Yağ Çubuğu Nasıl Kontrol Edilmeli ?

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında Ali Aygün tarafından paylaşıldı.

  1. Ali Aygün

    Ali Aygün Site Bağımlısı

    Kayıt:
    26 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    381
    Beğeniler:
    376
    Şehir:
    İstanbul
    yağ çubuğunu kontrol ederken ...

    1-Motor sıcak olucak
    2-Düz bir zeminde orta ayaklıkta olucak.
    3-En az 5 dk. beklenicek yağın aşağı süzülmesi için

    Buraya kadar tamamda anlamadığım yağ çubunu nasıl bandırıcaz doru yöntem nedir?
    Şimdiye kadar yağ çubunu sildikten sonra sonuna kadar vidalıyıp öyle ölçerdim-
    Çubuk üzerinde şöyle şekiller vardır ( xxxxx 0 ) ben (0) olan çentik te yağ gördüğümde tamam derdim Taki.........

    Arkadaşımın nasıl yağ çubunu kontrol ettiğini görene kadar o sildikten sonra çubuğu vidalama gereği duymuyor sonuna kadar sadece bandırıyor ve çıkartıyor motordan anlamayan biri olduğunu düşünsem yanlışsın derdim ama kuryelik yapıyor ve işi biliyor şekillere gelince ( xxxxx 0 ) yarı xxxx 'i geçsin yeterli diyor yağ 0 ' olan çentikte yağ aramıyor..

    Sorum hangi yöntem dorudur çubuk iyice vidalanmalımı Yoksa sadece bandırılıp bakılmalımı yağ nerde olmalı???????

    Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler eminim yağ seviyesi konrol etmeyi bilmeyen ve öğrenmek isteyen bir çok arkadaşımızda bu formdan faydalanacaktır..

    Genelde 125 cc lerde yağ çubuğu çok benzer oluyor en azından benim Mondial 125 KT 'mle Kanuni 125 Windy aynı arladaşımın motoru Çubuklar bire bir scooter larda farklı olabilir...

    Genelde 125 cc lerde yağ çubuğu çok benzer oluyor en azından benim Mondial 125 KT 'mle Kanuni 125 Windy aynı arladaşımın motoru Çubuklar bire bir scooter larda farklı olabilir...
    Bide ne kadar yağ koymalıyım sizce ben 1 LİTRE koyuyorum ama kullanma kılavuzunda maksimum yağ kapasitesi 1,4 litre --Dışarı attıktan sonra ise 1,6 gibi bişeyler yazıyor bişey anlamadım sanırım bu kartelin kapesitesi bu kadar yağ konulmuyordur doğrumuyum...?

    alintidir..
     
  2. osman naci kanat

    osman naci kanat Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Mart 2009
    Mesajlar:
    8
    Beğeniler:
    4



    ARKADAŞIM MERHABA SELAMLAR SAYGILAR....................................O.N.K...

    Genel kaide tüm motorsikletlerde hemen hemen aynıdır diğer portatif çalışan motorlarda da aynıdır yani jeneratörler**su motorları gibi vs

    Çubuğun en al son kısmından geriye az bir işaretsiz yer mevcuttur sonra yassı bir şekilde yukarı devam eder (xxxxxx) denilen işaretli yerin tamamı dolu gözükmasi lazım [ çubuğu ölçerken sonuna kadar sıkar gibi vidala geri aç bu şekli izah ediyorum size esas kontrolu bu şekilde vida yerine kadar çubuğu sokup ta vidalamadan bakmak bu (xxxxxx) lerin yarısını gösterirki bu da kullanıcıyı tatmin etmez sen sen ol tam vidala yine aç öyle bak

    Bu (xxxxxx) lerin üstü son had yeri genelliklen az bir çıkıntılı yuvarlak şekil oluşturur bunu geçmiyecek geçerse büyük bir şırınganın ucuna bir ince hortum sok bunu da yağ deliğinden içeri motor tabanına kadar sok ve çek yağı
    yalnız yeni yağ koymuşssan bunu çektikten sonra yeni yağın kabına akıt kullanılmış motor yağını takviyede bu çekilen yağı yeni yağın içine kat ma başka bir kaba atık olarak akıt ............

    NOT>Yağın fazlalığı motorda giderken güçten düşürme zorlanmıya sebeb olur onun için tam olarak koy genelde 1 litre veya daha fazlasını alır 125 cc ler motorun markasına modeline göre değişir
    üst tarafa ------(xxxxxxxxxx)-------alt tarafı
    ^ buraya kadar olucak tam yağ dolumu

    NOT>>Bir motosiklet motorunun motor istemiye daha vardır da ilk sinyalleri bu yağ değişimindeki çıkan yağı incelemeklen hemen anlaşılır çıkan yağa parmağınızı azıcık batırıp koklayın benzin kokusu eksoz yanığı kokuları varsa ilerde motorunuz rektifiye yenileme gibi bir durum sözkonusudur..
    Aynı şeyi yeni yağda da deneyin parmağınızı yeni yağa az sokun ve koklayınız ve aradaki farkı inceleyiniz

    NOT>Eksilmişin de ötesinde bir durumda motor şanzıman çoğu motorda karter yağını birlikte kullanırlar 4 zamanlılarda hemen hemen az bir bayır yerde 60 km tahmini bir süratte şanzıman dişlilerinden şimdiye dek hiç duymadığınız bir vınlama sesi gelicektir buna mukabil de yağın çok eksilmesi sebebi ilen motorun hızı ve çekişi de anormal şekilde yükselicektir çünki krankın dönmesi yağ ilen çarpışması çok az olacağından ötürüdür ve derhal yağ seviyesi tamamlanmalıdır

    NOT> Yağ eksilten bir motor eğerki eksozdan yanık yağ kokulu duman çıkıyorsa karter yağı yanma odasına karışıyordur segman aralarından yukarı veriyordur yani genel konuşmak gerekirse bu durumda motor yapılacak yenilenicektir veya yağ keçesi olan yerlerden bunlar zincir çıkış dişlisi kısmı vites kolu gibi yerlerden de yağ sızıntısı olabilir motor altına yağ akıtıyorsa bu 2 yere bakınız...

    SAYGILARIMLAN..........OSMAN NACİ KANAT.............................O.N.K.......