Su soğutmalı motosiklet kullanıcılarının dikkatine..

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Emrah.Saka tarafından paylaşıldı.

  1. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Arkadaşlar malumunuz kış yaklaşmakta. Kimimiz motorlarımızı garajlarda askıya alıyoruz kimimiz kışında motorumuzu kullanıcaz bu sebeple çok önemli olan bu konuyu hatırlatıyım dedim.Malumunuz motosikletler hava soğutma-hava+yağ soğutma ve su soğutma olarak üç soğutma sistemine ayrılmakta. Hava ve hava+yağ soğutmalı motor kullanıcıları için pek sorun olmasada sıvı soğutmalı motor tipine sahip motosiklet kullanıcıları için dikkat edilmesi gereken en önemli husus kışın soğutma suyunun donmaması için antifriz kontrolüdür. Eğer soğutma sıvısı donarsa buz haline gelecek suyun hacmi genişler ve dolayısıyle motorda çatlama kırılma gibi bir çok soruna neden olur. Bu sebeple antifriz kontrolümüzü mutlaka yaptırmakta yarar vardır.Motorunuz sürekli sıcak ve kapalı bir ortamda yatacak dahi olsa antifriz kullanımı çok önemlidir. Bu konuyla ilgili bir kaç bilgi vermek istiyorum;

    Malesef ülkemizin genelinde yanlış bir kanı vardır. Yazın antifrize gerek yoktur. sadece kışın koysak yeter. Arkadaşlar bu düşünce son derece yanlıştır. Tamam antifrizin en bilinen özelliği donma derecesini düşürmek olsada bir çok görevi daha bulunmaktadır.Bunları sıralayacak olursak

    -Donma derecesini düşürür
    -Kaynama derecesini artırır
    -Yağlayıcı özelliği vardır. Bu sebeple motorda kireç pas birikintisi gibi birikintilere sebep vermez.
    -Doğru oranda tercihen saf su ile karıştırıldığında daha hızlı bir soğutma performansı verir.
    -Lastik hortumların ömrünü uzatır
    -Termostat,devirdaim pompası gibi parçaların ömrünü uzatır.

    Bu maddelerdende anlayacağınız gibi kışın donma derecesini düşürürken yazın kaynama derecesini yükseltir,ayrıca motorun içinde kireç,pas oluşumunu engelleyerek radyatör ve su kanalı tıkanıkliğini önleyerek hararet sorunu yaşamanızı engeller. Ancak antifiriz kullanımındada belirli kurallara uymak gerekir.

    -İlk olarak antifriz mutlaka belirtilen oranlarda tercihen saf su ile karıştırılarak motora konulmalıdır.

    -Katalokta belirtilen km lerde eğer bu km ler 1 yılda yapılmıyorsa her yıl sistemdeki sıvı boşaltılarak yenilenmelidir. Unutmayalımki bir motor yağının nasıl belirli ömrü varsa antifrizinde öyledir.

    -Değiştirme işlemi doğru bir şekilde yapılmalı ve değiştirme işleminden sonra mutlaka sistem havaları alınmalıdır.

    -Akibetini bilmediğiniz bir motosiklet aldıysanız yada motosikletinizi sürekli normal su ile uzun bir süre kulandıysanız motorda, radyatörde ve hortumlarda oluşan pas ve kireç nedeniyle direk antifiriz konulması durumunda çeşitli yerlerde su kaçağı sorunu yaşanmakta. Bu sebeple özellikle bu tarz bir motora direk antifriz eklenmesi sakıncalıdır. İşinin ehli bir ustada bir kaç kaırışımdan sonra değiştirilmesi daha sağlıklı olacaktır.

    Bu hususlara uyulduğunda genelde motor eskidikçe görülen hararet sorunlarının çoğunun önüne geçebilirsiniz.Yaz kış antifriz kullanımı motorunuz için yararlı olacaktır.Sorularınız olursa yardımcı olmaya çalışırım.
     
    Federal779, gueldali, Turgay ve 9 kişi daha bunu beğendi.
  2. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Kışa girerken vermiş olduğunuz bilgiler için teşekürler.
     
  3. Metin

    Metin Site Müdavimi

    Kayıt:
    19 Nisan 2008
    Mesajlar:
    4.039
    Beğeniler:
    1.618
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Paylaşım için teşekkürer...;)
     
  4. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Rica ederim arkadaşlar.Dikkat etmemizde fayda var bu tarz konulara sıkıntı yaşamamamız için.
     
  5. Recep Varlı

    Recep Varlı Site Müdavimi

    Kayıt:
    8 Eylül 2008
    Mesajlar:
    2.779
    Beğeniler:
    1.457
    Şehir:
    İstanbul-Bayrampaşa
    Motosiklet:
    Salcano
    teşekkürler gerçekten antifriz çok önemli konmaması halinde dolaşım kanalları yoluyla silindir ve motor bloğunda ciddi hasarlara yol açabilir ihmal edilmemesi gereken bir konu
     
  6. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Eminim bir çok yeni kullanıcı buna daha da dikkat edecektir.
     
  7. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Umarım dikkat ederler. Çünkü bir motoru uzun süre kulanmak istiyorsanız bu çok çok önemlidir.
     
  8. huseyin.sait.61

    huseyin.sait.61 Site Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.155
    Beğeniler:
    425
    Motosiklet:
    Honda
    çokfaydalı paylaşiminız için teşekkür aderim
    pekisaf antifiriz kullanmanın zararı nelerdir sevgili es 06 arkadaşım
     
  9. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Saf antifriz kullanımın zararı biraz uzun bir konu aslında. Bu içeriğe göre değişmekte. Bazı saf antifrizler suyla karıştırılmaması durumunda -18 20 dereceler arasında donabiliyorlar. bazıları ise kullanılabiliyorlar. Ancak antifriz suya oranla akışkanlığı daha az olan bir madde bu sebeple devirdaim pompasına çok küçükte olsa farketmemiz imkansız olsada biraz daha yük bindiriyor. Bu sebeple aldığınız antifrizin ambalajında yazan karışım oranlarına göre kullanılmasında fayda var.Bir diğer husus ise yaptığım bir deneylede kanıtladığım soğutma durumu.Bir çalışmamda turbo motorlarda kullanılan intercooler ların bir kaç eksi yönlerini gördüm. O arada Tübitak ve ODTÜ nün beraber düzenlemiş oduğu bir yarışmaya katılmıştım.Buradada bu sistemi çalıştırarak gittim. Bunuda yaparken intercooler soğutması için ilk olarak suyu sonra saf antifirizi daha sonra ise %50 karışımı kullandım. Ve süre olarak kabaca anlatırsam şu an tam değerler aklımda değil sistem 60 dereceye çıktığında devreye giren soğutma sistemi antifriz ve su varken sıcaklığı 40 dereceye örneğin 120 saniyede düşürürken %50 karışımda bu süre 100 saniyelere kadar düştü. Bir çok marka ile deneyler yaptım ve bu sonuç ortaya çıktı. Yani belirli oranlarda su ve antifriz karışımı motoru daha rahat soğutmakta bununda bize avantaji ne olur? örneğin bir dağ yolunda veya yoğun trafikte düşük hızlarda seyrederken soğutmanın daha verimli olmasını sağlıyor. bu yüzden karışım önemlidir.
     
    huseyin.sait.61 bunu beğendi.
  10. huseyin.sait.61

    huseyin.sait.61 Site Bağımlısı

    Kayıt:
    22 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.155
    Beğeniler:
    425
    Motosiklet:
    Honda
    açıklamalı cevabınız için çok teşekkür edrim şuanki motorum hava sogutmalı ilerde su sogtmalı motor aldıgımda budedikleriniz aklımda çıkmayacaktır
     
  11. mehmetpolat

    mehmetpolat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    4 Eylül 2008
    Mesajlar:
    629
    Beğeniler:
    274
    Şehir:
    atasehir,Istanbul
    Motosiklet:
    Kawasaki
    faydalı bilgiler tşk.
     
  12. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    süper bilgiler, teşekkürler.
     
  13. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Rica ederim arkadaşlar.
     
  14. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    Özellikle kışa girerken hayati bir konu önemli bilgi için teşekkür ederiz....
     
  15. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    paylaşımlar için teşekkürler, benim motor su soğutmalı ve içinde antifiriz yok, bir sıkıntıdan dolayı su koymuştum ilerde antifiriz koyarım diye öylece kaldı ivedilikle bu mesele üzerine eğilmem lazım...teşekkürler bilgiler için
     
  16. Emrah.Saka

    Emrah.Saka Site Bağımlısı

    Kayıt:
    3 Ekim 2008
    Mesajlar:
    465
    Beğeniler:
    522
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Honda
    Umut kargın

    ilk olarak suyu ben ne sebeple olursa olsun tavsiye etmiyorum. Çok mecbur kalıp koyulursa o suyun bir an önce boşaltılıp motorun bir müddet temiz su ile çalıştırılıp sonra tekrar bu boşaltılarak antifriz su karışımı konması gerekir doğrusu budur. Mesela size kendimizden örnek vereyim. Dayımın 96 model peugeot j 9 servis minibüsü vardır. bu aracın tüm bakımlarını arızalarını ben yaparım. Araç sıfır alındı ve şimdiye kadar hiç su ile çalıştırılmadı. taki yazın araç şöföre verilene kadar. bu araca dört kez rektefe uygulandı ve su kanalları tertemizdi. sadece iki ay su ile çalıştı diye devirdaim pompasını bozdu kireçten ve hararet görmediğimiz araç bu mevsimde hararet yapmakta. Sebep tamamen budur. Bu sebeple ihmal etmeyin ve direk antifriz koydurmayın. dediğim şekilde bir değişime gidin.

    HalukS

    Hocam şimdi servis var servis var. Bu sebeple hatırlatın ve zamanınız varsa bu işlem yapılırken başında durun derim. Bir servisin yada ustanın size böyle bir şey söyleme hakkı yoktur. Çünkü müşteri olarak bu sizin en doğal hakkınızdır. Bu sebeple çekinmeyin ve bu işlemi yapmasını mutlaka söyleyin.