Ufak bir kazanın anatomisi

Konu, 'Motosiklet Koruyucu Ekipmanları' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bursa'da Sinancan kardeşimin başına gelen bir kazayı kendi kaleminden size aktarıyorum.
    Kazaya karışan motosiklet BMW R 1150 GS Adventure.

    Arkadaşlarmım abilerim dostlarım herkeze çok ama çok teşekkür ederim.

    Küçük bi kaza ama büyük bir ders oldu kaza sebebi ise yolda yağ vardı ben erkenden fark edip girmedim yağ çizgisine fakat arkamdaki araç hızlıydı ve frernlemesine rağmen duramayıp arkadan vurdu vurmasının tepkisi ile motor yola paralel döndü devriyajı sıktım önce baktım motor tepkisi benim istediğim gibi değil gidonu dik tutup gaz açtım fakat yerdeki yağ toparlamama izin vermiyor motor yanlaya yanlaya gidiyor ( Madem düşecez karizmayı yapalım yanlaya yanlaya 100m gittik kendimi süpermoto yarışlarında showda sandım[​IMG] ) neticede yağ araç falan derken motor benim isteğimin dışında bariyerlere yanlaya yanlaya gidiyor son ana kadar belki diye çabaladım fakat yattı gavur baktım yatıyor vur tekmeyi canımdan değerli değil ya ayrıldım o önde ben arka'da kayarak sürüklendik korumanın ne demek olduğunu anladık net olarak öncelikle koruma demirinin çünki motoru kaza sonrası kaldırınca çalıştı ağzımız açık kaldı koruma demirinin üzerinde sürüklenmiş koruma demiri erimiş ama motorda hiç bişey yok tur camındaki küçük bir iki çizik dışında hiç bişey yok aklımız çıktı nasıl olur 200mt sürüklendik ama motor çalışıyor ben pert diye beklerken çizik yok ilginç

    Gelelim zurnanın zırt dediği yere korumalı kıyafetin faydası ilginç 200mt sürüklendim inanılır gibi değil ama korumalar işlerini layıkı ile yaptı eldivenlerim eridi montumun her yeri yırtıldı korumaları eridi dirsek korumalarım eriyerek bitti ve kolumu 2-3 metre bile sürtmedim desem yeridir 6 dikiş atıldı koluma ama montsuz olup o yolu sürüklenmiş olsaydı tahmin bile edemiyorum. Ben yaşadım ve gördüm faydasını dostlar lütfen korumalarınızı takın ALLAH hepimizi kazadan beladan korusun
    KONTAĞI AÇMADAN ÖNCE LÜTFEN KORUMALARINIZIN TAM OLDUĞUNDAN EMİN OLUN

    Bu kardeşimiz Motomax Bursa Şube müdürü dür.Bursa Enduro dan alığı "Güvenli Sürüş teknikleri" eğitimleri sayesinde şu anda bu kaza ile ilgili bilgilerini bizimle paylaşabilmiştir.
    Eğitimsiz arkadaşlar bu kaza oluşumundaki bilinçsizce yapılacak yada biliçlile yapılacak hareketleri anlayabilirler.
    İşte bu yüzden ben ve bir kaç arkadaşım eğitim alın diye neredeyse size yalvarıyoruz.

    Geçen hafta yine Bursa Endurodan bir kardeşimiz BMW R 1200 GS Adventure ile Bursa Otobanından Mudanya istikametine giderken çok ciddi kaza yaptı ve oda şimdi hayatta.

    Sizce neden bu kişiler hayatta.
    1- Her daim Full korumalı kıyafet ekipman ve kafalarının değeri kadar kask kullandıkları,
    2- Motosiklet kullanmak Tehlikeli bir eylem olduğunun bilincinde oldukları ve sürekli bilinçleri açık bilerek motosiklet kullandıkları,
    3- Sürekli "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimlerine katıldıkları aldıkları ve var olan belli sürüş sistemi ve disiplinine uydukları uyguladıkları,
    için şimdi bazen ufak bazen biraz acılı halde ama hayatta oldukları içindir.
     
  2. DOGAN AVCI

    DOGAN AVCI Üye

    Kayıt:
    10 Mayıs 2010
    Mesajlar:
    45
    Beğeniler:
    7
    Şehir:
    kurtköy- istanbul
    Motosiklet:
    Honda
    harika yazı Şenol abi. paylaşım için çok teşekkürler.
     
  3. Onur Filiz

    Onur Filiz Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    809
    Şehir:
    KIRKLARELİ/VİZE
    Motosiklet:
    Hyosung, Mondial
    yaşadıkları olay kötü geçmiş olsun diyorum.. şenol ağabeyim her zaman demiyormuyuz full koruma diye mutlaka faydasını göreceğiz..
     
  4. Eren Göksel

    Eren Göksel Site Bağımlısı

    Kayıt:
    19 Nisan 2009
    Mesajlar:
    1.293
    Beğeniler:
    388
    Şehir:
    Sincan, Ankara
    Motosiklet:
    Kawasaki
    İstemeyerekte olsa bu tür olaylar yaşayabiliyoruz. Gerek biz olalım, gerek motor olsun koruyucu ekipmanlar gerçekten önemli bir yer tutuyor. Ciddi sorun yaşamadınız. Geçmiş olsun dileklerimle.

    Şehir içinde bu tür olay benim de başıma geldi. Bahsetmek istiyorum. Işıklardan köprü altına girerken yağ vb bir madde yol çizgisi doğrultusundaydı. Bende motorumla hareket halinde yağa kaptırdım. Arka sağ-sol yapmaya başlamıştı. Debriyajı sıkarak yağlı yerden çıkmayı başarmıştım. Gerçekten dikkat edilmesi gereken bir durum. Ciddi yaralanmalara yol açabilir.