Ybr ile ilgili sorularım var

Konu, 'Servis ve Teknik Destek Genel Konular' kısmında bülent tenikeci tarafından paylaşıldı.

  1. bülent tenikeci

    bülent tenikeci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ocak 2010
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    243
    Şehir:
    kastamonu
    Motosiklet:
    Yamaha
    Tüm üyelerimize merhaba.2010 model Ybr Esd motosikletimle alakalı bir kaç sorum olacak.

    1-Ybr motosikletlerin yağ değişimi 5000 km.olarak yazıyor fakat son İstanbul ziyaretimde tanıştım bazı ağırabi motorcular 1500-2000 km.aralığında değişmemi,(hatta tüm itirazlarıma rağmen değiştirdiler bile)ve yağ olarakta castrol dizel motor yağını kullanmamı, yamaha’nın kendi yağı olan yamalubelerin artık yağ ,kalitesiz yağ olduğunu ve ilerde motora ciddi zarar verdiğini söylediler.

    2-aynı arkadaşlar o-ring zincir için ise normal motor yağı kullanmanın daha iyi olacağını,motor yağının o-ring zincir yağına göre araları daha iyi doldurduğunu vs. iddia ettiler.(hatta bir güzel motor yağıyla zincirimi yağladılar)

    3-Ybr motosikletim bir depo ile bazen (performanslı kullanımda ve uzun yolda tam gazda)300 km. sakin kullanımda ise ortalama 450 km. gidiyor.kullanım tarzından bu kadar fark olması normal mi? ayrıca forumda 500-600 km.gittiğini söyleyen arkadaşlar var.Bu motorun ideal devri kaç bin aralığında olmalı? Biraz performanslı kullanmayı severim ama bu sarfiyat sizce makul mü?(yakıt meselesini çok irdelemem ama bir ayarsızlık varsa düzeltmek isterim)

    4-Ybr ile 130-140 km.hız yaptığını söyleyenler var.ben 2010 model Ybr esd ile en fazla 110’u gördüm(rampa aşağı redlinede 120) 100-110 sürat bu model için normal mi?(rodajını talimata uygun doldurdum ve sürat tutkunu değilim sadece öğrenmek için.)

    5-Orjinal lastikleri eskimeye başladı ve değiştirirsem ne marka ve model lastik önerirsiniz?(1 yıl ve 10000 km.doldu) bulunduğum yerin kırsal ve dağlık olması, yeri geldiğinde çamur,toprak,çimen,stabil,taşlı,karlı ve hafif arazi koşullarında sürmem ve kışın da sıklıkla motorumu kullanandığım için asfalt konforu ve tutuşunu azaltmadan arazi verimini de sunacak en iyi lastik ne olmalı?

    6-Arazi kullanımında amortisörleri standart ayar olan 2.kademede mi, yoksa daha sert bir pozisyonda mı tutmak gerekir(1-5 arası yumuşaktan serte)

    Konuya hakim üyelerimizden bu sorularım için yardımlarını istirham edeceğim.ilginize şimdiden teşekkürler, keyifli forumlar, selamlar.
     
  2. Ekrem Kalafatoglu

    Ekrem Kalafatoglu Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    18 Aralık 2010
    Mesajlar:
    1.708
    Beğeniler:
    561
    Şehir:
    BAŞKENT
    Motosiklet:
    Honda
    Guzel sorular beyendım :D Sorularınızın içerısınde cevabını benımde merak ettıklerım war
    Şenol hocamız Ybr konusunda uzmandır o gorunce guzel bır aydınlatma yapar herhalde :)
    Bu arada bende zincir yağı alacagım ybr ıcın hangısı onerılır acaba
     
  3. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha


    Umarım cevaplarım yeterli seviyeddir.
     
    Metin, bülent tenikeci ve Ozgur Baglama bunu beğendi.
  4. o.somuncu

    o.somuncu Organizatör

    Kayıt:
    6 Ağustos 2008
    Mesajlar:
    1.258
    Beğeniler:
    846
    Şehir:
    Dikili - İZMİR
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bülent Hocam sana dizel yağı koyduranların motor bilgisiyle hiç alakaları yok..Şenol 'a katılıyorum..20/50 benzinli yağı bile konmamalı..Ben bir defa benzinli 20/50 koydum ve 5-6 km gidip geldikten sonra yağı boşaltıp attım..(Ki benim motor 33 yaşında)
    Ben 15/50 motosiklet için Shell advance SX kullanıyorum ve çok memnunum..ortalama ısı 32derecenin altında geçiyorsa bu yağdan daha yükseği kullanılmaz..10/50 ve 10/40 da kullanabilirsiniz..
     
    bülent tenikeci bunu beğendi.
  5. bülent tenikeci

    bülent tenikeci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ocak 2010
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    243
    Şehir:
    kastamonu
    Motosiklet:
    Yamaha
    Şenol ve Osman ağabeyler cevaplarınız için çok teşekkür ederim,içimi rahatlattınız. ben de her zaman orjinaliteden yanayım ama amcalar o kadar ısrar edince ''bu yaşta bir bildikleri var'' diye düşündüm.hata biri motosikletin kullanım kitapçığını yırtıp atmamı,zira içindeki bilgilerin yanlış olduğunu bile söyledi.
     
  6. HAYATİ BEDER

    HAYATİ BEDER Aktif Üye

    Kayıt:
    6 Ekim 2010
    Mesajlar:
    274
    Beğeniler:
    81
    Şehir:
    Tekirdağ/Çorlu
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sen onlara uyma Bülent kardeşim,
    ybr 125 ile 503 km yol yaptım, yedek depoya düşene kadar şehir içi ve şehir dışı dahil.Ancak kullanmaya bağlı basarsan yakar, ar-ge sonucu yapılan klavuza inan derim ben
     
    bülent tenikeci bunu beğendi.
  7. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Geçenlerde Bursa'da bir arkadaşımız kaza yaptı.
    Arkadaşımızı hastanede ziyarete gelen sözde motorcu amca şöyle bir şey yumurtladı
    Gördünüz mü bak kask taktığı için hayatta.
    Takmasaydı şimdi bu acıları ne o çocuk nede biz çekecektik dedi.
    Siz her yaşlıyı adam yerine koymayın.Yıllardır kasksız motora binmekten yere düşmekten beyin çok sallanmış sulanmış gözlerde fer kalmamış kayış kopmuş beyin yalama olmuş.
    Hani derler ya her ihtiyarı deden sanma diye.:D anladınız siz.
    Bırakın onlar bildiğini kendilerine uygulasınlar.
    Ben öyle diyenlere ses etmiyorum sallamıyorum selam bile vermiyorum.Sessiz sedasız işime devam ediyorum.Onların ne laf dinleyecek nede lafı anlayacak halleri kalmamıştır.Beyin kıvrımları o kadar dolmuş ki ne desek boş.İmam bildiğini okur misali.
     
  8. bülent tenikeci

    bülent tenikeci Kıdemli Üye

    Kayıt:
    9 Ocak 2010
    Mesajlar:
    242
    Beğeniler:
    243
    Şehir:
    kastamonu
    Motosiklet:
    Yamaha
    ben en son 450 km.yaptım .ne çok kasmaya, ne de gereksiz gazlamaya gerek yok zaten.gerçi ben biraz yüksek devir kullanıyorum,tarz meselesi.önemli olan düzgün kullanmak,keyifle yol almak.klavuzu yırtmak gibi mantıksız bir fikri dikkate zaten almıyorum.
     
  9. Hakan.Ulukavak

    Hakan.Ulukavak Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    4 Ocak 2011
    Mesajlar:
    1.219
    Beğeniler:
    504
    Şehir:
    ankara/polatlı
    Motosiklet:
    Honda
    Hocam o ağırabi motorcular ya kötü niyetliler yada saçmalıyolar, her ihtimalde iyi değil.
    120 yi zar zor görüyorum, 130-140 hızın modifiye olmadan mümkün olduğunu sanmam.
     
    bülent tenikeci bunu beğendi.
  10. Ali Emre Sakarya

    Ali Emre Sakarya Kıdemli Üye

    Kayıt:
    18 Şubat 2011
    Mesajlar:
    521
    Beğeniler:
    233
    Motosiklet:
    Honda
    peşinen söyleyeyim; abilerim, arkadaşlarım, hocalarım, kardeşlerim beni yanlış anlamasınlar, lafın doğrudan bir kişiye değil genel bir ataerkil zihniyete. kimseyi kırmak, incitmek ya da kimseyle ters düşmek de değil isteğim, lakin anlamadığım için ve niye anlayamadığım konusunda da kendime şaşırdığım için motorlu taşıtlardaki bu hız takıntısı konusunda bunları yazmak zorunda hissettim kendimi.

    ybr 140 km hız yapmaz. yapmasın zaten. dünyanın en güvenilir birçok arabasında dahi ölüm demekken bu hız, yapmasın o hızı. hız tehlikelidir, ne olursa olsun tehlikelidir. hız limitleri otoriter devlet zihniyeti vatandaşlarının her düşüncesini ve her hareketini kontrol etmek istediği için yoktur! hız limitleri, trafik denilen kavram insan hayatı ile ilgili olduğu ve mühendislik denilen bilim dalının bir bildiği olduğu için vardır. insanların hayatı önemli olduğu için vardır. daha birkaç gün önce metin hocam bir animasyon koydu fren mesafelerine dair, hiç mi dikkate almadık! yüzlerce kaza videosu ve hikayesi var, hiç mi önemsemiyoruz! hız limitlerinin belirlendiği kanunlarımız var, hiç mi ilgimizi çekmiyor!

    bir aracın saatte 90 km, 100 km, 110 km, 140 km vb. herhangi bir hızda gitmesi demek evrende belirli kurallar çerçevesinde bizim de bedenen ve fiziken o hızda ilerliyor olmamız demek. iyi güzel de nasıl duracağız! hadi aracın frenleri var, lastikleri ve içinde havası var, abssi, bilmemnesi, ıvırı zıvırı var. ama bir araçta olmayan çok önemli şeyler var: bir aracın canı yok, kanı yok, beyni yok, sevdiği, sevildiği, eşi dostu ailesi yok! hadi araç durur da, üzerinde ya da içinde olan vücudumuz nasıl duracak! vücudumuz durmadığı zaman ne koruyacak onu!

    trafikte daha hızlı gitmek, kime neyi kazandırır. aynı yolda giden bir ybr ile bir 600rr arasında ne fark olabilir ki? olamaz çünkü ikisininde yapabileceği maksimum hız aynıdır. olmak zorundadır. müsait yol olmaz, türkiye gibi bir ülkede birkaç otobanın belirli bölümleri haricinde 120 km hızın üzerine çıkabileceğiniz bir yol yoktur. almanya, italya gibi ülkeler hız limitleri ve trafik konusunda hiç bir açıdan bizimle karşılaştırılabilecek ülkeler değildir.

    dağınık oldu yazdıklarım farkındayım. genel olarak söylenebilecek şeylere cevap vermeye çalıştığım için kafamda, biraz karıştı.

    toparlarsam; bırakın hız yapmasın ybr, hatta benim transalpde 110 u geçmesin, hatta özgür'ün fazer da 110 u geçmesin. geçemesin, gerek yok ki geçmesine. bırakalım kim daha uzağa işeyebilir edebiyatını. olması gereken olsun, fazlası olmasın. fazlasının olmasını istersek de gidelim yarış pistlerine, hız limitimiz olmasın...

    tekrar hatırlatayım: tüm samimiyetimle söylüyorum, hiç kimsenin kişisel olarak yazdığına istinaden yazmadım bunları. birçoğumuzda olmayan ya da istemeden bir şekilde kendine ufak da olsa yer bulan bir zihniyete karşı yazdım. bir kusurum olmuşsa affola...

    not: bu mesajı buraya değil de şuraya: http://www.motosikletforum.com/showthread.php?t=5466&page=7 yazmışım sayalım...
     
    Şenol SEL ve bülent tenikeci bunu beğendi.