Yamaha Süper Tenere

Konu, 'İstanbul Avrupa Yakası' kısmında osman yazıcı tarafından paylaşıldı.

  1. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
  2. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
  3. murat acar

    murat acar Üye

    Kayıt:
    4 Kasım 2014
    Mesajlar:
    76
    Beğeniler:
    30
    Şehir:
    istanbul
    Motosiklet:
    Kanuni
    Cok guzel bi motor.yan cantalar neysede arka bagaj hoşuma gitmedi.o senin zevkine kalmiş.ama motor 10 numara gozukuyor.yakindan bi gor derim.pazarlik payida varsa duşunulebilir.
     
  4. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    crosstourer çok aksi bir makine diye bilgim var,benim tecrübem onu kullanmakda sıkıntı yaratır diye söyleniyor
    süper tenere biraz daha yumuşak bir makineymiş

    teşekkürler .... selamlar

    güzellik çok önemli değil benim için motoru kullanabileyim,istediğim güç olsun,birtakım özellikde oldumu şu anlık işimi görür

    teşekkürler..... selamlar

    .

    .
     
  5. Bilgin Turan

    Bilgin Turan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Ocak 2012
    Mesajlar:
    753
    Beğeniler:
    288
    Şehir:
    Şişli, İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    üstadım cok iyi. siz baya baya uzun yolculuklara hazırlıyorsunuz kendinizi. bunun tekerler nasıl tubeless miymiş sizin istediginiz gibi. ismailler denemis olabilirler bu motoru. oyle bir muhabbet hatırlar gibiyim
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ben bir kaç kez test ettim.Biraz yol yaptım İstanbul'dan Marmaris'e ve İstanbul'a kadar.Çok keyfli zevkli bir motosiklet.Ama benim şu andaki hislerime tam tercüman olamıyor maalesef.Zaten hayatımda şu andaki hislerime tam karşılık veren bebişim var.Ondan daha iyisi GTL 1600 ama ona da Borusan fiyatı ve vergi yüzünden yanaşamıyorum.
     
  7. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    O zaman crossrunner beygir gücü ve torku 1200 ile neredeyse aynı. Ama siz endurocular nasıl der eee "Siz endurocular 4 silindir pek sevmiyor" :D
     
  8. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    çok bi uzun yolçulukda gözüm yok,zaten yeterli tecrübemde yok,trabzonluyum yılda iki kez gidebilme imkanım ve zamanım var sadece,,lastikleri telli ve tubeless miş

    teşekkürler

    senol abi senin hislerine tercüman olabilecek ancak jet uçağı olur,senin tecrübe ve bilgilerin bende olsa ,benim hislerimede tercüman olmaz,ama keyifli zevkli diyosun,not olarak pozitif olduğun için teşekkürler

    armağan üç silindir dört silindir anlamam ben,motorla mazim bir yıl olmadı,şu an emekleme çağım,sadece 1200 olarak bakıyorum,kullanabilirliliğine bakıyorum,sağlamlığına bakıyorum,yolda bırakmasın,sorun çıkartmasın yeter

    teşekkürler
     
  9. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sadece 1200 cc mi bakıyorsun, yoksa silindir çapına bakıyorum mu demeye getirdin anlamadım :D
     
  10. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    motorun güçlü ,sağlam sorunsuz,rahat konforlu keyifli olması önemli,..... 1200 cc , silindir çapı, anlamam...
    henüz motorun '' m '' sini biliyorum,

    .

     
  11. İsmail

    İsmail Site Müdavimi

    Kayıt:
    13 Nisan 2013
    Mesajlar:
    1.352
    Beğeniler:
    732
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    BMW
    Valla bana versinler bunu yeterli uzun süre bakmam başka motora :)
     
  12. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    sen uzun süre bakmazsan başka motora,bana ömür boyu yeter,

    Yamaha Super Tenere 1200 Test - Hiç Düşündüğüm Gibi Çıkmadı
    [​IMG]
    [​IMG]Gerçekten üstüne bindiğinizde, dışarıdan görülenden çok daha farklı bir motosikletle karşılaşıyorsunuz. Bunu olumsuz olarak söylemiyorum, olumlu olarak söylüyorum. Ben dışarıdan baktığımda bu motosikleti, keyifsiz ve arazi performansı ağırlıklı bir motosiklet olarak görüyordum; ama beni çok şaşırttı.
    Hani yolda giderken toprak bir yol görürsünüz ve “Biraz heyecan olsun, hadi buradan gideyim” deyip altınızdaki motosikletin uygun olmadığınızı düşünürsünüz ya… Artık düşünmeyin! Böyle maceracı bir ruhunuz varsa ve araziyi seviyorsanız tam size göre bir motosiklet. Şimdi böyle söyledim diye içinizden “Peki yolda performansı iyi değil mi yani?” diyorsunuz. Tabii ki iyi; hatta hiç de geri kalmıyor. Sürüş olarak yolda sizi inanılmaz destekleyici bir hali var.
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    Motor gücü zayıf, motor çıkışı 106,98 bg/7.300 dd’da. Tekerde ise 94,63 bg/7.300 dd’da.

    [​IMG][​IMG][​IMG]




    Bunun yanında,
    Maksimum Tork 114,48 nm/5.800 dd’da. Tekerde maksimum tork 101,26/7.300 dd’da.
    Tabi bu düşük gibi gözükse de dengeli olması motosiklette alt devirlerde çok keyifli bir sürüş sağlıyor; yani şehir trafiğinde, arazide ve sık virajlarda sürüş yaparken çok işinize yarıyor.
    Motorun ağırlığı 251,4 kg. Ağır bir motor gibi dursa da büyük enduroların içerisinde ortalamalar içerisinde kalıyor.
    Peki dizayn, görsel ve kullanılan malzeme kalitesi nerede? Ne olacak bu Japonların hali bilemiyorum; her şey efektif olacak diye duygularımızla oynuyorlar J Rakip markalar çoktan Üsküdar’ı geçti; Yamaha supersport’taki dizayn bilgisini buraya aktaramadı. Arka çantası hiç efektif değil, kapattınız zannediyorsunuz kapanmıyor. Kilidine küçük bir dil koymuşlar, sanki unutmuş da sonradan ilave etmiş gibi… Kapağı tutmuyor bile! Arka ve yan çantaları çizen kişiyi gerçekten görmek isterdim, acaba bunları çizerken neyi düşünüyordu, kafası neredeydi? J
    Arkada oturan kişi için rahatsız bir arka sele var ve daha kötüsü, egzoz arkada oturanın ayağını yakıyor, buraya bir iyileştirme yaparlar diye düşünüyorum.
    Motosikletin peg’leri yere çok yakın ve zaman zaman sürtüyor. Hem çantaları dolu olsa hem de artçı binse ne yapar acaba? J
    Ön takımı ağır olduğundan dolayı gidon tam dönükken yapılan dönüşlerde ön tarafını kontrol etmekte zorlanabiliyorsunuz, bu da dar dönüşü genişletiyor ve fren yaptığınızda ön süspansiyonun çok kapanmasına neden olabiliyor.
    Yakıt tüketimine gelince rakiplerine göre biraz fazla yakıyor denebilir. Şehir içi ve dışı ortalama 13-14 lt yaktım. Depo 22.8 LT.

    [​IMG][​IMG][​IMG]



    [​IMG][​IMG][​IMG]

    Sürüşü çok kolay ve keyif veriyor. Üzerindeyken kesinlikle bir 1200 cc korkutuculuğuna kapılmıyorsunuz ve şehir içinde sürekli süpermoto gibi oyun istiyor. 2 modüllü çekiş kontrolü size çok profesyonel bir sürüş dinamiği sunarken (yani oyun oynamanıza izin verirken) tam kontrol sağlamanıza da izin veriyor. Dizlerinizi arkasına saklayabileceğiniz gövdesi, rüzgardan sizi çok iyi koruyor. Başta da söylediğim gibi beni çok şaşırtan bir motosiklet oldu.
    Tüm 1200 cc kullanıcılarına ve yeni 1200 cc motosiklet kullanıcılarına rahatlıkla önerebileceğim bir motosiklet. Keyifli sürüşler.
    Erkan Demirel
    İleri Sürüş Eğitmeni
    www.motorBLOGU.blogspot.com
    www.adarat.com

    [​IMG]
    Merakla beklenen Honda VFR1200 X Crosstourer 1 Mart’da başlayacak olan Eurasia Moto Bike Expo Fuarı ile gözler önüne çıkacak. 1200 GS in tahtına göz koyduğunu düşündüğümüz Crosstourer’ın Türkiye’deki ilk test yazısını sizlerle paylaşıyoruz.
    Günümüz motosikletcileri, yani bizler, yaşlanıyor, kelleşiyor, göbekleniyoruz ve bununla beraber bir motosikletin nasıl olması gerektiği hususundaki fikirlerimiz değişiyor. Bir çok sürücü artık kağıt üzerinde mükemmel performans değerleri , Moto GP den ilham alınmış sitilleri ve boyun fıtıklarına sebep olabilecek sürüş pozisyonlarından daha farklı birşeyler istiyor.Off-Road tarzında bir yol motoru. Açıkcası BMW bunu önceden biliyordu.
    [​IMG]
    Fakat bu tarzı önceden tahmin edenlerde bazı eksiklikler var. Ne mi ? E tabiki silindir sayıları. BMW’nin 2 silindir hava soğutmalı boxer makinası gibi… BMW mühendisleri kesin şimdiden çalışmalara başlamışlardır ” bundan daha iyisini yapmalıyız ” diye…
    Geçtiğimiz sene VFR 1200 F ile pazara giren Honda’nın V4 makinası ise çok daha egzotik, yumuşak ve lux bir araç gibi.Şöyle bir örnek vereyim size. Dört silindirli bir Jeep Grand Cherokee ile V8 Range Rover Sport’u kıyaslamak gibi olur Crosstourer ile başka bir motoru karşılaştırmak. Nedenini şimdi anlatıyorum.
    [​IMG]
    Honda Crosstourer’da VFR 1200 F şasesi ve motorunu kullanmış.Daha yumuşak değerlere sahip egzantrik milleri , çaplarında değişikliğe gidilen emme ve egzost manifoltları, tamami ile farklı egzost sistemi, farklı egzantrik zamanlaması ve ECU modifikasyonları ile makinanın alt ve orta devirlerde yüksek tork üretmesi sağlanmış.Bu değişiklik öylesine etkileyici ki, ” bu adamlar bunu neden daha önce yapmamış ” demekten kendinizi alamıyorsunuz.Ayağınızı peglere koyun ve gazı açın.. İşte bu…
    Baz model olan VFR 1200 deki diğer değişiklikler ise çok daha belirgin. Daha uzun süspansiyonlar,Yeni gövde kaplamaları ve dizaynı, 21 Litrelik daha büyük bir yakıt tankı, geniş ve yüksek gidon, düz ve pürüzsüz konforlu bir sele VFR yi tam bir Off-Road görünümüne sokmuş.Geniş tel jantlarında, tellerin jant çerçevesinin dışına bağlanması sayesinde Tubless lastik kullanılmakta.
    [​IMG]
    Gelelim sürüş izlenimlerine.
    Test ettiğimiz motosikletde üçlü çanta seti bulunmakta idi, ve motosiklet sahiden oldukça heybetli duruyordu bu çantalar ile.Motosikletin çantalı hali ile 160 Km. nin üzerindeki süratlere çıktığınızda yolda gezmeye başlamıyor açıkcası fakat motosikletin bunu yapmak istediğini hissediyorsunuz.Zaten honda mühendisleri motosikletin maksimum hızını elektronik olarak 210 Km ile sınırlamışlar.
    Çantalar yüksek süratli virajlı yollarda bize hiç zorluk çıkarmadı.uzun touring süspansiyon görevini fazlası ile yerine getirmekte.Kasisler ve zaman zaman kötü zeminli yollar olmasına rağmen motorumuz konforundan hiç ödün vermedi.
    [​IMG]
    Çantaydı konfordu falan derken asıl konuyu unuttuk. TORK ! İnanın bu motosikletde vites kolu ile çok fazla muhattap olmayacaksınız.Ne o öyle viraja girerken küçült, sonra gazla büyüt vs. vs. Manyak gibi vites kolu ile oyna dur. Crosstourer’da 3. vitese takıp 15 KM lik bir virajlı dağ geçişini sadece gaz kesip tekrar vererek yumuşak, çabuk ve neşeli bir şekilde tamamlarsınız. Bu motorun tork u müthiş !
    [​IMG]
    Sürüş pozisyonu oldukça rahat. Dik durduğunuz için virajlı yollarda veya şehir içinde çok daha geniş bir görüş açısına sahip oluyorsunuz.
    Crosstourer’ın selesi ise tam bir devrim niteliğinde. O geniş ve rahat seleye butlarınızı rahat rahat yerleştirip kollarınızı geniş gidona doğru uzatabilirsiniz.
    [​IMG]
    Yeni LCD ekranda klasik bilgiler haricinde Vites göstergesi, kalan yakıt miktarı, kalan yakıtla gidilebilecek mesafe, ortalama ve anlık yakıt tüketimi gibi bilgilere ulaşılabilmekte.
    Crosstourer da elektronik kontrollü Fly-By-Wire gaz kelebeği sistemi bulunmakta.Honda mühendislerinin geliştirdiği sistemde ön ve arka tekerleklere eklenen bir kaç sensör ile lastiklerin dönüş sayısı gözlemlenmekte.Eğer ön lastik ile arka lastik arasında %25 den fazla bir tur farkı olursa sistem gaz kelebeğini otomatik olarak kapıyor ve gerekirse yakıt enjeksiyon sistemindende sınırlanıyor.Tekerleklerin dönüşleri eşitlendiği andan itibarende gaz kelebeği ve enjeksiyon sistemi normale dönüyor. Böylelikle motosikletin özellikle toprak, ıslak ve kaygan zeminlerde kontrolünün kaybedilmemesi sağlanıyor.E bu sistem hali ile ön tekerleğin yerden kesilmesinede engel oluyor. Bu iş teker yapmak isteyenlerin hoşuna gitmedi ise endişe etmesinler. Sistem sadece bir düğme ile devre dışı bırakılabiliyor.
    [​IMG]
    Standart donanımda sunulan kombine ABS sistemi tek kelime ile harika.VFR 1200 F de öyle idi bu da öyle. Hani derlerya; ” Ben böyle fren görmedim ağbi ” hah işte O bu !
    Sonuç olarak biz Crosstourer’ı sevdik. Gayet konforlu, güvenli ve kuvvetli bir motosiklet. Kağıt üzerinde BMW den daha ağır gözüksede ( binmeden önce bizde ön yargılı idik ) üstündeyken asla bunu hissetmiyorsunuz.Özellikle yavaş U dönüşleri ve yürüme hızı ile sürüşlerde bunu çok iyi anlıyorsunuz.
    Bundan sonrasını BMW mühendisleri ve Arge takımı düşünsün. Boşuna bu motora ” GS Killer ” demiyorlar. [​IMG]
    [​IMG]
    Kırmızı, Siyah, Beyaz ve gümüş renklerde üretilen Crosstourer’ın 2 pozisyonlu ön camı yüksek durumda iken bile uzun boylu sürücülere yetersiz gelebilir.Ekstra bir tur camı alınabilir.

    en de test ettim… (Yamaha XT 1200Z Super Tenere)
    [​IMG]
    Uzun zamandan sonra içinde motosikletin cismen varolduğu bir yazı yazıyorum nihayet.
    Bu bir test yazısıdır ama aynı zamanda da değildir. Zira bendeniz ilk kez bu cc’de bir motosikleti test eden, bir anlamda amatör bir faniyim. Bu sebeple bu yazıya bir şekilde ulaşıp da okuyacak olan profi abiler bu testi yavan bulabilirler baştan söyleyeyim. Benimkisi daha ziyade benim gibi daha önce büyük cc’lerle minik deneyimleri olanlar ya da bu segmenti hiç denemeyenler içindir. Çok kısa da olsa 500, 600 ve 900cc deneyimlerim olmuştu. Ama 1200cc şaftlı bir enduroyu daha önce denemedim açıkçası. Bundan sebep, bu test denemesinden büyük beklentisi olanlar şu anda okumaktan vazgeçebilirler, vallahi darılmam, gücenmem.
    Şakası bir yana Süper Tenere geçen yıl ilk geldiğinde, Yamaha’ya test sürüşü için başvurmuş ve en yakın bayiiye yönlendirilmiştim. O zaman fırsat bulup da bu işe girişememiştim. Geçtiğimiz günlerde Yamaha Türkiye sitesinde gezinirken baktım ki halen Fazer8 ve Süper Tenere için test sürüşleri devam ediyor, hemen maili attım. Yamaha Yetkilisi Emre Bey geri döndü ve bana doldurmam için bir form mailledi. Bu formu doldurdum, artık Tenere testi için motorlar Yamaha’nın Sancaktepe’deki genel merkezinden teslim alınıyormuş. Uygun tarihleri belirttim ve birkaç gün sonra Emre Bey aradı, randevulaştık ve bugün sabah 10:00’da test için motoru teslim almak üzere Yamaha Türkiye genel merkezine yola çıktım.
    Emre Bey gençten, çok saygılı ve nazik biri çıktı. Teslim tutanağını doldurdum, biraz hoşbeşten sonra motoru hazırlatmak, benzin takviyesi filan yapmak için ayrıldı. Az sonra Süper Tenere kapıda beni bekliyordu. Emre Bey motorun başında, biraz genel özelliklerinden bahsetti. Motorun kombine fren sistemine sahip olduğunu ön ya da arka frenlerden herhangi birine dokununca diğerinin de frenlediğini söyledi. Tabii ABS’de mevcut. Motorda Turing, Sport ve Offroad mod olmak üzere üç adet sürüş seçeneği mevcut. Yalnız offroad modu diğerleriyle aynı düğmeden ayarlanmıyor ve yol dışı olduğu için elcik üzerinde değil gösterge panelinde onun ayarı. Tahmin edileceği gibi sport moda alınca motor daha agresif ve güçlü davranıyor. Bu Touring ve Sport modları değiştirme işi sağ elcikteki bir düğmeyle yapılıyor zira sürüş esnasında da modu değişmek mümkün, bunu yaparken gazı kesip sonra modu değişmek gerektiğini söyledi Emre Bey. Zaten yeniden gazı açtığınızda modun değiştiğini hissediyorsunuz özellikle sport moda geçtiyseniz. Motor agresifleşiyor, hızı ve torku artırıyor.
    [​IMG]
    Gösterge panelinden de, geçtiğiniz modu (T \ S) görüyorsunuz. Diğer dijital ayarlar gösterge panelinden yapılıyor. Motorda yukarıda bahsettiğim gibi off road kullanım için bir sistem de mevcut, dilerseniz arazide arka tekerin patinaj çekip türlü canavarlıklar ve çamur partisi yapmasını sağlayabilir ve enduronun tadını çıkartabilirsiniz. Tabii 37000 tl'yi verdikten sonra o motora ağır arazide kıyacak mangal gibi de yürek olur herhalde adamda.
    Bu arada Super Tenere’de bana ilginç gelen bir özellik de, telli jantlarda tubeless(dublex) lastiklere sahip olması oldu. Bir enduro için iyi bir özellik denilebilir. Motor şaftlı ve siyah ve göze fazla batmayan bir şaft bu. Yakıt sordum, 5,5 - 6 litre civarı 100km'de dedi. Ve yol bilgisayarında benden önceki son kullanımdan kalan 6 litre verisini gösterdi Emre Bey.
    Bugüne dek bu aleti 150 kişi test etmiş, ben 151'inci oluyormuşum, vay bee, bu iyi bir şey mi, yoksa kötü mü anlayamadım, iyiymiş gibi gülümsedim, havalandım.
    Sürüş Başlasın
    Emre Bey’in kısa sunumunun ardından, motoru çalıştırıp sırtına bindim. Ve yine onun tavsiyesi ile Sancaktepe’den Şile yoluna doğru gaz açtım. Yaklaşık iki saat birlikte olacaktık bu tork canavarıyla. Epeyce zamandır motosiklet kullanmamıştım, bu yüzden içimde bir heyecan zaten vardı, Tenere’nin gaz açtıkça patırdayan acaip dizaynlı egzosu ve benim ilk kez 1200cc şaftlı bir enduro selesinde oluşum da ekstra bir heyecana gark eyledi bendenizi. Ama daha ilk kilometrelerde anladım ki, yetilerimde neredeyse hiçbir azalma yok, üstelik son motorum YBR125’den sonra, altımda 260 kiloluk bir dev olmasına rağmen. Ve ilk izlenimim Emre Bey’in de bahsettiği gibi, motorun cc’sinden ve cüssesinden beklenmeyecek kadar çevik ve rahat kullanımlı oluşu oldu. İlk ışıklarda kombine frenajın ciddi bir güven verdiğini anladım. Ara ara özellikle ön ve arka fren yaptım motorun tepkilerine baktım, evet gerçekten de kombine fren tepkisiydi bu. Şehir içi bir süre sürdükten sonra Şile yoluna çıktım. Yolda ara ara kamyonlar olmasına rağmen sol şerit Süper kahramanındı, Tenere düşük viteslerde bile hızını çabuk artırıyor, özellikle 5000dev/dk. ötesinde şahlanmaya başlıyordu. Vites geçişleri gayet rahat ve şaftta ses yok. Yalnız motorun ön camının kesinlikle yükseğe ayarlanması gerekli, zira hız arttıkça rüzgar abiden fena dayak yemeye başlıyorsunuz.
    Motorun selesi geniş ve rahat yalnız (belki benim kullanımımdaki yanlıştan da olabilir ama) 4500 dev./dk civarında selede ve aynalarda hafif de olsa bir titreşim vardı.
    [​IMG]
    Bu arada aynalar demişken, motorda beni şaşırtan şey YBR125’le birebir aynı aynalara sahip olmasıydı. Bunu Yamaha sitesindeki fotoğraflarda görünce, benziyordur aynısı değildir demiştim, ama 1 yıl 15000km YBR125 kullanmış biri olarak gördüm ki koskoca Süper Tenere, resmen 125 cc’lik torunuyla (yada aslında dedesi mi demeli) aynı aynaları kullanıyor. Biri 4000tl, öbürü 37000 tl. Doğrusu YBR125’in aynaları gerçekten çok rahat görüş sağlayan aynalardır, (mesela cbf150 sahiplerinin bir kısmı aynalarını ybr’ninkilerle değişirler), nitekim geniş gidonlu Tenere’de de aynı aynalar harika görüş açısı sağlıyorlar, ancak bu kadar yüklü fiyatı olan alete yan sanayide 10tl’ye bulunabilen ybr aynalarını ben yakıştıramadım ve beni şaşırttı bu durum. Bir de yüksek hızlarda ilginç şekilde aynalar ilk ayarladığım şeklini hafiften kaybetmeye başlıyordu, belki de iyi sıkılmamışlardır diye düşündüm, ama yokladığımda sağlam duruyorlardı. Bunun sebebi bahsini ettiğim titreşim de olabilir. Bunları motoru kötülemek için değil objektif olma adına yazıyorum. Yoksa genel olarak motor gayet başarılı geldi bana. Zira doğru devirlerde öyle ciddi titreşim filan yok. Benim en hoşuma giden yanı epeyce yüksek hız ile giderken bile sanki o hızla gitmiyormuşçasına dengeli ve güven veriyor oluşu oldu.(Camı iyi ayarlamak ya da değiştirmek şartıyla tabii).

    Viraj kabiliyeti ve 250cc bir motor kullanıyormuş gibi kolay sürüşü çok hoşuma gitti doğrusu. Bir motosikletle benim düşündüğümden daha yüksek hızla viraj yapmanın nasıl bir şey olduğunu da tatmış oldum Süper kahraman sayesinde (Yatır, yatır, yatıırrr!:)). Düzlüğü yakalayınca bir iki kez 6’ıncı vitesi buldurabildim ve Tenere güle oynaya bir altı ve beşin yanyana geldiği km/hıza kadar çıktı :) ama ne yazık ki, Şile yolunda bu hızları ancak saniyelerle sürdürebiliyorsunuz, kaldı ki üç haneli hızlara çıkmak tehlikeli ve sağlıksız da aynı zamanda, siz gaza gelip çıkmayın emi...:) (Memleketimizde ne yazık ki 300km/hız yapabilen motosiklet satışı yasal ama aynı motosikletle hız limitleri kanunen oldukça komik olduğu için bunu böyle yumuşattım kusura bakmayın) Anladım ki, bu motor yol istiyor, macera peşinde, up uzun yollar lazım bu alete.

    [​IMG][​IMG]
    Motorun önünde ters teleskopik amortisörler var arkada ise ortada tek amortisör var. Ön ve arka amortisörleri ayarlayabiliyorsunuz. Bu arada kasislerde ve ufak tefek çukurlarda gözlemlediğim kadarıyla amortisörleri gayet başarılı buldum.
    [​IMG]
    Kombine frenlerden yukarıda bahsetmiştim, oldukça başarılılar. Yalnız ayak fren pedalının çok küçük olması dikkat çekiciydi doğrusu. Arka frene basma konusunda sıkıntı yaşamamama rağmen bu minik pedal enteresan geldi bana.
    [​IMG]
    Ayak pegleri ise yeterli ve sağlam görünüyordu. Bu arada okuduğum bazı test yazılarında yan ayaklıktaki sorundan ve motor üstünde ayaklar yerde dururken ayak peglerinin kaval kemiğine dayanıp rahatsız etmesinden bahsedilmişti. Doğrusu ben bunu yaşamadım zira her iki ayağımı da yere koyduğumda peglerden açıkta kalıyorlardı. Benim boyum 1.85 ve bacak boyum da vücuduma göre biraz uzun sayılır bu arada. Belki de boyları yüzünden ayakları peglere yakın kalıyordu yere basarken bilemiyorum, ben böyle bir sorun yaşamadım. Yalnız yine aynı yazılarda bahsedildiği gibi yan ayaklığı açmak aşırı güç olmasa da biraz sıkıntılı gibi. Dikkatle açmak gerekiyor, gerçi ayaklıkta topukla itilebilecek şekilde çubuğumsu bir kol var bunu denediğimde daha kolay açıldığını gördüm ben. Yani kafaya takılacak kadar büyük bir sorun gibi gelmedi bana.
    [​IMG]
    Sağ ve sol elciklerdeki tüm düğmelere kolayca ulaşılabiliyor ve elciklerde rüzgar korumalar mevcut.
    Gösterge paneli sade ve anlaşılır. Off road ve kötü hava koşulları düşünülerek suya dayanıklı bir panel yapılmış, yol bilgisayarı filan var zaten olmaması şaşırtıcı olur, geçelim; panelin hemen sağ altında karenaja monte edilmiş elektrik çıkışı mevcut.
    Daha önce de yazdığım gibi bu amatörce bir test olduğu için teknik bilgiler benden bu kadar.
    Çok kısa da olsa mola amaçlı mıcırlı bir yol kenarına yanaşırken ve bir kez de kırmızı ışıkta sağa doğru dönerek kalkarken arka teker kayma eğilimleri gösterdi, yüksek torkun ve benim gazın dozajını iyi ayarlayamamamın da etkisi vardır mutlaka bunda, ama motor hemen kendini toparlayıp yola devam etti. Bu da hoşuma gitti doğrusu. Dengeli gidiyor meret, ağırlık merkezi yere yakınmış ondan olsa gerek.
    [​IMG]
    Bir amatör tester olarak lafı fazla bile uzattım biliyorum ama, son birkaç şey ekleyeyim öyle gideyim müsaade edin. (Etmeseniz de konuşacam, blog benim, beni oynatmazsanız kapatır blogu giderim :)
    Motor genel olarak iyi bir motor gibime geldi, kullanımı çok kolay ve rahat, hızlanması gayet iyi, viraj kabiliyeti gayet iyi, genel görünüm de sınıfının genel görünümüne uygun, ben biraz Transalp - Varadero karışımı gördüm bu alette tip olarak. Şu an için tek rakibi herkesin dediği gibi BMW 1200GS, ama fiyat ve performans düşünülürse bu alet tercih edilesi gibi ve GS kadar büyük de durmuyor. BMW fanatiği değilseniz ve ülkedeki servis ağı gibi şeyler önemliyse Yamaha tercihte öne geçebilir. Nitekim satışları da hiç fena değilmiş.
    [​IMG]

    Yalnız eklemek istediğim asıl şey şu ki, üstüne bindiğimde de, yanında dikilip baktığımda da, Süper Tenere denilen bu Japon harikası, çok açık söyleyeyim 37000 TL edecek bir alet gibi gelmedi bana.(Diğerleri eder mi, bence onlar da o paraları etmez) Motorun bana verdiği hissiyat buydu açıkçası. Kişisel olarak motosiklet denilen alete bu kadar büyük paraları vermenin yanlısı da değilim, bana bir motosikletin bu kadar para etmesi de hep şaşırtıcı gelir. Zira üzerine bindikten sonra aldığınız haz pek çoğunda neredeyse benzer bir şey. Artı hemen hepsinde küçük bir yana yatırmada bile düşündüğünüzden çok daha acayip tamirat masrafları çıkabiliyor. Ve daha da acayibi sürüş esnasında “Ulan bu alete ben o kadar para saydım, aman yavaş gideyim, amanın o çamura girmeyeyim” demiyorsunuz ve bu zevkle ilgili her haltı yemek istiyorsunuz, motosiklet bu anlamda sizi biraz dürten de bir alet. Bu dürtüden kaçmaksa zevki ertelemek ya da zevk alamamak gibi bir şey. Bu sebeple de onca parayı verip de 4000 liralık bir 125 cc (ki o da 4000 etmez aslında) gibi onun da aslında pek çok aksamının verilen parayla doğru orantılı olmadığını gözlemlemek düşündürüyor beni, param olsa bile verir miydim diye… Motor aksamı gerçekten ne değerdedir , kaç para eder bilemem ama , benim pek çok büyük cc’de de gözlemlediğim şey bir çok kısmının verilen parayla eşdeğer oranda kaliteli görünmemesi. Nitekim Tenere’nin YBR aynaları ve karenajı ve hatta sele ile depo arasında kalan boşluğa kadar bir takım aksam ve görüntüsü verilen parayla eşdeğer konfor ve kalite gibi gelmedi bana. Tabii bunlar tamamen benim saçma kişisel görüşlerim olarak da algılanabilir ki çekinmeden öyle algılayabilirsiniz, darılmam.
    Tüm bunların sonunda testi bitirip motoru teslim ederken, içeride podyuma çıkmışçasına bir standın üstünde yeni kasasıyla duran YBR125esd göz kırptı yine bana ve benim gibi amatör bir faninin, yeniden böyle bir - bozulmayan ve 90’la gitse bile hep ama hep giden - aleti alıp, motosiklet adına yarım kalan tüm yetilerini sonuna kadar zorlaması gerektiği hissiyatı hakim oldu bünyemde. Ybr ile bonkörce motosiklet yetilerimizi har vurup harman savururken tam da o esnada bir loto filan tutturursak, kimbilir üstüne bir de kırmızı kar filan yağarsa Süper Tenere niye almayalım, di mi ama? (Gülmeyin, lotonun değil ama kırmızı karın yağma ihtimali epeyce yüksek :) )
    Emre bey’e teşekkür edip, test formunun sonuna Süper Tenere için geçer notumu verdikten sonra beni bekleyen otomobilime bindim. Otomobile bindiğimde ise az önce indiğim 110 beygirlik tork canavarının ben de bıraktığı adrenalin etkisiyle de olsa gerek evimin koltuğunda hareket ediyormuşum hissine kapılmadım dersem yalan olur. Ve bir kez daha anladım ki motosiklete binmenin otomobille filan alakası yok ve bu iş öncelikle gerçekten de sportif bir faaliyet; Süper Tenere gibi bir motosikletten hemen sonra otomobile binmek bunu daha iyi hissettiriyor insana.
    Ve yüksek vergilere, dünyanın en pahalı benzinine, belki çoğun değmeyecek motosiklet satış fiyatlarına rağmen, bir şekilde bu motosiklet işine dalınca her şeye ve herkese rağmen vazgeçemiyorsunuz meretten. Vazgeçmeyin de zaten, motosiklet hala toprak üstünde size en büyük hazları tattırmaya aday alet olarak orada duruyor zira. Kaç cc olursa olsun, o haz namzetine şans verme cesaretinde olmak önemli olan.
    Kalın sağlıcakla! Nice Yollara!

    .
     
  13. Bilgin Turan

    Bilgin Turan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Ocak 2012
    Mesajlar:
    753
    Beğeniler:
    288
    Şehir:
    Şişli, İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Osman hocam sıfır mı düşünüyorsunuz yoksa 2. el mi var aklınızda?
     
  14. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    ikinci el düşünüyorum,2012 model ve yukarısı

    sonunda kararımı verdim ve aldım,bakımları ve işlemleri yapuldıkdan sonra haftaya teslim alacağım

    tenere 1.jpg tenere.jpg tenere 1.jpg tenere.jpg sonunda kararımı verdim ve aldım,bakımları ve işlemleri yapuldıkdan sonra haftaya teslim alacağım
     
  15. Bilgin Turan

    Bilgin Turan Site Bağımlısı

    Kayıt:
    8 Ocak 2012
    Mesajlar:
    753
    Beğeniler:
    288
    Şehir:
    Şişli, İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    tekeriniz hep düz bassin. hayirli olsun
     
  16. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    teşekkür ederim sağolun
    ...böyle bir motor arzu eden herkese nasip olur inşallah
     
  17. Yavuz ÇIBUK

    Yavuz ÇIBUK Kıdemli Üye

    Kayıt:
    2 Eylül 2013
    Mesajlar:
    278
    Beğeniler:
    221
    Motosiklet:
    Yamaha
    İyi seçim. Kazasız belasız uzun yollar ve uzun yıllar kullanın inşallah...
     
  18. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    teşekkür ederim kardeş
    uzun zamandır yoktun forumda
     
  19. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha
    Süper tenekenizi :D güle güle kullanın :D
     
  20. osman yazıcı

    osman yazıcı Aktif Üye

    Kayıt:
    17 Kasım 2014
    Mesajlar:
    216
    Beğeniler:
    96
    Motosiklet:
    Henüz Yok
    [

    10408101_10204899344675636_5642689834023603464_n.jpg

    .

    ..............................................

    .
     

    Ekli Dosyalar: