Yamaha XT 660 Z Tenere Yeni 2008

Konu, 'Motosiklet Marka ve Modelleri' kısmında ulas tarafından paylaşıldı.

  1. ulas

    ulas Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Eylül 2007
    Mesajlar:
    3.159
    Beğeniler:
    4.285
    Şehir:
    Kadıköy/İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    [​IMG]


    Motor tipiTek silindir, 4 zamanlı, SOHC, 4 supap, su soğutmalı
    Silindir hacmi
    Çap x Strok
    Kompresyon oranı
    Maks. gücü
    Maks. Tork
    Yağlama
    Yakıt sistemi
    Debriyaj tipi
    Ateşleme
    İlk Çalıştırma
    Vites kutusu
    Tahrik660 cc
    100 X 84 mm
    10:01
    NA
    NA
    Kuru karter
    Yakıt enjeksiyon
    Islak, çok diskli
    TCI
    Elektrik marşlı
    5 vites
    ZincirliŞase Ön süspansiyon
    Arka süspansiyon
    Ön teker hareket mesafesi
    Arka teker hareket mesafesi
    Ön fren
    Arka fren
    Ön lastik
    Arka lastikTeleskopik çatal
    Maşa
    210 mm.
    200 mm.
    Çift disk, f 298 mm.
    Tek disk, f 245 mm.
    90/90R-21
    130/80R-17 Boyutlar Boyutlar (UxGxY)
    Sele yüksekliği
    İki teker arası mesafe
    Min. Yerden yükseklik
    Ağırlık
    Yakıt kapasitesi
    Yağ kapasitesi2.246 x 865 x 1.477 mm.
    895 mm.
    1.505 mm.
    245 mm.
    183 kg
    22 litre
    2.9 litre

    ÜNLÜ YAMAHA TENERE YENİDEN DOĞUYOR
    Tenere adı, orijinal modelin 1980’lerin başlarında lanse edilmesinden bu yana Yamaha’nın çift amaçlı macera-spor modelleri ile özdeşleşti. Yamaha’nın çok başarılı ve Dakar yarışlarını kazanan seri üretim motosikletlerinden geliştirilen orijinal Tenere modelleri, 1980’ler ve 1990’larda çok büyük bir sadık hayranlar kitlesi edindi.
    Hem yolda hem de arazide dayanıklılık ve sağlamlık açılarından benzersiz şöhreti, uzun yolculuklar için yüksek konforu ve zor arazi koşullarında kolay kullanımı, bu motosikletin Yamaha’nın Avrupa’da en çok satan modellerinden biri olmasına yol açtı.
    Bu modellerin ‘istediğiniz yere gidin, istediğiniz şeyi yapın’ şöhreti öylesine büyüdü ki dünyayı dolaşan sayısız gezginin en çok tercih ettiği model oldu; öyle ki orijinal Tenere’nin ve ardıllarının tüm diğer marka tek silindirli motosikletlere kıyasla dünyanı en çok dolaşma rekorunu bu güne dek elinde tuttuğu tahmin edilmektedir. Orijinal Tenere aynı zamanda maceraperestlerin bir numaralı seçimidir, her türlü ortamda iyi performans gösteren dayanıklı, güvenilir ve şık bir çok amaçlı motosiklet arayan sürücülerin gözdesidir.
    YEPYENİ XT660Z TENERE
    Dayanıklı, güvenilir, her yere gidebilen büyük tek silindirli motosiklet
    Yamaha 2008 model yepyeni XT660Z Tenere’yi piyasaya sunuyor, böylece yeni kuşak macera severlere yeni bir olasılıklar dünyasını araştırma fırsatı veriyor. Orijinal modelin ‘her yere gitme’ tasarım felsefesine sadık kalınıyor.
    TENERE 660’IN MOTORU
    Yamaha: büyük tek silindirli motosikletlerde lider ve uzman
    Yamaha, tüm diğer büyük üreticiler arasında dayanıklı, güvenilir ve büyük kapasiteli 4 zamanlı tek silindirli motorları tasarlamakta en tecrübeli firmadır. Ünlü Dakar Rallisi, 1970’lerde orijinal XT500 modelinden esinlenilerek düzenlenmişti; Yamaha o dönemden bu yana tek silindirli büyük motosiklet tasarımında liderliğini korumaktadır.
    Yüksek torklu 660 cc su soğutmalı motor
    Yeni XT660Z Tenere, düşük ve orta tork aralıklarında yüksek güç vermek için tasarlanan 660 cc, su soğutmalı, 4 zamanlı ve tek silindirli SOHC motor içermektedir. Bu güçlü motor, Tenere 660’ın şehir içinde kullanımdan otoyolda ve arazide kullanıma kadar geniş bir yelpazede güçlü performans göstermesini sağlamaktadır.
    4 supaplı ve yakıt enjeksiyonlu motor
    Yüksek verimli 4 supaplı silindir başlığı ve 10:1 sıkıştırma oranı içeren ve çap x strok ebatları 100mm x 84mm olan yeni ve yakıt enjeksiyonlu Tenere motoru, arazide ve düz yolda hızlanma için mükemmel gaz denetimi sağlamaktadır.
    5 vitesli şanzıman
    Kolayca geçen 5 vitesli şanzıman, motosikletin düşük ve orta tork aralıklarında tork kuvvetini optimize etmek için özenle seçilen dişli oranları ile tasarlanmıştır; yanı sıra 2,9 litre şanzıman yağı kapasitesi sayesinde motorun en zor koşullar altında bile verimli çalışması sağlanmaktadır.

    XT660Z Tenere’nin Teknik Özellikleri
    Motor

    TENERE 660’IN ŞASİSİ
    Dayanıklı ve çift amaçlı gövde
    XT660Z Tenere, dayanıklı ve ‘her yere gitme’ özelliği ile tek silindirli büyük motoru mükemmel şekilde tamamlayan yepyeni bir şasi içermektedir. Bu hem çok sağlam hem de hafif olan yeni çift kızaklı şasi, kompakt ve küçüktür, yolda ve arazide kullanım sırasında gücü ve sağlamlığı üstün sürüş özellikleri ile optimum şekilde birleştirmek için tasarlanmıştır.
    Uzun mesafeli süspansiyon, alüminyum hareketli kol
    Sürücü ve yolcu için yüksek konfor ve farklı arazi koşullarında sürüş kolaylığı sağlamak amacıyla yeni Tenere’de uzun mesafeli çatallar bulunmaktadır, böylece ön tekerlek hareketi 210 mm olmaktadır.
    Bu dayanıklı ön süspansiyon, hafif bir alüminyum hareketli kol ile tamamlanmaktadır, böylece yaylanmayan ağırlık azaltılarak arka süspansiyonun performansı arttırılmaktadır ve engebeleri rahatça aşmak için 200 mm arka tekerlek hareketi elde edilmektedir.
    Süspansiyon mesafesinin hem önde hem de arkada bu kadar büyük olması sayesinde Tenere hem her türlü koşulda çok konforlu hale gelmektedir, hem de bakımsız asfalt yollarda ve arazilerde üstün sürüş özellikleri elde edilmektedir.
    Büyük kapasiteli benzin deposu
    Bu motosikleti uzun mesafeli yolculuklar için özellikle uygun hale getirmek için büyük bir 22 litre hacimli benzin deposu bulunmaktadır ve harika güzellikte tasarlanan siperlik ile kusursuz şekilde birleşmektedir. Bu benzin deposu, büyük kapasitesine rağmen sürücü koltuğunun altına uzatılarak genişliği ve yüksekliği minimumda tutulmuştur, böylece ağırlık merkezileştirilerek dengeli sürüş karakteristiği avantajını getirmiştir.
    Rüzgara dayanıklı siperlik
    Tenere dik sürüş pozisyonu ve uzun çiftli koltuğu sayesinde ister evden işe gitmek, isterse dünya turuna çıkmak olsun tüm yolculukları çok konforlu hale getirmektedir. Sürücünün uzun mesafeli yolculuklarda yorulmasını azaltmak için bu yeni ve dayanıklı modelde şık bir siperlik ve uzun bir cam bulunmaktadır, böylece vücudun üst bölümünün rüzgar alması önlenmektedir.
    Yeni çift ampullü far, dikey yerleştirilmiş kısa ve uzun huzmeleri ile özgün bir görünüş kazandırmaktadır. Bu ‘üstte ve altta’ far tasarımı, hem kuvvetli bir huzme vermektedir, hem de siperliğin ön genişliğini en aza indirerek aerodinamik özellikleri geliştirmektedir.
    Çift 298mm ön disk frenler
    Yeni Tenere, fren güvenliği sağlamak için 2 kumpas ile sıkıştırılan çiftli 298 mm disk frenler içermektedir. Bu üstün özellikli fren sistemi, hem güçlü ve denetlenebilir frenleme, hem de güven duygusu kazandırmaktadır.
    Gövde ve motor koruyucuları
    Kendi sınıfındaki en üstün ‘her yere gitme’ özelliğine sahip XT660Z Tenere, zor arazi koşullarında yolculuğa hazırdır; en zor koşullarla başa çıkabilmesi için yeni modelde çok sayıda ve hafif koruyucu bulunmaktadır.
    Siperliğin her iki yanında bulunan sağlam koruyucular, kaza halinde hasar görmesini önlemektedir; ayrıca motorda silindirin her iki yanında hafif koruyucular bulunmaktadır. Arazide kullanım sırasında hasar görmemesi için de motor bloğu kompakt koruyucularla donatılmıştır. Bu koruyucular, hasar görmeleri halinde kolayca değiştirilebilir, böylece motosikletin her zaman en iyi durumda olması sağlanır.
    Çok sayıda üstün kaliteli aksesuar
    Yamaha, yeni Tenere için ayrıca çok sayıda yeni aksesuarlar hazırladı, böylece sürücüler motosikletin teknik özelliklerini kendi isteklerine göre düzenleyebiliyor.
    Daha çok bagaj taşımak isteyen sürücüler, orijinal Yamaya side case, top case ve tank pad alma seçeneğine sahip.
    Maceralı yolculukları sırasında ek koruma önlemleri almak isteyen sürücüler için elcik koruyucuları, motor koruyucuları ve karter koruyucusu seçenekleri mevcut, yanı sıra elleri sıcak tutan ve arazide kullanım sırasında çalıları ve dalları uzak tutan el koruyucu satın alınabilir.
    İsteğe bağlı bir orta ayak, uzun yolculuklarda lastik değiştirmek için tekerleği çıkarma işlerini kolaylaştırıyor; fermuarların ve kemer tokalarının depoyu çizmesini önlemek için tank pad satın alınabilir.
    Son olarak, yeni Tenere’lerinin egzosunu güçlendirmek isteyen sürücüler, geçmeli tip Akrapovic egzos satın alabilir.

    YENİ XT660Z TENERE


    Dayanıklı, şık ve pratik çok amaçlı motosiklet
    Orijinal Yamaha Tenere’nin kazandığı büyük başarının sırrı, şık bir stil karışımını, kullanım kolaylığını ve uygun fiyatı bir arada sunmasıdır; bu özelliklerin tümü yeni modelde de bulunmaktadır. Yamaha her zaman müşterilerine en çok çeşitlerde benzersiz ve heyecan verici motosikletler sunma ilkesini uygulamıştır; yeni XT660Z Tenere bu yelpazeyi tamamlamakta ve genişletmektedir.
     
    Metin, Ali Aygün, SERVET ve 1 kişi daha bunu beğendi.
  2. Ali Aygün

    Ali Aygün Site Bağımlısı

    Kayıt:
    26 Temmuz 2008
    Mesajlar:
    381
    Beğeniler:
    376
    Şehir:
    İstanbul
    Çok güzel tanıtımını yapmışsın Teşekkürler..
     
  3. Hakan Karael

    Hakan Karael Site Müdavimi

    Kayıt:
    23 Ocak 2008
    Mesajlar:
    2.947
    Beğeniler:
    1.286
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Aprilia
    güzel ve hoş dizaynı olan bir motor size süpriz yapabilirim arkadaşlar heran !!! ;)
     
  4. Ergun Erensir

    Ergun Erensir Aktif Üye

    Kayıt:
    8 Nisan 2009
    Mesajlar:
    253
    Beğeniler:
    85
    Şehir:
    İstanbul/Bostancı
    Motosiklet:
    Honda
    Paylaşım için teşekkürler Ulaş.Yalnız,teknik veriler v.s eksik alıntıda
     
  5. Barış

    Barış Site Müdavimi

    Kayıt:
    12 Eylül 2007
    Mesajlar:
    5.247
    Beğeniler:
    3.060
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    Engine type Liquid-cooled, 4-stroke, 4-valve, single cylinder, SOHC
    Displacement 660 cc
    Bore x stroke 100.0 x 84.0 mm
    Compression ratio 10.0:1
    Maximum power -
    Maximum torque -
    Lubrication system Wet sump
    Fuel System Fuel injection
    Clutch type Wet, multiple-disc coil spring
    Ignition system TCI
    Starter system Electric
    Transmission system Constant mesh, 5 speed
    Final transmission Chain
    Fuel tank capacity 22 L
    Oil tank capacity 2.9 L


    Chassis -
    Chassis: Steel tube diamond shaped
    Front suspension system Telescopic forks
    Front travel 210 mm
    Rear suspension system Swingarm (monocross)
    Rear travel 200 mm
    Front brake Double disc, Ø 298 mm
    Rear brake Single disc, Ø 245 mm
    Front tyre 90/90-21 M/C
    Rear tyre 130/80-17 M/C


    Dimensions -
    Length 2,246 mm
    Width 865 mm
    Height 1,477 mm
    Seat height 895 mm
    Wheel base 1,505 mm
    Minimum ground clearance 245 mm
    Dry weight 183 kg
     
  6. goksel ozdogru

    goksel ozdogru Site Müdavimi

    Kayıt:
    20 Ocak 2008
    Mesajlar:
    1.457
    Beğeniler:
    562
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    Honda
    tam benlik , şık bir makina
     
  7. Hakan Çıtır

    Hakan Çıtır Site Bağımlısı

    Kayıt:
    6 Şubat 2009
    Mesajlar:
    1.472
    Beğeniler:
    398
    Şehir:
    İSTANBUL
    Motosiklet:
    Kanuni
    Yamaha bu işi biliyor