Tecrübeli arkadaşlardan yardımlarını bekliyorum..

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında yagiztuncel tarafından paylaşıldı.

  1. yagiztuncel

    yagiztuncel Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2009
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sevgili abilerim,ablalarım ve kardeşlerim,sorum şu : Hali hazırda 8500kmdir 2003 fzs600 kullanıcısıyım ve bu bnm ilk büyük motorum.Yaklaşık 2 ay sora race motor almayı düşünüyorum ancak boyum 1.87 olduğu için birçoğu altımda ufak kalıyor,tabikide önemli olan altımda nasıl durduğu değil,üzerinde ne hissettiğim,ancak birçok tecrübeli motorcu bana 1000lik de kullanabilirsin diyor.Ben herzaman bileğime hakimdim ve hep sırayla yükselme taraftarıyım,aslında 600lük istiyorum 1000liğe geçmeden önce,çünkü gerek oturuş pozisyonu olsun,gerek hafifliği ve daha güçlü,seri olması olsun karakterine alışırım diye düşünüyorum race makinanın..Forumda başka bir arkadaşın yazısını da okudum aradaki fark diye..Sizce böle bir işe girişip 1000lik alsam hata mı etmiş olurum??
     
    ulas bunu beğendi.
  2. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Şimdi aslında bunlara hep aynı şeyler söyleniyor. Boyda sorun yok. FZS 600 ün 600 cc racing ile çok farkı yoktur. Bu yüzden çok da abartmanın anlamı yok. Sorun şu ne kadar tecrubeli olduğunuz. Bu güne kadar 600 cc kullanmanız bu işi yapıyor olmanız anlamına gelmiyor. Hele hel 1000 lik bir makina kullanmanız anlamına hiç gelmiyor.

    1000 cc ile 600 cc racing arasında amaçsal olarak çok fazla fark yok. Neticede sadece güç farkı vardır. Bir Yamaha R6 ile 1000 cc başka bir makinanın yapabileceği her şeyi yapabilirsiniz.

    Sonuç 600 cc motosikletten şaşmayın. Boyunuzun uzun olması 1000 cc motosiklet binmeniz anlamına gelmiyor.

    Kendinize hakimseniz sadece stil değiştirerek bir race makina alın ama emin olun FZS 600 den tek farkı KONFORSUZLUK olacaktır. Emin olun sizin motorunuz daha rahattır.
     
  3. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Bir de rahatsızlık sizden çok (varsa) artçınızı etkileyecektir. Uzun yollarda büyük problem...
     
  4. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    eğer 600cc motoru zaten alacaksan bence 1000 cc alman
    ve eğer yine kendini hakim olacaksan bir süre sakin kullanman olacaktır.
    ayrıca ulaşın dediği gibi alacağın racing 600 veya 1000 cc arasında
    fiziksel olarak dünyalar kadar fark omayacak.rahatlık ve konfor
    işine gelecek olursak adı üstünde racing, ne kadar rahat olabilirki??
     
  5. Özlem

    Özlem Aktif Üye

    Kayıt:
    21 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    96
    Beğeniler:
    50
    Burda sizin ne istediğiniz çok önemli. Hayallerimde hep bir race vardı, almalıyım benim stilim budur diyorsanız ayrı ama rahat etmek ve rahat ettirmek için almayın. Karşınıza benim gibi bir race artçısı çıkarswa yanarsınız walla. En son bir racede depoya tutunmak yerine hacıyatmaz gibi 200 km dikildim, olan sürücü arkadaşa oldu beni sırtında taşımış kadar oldu yaniii:)))
     
  6. derya.gokce

    derya.gokce Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2009
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul/Ortaköy
    Motosiklet:
    Kawasaki
    ben bu sahneyi hatırlıyorum. :D aman Tanrıııımmm :D

    Bu arada soruya gelirsek, Ulaşın dediklerine aynen katılıyorum. 600lük makina aldığında seninkinden tek farkı konforu olacaktır. Asla ve asla racing bi makineden konfor beklememek gerek. Ben 250 cc kullanıyorum racing makinalara göre daha dik olduğu halde 1 saatlik bir yolculuktan sonra yavaş yavaş yorucu bir hal almaya başlıyor :) 600 cc ile 1000 cc arasında ise güç farkından başka bi şey yok, ama sırasıyla yükseltmektede fayda var diye düşünüyorum. Bak 250 cc kullanıcısıyım ve henüz 5000 km. yaptım ilk motorumu. Ama avatarımdanda göörürüsün 1000 lik bi makineyi tabiki düz yolda kullanabiliyorum :) :) ama asla kendimde 1000 lik kullanıcak ne potansiyeli nede cesareti henüz görmüyorum. Bu soruların cevabı tabiki seni nasıl bir sürücü olduğunada bağlı olarak değişkenlik gösterir. Onun için varsa etrafında şöförlüğünü gören bilen ve sana şunu al yada alma diyebilecek tecrübeli birileri onlarada danış derim. Belki çok tecrübem yok ama etrafımda bu konuda tecrübeli çok insan var ve gördüklerimden ve onların tecrübelerinden öğrendiklerimle yazmak istedim.
     
  7. yagiztuncel

    yagiztuncel Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2009
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    açıkçası hep hayallerimde race vardı :) ancak naked motorları da çok seviyorum,kafamda olan şey zaten eğer bana göre değilmiş dersem,daha sonradan satar z1000 veya fz1 tarzı bir naked almak,ama düşündüğüm zaman da eğer 1000lik alırsam ve race bana göre değil deyip,satıp z1000 veya fz1 almaya kalkarsam bu sefer performansı beni sıkarmı??hiçbirzaman son sürat manyağı olmadım,ben sadece ara hızlanmaları ve akselerasyonu severim..Race motoru almamdaki amaç basmak değil ztn,sadece beni kendine inanılmaz çekmesi.Dışarıya hava yapmak da değil,bu şekilde de anlaşılmak istemem..biraz karışık oldu kusuruma bakmayın..Özellikle parça rahatlığından ötürü honda istediğim ve 600rr diğerlerine göre daha cılız olduğu için 1000rr falan düşünüyorum..Ama dediğim gibi şimdilik sadece düşünüyorum 1000mi 600mü diye..
     
  8. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    1.87 boy ile herhalükarda sürüşte ciddi sorun yaşarsınız.
    Siz hiç bu tarzlarla uzun sürüşler yaptınız mı.
    Bileğe hakim olmak yetmiyor.Beyne ve bileğe hakim olmak şart.
    Siz akıl veren bir çok "Tecrübeli" motorcuyu değil size "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimi verecek hocayı dinleyin.Bu arkadaşlar neye göre "Tecrübeli" oda ayrı konu.
     
  9. yagiztuncel

    yagiztuncel Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2009
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    akıl veren insanlar,istanbulda birçok motorsiklet kullanıcısının tanıyacağı insanlar,isim vermek istemem..Sonuçta bu aletleri s-m-l-xl diye üretmiyorlar veya kullanma kitapçığında boy sınırlaması yazmıyor :) ben sadece altımda biraz daha iri durmasını istediğim için düşünüyorum,yoksa bilgisiz insanlar gibi ben yeni ehliyet alıcam r1 mi iyi gsxr1000mi diye sormuyorum,düşünme safhasındayım,acaba doğru birşeymi yaparım,yoksa yanlışmı diye.Hiçbir zaman,hiçbir taşıtta,acaba bu ne kadar hızlı gidebilir veya hızlanması nasıldır diye denemedim,ta ki altımdaki taşıtı tanıyana kadar.Ben fzs600ümü aldığımda,abartmıyorum yaklaşık 1-1,5 ay 7bin devirden sonra hiç biraz daha sesini duyayım falan diye düşünüp basmadım,çok çabuk ivmelenir,ne olur ne olmaz diye.Açıkçası önce kendimi sağlama alıp,sonrada kendimi bilerek,gaza gelmeden kullananlardanım..Yurt dışında bayağı forum dolaştım ve 2metrelik race kullanıcıları bile var,e tabi bende onlar kadar olmasamda biraz uzunum,ama gülün de dikeni vardır değil mi??
     
  10. derya.gokce

    derya.gokce Yeni Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2009
    Mesajlar:
    18
    Beğeniler:
    8
    Şehir:
    İstanbul/Ortaköy
    Motosiklet:
    Kawasaki

    Benimde tecrübeli diye tabir ettiğim kişiler eğitim almış kişiler yada eğitmenler. Ama şuda bir gerçekki her eğitmende herşeyi çok doğru bilecek diye bişey yok. Bunuda gördüm zaman zaman (bende eğitim almış biri olarak bunu söyleyebilirim) . Kimisi yanlışta yönlendirebiliyor. Eğitim kesinlikle şart ve bir eğitmenin lafını dinlemek görüşünü almak çok önemli... Fakat etrafta eğitimci olmayıp bu işe gerçekten gönül vermiş tecrübeli arkadaşlarda var. Apaçilerden bahsetmiyorum elbette :) İş birazda insaın kendisinde bitiyor. Yeteneksiz bi adamı istediğiniz kadar eğitin motor üzerinde azıcık bi kabiliyeti yoksa onu iyi bir sürücü "bi yere kadar' yapabilirsiniz. Yani diyeceğim şuki tabiki etarafında varsa eğitimcilerden destek al, eğer yoksa ki herzaman herkesin etrafında eğitimci olamayabiliyor, yada herkes güvenli sürüş eğitimlerine katılamayabiliyor. Ozaman bin dene eğerki üzerinde kendini rahat hissediyorsan kullan. 1.87 tabiki racing makinaya göre rahat bi boy değil ama kendin söylüyorsun sınırlarını zorlamayacağını ve yarışlara katılmayacağını, bu birazda zevk meselesi bence çokta rahatsız olursan dediğin gibi değişirirsin. ;)
     
  11. yagiztuncel

    yagiztuncel Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2009
    Mesajlar:
    31
    Beğeniler:
    2
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    peki o zaman sorumu şu tarafa doğru çekeyim : aramızda hem 600lük hem de 1000lik race kullanan tecrübeli arkadaşlardan,aradaki karakteristik farkları bana anlatabilecek olursa sevinirim..Tabi kullanmış olan derken,hem 600lüğü,hem de 1000liği en az bir 4-5bin km kullanmış arkadaşlardan görüşlerini ve saygıdeğer yorumlarını beklemekteyim..