Supersport'da Can Güvenliği?(İstanbul Trafiğinde)

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Noyan Yıldız tarafından paylaşıldı.

  1. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Bir kere şunu belirteyim yıllarca İzmir de yaşadım büyüdüğüm şehir.Trafik magandaları elbette orada da vardır ama İstanbul daki kadar kasıtlı ve katil ruhu ile hareket edenini orada pek göremessiniz.Şimdi Bir çok kişiden dinlediğim psikopat taksilerin üzerinize sürmesi vb.Hazımsız trafik canavarlarının canımıza kast etmesi gibi durumlarla karşılaştınız mı hiç?Ne yapıyorsunuz?Ben ufak bir kaza atlattım da geçen gün biraz tırstım adamın biri geldiğimi göre göre son model arabası ile ana yola çıkıp benim olan yol hakkımı gasp etti hızım yaklaşık 80 civarı iken 3-4 saniye kala durumu fark ettim acemi şansı ile kurtardım diyelim ama insan diyemeyceğim o canlı bunu bilerek yaptı beni görmemesi imkansızdı.Şimdi ne yapmak gerekiyor peki?Elimdeki 600RR ile Trafik kurallarına saygılı şehir içinde motorlar için konulmuş 60km hız sınırını geçmeden gezmem mi gerekiyor yani?Bunu yapan bir motor sürücüsü varmıdır ki?Bu konuda ki düşüncelerinizi merak ettim.İzmirde durum böyle değil arkadaşlar insanlar İstanbula göre çok daha fazla saygılı ve motor sürücülerine karşı daha dikkatliler.Bu gidişle bu şehirden nefret edeceğim ya hayırlısı saygılarımla ...
     
  2. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Noyan kardeşim, biz buna benzer olayları İstanbul'da hergün yaşıyoruz. Artık alıştık diyebilirim. Bu insan nüsvettelerinden o kadar çok varki hangisini düzelteceğiz. Bizim yapabileceğimiz tek şey mümkün olduğu kadar dikkatli ve sabırlı olmak. Trafikte her şeyi hesap edip, görüşümüzü mümkün olduğunca geniş tutmak, tehlikeleri hesap edip ona göre hareket etmek. 600rr gibi bir makineyle İstanbul trafiginde motor kullanmak kolay değil, o motor bir yarış motoru. İstanbul trafiginde seni çok yorar. Sana tavsiyem dikkatli ve sabırlı olman, kimseyle trafikte tartışma, bazı şeyleri görmemezlikten gel. (Tabii bunu bazen bizde zor yapıyoruz) Bir gün gelecek bu magandaların hepsi düzelecek inşallah.
     
    Şenol SEL bunu beğendi.
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Mesajınızda aracı son anda fark ettim demişsiniz.Trafikte o raçta sizde zaten varsınız.Geç fark etmenizin sebebi bakış eksikliği.Bunun içinde eğitimalın.Motosiklet kullanmanın %80 gibi çok ciddi bölümü bakıştır.

    Ayrıca altınızdaki makine ile İstanbul trafiğinde çok zorda kalırsınız.Bunun üstüne birde bilgi tecrübe eksikliğide eklenince ortaya felakete yakın bir sonuç çıkar.
    Motosiklet kullanmak efendi işidir.
    Efendiliğinizi kaybetmeyin.
    Asla ama asla trafikte şov yapmayın.
    Kimse ile takışmayın yarışmayın.
    Yarış trafiğe kapalı alanlarda yarış pistlerinde olur.
    Trafikte yarışa kalkarsanız sonunuz hiçte iyi olmaz.
    Sizlerim acıdır ama doğrudur.Tecrübeyle sabittir.
    Siz relax olun
    Bakınız bu konuları okyunuz.
    http://www.motosikletforum.com/forumdisplay.php?f=63
    Size ders olacak nitelikte konular mesjlar çokça var burda.Sıkılmadan sonuna dek okuyun.Bilgilenin ve hayatta kalın.
     
  4. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Şenol Bey tekrar teşekkürlerimle lakin 3-4 saniye kala fark etmemin sebebi dalgınlığım yada benim eksikliğim değildi o insan demeyeceğim sürücü beni gördü arabanın burnunu soktu sonra durdu kararsız kaldı ve birden gaza basıp önüme fırladı devam etse çarpışmanın kaçınılmaz olduğunu anlayınca en aptalca hareketi beni kurtardı ki fren yaptı ve benim olduğum taraftan az bir yol payı bıraktı bana lakin eğer ben motor değil de aynı hız ile oradan bir araba ile geliyor olsaydım o aracın burnunu kesinlikle tamamen almıştım.Ders konusunda çok haklı olduğunuza inanıyorum ilk hevesle üstesinden gelirim diyordum ama şu an tereddütlerim çok fazla maddi durumum biraz iyileşir iyileşmez ilk yapacağım şey bu olacak zaten bu arada yoğun trafiğe çıkmıyorum genelde aralarda sürüyorum.Ama kontrolsüz gaz açmamam gerektiğini de öğrendim en azından.Onun dışında motorumun sınırlarını merak ediyorum tabii ki ama bunlar için henüz çok erken olduğunun farkındayım ama öyle çok yüksek hızlara çıkayım yada trafikde kendimi deneyim gibi uç fantazilerim zaten yok.Ben tamamen bu motoru sevdiğim için biniyorum yani gitmesede üzerinde olmak hoşuma gidiyor.Belki bu işin dersini falan alıp kendime iyice güvendiğim bir zaman gece edirne otobanında denerim biraz ama daha fazlasını yapmayacağıma emin olabilirsiniz :D Trafikte şaka olmadığının özellikle motor üzerinde ikinci bir şansınızın olmayacağının çok farkındayım bunu bilmek için maxi scooteri uzun süre kullanmış olmak bile kafii şakası yok kesinlikle.

    Kısaca şunu söylemeye çalışıyorum argo olacak biraz ama bu işin psikopatı değil sevdalısıyım :D
     
  5. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Kazaların en çok olduğu ve en çok hasarlı kazaların olduğu yerlerin başına sokak aralarıdır.
    En ideal olan yer trağie kapalı alanlardır.
     
  6. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Motorumu sürebilmek için ve antrenman yapabilmek için trafiğe kapalı alan nasıl bulabilirim,hadi buldum diyelim orayada gidebilmek için trafiğe çıkabilmem gerekecek.Neyse dediğiniz gibi şans dolu torbadan bom boş bir tecrübe poşetine ufacık bir parça attım yaşadığım olay ile belki ama bence bizim aldığımız eğitimler kadar birilerinin istanbul daki sürücüleri de eğitmesi gerekiyor.Hatta "racing görünce dayanamıyorum,kıl oluyorum,sıkıştırıp öldüresim geliyor"Gibi ifadeler kullanan psikopatların yaya olarak bile trafiğe çıkışları yasaklanmalı bence.Birilerinin o agresif ağır başlara üst düzey bir spor arabanın bile racing ile kapışmasının mekanik ve matematiksel olarak mümkün olmadığını bu yüzden altlarında lüks sandıkları arabaları ile bile bu makinalar ile boy ölçüşemeyeceklerini ancak kaza yaptırmak sureti ile motor sürücüsünü öldürebileceklerini izah etmesi gerek.Siz kapışmak takışmak hatta görmek bile istemeyip sağ şeritten uslu uslu giderken dahil sıkıştıran bir taksici düşünün.Yada benim yaşadığım gibi sizi göre göre kararsız kalıp sonra da resmen kazaya yol açıp gazlamanızı kesmek maksadı ile önünüzü kesen bir angut SLK sürücüsünü düşünün,ben cidden bu adamların toplumsal patalojik vakalar olduklarına inanıyorum.Korkutucu olan şu o kadar çoklar ki...
     
  7. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bugünlerde bir reklam var.Biz o sözü yıllardır söyluyoruz.
    Trafiği ve yolları bize göre yaptıramıyorsak biz trafiğe ve yollara uygun kullanmak zorundayız.
    Sizin dediğiniz şey asla mümkün olmaz.İş işten geçti.
    Siz kendinizi yetiştirin ve tehlikenin farkında olun ona göre kendi tedbirinizi alın.Sürekli ileri ve geniş tara bak.Sürüşte her saniyede hatta salisede yeni bir şeyler çıkar diye cebinde her zaman bir yedek senaryo olsun.Sürekli gözlem sürekli gözlem.
    Unutmayın altımızdaki araç kara taşıtlarının için tehlikye en açık olanıdır.
    Diğer kara taşıtları nazaran bizim aracımız 30 daha tehlikeli bir araçtır.Bunun bilincinde olalım.Bilincimiz daima açık olmak zorunda.Antenlerimiz sürekli tehlikeleri gözlemleyecek ve kaçış taktikleri hazırlayacagız.

    Ben 30 yıldır sadece motosiklet kullanıyorum.Heryere motosikletle giderim.Yılın 365 günü motosiklet üstündeyim.Yıllık ortalama 80 bin km yaptığım zamanlarda oldu.
    Sürekli gözlemleme sürekli araştırma yaparak şimdi sizlere tecrübelerimi iletiyorum.
    Gerçi siz benim düşündüğümü onaylamıyorsunuz ve ben yaşarım yaşadığımı kar sayarım diyorsunuz ama ben yinede yazıyorum.Ben istiyorsum ki siz ileriki yaşlarınızda da anlatacak hikayeleriniz olsun.Siz istemesenizde bunlar olacak.

    Tabii yaşında burda faktörü var.
    ben 47 yaşındayım.18 yaşında kız babasıyım.Kızımda motosiklet kullanıyor.hemde uzun soluklu geziler yapıyoruz.Mesela iki ybr ile Marmaris yaptık.

    ALLAH size de bunları nasip eder inşallah.
     
  8. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Yaşınıza bir abi olarak ve tecrübenize de bir usta olarak saygım sonsuz.Söylediklerinizi onaylamamak ne haddime beni yanlış anlamışsınız sadece kişisel seçimlerimi çok fazla hevesim olduğu ve aşırı istekli olduğum için bu yönde yaptım.Esasen sizin onaylamadığınız bir davranış biçimi geliştirdim.Hata olabileceğinin farkında olarak büyük çapta bir scooterden direkt olarak race motora geçtim ama başka alternatifim yok idi.Şimdi ise elimde bir adet 600RR ve sadece scootera dayalı sürüş tecrübesi olan ben varım.Elimdekileri en iyi ne şekilde kullanırım bunu arıyorum.Sürüş dersi olabilir ve ya sabır ve çalışmak ile olabilir.İçimdeki tutku ile de üstesinden gelirim diye düşünüyorum.Yarın trafiğe çıkıp son gaz gitmek gibi bir fantazim yokki.Ama motorumun reflexleri gerçekten beklediğimin çok üzerinde ani ve güçlü bunlara alışabilmem biraz zaman alabilecek gibi lakin imkansızı deniyorsun gibi söylemlere katılmıyorum başka şansım yok idi.Sizce ufak vitesli bir motor alıp deneyim kazanamıyorsam vaz mı geçmeliydim?Almışken en iyisini alabilmek zorundaydım.1000CClik motorlarda çıktı karşıma kendimi biraz zorlayarak belki onlardan birine de sahip olabilirdim ama yapmadım cesaret ile aptallık arasında ki çizgiyi bildiğime inanıyorum.Bilemiyorum söylediğiniz hiç bir şeye muhalif değilim.Ama motorsiklet tutkumdan sanki beni vazgeçirmek ister gibi söylemler ile karşılaşınca açıkçası vazgeçmektense üzerinde ölmeyi yeğelerim demek geliyor içimden.Fakat yaşadığım kardır yarın ölsem ne olur sanki gibi bir düşüncem elbette yok.Yaşamayı seviyorum ve elimdekiler ile de olsa bu rüyamı en sonunda elde etmişken bir şekilde üstesinden gelebilmek için yollar arıyorum yazılarınızı okuyorum.Kaynak isimlerini öğreniyor ve eğer dediğim gibi maddi gücümü toplayabilirsem en azından hondanın sürüş eğitimine yada bir hocadan bire bir özel ders alaraktan eksiklerimi telafi etmeyi elbette düşünüyorum.Hepsi bu.Genç duruyorsunuz kızınızı allah bağışlasın muhteşem bir keyif olsa gerek insanın kendi çocuğu ile bu tür sürüş deneyimleri ve turlara gitmesi.Ne yazık ki sizin gibi bir babam yok idi belki de bu yüzden bu gün sadece scooter deneyimine sahibim saygılarımla.
     
  9. Murat Kılınç

    Murat Kılınç Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    İST Bakırköy
    Motosiklet:
    Honda
    mesajları okuyunca 2 sene önceki mesajlarım aklıma geldi bende 600RR a yeni geçmiştim ve bu can sıkıcı olayları forum kullanıcılarıyla paylaşmıştım. 2 senede ne delişti dersen araba kullanıcıları aynı yollar aynı ama bazı tecrübeler edindim.
    Arabalardan yavaş gidersen veya aynı hızda gidersen bi risk altındasın daha hızlı git.
    seninle yarışmak isteyen bisür arabalı gelir ya bas git yada bırak o gitsin
    sağ şeridin sağını yani eskiden emniyet şeridi olan yeri kesinlikle kullanma (e-5 ve sahil yolu)
    bol bol viraj al viraj almada kendini gelişir (ağvaya gidebilirsin yollar çok müsait).
    2 senedir 600RR kullanıyorum 10000 devirden sonra makina çıldırıyo :) dikkatli ol.
    tabiki tam korumasız çıkma...
    ve bisürü şey sayılabilir.
    benim 2 senede yaşadıklarıma gelince birkere kaza yaptım ucuz yırttım bi kere olduğu yerde yan yatırdım ve sayısız kaza atlattım.
    anlayacağın bu iş riskli.
    saygılar...
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  10. DEMİRAT

    DEMİRAT Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    21 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.399
    Beğeniler:
    369
    motosiklet kullanmaya başladıgın anda yapacagın tek sey bence,yol hakkı benimdi mantıklı mantıgı unut herzaman , diger aracların yapabilecekleri hataları telafi edebilecek sekilde kullan,aracların hareketlerine adepte ol sagından solundan önündeki aracları iyi takip et ve iyi bir ayna kullanıcısı ol,,
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  11. fuat karadag

    fuat karadag Aktif Üye

    Kayıt:
    23 Aralık 2008
    Mesajlar:
    409
    Beğeniler:
    89
    motosiklet kullanırken herzaman her ihtimali (enkötüsü) düşünün.
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  12. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bir ingiliz Motorcu sözü en güzel cevaptır.
    Daha önce yazdım yazmaya devam edeceğim

    Cesur Motorcu vardır
    Yaşlı Motocu da vardır
    Ama hem Yaşlı hemde Cesur Motorcu yoktur.

    Ben ve benim gibileri yaşlı motorcu olmayı çok istiyoruz.Ki burda bu abilerimden arkadaşlarımdan çok var.

    Herkese hayırlı sürüşler.
    İsteyen istediği gibi sürsün.:p
    Ben kullanmaya devam ediyorum.
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  13. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Murat arkadaşım ve ömer arkadaşım ikinizinde mesajlarına çok teşekkür ederim tamam yaptığım şey çok riskli bunun farkındayım ama esasen "yapma ,sen delimisin?Sonun felaket olur,imkansızı deniyorsun "gibi şeyler duymak yerine bunları okumak istiyorum bana yardımcı olacağına inandığım her şeyi yani.Şenol abi de büyük bir samimiyetle eğitim almam gerektiğini söylüyor haklıdır da buna karşı çıkmıyorum en yakın zamanda alacağım zaten.Bu arada mesela bugün yolda kaldım.Motorun mekaniğinden kaynaklı değil.Akü bitmiş?Ölçüm cihazı ile bakıyorlar değerler normal görünüyor,Bana söylenen akünün bozuk olabileceği ve değişmesi gerektiği bu şekilde gidersin şimdi ama nerde seni tekrar bırakacağı belli olmaz diyorlar.Değiştiriyorum lastiklerim de kötü durumdaydı onları da değiştiriyorum.nerden baksanız bin lira yakın bir masrafım olacak anlayacağınız.Yani motor yeni elbette göze aldığım masraflar lakin sezon bitmiş bir kaç güne kadar kar yağacak ben şu mevsimi motora biraz alışıp sonra askıya alarak sonra gelecek sezon başında sektirmeden eğitim almak planındayım.Şu an maddi yükü bana fazla gelir.

    Birde bu gün işe giderken orta şeritten gidip etrafımda boşluklar bırakarak sakince temde yol almaya çalışıyorum şeridin biraz soluna yanaşsam şeridimi işgal eden başka bir araç yanımda peydah oluveriyor yahu bu nasıl iş ?Adamlara yol vermeden yada şeridimi işgal ettirmeden nasıl gideceğim ben ,sanki ben araç değilim ve yol hakkım hiç yok gibi şeridimi almak ne demek?Bunu da ilk kez istanbulda gördüm doğrusu?Adam şerdimi işgal edince mecbur aralarda kalıyorum tehlikeli oluyor.Hızımı fazla arttırmadan gitmeye çalışıyordum trafikte biraz sıkışıktı gerçekten arkadaşımın dediği gibi yavaş gitmek daha mı büyük risk.Birde şunu öğrenmek istiyorum.Arabalarda bilirsiniz eğer kullanan varsa 3bin devir yaklaşık dengeli sürüş devridir özel bir durum yoksa sollama yapmıyorsanız bu motorların ortalama devri nedir.Devir saati 15binlere kadar çıkıyor ama 7bin sekiz bin devir normal bir sürüş için olan devrimidir.Daha doğrusu örneğin 2.Viteste 70 ile gidiyorum öyle çok yüksek performanslara çıkmadan önümde boş diyelim ki normal bir hızlanma içinde ne zaman 3 e atmalıyım?Şehir içi arabda genelde 3.Vites kullanılır bu motorların 2.Vitesi sanırım yeterli oluyor şehir içi trafiğinde iken abartı kullanmıyorsanız yanılıyor muyum=?Yazdıklarım komik gelmesin lütfen daha önce dediğim gibi hiç devirli makina kullanmadım.170-180 gibi süratleri hem arabada hem de motorla çok denedim sabit gittim yol tecrübem var ama bu makina ile ilgili tecrübem yok yani hem seriliğine hem ayak frenine hemde şu devir olayına aynı anda alışmaya çalışıyorum,bu da pratiğinde olmasa bile mental olarak beni çok yoruyor.Gerçi dikkatimi açık tuttuğu için konsantrasyon kaybı yaşamadan rahat gidebiliyorum ama yorucu.Son olarak da trafik sıkıştığında yarım debriyaj yada sürekli debriyajı tam sıkmaktan sol elim fena ağrıyor debriyaj elciğimde mi bir sorun var yoksa alışmadığım için bu ağrı normal mi :D yaw son sorduğum harbiden komik oldu ama cidden pis ağrıyor :(
     
  14. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    "Cesur Motorcu vardır
    Yaşlı Motocu da vardır
    Ama hem Yaşlı hemde Cesur Motorcu yoktur."

    Şenol abi bu sözü gerçekten çok tuttum ama sürüş anlamında cesur olduğum söylenemez yaptığım tek cesaret örneği sayılacak şey kendime bir racing almak oldu ama makinaya tam hakim olmadan öyle cesur sürüşler yapabileceğimi zaten sanmıyorum :D Sizinle şahsen tanışmayı çok isterdim.Gerçekten babam keşke sizin gibi olsa dedirten insanlardansınız.Yorumlarınızı acı tatlı benden eksik etmesseniz sevinirim teşekkürlerimle :D
     
  15. Murat Kılınç

    Murat Kılınç Üye

    Kayıt:
    23 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    53
    Beğeniler:
    34
    Şehir:
    İST Bakırköy
    Motosiklet:
    Honda
    debriyaj elciğinin ayar kısmından kendine göre ayarlarsan sorun çözülür
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  16. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Hakkatten oldu benim debriyaj çok erken kavrıyormuş şimdi ayarladım eskisi kadar ağrıtmıyor teşekkür ederim.Aldım aşkımı akü de yenilenmemiş şarja takmış honda servisi düzelmiş bir daha tekrarlarsa o zaman değiştirirsin dediler ama lastikler değişti birde kırmızı bant yaptım ki :D fena durdu valla :D Süper oldu...
     
  17. edip.aksoy

    edip.aksoy Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    4 Ekim 2009
    Mesajlar:
    42
    Beğeniler:
    10
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Honda
    Abilerim İzmirdede böyle durumlarla çok karşı karşıya kalıyorum. Burdada aşırı maganda var ama istabuldaki kadar değildir tabikide orası ayrı biyer :)
    Ama bende burda birçok tehlike atlatıyorum. Bazı insanlar motorlara hiç saygı duymuyor.. Bu cani insanlar sanki birer katilmiş gibi her dakika canını almak için fırsat kolluyorlar.. Ama yapacak birşey yok bu bizim tutkumuz :) Herkese kazasız belasız sürüşler dilerim...
     
  18. Burçin Arıcı

    Burçin Arıcı Üye

    Kayıt:
    10 Eylül 2009
    Mesajlar:
    99
    Beğeniler:
    19
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Bahsettiginiz sorundan cok muzdaribim.Yeni basladim.

    Dolayisiyla ben de acemiliklerimi eklemis olacagim fakat paylasmak istedim.

    3 aydir motosiklet suruyorum.Genel surusum trafigin akisinda arabalarin belirledigi hizin cok ustune cikmamak.Seridi ortaliyorum veya cok az solunda gidiyorum.Serit icinde hareket edeceksem bile baska bir motosiklet ihtimaline karsi kontrol ediyorum.Ayni hatta kalmaya gayret ediyorum.

    Ilk zamanlar daha problemsiz surusler yapiyorken simdi biraz hizlandigim icin her isikta bir yarisci otomobil surucusu cikiyor.Yarismak isteyen ticari araclar,taksiler, belediye otobusu bile gordum.Bazen gaza geliyorum.Yapmamak icin hep telkin ediyorum kendime.

    Arkada kalirsam daha fazla toz ve egzos dumani yutuyorum.Sirf bunun icin siranin onune geciyorum.Bu durumda bir iddianiz varmis gibi on siralar start icin hazirlanmaya basliyorlar.Ne yani bu serit benim, simdi sen en arkadan geleceksin ve en onde mi kalkacaksin.Bu arada asla kafami cevirip yanimdaki araclara bakmiyorum.(araba surerken de ayni sekilde rahatsiz edici olmamaya ozen gosteririm)Bir noktadan sonra rahatsizlik buyuk.Ya simdi ben sizin oyuncaginiz degilim ki!Uza da gorelim gibisinden yapan sempati duyan iyi niyetli insanlar da vardir eminim.Ama cok rahatsiz edici oluyor.

    Orta ve sol seridi cok kullaniyorum.Arabalar takip mesafesini biraz fazla birakirsan kesin seni gecmek istiyor.Gecmiyor veya gecemiyorsa inanilmaz yakin takip ediyor.Bu bana cok tehlikeli geliyor.Mecbur yer degistiriyorum.Ya uzuyorum, ya da serit degistirerek yol veriyorum.

    Mesela bakirkoy m.koy arasinda bir suruste hizim akan trafikte 100-140km arasinda sol seritte.Bu hizlarin uzerinde kullananlar zaten makas atarak geliyorlar.Aynada gorunce takip edip bir sekilde ondan uzak kalmanin bir yolunu buluyorum.Genellikle en sol seritte surusu tamamliyorum.Bazen orta.Tabi ki gecenin bir koru cok az aracin oldugu bir zamanda en sol sacma sapan olur,orta veya sag serit olabilir.Ama nedense motosiklette sag serit bana hep bir guvensiz geliyor, bilmiyorum yaniliyor muyum?Orta serit ise iki yone hareket sansi vermesine ragmen ayni sekilde bir dejavantajla geliyor o seritte yer degistirmeler diger araclar tarafindan cok oluyor.Yani net olamiyorum.Ama sag serit hep apachee tehlikesi yuzunden ve insanlarin dikkatini en az verdikleri serit olmasi yuzunden gozumde tercih edilmemesi gereken bir serit oldu.

    Yakinda Honda-GS2 ye gidecegim.GS1 e gitmistim.Motosikletle tanismam oyle olmustu.Coook faydasini gordum.

    Guvenli keyifli surusler herkese.

    Saygilarimla.
     
    Noyan Yıldız bunu beğendi.
  19. Noyan Yıldız

    Noyan Yıldız Kıdemli Üye

    Kayıt:
    30 Eylül 2009
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    108
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Bende aksine sağ şeridin sol kesimini daha akla yakın buluyorum ama şu sıralar efendiliğin başa bela olduğu gibi bir izlenime de kapılmıyor değilim,soldan yasladığım zaman hep en rahat sürüşlerimi yapıyorum,trafik çok sıkışıksa sadece sağ ve ya ortalara kayıyorum,sıkışık trafikte sol riskli oluyor öndeki ağır baş çıkarda ani fren kasarsa diye tırsıyorum...Tacizcilere gelince kasıtlı olarak üstüme oynayan araç gördüğüm zaman kesinlikle uzuyorum yada uzayabilecek konumda değilsem onun istediğinin tam tersini yapıyorum yani gazlamamı istiyorsa en sağa çekip durmaya kadar götrüyorum işi,gerekirse,ben onlara başka çare bulamadım,ne diyeyim
     
  20. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Çok az zamanınızı alsam, şu dört maddeye biraz dikkat;:cool:
    1- Kurallar. (lütfen okuyunuz, uyunuz) >lütfen beni tıkla<
    2- Kullanıcı adınız. (kimlikteki adınız!:)) >lütfen beni tıkla<
    3- Bilgileriniz. (birazcık bilgi sadece) >lütfen beni tıkla<
    4- Sizi tanıyalım. (küçücük bir merhaba!) >lütfen beni tıkla<

    Anlayışınız için teşekkürler.;)
    Motosikletforum Yönetimi.
     
    Metin bunu beğendi.