Uzun soluklu grup sürüşüne çıkmadan önceki hazırlıklar üzerine

Konu, 'Motosiklet Şürüş Eğitimi ve Dersleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Eğer bir grup ile beraber geziye çıkmayı düşünüyorsanız, sürüşe çıkmadan önce plan yapmalısınız. Tüm sürücüler bir görüş birliğine sahip olmalıdırlar ve bilgilendirilmelidirler. Burada amaç güvenli bir şekilde seyahat etmek, sürüşten keyif almak ve organizasyon ile ilgili karşılaşılabilecek aksaklıkları yola çıkmadan önce minimuma indirmektir.

    Aklımızdan çıkarmamız gereken cümle ise, “her zaman yeteneğiniz dâhilinde motosiklet kullanın ve koşullara uygun hızda olun”. Ve her zaman motosikletinize, motosiklet sürücüsü için üretilmiş kıyafetlerle binin.

    Kısaca motosiklet kıyafetleri ile ilgili bahsedecek olursak, hepsi motosiklet için üretilmiş;
    • Kask (CE standartlarında olmalı, hasarlı olmamalı, vizörü temiz ve çiziksiz olmalı)
    • Tam Korumalı motosiklet montu (Omuz, dirsekler ve sırt koruması olan, sürtünme, yırtılma ve erimeye dayanıklı olmalı)
    • Tam korumalı motosiklet pantolonu (Dizlerde ve kalçalarda koruması olan, sürtünme, yırtılma ve erimeye dayanıklı olmalı)
    • Tam korumalı motosiklet çizmesi (Kenarlarında sert korumalar olmalı, sağlamlaştırılmış topuk ve parmak bölümleri olmalı, ayak bileğinin üzerine çıkmalı ve kaval kemiği koruması olmalı, esnek ve vites değiştirebilmek için destekli olmalı, Gore-Tex veya benzeri malzeme ile su geçirmez ve rüzgara dayanıklı olmalı, kaymaz taban olmalı)
    • Tam korumalı eldiven (Kuvvetli korumaları olmalı ancak kontrolleri hissedebilmelisiniz, elinize tam oturmalı, parmak boğumlarında korumalar olmalı, bilek ve avuçlarda korumalar olmalı ve bilekte sıkma mekanizması olmalı)
    Yolculuk öncesi katılımcıların hepsi mutlaka her konuda bilgilendirilmelidir. Tabi ki toplanma yerinde de kritik konular (özellikle grup sürüş kuralları gibi) grup liderleri tarafından tekrar gözden geçirilecek ve katılımcılara hatırlatılacaktır. Ama gelin uzun soluklu bu tür gezilere çıkmadan önce neler gözden geçirilebilir, ne tür hazırlıklar yapılabilir.

    • Öncelikle bu gezi için bir çalışma grubu seçilmelidir. Seçilecek bu grup daha önce bu ve buna benzer gezileri organize etmiş, uzun yol sürüş tecrübesi olan, sürüş açısından da tecrübeli ve gezi grubu içerisinde iletişimi sağlayabilecek kişilerden seçilmesi tercih edilmelidir.
    • Bu geziye kaç kişinin katılacağı netleştirilmelidir. Çünkü yapılacak hazırlıklar ve gruplar gelecek kişi sayısına, tecrübelerine ve motor tiplerine göre tespit edilecektir. Bu hazırlıkları son dakika değiştirmek zordur. O yüzden geziye geleceklerden net cevap alınmalıdır. Ayrıca geziye katılacak kişiler, tek başlarına mı yoksa yolculu mu geleceklerini bildirmelidir. Kalınacak yerlerin organize edilmesi açısından bu önemlidir.
    • Gidilecek yer veya yerler harita üzerinde çalışılmalı ve kilometreleri çıkarılmalıdır. Bu kilometreleri, geziye katılacak sürücülerin tecrübelerini göz önünde bulundurarak çıkartın.
    • Eğer birden fazla yere gidilecek ise, gecelenecek yerlerin tespit edilmesi gerekir. Günlük yapılacak kilometreler hesaplanmalıdır. Her gün için ayrı ayrı, gidilecek güzergâh üzerinde mola verilecek yerler tespit edilmeli, bu mola yerlerinin hangisinin kısa süreli hangisinin uzun süreli (yemek molası gibi) olacağı çıkarılmalıdır.
    • Gecelenecek yer veya yerler ile ilgili;
      • Gecelenecek yerlerin adı, telefonu ve sorumlu kişilerin isimleri,
      • Gecelenecek yerlerin fiyatları ve detayları (Oda kahvaltı, yarım pansiyon vs.)
      • Katılımcı sayısına göre oda ve yatak sayısının ayarlaması,
      • Gece toplu yenecek ise yemeğin nerede yeneceği,
    • Yemek organizasyonu kalınacak yerde değilse ulaşımın nasıl yapılacağı kararlaştırılmalıdır. Bu tip yerlere gidildiğinde genellikle alkol alınır. Bu yüzden motosiklet ile gidilmemesi, mümkünse kişi sayına göre araç veya araçların ayarlanması gerekir.
    • Geziye katılacak kişilerin adı-soyadı varsa yolcularının da adı-soyadı, telefon numaraları, motosikletlerinin marka ve modeli ve sürüş tecrübelerinin yazılı olduğu bir Excel hazırlanmalıdır. Bu verilere göre grup liderlerinin, grup sıralamasının ve artçılarının tespit edilmesi gerekir.
    • Gezi güzergâhı üzerinde olabilecek arızalara karşı servisler veya tamir atölyesi imkânları araştırılmalı.
    • Gezi güzergâhı üzerinde paralı geçiş olacak ise belirtilmeli (sürücülerin bu yerler için önceden hazırlık yapması açısından önemli)
    • Yine gezi güzergâhı veya gidilen yerde görülmek istenecek yerler ile ilgili çalışma yapmalı, bu bilgiler katılımcılar ile paylaşılmalıdır.
    • Uzun soluklu grup gezilerinde mümkünse grubun arkasından bir aracın gelmesi ayarlanmalı. Çocuklu geziye katılmak isteyen katılımcının araç ile gelmesi gibi. Bu, grupta yorulan yolcular için dinlenme imkanı da sağlayabilir. Aynı zamanda eşyaların bir kısmının da taşınmasını sağlayabilir.
    • Her katılımcı için ufak bir bilgi dosyası hazırlanmalı. Bu dosyada rota (harita), mola yerleri, gruptaki sürücüler ile ilgili bilgi (Adı-soyadı, motosiklet marka ve modeli, telefon numaraları gibi) ve acil durum telefon numaraları gibi bilgiler olmalı.
    Tüm katılımcılar buluşma yerini ve saatini net olarak anlamış olmalı ve teker döner saatinden önce orada olmalıdır. Ayrıca tüm katılımcılar yola çıkmadan motosiklet kontrollerini yapmış olmalı. Bu kontroller size motosikletten gelecek tehlikeleri minimuma indirmenizi sağlar. Tüm sürücülerin geziye çıkmadan önce uykularını tam olarak almalı ve bir gece önce de alkol almamış olmalı. Buluşma yerine gelindiğinde motosikletlerinin deposunun da dolu olmasına dikkat etmelidirler.

    Eğer 1 den fazla grup olacak ise (8-10 motordan fazlası için birden fazla grup oluşturulmalı) sürücüler buluşma yerine gelmeden önce hangi grupta olduğunu karışıklık olmaması için bilmelidir. Gruplar ayarlanırken de sürücülerin tecrübeleri ve motosiklet tipleri göz önüne alınmalıdır. Eğer birden fazla grup var ise, gruplar belli aralıklarla yola çıkmalı ve eğer istenirse belli noktalarda bir araya gelmelidir.

    Yoldaki önemli noktalar tespit edilmeli ve bu bilgiler yola çıkılmadan önce katılımcılara ulaştırılmalı;

    • Buluşma yeri ve saati
    • Teker döner saati
    • Grup lideri/leri ve artçı/ları
    • Gruptaki sürücülerin adı-soyadı, motosiklet marka ve modelleri (Gerekirse plakaları) Varsa yolcularının adı-soyadı
    • Gruptaki sürücülerin telefon numaraları
    • Mola yerleri (Kısa süreli mola yerleri ve uzun süreli mola yerleri ayrı ayrı belirtilmeli)
    • Molada kalınacak süreler belirtilmeli ve bu sürelere kesinlikle uyulmalı, teker döner saati gelince sürücüler hareket etmeye hazır olmaları hatırlatılmalı
    • Acil telefon numaraları
    • Grup içi işaretlerin belirlenmeli
    • Grup kuralları ve grup sıralaması detaylı açıklanmalı
    Grup Sürüşü Kuralları için bakınız, Grup Sürüşü Kuralları Üzerine…

    Güvenli ve Keyifli Sürüşler.


    Engin BALABAN GİST'ten alıntıdr.
     
  2. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    paylaşım için teşekkürler.
     
  3. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    teşekkürler abi.
     
  4. Emre PALAK

    Emre PALAK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    6 Eylül 2008
    Mesajlar:
    549
    Beğeniler:
    201
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    Teşekkürler. Ekim sonundaki gezi için bu bilgiyi uygulayarak başlayabiliriz.