Virajlar ve atlayan arabalar

Konu, 'Motosiklet ve Trafik' kısmında Bülent.Ö tarafından paylaşıldı.

  1. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Malum, virajlara açıktan girmek, virajın ortasında orta çizgiye yaklaşmak ve çıkışta yeniden sağa yanaşmak gerekiyor. Hele sürekli virajlarda slalom gibi hareketler yapıyorsun.

    Öte yandan ne zaman yolun kenarına doğru yaklaşsam arkamdan gelen bir dörtteker benim boş boraktığım (ve hemen arkasından dolduracağım) alana atlıyor. Bu da benim tam virajın ortasında hiç önerilmese de ek hız kesmeme ve ona yol vermeme neden oluyor, aksi takdirde yandan o araca girerim.

    Bu nedenle görece yoğun trafik olan yerlerde virajlara çok yavaş giriyor ve sağdan yavaş yavaş gidiyorum. İşin cılkı çıkıyor.

    Adamlar belli ki motorsiklet sürmenin kurallarını bilmiyorlar, kötü niyetleri olmasa bile ortadan açılınca kendilerine yer verdiğimi sanıyorlar.

    Benzer şeyleri siz de yaşıyor musunuz? Bunun çözümü nedir?
     
  2. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    bunun cozumu yok bosuna ugrasma dostum. Le havle deyip gideceksin
     
    Özüm Bekdeşer ve Hakan ERSOZ bunu beğendi.
  3. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    var abi..en az 250 cc motor... ben geçtiğimi bi daha görmüyorum.. genelde de herkezi geçiyorum..
     
    polat ve Erol Ceyhan bunu beğendi.
  4. Baris Coskun

    Baris Coskun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    Londra
    Motosiklet:
    Honda
    Sanirsam yogun trafikten bahsediyorsun. En fazla lastik izine kadar git trafik yogunken, yoksa aninda girerler araya. Ekstra yavaslayip ivmeli girmeye calisma yoksa adamin sirtina cikma ihtimali var. Kapa yolu, sahiplen seridine.
    Bir de bacaklarini acarsan daha genis gorunursun, girmeye yeltenmezler.
    Arkandaki cok yakin seyrediyor ve boyle bir hareket yapacagi barizse cek kenara uygun bir yerde. Yol icin savasmanin anlami yok, sonucta kazandigin yol arkanda kaliyor ve savas hic bitmiyor.

    Ya da genis bir touring al bak keyfine :)
     
    Hakan ERSOZ ve Bülent.Ö bunu beğendi.
  5. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Hmmm. Bu da virajlara gerektiğinden daha büyük hızla girmek ya da adamları korkutmak için ara gazı vermek gibi yöntemler gerektirir. Yoksa Benim 125cc ile de o virajlarda (otoyol çıkışları vb) hızlı gitmem ve onları geçmem mümkün. Henüz tekniği yeterince iyileştirmediğim için yapmıyorum ama...

    Çözüm tekniği iyileştirmek, daha az hız kesmek, motoru daha çok yatırarak seri hareketler yapmak olabilir. Bir de "paşa paşa" gitmek yerine daha seri hareketler adamların benden kaçınmalarına da neden olabilir.

    Taa ki andavalın teki benimle virajda kapışmaya kalkıncaya ve beni bariyerlere uçuruncaya kadar !
     
  6. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Aynen öyle Barış arkadaşım :) Sürekli virajlarda sen bir sağ bir sol yapınca ne yapacaklarını da şaşırıyorlar.

    Sanırım dünyanın her yerinde aynı sorunu yaşıyor motorsikletçiler. B ehliyeti için motorsiklet kullanım teorisi eğitimi verilmeden de çözülmeyecek bence bu sorunlar.
     
  7. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Aslında temel iki sorun var:

    1) Mesela E5'de otomobillerin 90-140 arasında hızlarla gitmeleri ve bir çıkışta son anda hızla fren yaparak virajlara girmeleri (bazen en son şeritten en sağa geçerek)

    2) Yüksek hızlarla da olsa araçlar birbirlerini çok yakın takip ediyor, bazen inanamıyorum, park ederken bile 1 metre boşluk kalır araçların arasında, 120 ile giderken kıçına yapışıyorlar. O çıkışlara virajlara da aynı şekilde giriyorlar.

    O yüzden en sağa çekip hızı iyice azaltıp, öyle giriyorum otoban vb çıkışlarına, hızla gelenler de yanımdan vınlıyorlar. Sorun, çıkışlarda sürekli virajlar varsa ortaya çıkıyor (ki çoğu öyle, en az iki viraj var), orada da pıtır pıtır gidiyoruz artık...

    Şu 10.000 km rodajımı tamamlayayım, görürler onlar :p
     
  8. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    abi sen bu işi bence çok iyi becereceksin..çok bilinçli gidiyosun bence...Allah kaza bela vermesin..
     
    Hakan ERSOZ, polat ve Bülent.Ö bunu beğendi.
  9. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    aynen barış ın dediği gibi. gerekirse yavaşlıyorum ama pek yol verme de taraftarı değilimdir, gerçi kafa da tutmam ama. yolu kapatır ve tüm şeridi yavaş gidiyor olsamda kullanmaya çalırım. genelde de bu kontrollü tavrım işe yarıyor. ama çok yaklaşırlarsa yol da veriyorum.
     
  10. Baris Coskun

    Baris Coskun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    Londra
    Motosiklet:
    Honda
    Burda ne konusulsa aynisi hemen basima geliyor ilginctir :D

    Ana yola cikarken bekliyordumki adamin teki yanimdaki seride dalip 30 santim yanimdan gecerek yola atladi. Ana yoldan gelen motoru bir tek ben gordum sanirsam. Yazik cocuk altina giriyordu adamin zor kurtardi.
    Sonra isiklarda 2 yaninda sulale boyu sayan 2 motorcu gorunce kalpten gidiyordu amca.

    Ara sira oluyor boyle onune atlamak isteyenler. Kacis yok yani, dururken bile basima geldi.
     
  11. Goktug Uguz

    Goktug Uguz Site Müdavimi

    Kayıt:
    26 Mart 2009
    Mesajlar:
    1.564
    Beğeniler:
    747
    Şehir:
    İstanbul - Bahçeşehir
    Motosiklet:
    BMW
    valla hocam bende 650 cc var ama olay cc degil tamam bastımmı giderim bir daha beni goremez fakat trafşkte bu mumkun olmuyor pek fazla
     
  12. Erol Ceyhan

    Erol Ceyhan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    16 Aralık 2008
    Mesajlar:
    865
    Beğeniler:
    349
    Şehir:
    istanbul/Bayrampaşa
    Motosiklet:
    SYM


    Kesinlikle katılıyorum viraja süratli girince arkadaki yetişemiyor size güç çok önemli sıkışma anına gazı açıp uzamak lazım yoksa bir sürü gereksiz araba sürücüsü ile muhatap olmak zorunda kalıyorsunuz...
     
  13. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    taksi filmindeki pizzacılar gibi motor kullanmak değil kastım dostum.. ama ileriye bakma, pratik motor kullanma, seri makina ile kontrollü seri hareketler o eşşek sürücülerin baskısından koruyabiliyor..
     
    polat bunu beğendi.
  14. polat

    polat Üyeliği İptal Edildi

    Kayıt:
    25 Haziran 2008
    Mesajlar:
    367
    Beğeniler:
    469
    Şehir:
    Yalova
    Motosiklet:
    Honda
    198 viraja giriyorum tam apexin başlangıcında sol kolunu camından çıkartmış aynalarına bakmadan giden amcam ne sellektörü görüyor ne kornayı duyuyor e süratle yaklaşmaktasın freni unut viraj yapmaya başlamışsın üstelik virajın çıkışına gaz çekeceksin arabayla bariyerlerin arsından geçmek durumundasın o camın yanına gelince debriyajı sıkıp bir redline hediyesini o şöfere vermek yolun sadece ona ait olmdığını hatırlatmak boynumun borcu sonrada gazı çekip yata yata virajdan çıkıp kaybolmak Tabi bu anlattıklarım 3-5 saniyede tasarlayıp yapmak zorunda olduğunuz şeyler Serkan'a katılıyorum seri ve pratik olmak ve düşünmek tekniklerin en başında geleni
     
  15. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    ben de o kolları çok çektirdim içeri...:eek:
     
    polat bunu beğendi.
  16. Bülent.Ö

    Bülent.Ö Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.571
    Beğeniler:
    618
    Şehir:
    İdealtepe / İstanbul
    Motosiklet:
    Honda
    Acemiliğime verin lütfen, sizin kadar usta değilim... Bildiğim tüm teori şu: Viraja girmeden yavaşla, virajda hızı sabit tut, çıkışta hızlan.

    Yanlış mı anlıyorum yoksa siz viraja gereğinden fazla hızla mı giriyorsunuz (otomobiller öyle yapıyor)?

    Bugün aynı E5 çıkışında (ardışık 3 keskin virajla E5'e diklemesine olan İdealtepe sahil yoluna çıkan yol) arkamdan boş bir belediye otobüsü geliyordu. Her zamankinden daha fazla yer kapladım, daha hızlı gittim, virajın gerektirdiği gibi yol üzerinde bir sağa, bir sola ve her zamankinden daha fazla yatarak gittim. Adam çok istedi ama geçemedi, otomobil olsa atlardı ama. Yol çıkışında ben daha vites atmadan herif o hırsla beni solladı bastı... Eh 5 saniye sürdü tabii ama, bu iş böyle olmaz ki !
     
    Mesut Korkmaz bunu beğendi.
  17. serkan thundercat

    serkan thundercat Site Bağımlısı

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    610
    Beğeniler:
    257
    Motosiklet:
    Yamaha
    abi..sen doğru yoldasın ..sadece çok saygılı ve dikkatlisin.. çok bilinçlisin.. dikkatli bi şekilde biraz hırçınlaştın mı sorun çözülecek ileride..
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  18. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Maalesef çeşitli atraksiyonlar yapmak zorunda kalıyoruz.
    Genelde viraja girerken yolu ortalıyorum ki sağımdan ya da solumdan geçmesinler. Motorumun biraz büyük olmasının ve yan çantaları takmış olmamın bana bu konudaki yardımını inkar edemem tabi.
     
    Bülent.Ö bunu beğendi.
  19. Baris Coskun

    Baris Coskun Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Mart 2009
    Mesajlar:
    284
    Beğeniler:
    133
    Şehir:
    Londra
    Motosiklet:
    Honda
    Seridi ortalamana ragmen hala kasiyorlar mi?
    Cok nadir bir seydir, bir yanlis yapiyor olmayasin?
     
  20. Mesut Korkmaz

    Mesut Korkmaz Site Müdavimi

    Kayıt:
    28 Mart 2008
    Mesajlar:
    1.724
    Beğeniler:
    970
    Şehir:
    Çayyolu, Ankara
    Motosiklet:
    BMW
    Yoo kasamıyorlar işte, bunu anlatmak istedim :)