Vites Oranı

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında mert yılmazbaş tarafından paylaşıldı.

  1. mert yılmazbaş

    mert yılmazbaş Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Aralık 2009
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    bilecik
    Motosiklet:
    Mondial
    Merhaba arkadaşlar benım bir sorum olucakdı.
    ilk vites oranı
    son vites oranı nedemek dır ?



    yardımlar ıcın tesekurler
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Neden buna takılı kaldınız.Aracızın kitapçığını okudunuz :D
     
  3. mert yılmazbaş

    mert yılmazbaş Yeni Üye

    Kayıt:
    16 Aralık 2009
    Mesajlar:
    10
    Beğeniler:
    0
    Şehir:
    bilecik
    Motosiklet:
    Mondial
    Alacagım motorda ole bır yer vermısler ve cok merak ettım cevap aradım aradım bulamadım bıde burda paylaşayım dedım :)
     
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Çok da önemli bir şey değil.Bence ona takılmayın.
    Siz sürüş eğitiminizi alın trafiğe öyle çıkın.İşte size lazım olacak en önemli bilgi bu.
    Vites oranlarının sürüşle alakası pek yok.Var olanda sizin işinize pratikte yaramaz.
    Takılmayın.Kitaplarda gördüğünüz her yazıya da itibar etmeyin.Hiç kimse sürüş anında ben vitesi bu devirde değiştirmeliyime bakmaz.
    Lazım olduğunda vites değiştirir ve yoluna ileriye bakar sürüşünü yapar.
     
  5. ahmet atay

    ahmet atay Kıdemli Üye

    Kayıt:
    1 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    475
    Beğeniler:
    235
    Şehir:
    BURSA
    Motosiklet:
    Yamaha
    yeri gelir 1. viteste kadran devirirsin yeri gelir araç sollamak için 3 ten 2 ye takarsın :D
     
  6. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bu aslında teknik bir konu.Aklınıza nasıl takıldı bilmiyorum ama biraz basitleştirerek izah edeyim:

    Araçlarda son vitese takıldığında eskiden motor devri ile şaft çıkış devri (Yani şanzımandan tekerleklere çıkış şaftını kastediyorum) eşit olurdu.
    Birinci viteste ise şaft çıkış devri motor devrinin 1/3 ü kadardır yaklaşık..
    Bu oran 2.-3.-4. viteslere çıktıkça azalır ve 1/1 e ulaşır..Yani motor devriyle şaft deviri eşitlenir.. Bunlara vites oranı denir.

    Son yıllarda torku yüksek ve devir sayısı düşük olan motorlar için daha fazla vites dişlisi konarak hızları ayarlanır..Mesela bir TIR çekicisinde bir sürü vites bulunur..
    Otomobil ve motosikletlere 5.-6. vitesler konularak son viteslerdeki vites oranı yükseltilmiş, yani şaft çıkış deviri motor devirinden fazla olmuştur..

    Benim motorda:
    1.vites 41/15 (2,733)
    2.vites : 37/20 (1,850)
    3.vites :34/24 (1,416)
    4.vites: 31/27 (1,148)
    5.vites: 27/29 (0,931)

    Görüldüğü gibi 5. viteste şaft devri 29 iken motor devri 27 oluyor..Motor devrini geçmiş.