sl 150cc Yolda gezinme sorunu

Konu, 'KEEWAY' kısmında Cüneyt ÖZEN tarafından paylaşıldı.

  1. Cüneyt ÖZEN

    Cüneyt ÖZEN Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul/Sarıyer
    Motosiklet:
    Keeway
    Herkeze selam arkadaşlar. Ben foruma daha yeni üye oldum ve olabildiğince herlşeyi okumaya çalışıyorum ki burda bulunan ortamın havasını bende soluyup sizlere ortak olmaya çalışim.

    Şimdi bende bir tane Keeway sl 150cc motor var. Bu motor emaneten bende şu an. Bundan önce sözlüm tamamen acemiliğini atana kadar onun Keewayını kullanıyordum :). Ancak artık bende değil. Acemiliğini attı kendi kullanıyor 150cc Superlıghtını.

    Şimdi bendeki 2005 modeli. Yani SL150 olan modeli anladığım kadarıyla.
    Bu keewaylarda zaten bir lastik sorunu mevcut. Yenisinde de eskisindede. Uzun süre gitsin diye sert lastik kullanmışlar. Bendeki sl de uzun süre yatmış bir makine ve lastikler olabildiğince sertleşmiş.

    Ancak benim yaşadığım sorun aletin sürekli yolda gezinmesi. Benim kontrolümün dışında her yöne gitme ve yatma eğilimi içerisinde. Omuzlarım didon hakimiyetini sağlamak adına kas bağladı. Sürekli bir düz tutma çabası içerisindeyim. Yaza vücut geliştirme yarışmasına katılıcam nerdeyse :) Bu konuda anlam veremediğim olay, sorun nedir ?

    Lastikler olabilir bunu biliyorum ama bukadarda oynak bir hale dönüşürmü bilmiyorum. Başıma gelmedi daha önce.

    Çatalda herhangi bir sorun yok.Makinayı biliyorum. Hiç kazası yok.

    Arka maşada bir problem yok. Ben artık birtek lastik ve didon bilye takımına kabahat buluyorum.

    Birde nedense keeway servisinde de bildik tanıdık ağızlar kullanılıyor. HALLEDERİZ-BAKARIZ-OLUR ÖLE. Ama sonuç hep aynı.

    Didon bilye takımı komple değişti orjinali ile. Sürekli bir lakırdı söz konusu. Ben sıktırıyorum iki gün sonra lak lak oynuyor.

    Başka fikri olan arkadaşlar var ve aydınlatırsa çok mutlu olurum. Bütün yaz bu halde binemem bu takaya.
     
    Eren Göksel bunu beğendi.
  2. Cüneyt ÖZEN

    Cüneyt ÖZEN Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul/Sarıyer
    Motosiklet:
    Keeway
    Sanırım kimse cevap vermeyecek :( Napalım. Antil kuntil servislere emanet edicez gene sanırım.
     
  3. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    nedenleri çok fazla olabilir dostum.. şasen bile bazı bağlantı noktalarından ayrılma-gevşeme durumuna gelmiş olabilir.. arka tekerleğin hareketli maşasını şaseye bağlayan mili bi kontrol et derim.. 2 ayak sehpası varsa kaldır, arka tekerleği sağa sola oynatmaya çalış..
     
  4. Cüneyt ÖZEN

    Cüneyt ÖZEN Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul/Sarıyer
    Motosiklet:
    Keeway
    Serkan dostum. Herşeyi denedim. İlk yazımda zaten arka maşayı kontrol ettiğimi ve bir soun olmadığını yazmıştım. Benin aklıma gelen taşlaşan lastikler ve on murç takımı. Birde bu akşam birşey farkettim sıkı bir şekilde ön fren yapınca motor kafa sallıyor.
     
  5. Eren Göksel

    Eren Göksel Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.293
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Sincan, Ankara
    Motosiklet:
    Kawasaki
    dostum yazdıklarını okudum fakat motor arızası hakkında pek bilgim yok..eğer rulmanlarda problem yoksa bu düzensizliğin amortisörlerden veya ön borudan kaynaklanma olasılığı olabilir diye düşünüyorum..
     
  6. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    merhaba cüneyt , aramıza hoşgeldin
    senin sorununun ne olduğunu anlamak için bağzı şeyleri kontrol etmek gerek.
    1) hem ön hemde arka olmak üzere 2 maşayada sert salınımlar yaptırarak bağlantı yerlerindeki takozların problemi var mı yok mu kontrol etmek gerek. yalnız motorun 130 kg olduğunu düşünürsek bayağı bir güç kullanmak lazım. yoksa kolay anlayamayabilirsin ?

    2) ön gidon da bağlantı yerinde üst ve alt olmak üzere 2 adet bilya takımı var. onlardaki aşınma ve boşluklar da sana sorun çıkarabilir. düz yolda giderken makina bir yöne doğru yatıyor ve sağa yada sola devamlı kayıyorken bu belli olur ama bunu sürekli aynı yöne yapar.

    3) yada maşalarda kolda kısalık veya eğiklik buna neden olabilir. senin bilmediğin bir kaza yada zorlama eğmişde olabilir.

    lastiklere gelince yoldaki bozukluklarda kayması yada hafif çöküntülerde savrulması lastiktendir. frenajda da kolay kayar. ama düz yolda giderkende sağa sola yatma lastikden olamaz .

    bir de lastiklerin somunları ile fren diskinin civatalarını kontrol et kafa sallaması ondan da olabilir. gevşemeleri olasıdır.

    bunlar BENCE olabilecek sorunlar. inş tez zamanda halledersin. kolay gelsin
     
    serkan thundercat bunu beğendi.
  7. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    göksel özdoğru harbiden doğru söylemiş... :)
     
  8. Cüneyt ÖZEN

    Cüneyt ÖZEN Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul/Sarıyer
    Motosiklet:
    Keeway
    Bilye takımları yeni değişti orda bir sorun olacağını düşünmüyorum.
    Bakalım yarın servise götürüp konuşucam.
    Açıklamaların için teşekkür ediyorum Göksel arkadaşım.
     
  9. Gokhan ömeroglu

    Gokhan ömeroglu Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    kocaeli
    Motosiklet:
    Kanuni
    servise götür. ön teker bilyası yada gidon bilyaları gidik. aynısı bende oldu
    50 yada 80 liragibi bişi tutar
     
  10. Gokhan ömeroglu

    Gokhan ömeroglu Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    kocaeli
    Motosiklet:
    Kanuni
    ek olarak zincirinide kontrol etirmende fayda var diye düşünüyorum.
     
    serkan thundercat bunu beğendi.
  11. oguzhan

    oguzhan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2008
    Mesajlar:
    269
    Beğeniler:
    101
    Şehir:
    istanbul-tuzla
    bana kalırsada dediğin gibi olmuştur umarım halledersin en kısa zamanda
     
  12. Cüneyt ÖZEN

    Cüneyt ÖZEN Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul/Sarıyer
    Motosiklet:
    Keeway
    Arkadaşlar. Cevaplar için teşekkürler. Bugün servis olayını hallettik. Ama motor halledilemedi. Malesef kaldı.

    Sıkıntıya gelince. Gidon namı diğer furç bilye takımı yeniden değişti ancak orjinal Keeway furç takımı takılmasına rağmen gidon ve çatal lakır lakır oynuyor. Bilye yatakları yeni takıldı furçlar komple değişti yani. Genede lakır lakır oynuyor. Çok büyük bir lakırdı değil ama genede olmaması gereken bir seviyede.

    Furçları takıp ayar yüzüklerinide fazla sıkınca buseferde sıkışma yapıyor ki bu hiç olmaz.

    Sonra bilye takımını değiştirmeye karar verdik. Keeway adetli bilye verip onları gresle koymamızı istiyor(bu normal) bense çerçeveli bilye takımı koymak istedim. Ya metal yada plastik çerçeveli. Yani yüzük gibi. Ama malesef bulamadım. Eminönü, tramvay yolu, karaköy derken hiçbiryerde bulamadım.

    Ancak Bir sorun daha çıktıki bu daha kötü. Çatal amörtisörlerini tutan asıl parçanın yukarı didona giden milinde yamukluk farkedildi. Parça ? Malesef istanbuldaki en büyük parçacılarda bile yok. Bakalım Pazartesi Efsane motor ile görüşücem Belki istanbul dışındaki parçacılarda bulurum.
     
  13. Gokhan ömeroglu

    Gokhan ömeroglu Üye

    Kayıt:
    14 Eylül 2008
    Mesajlar:
    62
    Beğeniler:
    13
    Şehir:
    kocaeli
    Motosiklet:
    Kanuni
    kardeş sana son tavsiyem. dahada bişi demem. Sonra demedi deme. Sen en iyisi bu motoru binilecek gibi yaptır ki sattıgınadam zarar görmesin ve acilen sat bunu saatttt.
     
  14. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    kardes malesef ucuz etin yahnisi meselesi neyse bari su an halledebildin mi?
     
  15. Zafer

    Zafer Üye

    Kayıt:
    26 Haziran 2009
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    70
    Motosiklet:
    Honda
    Katılmıyorum.superlight 150 muadillerine göre çok daha sağlam bi motordur

    Kronik sorunları dışında iyi bakılan bi superlight sorun çıkarmaz neye dayanarakmı söylüyorum 20küsür bin km Şehirlerarası
    İstanbul -Ankara -
    İstanbul -Eskişehir
    İstanbul -İzmir
    İstanbul - Bilecik vsvs vs vede 2 kişi yaz sıcağında - kış soğuğunda

    Superlight sağlam bi motordur yeterki üzmeden kullan

    Cüneyt burdan ne yazsak boş sorunu zaten bulmuşsun o mil kolay kolay yamulmaz.Kolay kolayda düzeltilmez yamulsada.SL in ön takım parçalarını bulmak epey zordur şimdi efsane motorda sanırım distirbütörlük ama çıkma temiz bulman çok çok zor.Sıfırınada biton para çekerler gerçi mil bağlantı noktaları demişsin üst yüksüğü ise çok bi para olmaması lazım.Benim asıl korktuğum Borunun dışında bi yamukluk olmayabilir Belki iç kısımdan bi darbe almıştır en kötüsüde bu.İçten yaptığı potlukla üst Mil bağlantı noktalarına zarar vermiş olabilir.

    Biniceksen topla binmiyeceksende bu halinde sat derim uğraşmadan yada istersen superlight ustası sevdiğim bi arkadaşım var ona yönlendireyim seni her şekilde yardımcı olur.
     
  16. Cüneyt ÖZEN

    Cüneyt ÖZEN Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul/Sarıyer
    Motosiklet:
    Keeway
    Yok hocam bişi hal olmadı. Durum çok canımı sıkıyor. Hergünde kullanmak durumundayım.

    Motoru kullanırken tek elinizi bile bırakamıyorusunuz. Alet kendi kendine kumanda edip sağa sola hareket halinde sürekli. Sürekli bir yanlara kayma yada yatma gibi bir eğilim gösteriyor. Özelliklede yola yatay çizilmiş beyaz çizgiler vardır. Üstünden geçerken tık tık tık tık eden kalın çizgilerden. Onların üstünden geçtiğiniz anda makine tamamen kontorlden çıkıyor. Eğer gidonu sıkı tutmazsam çok sarsıyor sağa sola.

    Anlamadım gitti. Ustaya gösterdik ben bindim bişi yok dedi.İlk bir iki km de sorun yok ancak sonrasında sağ sol sağ sol sağ sol yapmaktan yan Gidonu sabit tutmaktan canım cıkıyor. Omuz pazularım iki katına çıktı ya :( Sorunu bir bulabilsem :(

    Bu arada ön çatal olarak tabir edilen parça sıfır değişti. Yani eskisi yamuk olan. Ancak bir değişiklik olmadı.
     
  17. Cüneyt ÖZEN

    Cüneyt ÖZEN Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul/Sarıyer
    Motosiklet:
    Keeway
    Biryerde okumuştum. Arka amörtisörleri ayarlı olan motorda Amörtisör yükseklik ayarlarınıdan biri farklı olsa Gidon hakimiyetini bozar diyordu. Keewayın kitabında da yazıyor. Dikkat ettim amörtisör lastikleri (altta olanlar) baya bir haşatı çıkmış. Acaba nlardan mı oluyor bu dengesizlik.

    Birde lastikler kaldı ihtimal olan. Taş gibi mübarek. Yolda en küçük bir sert frende kızak gibi kayıyor. Hiç lastik sesi de çıkmıyor.
     
  18. Zafer

    Zafer Üye

    Kayıt:
    26 Haziran 2009
    Mesajlar:
    59
    Beğeniler:
    70
    Motosiklet:
    Honda
    valla cüneyt bakamdan ezbere ne desek boş üstad.hepsi bi ihtimal açıkçası bende çok fazla bilmiyorum keewayin bu gibi sorunlarını yaşamadığım için sadece duyumsal ve tahminsel şeyler.Onun için dedimya yönlendireyim istersen seni.Ama dediğin gibiyse bu şekilde sürmen pek sağlıklı görünmüyor açıkçası dikkatli ol üstad.
     
  19. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    valla katılıp katılmamak sana kalmış
    buna muadil çinlileri gösteriyorsan o başka tabi
    allah beni bir çinliye bindirmesin ne diyeyim (regal i hariç tutayım ;) )
     
  20. Cüneyt ÖZEN

    Cüneyt ÖZEN Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    18 Haziran 2009
    Mesajlar:
    170
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    İstanbul/Sarıyer
    Motosiklet:
    Keeway
    Ne yapim Zafer hocam. Otobüsle 1.30 saat sürüyor işe gitmem. Bu yamuk keratayla 30 dakka bilemedin 35 dk. Sürüyor. Çok rahatlatıyor ama bu sorunu bir türlü halledemedim.

    Bir ara kendimden şüphe ettim ben. Ulan dengeyi mi sağlayamıyorum diye. Ama Sözlümün Keewayını kullanıyorum limuzin gibi (oda Superlight) 600 lük fazer kullandım yağ gibi akıyor. Bu danaya biniyorum sanki ben onu değil o beni kontrol etmeye çalışıyor :) İnatlaşıyor benimle.
     
    goksel ozdogru bunu beğendi.