terminator ve motosiklet sürüş eğitimi...

Konu, 'Güncel Haber ve Duyurular' kısmında Ali Emre Sakarya tarafından paylaşıldı.

  1. Ali Emre Sakarya

    Ali Emre Sakarya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    233
    Motosiklet:
    Honda
    terminator 3 filmindeki bu sahne ilk izlediğim günden beri nedense beni çok etkilemiştir. bu sahne beni hazır bu kadar etkilemişken; motosiklet sürerken karşınıza aniden çıkan bir hayvan vb. nesne karşısında ne yapılması gerekir, frenleme nasıl yapılır, motordan nasıl düşülür(!) gibi soruları cevaplayacak ve eğitimli, eğitici arkadaşların bilgilerini (bir kez daha olsun) bizimle paylaşmalarını sağlayacak bir bahane olsun istedim...

     
    Ethem Doğru bunu beğendi.
  2. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    İşin tek temeli var eğitim ileri sürüş eğitimleri bu yüzden çok önem arz eder Erol hocamla Nisan ayında bununla ilgili olarak ilk eğitim başlangıcı yapılacak ilgilenenlere duyrulur !!!!!
     
  3. Ali Emre Sakarya

    Ali Emre Sakarya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    233
    Motosiklet:
    Honda
    hakan hocam, ilgileniyoruz ancak ne yazık ki katılma şansımız yok. onun için kendi eğitimimizi elimizden geldiğince kendimiz almaya çalışıyoruz...
     
  4. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    27 Mart'ta İstanbul'da OMM ARA Control eğitimi var. Kaçırmamanızı tavsiye ederim.
     
  5. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Virajlardaki konumlanmalar yanlış olduğundan dolayı hayvanı geç farkedebildi. O motosiklette ABS olmadığını varsayıyorum ki yok progresif fren yapmadı amca. Onu geçtim kurtarabilecek bir zamanı olsa bile o direk frenlemeyi tercih etti. Normalde o düşüşte o kask ile çenesini yere vurması durumunda ne olabilirdi? Ben düşünmek istemiyorum. Aslında %75 ihtimalle çenesini vururdu ama film işte. Ben olsaydım ne yapardıma gelirse hiçbirşey diyemem. Bu yazdıklarım olması gereken ve orada yapılamayan sürüş teknikleri. O anki konsantrasyon tabiki herseyden önemli.
     
    Ali Emre Sakarya bunu beğendi.
  6. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
    [​IMG]

    yukarıda belirtildiği şekilde ortadaki çöp adamın kendisine 3m. kala kolunu kaldırarak yapacağı bir hareketle (sağ veya sol) ani yatmalara çalışabilirsiniz...
     
    Yasemin Gül ve Ali Emre Sakarya bunu beğendi.
  7. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Şema iyi hoşda 40-50 km de 3. vitesi anlayamadım?
     
  8. Hakan Çıtır

    Hakan Çıtır Site Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.472
    Beğeniler:
    398
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Kanuni
    Allah göstermesin zor bir durum ne kendine birşey olsun ne çöp adama
     
  9. Ali Emre Sakarya

    Ali Emre Sakarya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    233
    Motosiklet:
    Honda
    bilgi için teşekkürler, buradaki eğitimler nedeniyle ne yazık ki katılamayacağım...

    hocam, çok teşekkür ederim, nelerin yanlış olduğu konusunda ve neleri bilmemiz gerektiği konusunda kısa ve güzel bir cevap oldu. emeğinize sağlık...

    teşekkürler. birçok sürücünün bilerek veya farketmeden de olsa uyguladığı bir teknik bildiğim kadarıyla bu. motosiklet teorisinde bir adlandırması da vardı ama gelmedi şimdi aklıma. ybr 125 le farklı mesafelerde kola kutusu:)D) ile çalışmıştım bunu yapmayı, belirli koşullarda başarılı da olmuştum. şimdi transalp ile benzer bir çalışma yapmayı düşüyorum ama biraz daha dikkatli olmam lazım sanırım...

    bu tür yazışmalar yapabilirsek, birilerine elbet bir faydamız olur...
     
    Enes ŞİMŞEK bunu beğendi.
  10. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
    Şemayı gelişi güzel çizdim, istasyonun da adını unuttum :)

    CBF150-250 veya eşdeğer bir motosiklet gazlayarak ile 1-2-3.(vites) yapıyorsunuz, çöp adama (takribi) 3 metre kala hızınız 40-50 km/h civarı oluyor sanırım, onun komutuyla (kolunu son anda birden kaldırıyor) sağa veya sola yatıp kalkıyorsunuz ve çizginizde gitmeye devam ediyorsunuz. Düz asfalt bir zeminde çalışırsanız faydası olur. Olaşabilecek kazalara karşı bir de 112 ekibi bulunursa iyi olur ;)
    Mesela dar bir yoldan giderken birden sağdaki arabanın kapısı açılıyor, fren mesafesi sizi kurtarmayacak kadar yetişmiyorsa kurtulabilmek için bir refleks olarak bu hareketi yapmanız gerekir ;)
     
    Ali Emre Sakarya bunu beğendi.
  11. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Şimdi şöyle bir durum için sordum yanlış anlama dostum. Vites yazman demek bazı şeyleri kısıtlar ben anlayabildim çünkü bu çalışmaları yaptım ama yeni çalışmak isteyen dostları yanıltabilir o yuzden 3. vites ibaresi olmamalıdır. Bu arada tekniğin adı swerving yani kıvırma hareketidir.
     
    Enes ŞİMŞEK ve Ali Emre Sakarya bunu beğendi.
  12. Ekrem Kalafatoglu

    Ekrem Kalafatoglu Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.708
    Beğeniler:
    561
    Şehir:
    BAŞKENT
    Motosiklet:
    Honda
    aynen katılıorum konumlanma yanlış olmuş
    bıde yolda gorebıldıgın yer çok ılerısı degılse gordugun son noktaya gelmeden durabılecegın kadar hızın olmalıdır
     
    Ali Emre Sakarya bunu beğendi.
  13. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
    Estağfirullah abi doğrudur, sonuçta aynı eğitimi, belki daha iyisini siz de gördünüz. Sizin eğitimde kullandığınız motosiklet neydi merak ettim ama benim kullandığım; önceki mesajımda da belirttiğim gibi CBF250 ve benzeri motorlardı ve eğitmenler hepimize 1-2-3 şeklinde hızlandırma yaptırıp istasyona girdirdiler, hızımız da tahmini 40-50 km/s civarıydı, işte o yüzden 3. vites diye yazdım, hani daha büyük hacimli motorlarla deneyenler varsa 3. vitese gerek duymadan (1. viteste bile) o hıza erişerek istasyona girebilirler.

    Sonuç olarak yanlışım varsa düzeltilmesini isterim çünkü yanlış bilgi vermek istemem. Düzeltmeyi o mesajımda hususi yapmıyorum ki bu yazdıklarımızı da okuyup konuyu detayıyla anlasın arkadaşlar.

    Siz de bu istasyonda kullandığınız motoru ve hızınızı yazarsanız seviniriz.

    Saygılar :)
     
  14. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    Yok abi ben de zaten herkes eğitimi farklı motorlarla yapıyor diye yanlış anlaşılmamasını istedim. Dediğin doğru kimi 1. viteste hızlanıp yapar kimi 3 te. Hani bilirsin biraz dar fikirliyizdir orda 3. vites yazıyor diye 600 cc lik motorla 3 e atacam diye kıvranır dururum. Yoksa şema on numara :)
     
  15. Enes ŞİMŞEK

    Enes ŞİMŞEK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Aralık 2009
    Mesajlar:
    348
    Beğeniler:
    183
    Şehir:
    Konya
    Motosiklet:
    Honda
    İyi dedin, haklısın 600cc ile o hızda 3. vites biraz kasar :)