Yeni Başlıyacağım.Tercih olarak CBR 125 R Yardım.

Konu, 'Racing Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Mete Gökmen tarafından paylaşıldı.

  1. Mete Gökmen

    Mete Gökmen Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    10
    Herkeze iyi forumlar;

    Bir hatam varsa şimdiden affola. Uyarılarınız doğrultusunda direk düzelteceğim. Adım Mete. İzmirliyim.
    Boyum : 1.80
    Kilom : 78
    Sürücü kursuna yazıldım ve 2 ay gibi bir süre sonra inşallah ehliyetimi alacağım. Çocukluğumdan beri racing tutkum var lakin vitesli motor tecrübem yok. Scooter tarzı motorlarla yıllarım geçti ama. Hem racing havası versin alışıyım hem küçük olsun hemde estetiği açısından CBR mantıklı bir seçim geldi. Ama bir süredir forumu takip ediyorum ve CBR konusunda çıkmaza girdim. Kimisi CBR rahat değil virajlarda sorun yaşarsın 2 dk lık yol gittim ayaklarıma kıramplar girdi uzun yol hayatta çekilmez derken kimileride iyi tercih az yakar komforlu demiş. Bende doğal olarak arada kaldım. Aynı zamanda YBR 125 ile başlama tavsiyeleride çok yüksek ama racingden devam edicek biri olarak alışmak için CBR den başlamak daha mantıklı değilmidir? Yardımlarınızı alabilirmiyim acaba
     
  2. Onur Filiz

    Onur Filiz Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    809
    Şehir:
    KIRKLARELİ/VİZE
    Motosiklet:
    Hyosung, Mondial
    mete öncelikle bir kez daha uyarı ve hatırlatma yapayım sitede bold yazı ile (kalın) yazı yazmak yasaktır..

    CBR 125 güzel bir motordur başlangıç motorudur.. ama neden racing ?? bunu merak ediyorum.. ;)
     
    Ziya Çerezci bunu beğendi.
  3. Ziya Çerezci

    Ziya Çerezci Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.207
    Beğeniler:
    531
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    Cbr 125R kullanıcısı olarak görüşlerimi aktarayım:) Sonuçta 125 cc ile başlamak en doğru karar. Eğer racing hevesiniz var ise şekil olsun görünüm olsun güzel motor alın derim alın hevesinizi atın. Hız tutkunuz yoksa ben 300 400 500 600 basmak istiyom diye bir hayaliniz yoksa ilerde daha yola uygun enduro naked tarzına geçmek istersiniz diye düşünüyorum.Gelelim konfora uzun yolda yorduğu doğrudur ama onunda çözümü var her 60 kmde bir durcaksınız 10-15 dk :D Viraj konusuna gelince ben bir sorun yaşamadım virajlarda tek tavsiyem sakın fren yapmayın ben bir kere yaptım hafiften hemen bıraktım zor toparladı :D yapmayın sakın! Virajda fren yapılmaz :D
     
    Mete Gökmen bunu beğendi.
  4. Mete Gökmen

    Mete Gökmen Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    10
    Küçüklüğümden beri etrafımda olmaları binip gezdirmeleri diyebiliriz aslında. Yani ibre görmek için racing istemiyorum. Hem estetik olarak hem hız olarak tatmin etmesi. Birde şöyle birşeye inanmışımdır ben her zaman. Racing motor kullanan bir insanla mesela chopper motor kullanan bir insanın kişiliği her zaman farklıdır yada hangi tür derseniz. Benim ruhum buna ayak uydurur diye düşünüyorum yani. Tutku.
     
    Onur Filiz bunu beğendi.
  5. Mete Gökmen

    Mete Gökmen Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    10
    Teşekkürler :)
     
  6. oktay.selvi

    oktay.selvi Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Haziran 2010
    Mesajlar:
    120
    Beğeniler:
    50
    Şehir:
    izmir
    Motosiklet:
    Yamaha
    1,80 boyla cbr 125r bence görüntü olarak hoş olmayacaktır.
    Almadan önce başka modelleri de mümkünse kullanıp denemeni tavsiye ederim.
     
    Eren Göksel bunu beğendi.
  7. Mete Gökmen

    Mete Gökmen Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    10
    Anladım teşekkür ederim. Ama şimdilik daha büyük model istemiyorum sıkıntı yaratır gibi geliyor. Olmadı almadan önce kiralıyacağım biryerden 1 gün kullanıp öyle karar vericeğim
     
  8. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    aynı boydayız ama kg olarak senden az çeker haldeyim.Bende 181 boy 68 kg yim ve 162 bin km dir yamaha ybr 125 kullanıyorum.
     
  9. Mete Gökmen

    Mete Gökmen Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    10
    Peki siz ikisinide kullanmış biri olarak ybr cbr havası veriyor diyebilirmisiniz hem motor hem estetik olarak ona göre tercih yapmam gerekecekte
     
  10. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    cbr 125 ile boyun nedeniyle ciddi sıkıntı yaşarsın.Hatta bıu konuda bir arkadaşım da bu konuda çok ciddi sıkıntı yaşadığı için cbr yi satıp ybr aldı.Şimdi sağlıkla ilgili sorunu kalmadı ve cbr ile başladığına 1000 pişman.cbr de ki otoruş pozisyonu neddeniyle bel fıtığı oldu ve cbr ye devam etseydi motosiklete veda edecekti.Ybr ye geçince agrısı kalmadı ve dr un ifadesiyle ameliyata da gerek kalmadı ama ilaçlı tedaviye devam edecek.
    Netice de başlangıç motoru alıyorsunuz neyin ne olduğunu öğrenmek için alıyorsunuz bunda estetizm aramanın anlamı olmaz.
    İllede estetizm arıyorsanız yamaha Yzf r25 alın.
    Ybr 125 ile Marmaristen datça ya giderken çekilmiş fotom.Fikir verebilir sana belkii.
    [​IMG]
     
    İbrahim.Sert ve Mete Gökmen bunu beğendi.
  11. Mete Gökmen

    Mete Gökmen Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    10
    Engin bilgilerinizi paylaştığınız için teşekkür ederim. Sanırım haklısınız. Ancak dediğiniz motoru bulamadım '' Yamaha Yzf R25 '' benmi hatalıyım acaba
     
  12. Erol

    Erol Admin Yetkili Kişi

    Kayıt:
    9 Ekim 2007
    Mesajlar:
    5.997
    Beğeniler:
    3.113
    Şehir:
    İstanbul-Çamlıca
    Motosiklet:
    BMW
    Mete, Yzf R125 olucak, Şenol hocam 1 i unutmuş.
     
    Mete Gökmen bunu beğendi.
  13. Huseyin.Guler

    Huseyin.Guler Üye

    Kayıt:
    7 Ekim 2009
    Mesajlar:
    48
    Beğeniler:
    28
    Şehir:
    Istanbul
    Maddi gücünüz yetiyorsa(yaklaşık 11000YTL kadar) kesinlikle YZF 125R, CBR125'den çok daha iyi bir seçim olacaktır bence, estetik olarak süper bir motosiklet, yani sizi görünüş olarak çok tatmin edecektir, üstelik 125cc ile sınırlı yani 10beygir gücü(hp) olduğundan başlangıç için de uygun.
    Konu açılmışken daha genel bir noktaya değinmek istiyorum, uzun sürelerdir motosiklet kullanan insanlar her yeni başlamak isteyen hevesliye gerçek motorcular olarak "neden racing?" diye sorarlar mutlaka. Bu soruya yeni başlayan kişinin mutlaka doyurucu bir cevap vermesi gerekirmiş gibi "motorla doğdum, motor benim için tutkudur, motorsuz hayat düşünemiyorum, motor olmak istiyorum olamadığım için ancak satın alabiliyorum" gibi cevaplar olmalıdır genelde... Oysa ki insan hayatında yemek, içmek, cinsellik gibi güdüler dışındaki olaylar görülerek ve özenilerek öğrenilir ve yapılmak istenir, bu heveslerin de devamlılığı öz benlik(ego) tatminine bağlıdır. Dolayısıyla insanlar motora özenti olarak başlarlar, bir çok nedenden dolayı da devam ederler, motorculuğun çok karizmatik olması en baba nedenlerden biridir, yani yol yapmaktan alınan zevk kadar önemlidir bu. Böyle olduğunu kolayca anlayabilirsiniz tersini düşünerek, örneğin motorculuk yüz kızartıcı bir olay olsaydı ve siz zevk alıyor olsaydınız devam etseniz dahi gizlerdiniz, örneğin çocuk pornosundan zevk alan birini düşünün, buna devam etse bile sağda solda neler yaptığını anlatamaz bundan gurur duyamaz ve bu işe göstere göstere devam edemez, oysaki motorla 100 bin km yapmak bir övünçdür, karizmatikliktir ve devam ederiz göstere göstere... Neyse, konuyu açıklayabilmek adına biraz abartılı örnekler veriyorum ama manevi tatmin(yani bu özbenlik-ego tatminidir) olmasa bu iş de olmaz, özenti olmasa bu iş de olmaz, o yüzden özentilik ve ego tatmini konusunda Rahmi Barutçu da aynıdır, Engin Balaban da aynıdır, Hüseyin Güler de aynıdır, yeni başlamak isteyen bu arkadaş da. Birilerinin çıkıp da sen özenti için motor istiyorsun hiç alma daha iyi demesi(ki hiç kimse bunu demedi henüz, yanlış anlaşılmasın ama her an dendi denecek gibi, burada denmese sokakta birileri diyecek mutlaka) anlamsız, elbetteki özenti için ve ego tatmini için istiyor, bunlar hayatın kaynakları bunlar olmasa insan hiçbir şey yapmaz, niye yapsın ki...?
     
  14. Onur Filiz

    Onur Filiz Moderator Yetkili Kişi

    Kayıt:
    8 Ekim 2009
    Mesajlar:
    2.731
    Beğeniler:
    809
    Şehir:
    KIRKLARELİ/VİZE
    Motosiklet:
    Hyosung, Mondial
    hüseyin hocam gayet güzel bir açıklama yapmışsın tşkler..
     
  15. Can Doruk

    Can Doruk Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2010
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Kuşadası
    Motosiklet:
    Honda
    Honda CBR 125 R ile Yamaha YZF R 125 boyut olarak kıyasladığımızda arada dağlar kadar farkın olmadığı bilinen bir gerçektir.
    Yani 1.80'lik siz CBR'de rahatsızken YZF'de rahat olabilirsiniz diye bir iddiada bulunmak saçma olur.
    Bir diğer karşılaştırma kıvraklık konusu.
    CBR YZF'ye kıyasla daha kıvrak bir motosiklettir.(YZF hemen hemen aynı motor gücüne sahip olduğu CBR'ye kıyasla daha kalıplıdır)
    Bel fıtığı konusuna gelirsek, sırf CBR ya da herhangi bir motora bindim ve bel fıtığı oldum demek doğru olmaz.
    Bel fıtığı hassas bir konudur ve direkt olarak böyle şeylere bağlamak yanlış olur.
    Kimi insan vardır ki 120 kg kaldırır bel ile ilgili problem yaşamaz kimisi de 5 kg kaldırır belim belim diye başlar kıvranmaya.
    Bu aslında belde ve sırtta bulunan kasların gelişimi ile alakalı.
    Zayıf sırt ve bel kasları belde bulunan diskler üzerine bir yük bindiğinde yardımcı olamazlar.
    Oysa sağlam sırt ve bel kasları bu yükü destekleyerek disklerin yükünü hafifletir basit bir deyişle.
    Ülkemizde sporla alakası olmayan, sağlığına dikkat etmeyen geniş balkonlu insanları düşünürsek bu risk her zaman vardır ;)
     
    ege toprak, Mete Gökmen ve Onur Filiz bunu beğendi.
  16. dayanc

    dayanc Üye

    Kayıt:
    17 Nisan 2009
    Mesajlar:
    88
    Beğeniler:
    6
    Şehir:
    İzmir
    Motosiklet:
    Suzuki

    Virajda aksine gaz açılır yavaş gir-hızlı çık tekniği denir. motorun tutuşu hız ile gerçekleşir. arka tekerleğin öndekinden kalın olması tutuşun ve ağırlığın %60 ının arkada olması içindir. bu eger %60 dan daha düşük olursa sürücü düşüyorum hissine kapılır. viraja yavas girip hızlı çıkarsanız yani tam girdikten sonra cok hafif hafif gaz açarsanız daha iyi viraj aldıgınızı göreceksiniz.
     
  17. Mete Gökmen

    Mete Gökmen Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    10
    Verdiğiniz bilgiler ve ayrıca yaptığınız özel açıklama içinde teşekkür ederim. Çok doğru bir açıklamaydı bencede. Ben işin artistiğinden çok motor üzerinde kendimi özgür hissetmemden kaynaklı. Daha önce kullandığım 125 CC lik scooterlarla bile insan kendini başka hissediyor. Racing deneyimi bence yaşanmalı. Yoksa dışardaki insanın aa uu şuna bak demesi motor kullanmaya başlamak için bence yeterli bir sebep olmamakla birlikte birazda saçma. Kendi fikrim tabiki kimse üstüne alınmasın.
     
  18. Mete Gökmen

    Mete Gökmen Üye

    Kayıt:
    9 Ağustos 2010
    Mesajlar:
    63
    Beğeniler:
    10
    Yani denemeden bilemezsiniz diyorsunuz anlıyorum. Peki CBR nin bu konuda hep rahatsızlığından boyumdan dolayı olan sıkıntısından bahsettik. Acaba performans ve yakıt konusunda görüş bildirmek isteyen varmı
     
  19. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Yakıt olarak tasarruflu değil ama çok da afaki değil.Teknik verileri 100 km de 2,5 lt deniyor ama onlar sizi yanıltabilir.Çünkü fabrika verileri ile kullancının verileri hiç tutmaz.Benim ölçümüm 100 km de 3,2 lt di.
    Performans olarak 180 yaptığını iddia edende var 150 yaptığını da.Ama ben test ettiğimde 130 a kadar çıktım.Ama ön grenajın yetersiz oluşundan ki normaldir 130 km/h riskli olmakta rüzgarla çok boğuşmaktasınız.Bu tür hafif siklet motosikletlerde 100 km/h üstü sürratler hep risklidir.
    Tabii burda benim boyumla da alakalı rahatsızlıktan dolayı dizlerim gidona çok yakın durduğu için sürüş stabilitesi rahat değildi.
     
    Mete Gökmen bunu beğendi.
  20. Can Doruk

    Can Doruk Üye

    Kayıt:
    23 Şubat 2010
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    24
    Şehir:
    Kuşadası
    Motosiklet:
    Honda
    Yakıt konusunda, 2009 model CBR 125 R 100 kmde 2.6 lt. benzin tüketmişti.
    Ne çok sakin bir kullanım ne de agresif bir kullanım söz konusuydu.
     
    Mete Gökmen bunu beğendi.