"TCLOCK" ve diğer hatırlatmalar

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    daha once farketmeyenler icin, neyin nasil yapilacaginin madde madde yazildigi adres var:
    http://www.ehow.com/
    ana sayfadan oldukca fazla konuyla ilgili paylasim bulabiliyorsunuz.
    ingilizci bir site.

    bizi ilgilendiren, baslikta yazdigim konulari madde madde basliklarda bulabilecegimiz adresler:

    How to Check Your Motorcycle Before Riding
    http://www.ehow.com/how_5253_check-motorcycle-before.html

    How to Swerve or Turn Quickly on a Motorcycle
    http://www.ehow.com/how_7880_swerve-turn-quickly.html

    How to Turn Safely on a Motorcycle
    http://www.ehow.com/how_7444_turn-safely-motorcycle.html

    How to Brake Properly on a Motorcycle
    http://www.ehow.com/how_5251_brake-properly-motorcycle.html

    How to Check Your Motorcycle Before Riding:


    Sürüşten önce motosikletinizi nasıl kontrol edersiniz.

    1. Motosiklet Güvenlik Kurumu, sürüşten önce "TCLOCK" hatırlatması ile sürüşü öneriyor :
      • T - Tyres - LASTİKLER
      • C - Controls - Düğmeler (Far, sinyal vs)
      • L - Lights and accessories - Farlar, sinyaller, stoplar ve aksesuarlar
      • O - Oils and Fluids - Yağlar ve sıvıar (Benzin, hidrolik)
      • C - Chassis and Chain - Şasi ve zincir (kayış)
      • K - Kickstand - Yan sehpa
    2. Lastik havalarınızı kontrol edin. Az veya fazla hava hava basılmış lastikler, zayıf yol tutuş ve denge problemi yaratır.
    3. Gaz kolunu, debriyajı, ön ve arka frenleri ve vites kolunu oynatın. Çalışmalarına engel olacak bir durum olmadığını tespit edin.
    4. Fren ışıklarınızı, dönüş sinyallerinizi ve tüm diğer elektrikli aksesuar ve düğmelerinizi, kornada dahil, kontrol edin ve çalıştığına emin olun.
    5. Motorunuz ısındıktan sonra, yağ seviyesini kullanım klavuzunuzun önerdiği şekilde kontrol edin. Gerekiyorsa ilave edin.
    6. Göstergeniz yoksa, kapağı açarak benzin durumunuzu kontrol edin. Benzinin tamamen bitmesi, motorunuz için iyi değildir.
    7. Zincir veya kayışınızın kullanımınıza göre gerekli gerginlikte olduğuna emin olun.
    8. Gidonu döndürün ve akıcı ve gerektiği gibi döndüğüne emin olun.
    9. Benzin, yağ veya hidrolik kaçağı olup olmadığına dikkat edin.
    10. Yan sehpanızın gerektiği gibi çalıştığını kontrol edin.


    How to Swerve or Turn Quickly on a Motorcycle

    Ani yön değişimi nasıl yapılır:

    1. Her zaman ileriye dönük planınız olsun. Tehlikeden kaçış yapmanızın ne zaman gerekli olacağını bilmediğiniz için, her zaman bir kaçış rotanız kafanızın bir kenarında olsun
    2. Kafanızı yukarıda tutun, ve gözleriniz dönüş veya ani zigzag sonrası nereye gidecekseniz oraya bakıyor olsun.
    3. Ayaklarınız, peglere sağlam basıyor olsun.
    4. Arka fren yapın, ve her iki freni kullanarak yavaşlayın.
    5. Frenleri bırakın, ve vücudunuzuda döneceğiniz yöne yatırarak gidonu döndürün.
    6. Ani zigzag için, tehliken kaçıracak küçük hızlı bir dönüş yapın ve dengenizi ve yönünüzü düzeltmek için tam aksi yönde hızlı bir dönüş daha yapın.
    7. Dengenizi korumak için dönüş sonrasında biraz ivmelenin



    How to Turn Safely on a Motorcycle


    Motosiklette nasıl güvenli dönülür:

    1. Dönüş öncesi gazı kapatarak ve gerekirse frenleri kullanarak hızınızı azaltın.
    2. Motosikleti döndürmeniz için, yatmanız gerekir. Sola dönmek için sol elciği itin ve sola yatın, sağa dönmek için sağ elciği itin ve sağa yatın.
    3. Gaz kolunu gerektiği gibi kullanarak, ya aynı hızda kalın yada az hızlanın. Dönüşün ortasında yavaşlamayın.
    4. Rutin dönüşlerde, motosiklt ve sürücü aynı açıyla yatar. Yavaş ve keskin dönüşlerde motoru yatırarak vücüdunuzu dik tutun.
    5. Eğer dönüşe hızlı geliyorsanız yada keskinse, normalden daha fazla yatmanız gerekir. Ama genelde en iyisi, hızınızı sınırlamak ve çok hızlı dönüş yapmamaktır.


    How to Brake Properly on a Motorcycle

    Doğru fren nasıl yapılır:

    1. Durmak veya yavaşlamak istediğinizde her iki freni kullanın. Eğer sadece arka fren kullanırsanız, ihtiyacınız olduğunda ön freni gerektiği şekilde kullanmayı öğrenemeyebilirsiniz.
    2. Freni yumuşak hareketle, gerekirse basıncı arttırarak sıkın yada pedala basın. Ön freni silkerek yada arka freni köklemek frenleri kilitleyip kaymaya veya kontrol problemlerine sebep olabilir.
    3. Her iki frenide aynı anda sıkın. Bir çok sürücü önce arka frenin sıkılması gerektiğini düşünür. Aksine, ön frenide ne kadar erken kullanırsanır, o kadar erken durursunuz.
    4. Frenlemenizi dönüşe girmeden tamamlamaya çalışın. Eğer dönüşte fren yapmanız gerekirse, yolun kaygan olmaması ve frenlemeyi yumuşakça yapmanız kaydıyla arka fren yanında ön frenide kullanabilirsiniz. Motor yatıkken frenaj için daha az çekiş gücü vardır.
     
  2. Tayfun Seyrekbasan

    Tayfun Seyrekbasan Kıdemli Üye

    Kayıt:
    26 Aralık 2009
    Mesajlar:
    505
    Beğeniler:
    100
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    paylasım için tesekkürler senol ani gercekten çok önemli bilgiler
     
  3. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    paylaşım için teşekkürler.