Yamaha mt-03 hakkında...

Konu, 'Naked Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Kadir Tatlısuluoğlu tarafından paylaşıldı.

  1. Kadir Tatlısuluoğlu

    Kadir Tatlısuluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    35
    Motosiklet:
    Honda
    Sevgili arkadaşlar mt-03 almak istiyorum.İnternette araştırırken hesabıma uyan 2. El motorlar buldum.Ancak bu motosiklet hakkında bilgi sahibi değilim.Kronik sorunları var mıdır?Aldıktan sonra beni üzer mi?Bu motosiklet hakkındaki görüşlerinizi bana aktarır mısınız?Şimdiden teşekkürler....
     
  2. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ben yamaha mt 03 Kullanıcısyım 1,5 aydır çok uzun yollar yapomasamda motoru tanıma amaçlı ufak mesafeler kucuk geziler ve arar ara kendi motoruma artçı olarak biniyorum Öncelikle:
    -660 cc lik tek silindirli bir motor Yeni başlayan biri için (ki bende bunlardan biriyim) Tork açısından biraz urkutucu
    -Olabildiğine dengeli ve manevra kabiliyeti yuksek bir motor
    -yedek parça bakımından 660 tenere ve tx660 x le aynı motoru kullanıyor yedek parça sıkıntısı yok.
    -Motor sınıfı olarak arada kalmış bir araç SM ve Naked bike ozelliklerini bir arada bulunduruyor.
    -Ani hızlanan bir motor ki tork sayesinde bu kesinlikle dikkat edilmeli
    -Sele yuksekligi gayet makul 183 boyundayım ve ayaklarım rahatlıkla yere basıyor
    -Yakıt Tuketimi konusunda çok cimri sayılmaz
    -Gurultulu bir motor arada eksozlardan patlamalar oldukça keyif verici
    -Kronik olarak bnm motorumdada olan ve bi kaç kişiden duydugum hareket halindeyken stop etme gibi bi olayı var motorun.Haritalarını tekrar yuklemem gerektiğini sölediler en kısa zmnda onu halledicem.
    -Genel olarak guzel bir alet eglenceli ama korkutucu Şehir içi kullanımında nerdeyse kusursuz uzun yol hakkında bir bilgim yok henuz yapmadım ama okuduklarım titreşimin oldugu tek silindirden dolayı ve yuksek hızlarda oldukça ruzgar aldıgı yonunde ki naked bike ların ortak özelliği bu Kullanmaya devam ettikçe buraya yazarım.
    Memnunmusun derseniz kesinlikle çok kefiyli ama elinizin ayarı olması gereken bir motor..
     
    Mehmet Akif, Yavuz ÇIBUK ve Fahrettin bunu beğendi.
  3. Kadir Tatlısuluoğlu

    Kadir Tatlısuluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    35
    Motosiklet:
    Honda
    Benim için yakıt tüketimi önemli.Acaba 100km'de kaç litre yakıyor?
     
  4. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Tek silindir ole asiri bi tuketimi yok normal kullanim 4 4.5 litte civari sikistirirsan artik 6 da olur 7 de :)
     
  5. Ersan Karagozlu

    Ersan Karagozlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Bende bu motosiklete bakıyorumda, "hareket halndeyken stop etme" durumunu açabilir misiniz?. Ne kadar zamanda bir, hangi süratlerde yapıyor?
     
  6. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Şimdi hareket halindeyken birden devir kaybettiğinde güzel bir çat sesi ardından motor kendini kapatıyor panik yok debriyaj marş aynen devam...
    Fakat bu olayı genellikle daha motor ısınmamışken yapıyor normalde belli süreden sonra sıkıntısı yok :)
    Biraz tepkilerinin sert olması dışında "dadından yinmez" tabiri kullanılabilir :)
     
  7. Bilgin Turan

    Bilgin Turan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Ocak 2012
    Mesajlar:
    753
    Beğeniler:
    288
    Şehir:
    Şişli, İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Yakisikli motor. Ikinci el fiyatlarida 2. Motor olmaya aday gosteriyor kendini. Ama arada fiyat dengesizligi var ayni model arasinda sebep nedir acaba
     
  8. Ersan Karagozlu

    Ersan Karagozlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Kawasaki
    Biraz araştırma yaptım; çift tırnaklı buji kullanımı ve rolantinin yükseltilmesiyle giderilebiliyormuş.
     
  9. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Rolantiyi yukseltmek zaten yerinde durmayan motoru dahada agresif yapabilir gibi geliyor bana ki şimdiye kdr yurtdısı forumlarındada okudugum kdrıyla duzeltebilen çıkmamış yeni map ayarları deneyenleri falanda okudum sonuç yok :)
     
  10. Ersan Karagozlu

    Ersan Karagozlu Aktif Üye

    Kayıt:
    13 Ağustos 2012
    Mesajlar:
    137
    Beğeniler:
    51
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Kawasaki
  11. Yavuz ÇIBUK

    Yavuz ÇIBUK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2013
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    221
    Motosiklet:
    Yamaha
    Arkadaşlar
    2 aydır MT03 kullanıyorum yaklaşık 4000 km yol yaptım. Gerek şehir içi gerekse otobanda kullandım. Hepimiz için ilk izlenimlerimi yazayım dedim..
    Önce yukardaki sorulara cevapla başlıyayım. Bu motorlarda kronik sorun, ateşleme kontrol ünitesi (bi kısaltması var ama hatırlayamadım). Belirli bir yaşı geçen tüm MT03 lerde oluyor. Önceleri vites küçültürken arada stop ediyor. İlerlemiş safhalarda rölantideyken de stop ediyor. Bu ünite değişerek sorun halloluyor. Fiyatı da yaklaşık 300/400 TL arasında.
    Ben uzun yıllar önce büyük motor kullanmıştım. Daha sonra ara verdim, geçen sene Honda PCX ile tekrar yollara döndüm. Ancak hepimizin bildiği gibi motora binen hep daha üstünü ister. Bende öyle yaptım ve çok arayarak abilerimin tavsiyesiyle 2.el MT03'ü buldum. (Benden önce kullanan arkadaşa da teşekkür edereim. Temiz kullanmış). Yaş gereği artık süratle işimiz yok o yüzden MT03 yeter bana.
    Motor şehir içinde scooterden farksız. Onların geçtiği her yerden geçiyor. Sıkıntı yok. Ancak sıkışık trafikte sol bacağınız fazla ısınıyor. Headers sola yakın olduğu için ısı olduğu gibi bacakta. Çok güçlü bir motor. Asla gaza hayır demiyor ve hakkını veriyor. Pizzacı ve sucular gibi kullanmazsanız trafikte çok rahat.
    Otobanda yapabildiğim max sürat 171 km oldu devir kesici devreye girdi. Ancak şu bir gerçek ki 140 tan sonra sağlam rüzgar alıyor. Boş bırakmaya gelmez. Alt devirlerden çok çabuk süratleniyor. Bence en uygun sürati 120 gibi.. Bu süratlerde çok keyif verici makina.
    Bana kalırsa en kötü tarafı aydınlatması. Küçük bir far var ve gece uzun yolda tam anlamıyla kör gidiliyor. Ben Ankara'dan kargoyla 2 adet led lamba getirtip taktırdım. İnanılmaz rahat ettim.
    En güzel tarafı ise sesi. Normal egzosla bile harika pat pat ları var. Şehir içi ve kısa yolculuklar için çok ideal.
    Yakıt derseniz. Nerdeyse her gün 150 km yaptım şehir içi dışı karışık gazlarsanız %5-5,2 normal kullanımda %4,7 yakıyor. Tabiiki yağ, yağ filitresi ve hava filitresi, lastik, rüzgar, artçı gibi etmenler bu rakamları yükseltir.
    1-2 tane fiyat vermek isterim. Zincir ve dişli takımı işçilikle beraber 550-600 TL civarında. Arka tekerlek dişlisinin içindeki kauçuk takım 30 TL. 15.000 bakımında yağ ve tüm filitreleri değiştirdim ilaveten şanzuman yağ tapası pulu, far ampulu vs gibi ıvır zıvırlarla 280 Tl verdim.
    Zeytinburnu'nda motoland Ünal Usta var. Yamaha'da eski ustalardan. 3000 km de bir yağ değişikliği önerdi ve yağ değiştirdim. 3,5 lt yağ değişimi ve zincir germe, ufak tefek kontrol vs 110 TL. Verdiğim tüm fiyatlar orjinal Yamaha parça fiyatlarıdır. Yan sanayi kullanmanızı tavsiye etmiyorum.. Hepinizin tekeri düz bassın...
     
    Mehmet Akif ve Bilgin Turan bunu beğendi.
  12. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Öncelikle MT-03 unuz hayırlı olsun forumda 2 kişi olduk sanırsam :)
    Istanbulda oldugunuz tavsiye ediyorum Motorunuz kaç model?
    Ben 2009 Turuncu kullanıyorum şu anda şehir içinde kullandım şimdiye kdr tahmini 1500 km kadar uzun yola henuz çıkmadım.
    Fakat şehir içinde ara geçişlerde biraz sorun yaşıyorum gidon genişliğinden dolayı yani bi scooterın geçtiği yerlerden çok da rahat geçemiyorum açıkçası :)
    Tuketime gelince ben su aralar 4,5 5 litre civarındayım far sıkıntısını çok yaşamadım henuz sanırsam yol aydınlatmaları istanbul içerisinde yeterli geliyor.
    Ses kısmında size katılıyorum hele o gaz kestiğinizde çıkan o dolu dolu seri pat pat ları ayrı bir keyif veriyor,ruzgar konusuna gelince acıkçası ben 140 dan sorasına cesaret edemedim henuz biraz sersem ediyor.Tem de yol boşken bi kaç dakika kdr seyredebildim daha sonra hızımı dusurdum acıkçası ruzgar savurucak hissiyatı biraz garip geliyor.
    Sol bacak ısınmasına gelince ben çok bir ısınma hissetmiyorum sanırsam giydiğim çizmeden kaynaklanmakta. Stop etme olayı motoru ilk aldıgım zamanlarda oluyordu fakat son 1 aydır hemen hemen hiç basıma gelmedi özellikle rolantide çalısırken hiç olmuyor.
    Yakın zamanda yağ değişimine ve ufak bir bakıma sokmayı dusunuyorum bende Zeytinburnundaki dediğiniz yere bir bakıcam.
    Yag olarak hangi yagı kullandıgınızı merak ediyorum zincir ve motor için? Şu an zincirde yamalube kullanıyorum motorun içinde ne var açıkçası bilmioyorum.Mart ayında servise girmiş motor benden onceki sahibi aynen sizin dediğiniz gibi temiz kullanmış.
    Top case vardı yamahanın 42 lt lik onu çıkardım o çirkinlikten kurtuldum :)
    Fikrinizi almak istediğim titreşim konusunda ne dusunuyorsunuz? Üst devirlerde özellikle saygı duyulur bir titreşim hissi varmı sizdede :)
     
    Mehmet Akif bunu beğendi.
  13. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Az önce pirellinin sayfasına girdim motora uygun lastik bakmak için corsanın uygun olup olmadıgını kendi arama motorlarından aradıgımda karsıma çıkan cevap;
    "Unfortunately this product does not have sizes matching your needs."
    Yani kısaca sölemek gerekirse bu lastik sizin motorunuz için uygun değil....


    http://www.pirelli.com/tyre/ww/en/motorcycle/sheet/mt_60_rs_corsa.html

     
  14. Yavuz ÇIBUK

    Yavuz ÇIBUK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2013
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    221
    Motosiklet:
    Yamaha
    Mehmet Kardeşim

    Evet İstanbul'dayim. Görüşmek isterim. Motor 2009 ancak 2010 trafik çıkışlı. Beyaz renk. Topcase i bende çıkarttım. Sevmiyorum arkada koca bi kütle. Sanki motorun gidişini etkiliyor gibi. Onun yerine depo üstü çanta aldım. Çok rahat ve kullanışlı.
    Yağ olarak yetkili servis Yamalube kullanıyor. Şu ana kadar herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Aydınlatma gerçekten sorun. Gece İstanbul dışına çıkarsan farkedeceksin. Ayrıca eğer yoksa mutlaka bir ön cam taktır. Rüzgar için çok yararlı. Titreşim var abi. Ama bir süre sonra alışıyorsun. Yüksek süratlerde ben titreşimden çok rüzgardan etkilendim. Özellikle büyük araçları solladıktan sonra ani bir rüzgar alıyorsun oralarda dikkatli olmak lazım. Birde artçı için çok rahat bi motor değil. Tek tabanca binmek çok daha iyi.

    Saygılar
     
    Mehmet CINBIL bunu beğendi.