırsatı buldum. Motorum yeni 350 km.de ve alalı daha 16 gün oldu. Motorumun huyunu, suyunu ve çözümleri gün geçtikçe ve km yaptıkça çözeceğime inanıyorum. Tabii ki birde ileri sürüş teknikleri eğitimi alarak.
    Yorumlarınız için teşekkür ederim

    Eski motor
    [​IMG]

    Yeni Motor
    [​IMG]
     
  5. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Rüzgardan etkilenmenin bir tek sebebi var
    Motosiklete gidondan sahip olmaya çalışıyorsun.
    Rüzgarda sürüş teknikleri var
     
  6. Tolga Can

    Tolga Can Üye

    Kayıt:
    30 Temmuz 2010
    Mesajlar:
    98
    Beğeniler:
    32
    Şehir:
    Sakarya/Adabazar
    Motosiklet:
    Kanuni
    Şenol Abi;
    Rüzgarda sürüş tekniklerinin resimli olarak anlatımı forumda mevcut mu acaba ?
    Yoksa sadece ileri sürüş eğitiminde mi anlatılıyor. ? Kaynak verebilir misin ?
    şimdiden cevabın için teşekkür ederim.
     
  7. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Güvenli Sürüş teknikleri eğitimlerinde anlatılıyor forumda da var ama denemeye kalkma
     
  8. İlhan.Aydınlıoğlu

    İlhan.Aydınlıoğlu Site Bağımlısı

    Kayıt:
    29 Kasım 2007
    Mesajlar:
    531
    Beğeniler:
    320
    Şehir:
    Zonguldak
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Böyle bir rüzgara bende yakalanmıştım.
    Irmak üzerindeki köprüden geçiş esnasında. Hem de 2. vites giderken.
    O an köprü hiç bitmeyecekmiş gibi gelmişti bana. Hatta daha sonraları büyük kasalı kamyonların ve tırların arkasından giderken oluşan türbülans nedeniyle motor kullanmakta çok zorlandığımı da hatırlıyorum.
    Bu konuyu forumda paylaşmıştım ve eğitim almış olan tecrübeli arkadaşlardan gelen yorumlar doğrultusunda hatamı telafi etmeyi denedim ama olmadı.
    Ta ki teori eğitimine katılıp motosiklete oturuş şeklini orada görünceye kadar.
    Teori eğitiminde anladım ki ben motora yanlış oturuyomuşum. Yani oturuş şeklim yanlışmış. Bu yüzden de bir süre motor kullandıktan sonra durduğumda heryerim ağrıyordu.
    Eğitimde gösterilen şekilde kullandığımda ise ne kadar zevkli olduğunu, rüzgardan etkilenmediğimi ve doğru oturuş şeklini yakaladığım zaman kilometrelerce yol gitsem bile yorulmadığımı anladım.
    Yani kısacası bazı şeyler okuyup tatbik ederek anlaşılamıyor, kesinlikle eğitim almak gerekiyor.
    Tabi bu benim düşüncem.
     
    Erol, o.somuncu ve Şenol SEL bunu beğendi.
  9. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Aynen ağabeyim bende bunu işaret ediyorum.Nasıl oturma poziyonunuz olduğunu siz biliyorsunuz ama biz bilemiyoruz.Ama eğitim alırsanız hocamız size bunun doğru şeklini gösterir zaten ama sadece eğitimlerde kitapta yazmaz yazsa da kitap seni görmez.
     
    İlhan.Aydınlıoğlu bunu beğendi.