Yeni K1600GT ve GTL

Konu, 'Motosiklet Marka ve Modelleri' kısmında Şenol SEL tarafından paylaşıldı.

  1. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bu topiği kosmerim M.Özgür UZUN kardeşime ithaf ediyorum.
    Gerçi bu fotoları ve videoları mahrecinde görmüştür ama ben diğer dostlarımda görsün istedim.

    [youtube]Nv5dsPnbVcw[/youtube]

    Bir şey çok keyifliyse ya yasaktır, ya günahtır,... ya da pahalıdır. Buyrun en taze resimler:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
  3. Ziya Çerezci

    Ziya Çerezci Site Müdavimi

    Kayıt:
    2 Ocak 2009
    Mesajlar:
    1.207
    Beğeniler:
    531
    Şehir:
    Ankara
    Motosiklet:
    Yamaha
    Tek kelimeyle mükemmel.
     
  4. celal serdar çelikten

    celal serdar çelikten Kıdemli Üye

    Kayıt:
    24 Nisan 2010
    Mesajlar:
    410
    Beğeniler:
    163
    Şehir:
    ankara
    Motosiklet:
    BMW
    çok iyi......
     
  5. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Şenol abicim ben güzele güzel demem, güzel benim olmadıkça, amma bu hakira birşey yaw. Allahım sana geliyorum. :D:D

    Daha önceden bu motosiklet ile ilgili baya bilgi toplamıştım. Mükemmeliği yakalamaya çalışmışlar ve sanırım vw markasının bir reklamı vardı hatırlarsınız, biz daha iyisini yapana kadar en iyisi bu diye. Ben bu motosiklet için bunu söylüyorum. :D
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Aynen özgürüm daha iyisi yapılana kadar olay budur.
    Bende hep derim.
    Aklın yolu BMW diye.
    BMW deki teknolojiyi hiç bir zaman japonlar alamayacaklar.
    Bilin bakalım neymiş o sistem.
     
  7. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Neymiş? Hiçbir fikrim yok. :)
     
  8. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sadece BMW has amortisör sistemi.
    Telelever ve paralelever.Bu yüzden virajlarda düzde ve çok etkili stabil frenajda daha üstünü şimdilik yok.
     
  9. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    Abi konu hakkında daha detayı öğrenme şansımız var mı?
     
  10. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bu sistemle aynı görevi yapan aynı işe yarayan sistem zaten diğer araçlarda kullanılıyor.
    Arabalarda amotisor+helezon yay, kamyonetlerde makas+helezon yay veya amortisor, kamyonlarda makas + havalı amortisör.

    İkisinin bir arada olma sebebi hepsinde de aynı.

    Yoldan kaynaklı herhangi bir darbe anında oluşan geri tepmenin araç ağırlık merkezini değiştirmesi.

    Tekerlek darbeyi alıyor ve geri tepmek istiyor bu esnada lastik üzerindeki ağırlık anlık olarak azalıyor azalan ağırlık yola tutunmayı zayıflatıyor ( frenlemenin tehlikeli olduğu an ) ve daha sonrasında ağırlık tekrar yerine geliyor bu sefer dahada artmış olarak ( bu da ıslak - kumlu - eğimli v.b. bozuk yollarda aracın kaymasına neden olur )

    Fakat bu sistemde darbe şaseye ve hatta amortisöre yansıtılmayarak en hızlı biçimde tekrar tekerleğe iletiliyor. Amaç tekerlek üzerindeki ağırlık yükünü azami ölçüde sabit tutmak.

    BU KONFOR MAKSATLİ BİR SİSTEM DEĞİLDİR. TEKBAŞINA KULLANILDIĞINDA SADECE AMORTİSÖR GÖREVİ GÖRÜR.




    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



    Donald_Duck'tan alıntı:


    Telelever, on suspansiyon sistemi. Baslica iki fonksiyonu var, 1) Direksiyon isleminden dogan vibrasyon, darbe, ve daha onemlisi yanal yukleri gidona iletmemek. 2) Fren altinda motosikletin one "dalmasini" onlemek. Motor frenajda alcalir ama yere paralel kalir, burnu asagiya dalmaz.

    [​IMG]

    Paralever, arka suspansiyon sistemidir. En onemli ozellikleri 1) frenajda tekerlegi yerde tutmak (butun sistemler iyi kotu bunu yapar) 2) tumsekli bir arazide "saft efekti" ni ortadan kaldirmak.

    [​IMG]

    Saft efekti de nesi dersen, soyle izah etmeye calisyayim...

    [​IMG]

    [​IMG]

    soldaki resim, pek cok motosiklette gorulen (saftli yada zincirli farketmez) tipik arka suspansiyondur. BMW eski modellerinde buna "monolever" demistir.

    Soldaki resime dikkat edecek olursan, yere temas noktasinin arac yukselip alcalirken hic olmamasi gereken bir hareket yaptigini, ileri-geri gidip geldigini goreceksin.

    Oysa sagdaki resimde gorulen, "paralever" sisteminde temas noktasi sadece yukari-asagi iner cikar, cekis, guc aktarimi,fren emniyeti ve surus konforu etkilenmez.

    Altta monolever (klasik sistem) ve paralever calisma prensibi / ne ise yaradigi konusunda daha iyi bir cizim var.

    Daha detayli bilgi icin http://www.largiader.com/paralever/ linkine de bakabilirsiniz.

    [​IMG]

    BMW derki;

    Seri üretimde ilk kez K 1200 S'te kullanılan BMW Motorrad Duolever ön tekerlek süspansiyon sistemi, yürüyen aksam teknolojisinde bir devrim niteliğindedir. Sistem özellikle sürüş rahatlığı, frenleme kararlılığı ve sürüş hâkimiyetinde yeni standartlar getirmiştir. Sistemin kökeni, 1980'li yıllarda İngiliz mucit Norman Hossack'ın patentini aldığı sisteme dayanmaktadır

    Duolever, aslında kinematik olarak dört noktalı bir bağlantıdır; çelikten yapılmış iki adet yatay bağlantı elemanı rulmanlar aracılığıyla yürüyen aksama bağlıdır. Geleneksel çatalı andıran bu yatay elemanlar döküm alüminyumdan yapılmış olan tekerlek taşıyıcısını yönlendirir. Merkezdeki amortisör ise sönümlemeden sorumludur, alttaki yatay eleman ile yürüyen aksam arasına yerleştirilmiştir.

    Birbirlerine makasta olduğu gibi eklemle bağlı olan kollar, üstte gidon merkezine, altta ise tekerlek taşıyıcısına bağlanmıştır. Bu bağlantının işlevi gidon hareketini tekerleğe iletmektir. Böylece Duolever sistemi hareketli ve sabit borulara, yani teleskopik çatala gereksinim duymaz. Ayrıca, etkinliği zaten kanıtlanmış olan Telelever'den bile daha etkin bir şekilde gidon hareketini sönümlemeden ayırır. Sonuç, süspansiyon ve gidon hareketlerinin ayrılması ile, daha önce hiç erişilememiş bir düzeyde, maksimum sürüş rahatlığı ve yol tutuşudur.

    Sistemin avantajlarından birisi de yüksek burulma direncidir. Sistem, geleneksel teleskopik çataldaki iç içe geçen boruların sıkışma / geri tepme ve gidonun çevrilmesi sırasında yaptığı gibi olumsuz yüklere maruz kalmaz. İki adet yatay bağlantı elemanı sıkışma ve geri tepmeden doğan kuvvetleri emerek tekerleği kararlı tutar. Sisteme burulma kuvveti etki etmez, bu sayede süspansiyon çok daha hassastır. Sürücünün gidon hareketleri doğrudan tekerleğe iletilir, koşul ne olursa olsun sürücü tekerlekten hassas geri bildirim alır.

    Telelever'de olduğu gibi frenlemelerde oluşan dalma tepkisi de geleneksel teleskopik çatala göre çok daha azdır. Geleneksel bir sistemde, sert frenlemelerde süspansiyon elemanları iyice sıkışarak sönümleme mesafesini iyice azaltırken, Duolever'de her zaman yeterli sönümleme mesafesi korunur, böylece sürücü daha güvenli bir şekilde virajlarda daha geç ve daha kararlı fren yapabilir.

    Sönümleme sırasında gerçekleşen enerji dönüşümü, geleneksel bir teleskopik çatalda olduğu gibidir. Ancak sistemdeki ön yük daha az olduğu için, daha hassas ve konforlu tepki verebilmektedir.

    BMW Motorrad Duolever ön tekerlek süspansiyon sistemi sayesinde K 1200 S ve K 1200 R, bütün olumlu özellikleri birleştiriyor: Yüksek hızda çok iyi kararlılık, mükemmel sürüş hâkimiyeti, hassas gidon duyarlığı ve her hızda kararlı frenleme.
     
    Özgür ve Eren Göksel bunu beğendi.
  11. Özgür

    Özgür Site Müdavimi

    Kayıt:
    24 Şubat 2008
    Mesajlar:
    4.480
    Beğeniler:
    1.302
    Şehir:
    Trabzon
    Motosiklet:
    Yamaha
    BMW hakkında yeni birşey daha öğrendim. Pahalı ama hakediyor.