Yağ Konusunda

Konu, 'Honda' kısmında Ali Atalay tarafından paylaşıldı.

  1. Ali Atalay

    Ali Atalay Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    5
    Motosiklet:
    Honda
    ..................................
     
  2. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Motosiklet yağı olduktan sonra bir sıkıntı olmaz, ülkemiz şatlarına en uygun 10 40 diye biliyorum..

    Bende enduroya race yağı koyuyorum hiç bir sıkıntı çıkmıyor :)
     
  3. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Race yağı dediklerin galiba tam sentetik oluyor..Tam sentetik yağ senin balataların için kesin tavsiye edilmez!..Satılan balataların kutusunda bile yazar..
    İlk koyduğun zaman belki bir fark görmiyebilirsin ancak zamanla motorun kavramasını zorlıyacağın durumlarda belli eder ve kaçırmaya başlıyabilir..

    Geçen yıl yarı sentetik Castrol Magnetek koymuştum,sıcak havalarda aşırı güç uyguladığım zaman biraz kaçırma hissettim..Hemen takım EBC balata ve baskı yaylarını yenisini aldım..Değiştirirken eskileri ölçtüğümde servis limitinin yarısına bile gelmediğini gördüm..
    Kusurun yağdan olduğuna kanaat getirdim..Şimdi Shell SX 15-50 4T kullanıyorum..Biraz pahalı ama çok kaliteli bir mineral yağ..
     
  4. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ali kardeşim sen motoruna Castrol koymaya devam et..İyi yağdır..Yalnız 20-40 olduğunu bilemiycem ama 4T 10/40 mineral yağ gibi kalmış aklımda...Skuturların geneline bu yağdan koyarlar..Bütün skuter tamircilerinde de bulunur..
     
  5. Ali Atalay

    Ali Atalay Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    5
    Motosiklet:
    Honda
    o zaman 10-40 castrol alayım en iyisi biraz pahalı (opetin 3 katı :D ) ancak kalitelidir zaten 6-7 ayda bir değişiyor motorumdan değerlimi :D
     
  6. Umut Karkın

    Umut Karkın Organizatör

    Kayıt:
    23 Ekim 2008
    Mesajlar:
    1.760
    Beğeniler:
    980
    Şehir:
    ANKARA
    Motosiklet:
    Aprilia
    Osman abi bu konuyu ben baya araştırdım ancak hatırı salılır bir bilgiye ulaşamadım..

    Şimdi benim anlamadğım bu tam sentetik yağ neden kavramada kaçağa sebep olacak.. kutunun üzerinde yazan bilgilere bakılacak olursa en sağlıklı yağ tam sentetik olan yağ..

    Yani tam sentetik olan ve yüksek performanslı motorlar için üretilmiş olan bir yağın debriyajda kaçırmaya sebep olabilmesi için, yüksek performanslı motorlar ile transalp gibi 9000 devir çeviren motorların aktarma sistemlerinde farklılıklar olması lazım. Bildiğim kadarıyla sistem aynı sistem çoklu balata ve diskten oluşan yağlı (ıslak) sistem.

    Ayrıca bu kaçırma işini nası anlıyoruz?

    Benim motor soğukken daha iyi kavrıyor ısınınca daha geç ve yukardan kavrıyormuş gibime geliyor...ama bir türlü debriyaj kaçırıyor kanaatine ulaşamadım.

    Hatırlarsanız forumda konu açmıştım bu debriyaj meselesi ile alakalı, hatta sizi arayırak bilgi istemiştim.

    Bmw nin boxer motorları sentetik yağları sevmiyormuş diye bir iki bilgi var ancak diğer motorlarla alakalı bir bilgi yok nette...
     
  7. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Castrol Magnatec yağ zaten normalde Motosiklet yağı değildir.Oto yağıdır.
    Debriyajı yağ içinde olan motosikletler için kesinlikle tavsiye edilmez zaten.
    Ancak kuru tip devriyaj balatası olanlar için bir nebze iyidir ama siz siz olun yine de Motosiklet için üretilmiş yağları tercih edin.
    Motosiklet ile oto yağ sistemleri arasında çok ciddi farklar vardır.
    Ülkmeiz şartlarında en ideal yağ 10/40 veya 10/50 dir Ama imkanınız varsa 0/40 da kullanab ilirsiniz.Tek şart Motosiklet için üretilmiş yağ olmasıdır.

    Daha detaylı bilgi için daha önce paylaştığım konu http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=7062
     
  8. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sevgili Umut,fark aktarma sistemlerinde değil balataların üretim elemanlarından (materyallerinden) kaynaklanıyor...Bizim kullandığımız motorların balatalarını,genelinde mantar ile diğer ilave maddelerin preslenmesiyle üretiliyor..(Üretimle ilgili tam teknik detayı bilmiyorum)

    Yarış motorları 16000 i bulan devirlere çıkabilen ve yağ ısısı diğerlerinden daha yüksek çalışan bir yapıya sahip..Sanırım balatalarını da bu özelliklere dayanabilecek sentetik yağlara göre üretiyorlar..(Benim aldığım balata kutusunda yazıyordu mineral yağ kullanın diye)

    Kaçırma,sıcak havalarda seyrederken bir rampada bir araba sollamak üzere 3-4-5.viteslerde ani gaza yüklenmelerde belli eder..Vites büyütürsünüz,motorun devri yükselir ama hızlanma devire oranla ağır kalır..Düşük viteslerde o kadar belli etmez..

    Gelelim BMW'ye!..:) Uzun bir yolculuğa çıkan boksör BMW lerde yanına yedek yağ almıyanı gören varsa söylesin!..
    Bokserler yapısı itibariyle biraz yağ eksiltir..Hatta yan ayağa dayalı olarak rolantide bile fazla çalıştırmazlar..BMW'nin debriyaj sistemi de yağ banyolu olmadığı için,yağ seçimi yalnızca motor içindir..
    Bu bakımdan onlar 0-30, 10-40, gibi ince yağları pek kullanmazlar,yaz günleri büyük çoğunluğu 20-50 yağ kullanır..Belki genel ısı ortalaması düşük ülkelerde(Baltık,kuzey Avrupa) daha incesi kullanılır..
     
    Umut Karkın bunu beğendi.
  9. Ali Atalay

    Ali Atalay Üye

    Kayıt:
    4 Temmuz 2009
    Mesajlar:
    51
    Beğeniler:
    5
    Motosiklet:
    Honda
    arkadaşlar bi soru sordum konu nerelere gitti ya :D birbirinize yağ anlatıyorsunuz benim soruya 1-2 kişi cevap verdi malesef :D
     
  10. M.Alp Özkök

    M.Alp Özkök Yeni Üye

    Kayıt:
    1 Eylül 2010
    Mesajlar:
    9
    Beğeniler:
    1
    Şehir:
    istanbul
    Motorunuzda uzun km'ler boyunca, 20W-40 20W-50 gibi kalın mineral yağları kullandıysanız;daha ince olan 10W-40 yarı sentetik yağa geçmeniz(yaz aylarını da düşünerek) , motorunuzun yağ eksiltmesine neden olabilir..
    Shell' in SX4 15W-50 mineral yağını, geniş viskozite aralığı ile tüm yıl kullanılabilir özelliği ile size tavsiye ederim.Piyasada litre fiyatı 15 tl civarıdır.
     
  11. Ergun Erensir

    Ergun Erensir Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2009
    Mesajlar:
    253
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    İstanbul/Bostancı
    Motosiklet:
    Honda
    Ali Bey,şimdiye kadar bütün motorlarımda hep yarı sentetik yağlar kullandım.Hemen hemen hepsini denedim.Nacizane tavsiyem,bulabilirseniz Elf in 15-50 yarı sentetik yağı yada yine yarı sentetik Mobil S 10-40 tır.