Yeni kullanıcı

Konu, 'Naked Motosiklet Kullanıcıları' kısmında Mutlu Akkurt tarafından paylaşıldı.

  1. Mutlu Akkurt

    Mutlu Akkurt Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2013
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    7
    Motosiklet:
    Honda
    Arkadaşlar merhaba.
    Ben motosiklet kullanmaya yeni başladım. Bi kaç konuda sıkıntım ve sorularım olacak. Cevaplayan birisi olursa çok sevinirim
    1. Ön fren kullanımı nasıl olmalı? Ben ön fren kullanmaya korkuyorum açıkçası takla atacam diye ama arka fren de etkili olmuyor kayıyor. 80 km hızla falan giderken sadece ön freni sıksam bişey olur mu? Yoksa arka freni sıkıp ondan ne kadar süre sonra önü sıkabilirim?
    2.Ben motoru kaldırırken zorlanıyorum bazen ama yokuş yukarı hiç kaldıramıyorum. Hep istop ediyor. Acaba sorun nedir? Frene basılı mı kalıyor elim acaba bilmiyorum:) ama frene basmazsam da aşağı doğru kayıyor. Şimdiden teşekkürler.
     
  2. Armağan Pekatik

    Armağan Pekatik Site Bağımlısı

    Kayıt:
    15 Eylül 2011
    Mesajlar:
    537
    Beğeniler:
    251
    Şehir:
    Kartal / İSTANBUL
    Motosiklet:
    Yamaha

    YANİ SÖZÜN ÖZÜ EĞİTİM ALMAN GEREKİYOR... YOKSA ÖLÜRSÜN!!!!
     
  3. EBaşaran

    EBaşaran Üye

    Kayıt:
    23 Eylül 2012
    Mesajlar:
    67
    Beğeniler:
    15
    Şehir:
    Karşıyaka/İzmir
    Motosiklet:
    Henüz Yok

    +1
     
    Fahrettin ve Şenol SEL bunu beğendi.
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sizin anlattıklarınızı eğitimlerde eğitimciniz gözlemler ve size uygulamalı öğretir.Siz kendi başınıza bunları öğrenmeniz güneşin batıdan doğması kadar imkansızdır.
     
    Fahrettin ve Mehmet CINBIL bunu beğendi.
  5. Kadir Tatlısuluoğlu

    Kadir Tatlısuluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    35
    Motosiklet:
    Honda
    1.Sana tavsiyem ön freni işaret ve orta parmak ile fren kolunun dibine yakın bir yerinden sıkman.Böylece frenin hissiyatı daha yüksek olacaktır.Duruma göre sert duruma göre yumuşak fren yapman kolaylaşıcaktır.Buna ek olarak yokuş bir yerde durduğun zaman sana gaz açma imkanı da sağlıyacaktır.Ön freni eğer 4 parmak ile fren kolunun uç kısmından sıkarsan motorun sert bir frenaj eğilimine gireceğini göreceksin.Ön fren yapmaktan kesinlikle korkma.Sadece pratiğe ihtiyacın var.Boş ve asfalt olan bir yolda,güzel bir gün olmak kaydı ile git ve hızlandıktan sonra sadece ön fren ile nazikçe dur.Daha sonra tekrar hızlan ve bu sefer biraz daha sert şekilde ön fren ile dur.Fren şiddetini git gide artır.Böylece ön frenin nasıl tepki verdiğini öğreneceksin.Ayrıca bu sert fren alıştırmalarını yaparken motorsikletin doğrultusunun düz olmasına dikkat et!Ayrıca ön teker, sert fren esnasında kitlenir ise derhal elini frenden çek ya da tekerin tekrar dönmesini sağlıyacak ölçüde hızlıca yumuşat.Panik yapma!Daha sonra toprak ve kum yollarda düşük hızlarda deneyim kazanmak için ön ve arka fren alıştırmaları yapabilirsin.Unutmadan yüksek hızlarda çift fren kullanmayı öğren!İki freni de aynı anda kullanarak duracağın alıştırmalar yap!
    2.Muhtemelen gazı az açtığın ve freni tam bırakmadığın için yokuşda kalkamıyorsun.Zamanlamayı iyi yapman gerekiyor ki bunu da pratikle kazanabilirsin.Yokuşlarda tırmanış doğrultusunda durman gerektiyse eğer yokuşun dikliğine bağlı olarak ön ya da arka freni kullanarak motoru sabitliyebilirsin.Ancak dik yokuşlarda motorun ağırlık merkezi motorun arkasına kaydığı için ön fren yetersiz kalabilir ve hatta motosiklet geriye doğru kayabilir.Böyle durumlarda özellikle artçın var ise arka freni kullanmak çok daha faydalıdır ve kesin çözümdür.Farzet ki yokuşta durdun ve vites 1'de değil.O halde sağ ayağını yere koy ve ön freni sıkmana ek olarak vücudunla da motora destek ol ki motor kaymasın.Vitesi bire aldıktan sonra sol ayağını da yere koy ve sağ elinin işaret ve orta parmağı ile ön freni sıkar iken normal şartlarda verdiğin gazdan daha yüksek olmak üzere gaz ver freni bırakmadan.Bu esnada debriyajı bırakmaya başla ve kavrama noktasına geldiğin an freni bırak ve ihtiyaç doğrultusunda gazı yükselt.Eğer motor kalkmadıysa stop etmesini bekleme ve debriyajı sıkıp işlemi tekrarla.Ancak sana tavsiyem ve daha sağlıklı olanı yokuşlarda duracağın zaman vitesi 1'e getir durmadan ve arka fren ile motoru sabitle.Yokuşlarda, düz yollarda kalkış yaparken verdiğin gazdan daha yüksek gaz vermen gerektiğini asla unutma.Debriyajı bırakırken kavrama noktasına geldiği zaman arka freni bırak ve duruma göre ihtiyaç doğrultusunda gazı artırmana ek olarak debriyaj gaz dengesini iyi kur.Bolca pratik yap!
    Kimsenin seni korkutmasına izin verme!Denemekten korkma ve dikkatli ol.Limitlerini yavaş yavaş arttır.Motorunun yapabileceklerini ve kendinin yapabileceklerini sürüş esnasında aklından çıkarma.
    Motorsiklet kullanmak çok keyifli bir eylemdir.Tadını çıkar... :)
     
  6. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    iki parmakla fren maneti kavramayı size kim öğretti.
    Siz kendi kendinize mi öğrendiniz yoksa eğitim aldığınız kişinin tavsiyesi mi.
    Fren maneti olsun debriyaj maneti olsun 4 parmakla kavranır ve sıkılır.
    Biz anlatmaktan acizmiyiz de bu arkadaşa anlatmıyoruz sanıyorsunuz.
    Neyi nasıl yapacağını nerede yanlış nerede doğru yapacağını nasıl bileceğiz.Yanlış bilinen doğruları veya doğru bilinen yanlışları nasıl gözlemleyip bu arkadaşa doğru dürüst yaptırabiliriz.
    Bu forumda onca eğitimli bilinçli sürücü ses çıkartmıyor doğrusunu eğitim alarak öğrensin diye yol gösteriyor.Siz çıkmışsınız yanlış bilgiler verip bu arkadaşın bilinç altına yanlış olarak girmesine ön ayak oluyorsunuz.
    Arkadaşlar.
    Motosiklet ciddi bir beceri bilgi ve tecrübe ve eğitim gerektiren bir eylemdir.kendi kendinize gözlemsiz öğrenmeniz çok zordur.Yapmayın.Kulaktan dolma bilgilerle birbirimizi yanıltmayalım.Yanlış bilgileri bilgisiz tecrübesiz arkadaşların bilinç altına sokmayalım.Tecrübe ile sabittir.Yanlış bilgiler bilinç altına yerleşince çıkması çok zor olmakta.
    Biz eğitim alın diyoruz.Eğitim verenlerden komisyon almıyoruz ama eğitim alınca daha güvenle daha keyfle sürüş yapmanızı istiyoruz.
    Biraz daha dikkat edelim.Bu arkadaşlara vereceğimiz yanlış bilgilerle o kişinin hayatına mal olabilecek şeyleri yapmayalım.Bir kaza olursa gözlemsiz verilen bilgiden dolayı vicdanınız rahat olacak mı.ben böyle yaptım oldu demekle işin içinden çıkabilecekmiyiz.
    Motosiklet kullanmak/sürmek ancak eğitimle keyifli bir eylem olur.Kulaktan dolma bilgilerle yola çıkarsanız faturası ağır olur.
    Bu bir kaç milyon km si olan eğitimli sürücü abinizden arkadaşınızdan nacizane bir tavsiyedir.
     
    Fahrettin bunu beğendi.
  7. Kadir Tatlısuluoğlu

    Kadir Tatlısuluoğlu Aktif Üye

    Kayıt:
    10 Şubat 2013
    Mesajlar:
    184
    Beğeniler:
    35
    Motosiklet:
    Honda
    Peki sana ön frenin 4 parmakla sıkılacağını kim öğretti?Sen ön freni 2 parmakla sıkmaktan aciz değilsin belki ancak 4 parmakla fren sıkarken gaz açamayacağını anlayabilecek bir zeka seviyesinde değilsin.Öğrendiğinden bir adım öteye kendi başına gidemeyen bir insansın sen.Dur sana şunu da öğreteyim: Diyelim ki çok hızlı gidiyorsun ve durman gerekti.Ön ve arka frene ek olarak,ön freni 2 parmakla sıkarken ara gazıyla deviri yükselttikten sonra vites düşürüp motor freni de yapılabilir.Eğer devir yükseltmezsen arka teker kayabilir ve motor seni yere vurabilir.
    Sen daha önce de aynı saldırgan ve alaycı tavrın ile de iki konuda bana sataşmıştın.Sırf forumun seviyesi düşmesin diye karşılık vermemiştim ancak üslubun çok yanlış ve kışkırtıcı.Bir daha benimle aynı üslub ile bu şekilde konuşma!
     
  8. Mehmet CINBIL

    Mehmet CINBIL Aktif Üye

    Kayıt:
    5 Ocak 2013
    Mesajlar:
    136
    Beğeniler:
    55
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Yamaha
    Ben anlam veremedim şu an okuduklarıma baştan sona...
    Ama sadece takıldıgım bi nokta var 2 parmak ve fren kolunun dibine olan basıncın hassasiyetle yakından uzaktan alakası yoktur basit fizik kuralıdır... Hatta hassasiyeti bir kenara bırakın tamamiyle fren ayarlamasını zorlaştırıcak bi konumdur.
    Saygı çercevesindeki konuşmayı geçtim kim haklı kim haksızıda geçtim bir insan öncelikle yaşa ve tecrubeye saygı duymalıdır diye düşünüyorum.
    Yani taraflardan birinin daha 1 ay önce motor almış eğitim aldıgını sanmıyorum ve bu şekilde konuşmasına anlam gerçekten veremiyorum taraflı değilim sadece bana bu durum biraz komik geldi.
    Saygılar
     
    Şenol SEL ve Fahrettin bunu beğendi.
  9. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Bana öğretebileceklerin varsa hemen yanına gelirim öğret bana ne olursun.ben her bilgiye açığım ya siz.
     
  10. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Gerçi benim yazdıklarımı okuyamayacaksınız ama neyse ben yine de yazayım.Benim anlatımımda sizi kırıcı bir kelimem yok.Ama benim nalattığım senin anlayabildiğin kadardır çok bilen kardeş.Anlama algılama yorumlama yetiniz maşallah.Ama siz yine adresinizi yazın bana uygulamalı gösterin dediklerinizi bende size neyin neden yanlış olduğunu göstereyim var mısın diyeceğim ama hiç sanmıyorum.
     
  11. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Mehmet kardeşim.Bana nerede kırıcı kelime kullandığımı yazarmısınız.Malum yazan benim ve tarafım.Tarafsız olarak gözlemleyemeyebilirim.Bunu sadece o malum kardeşin yazısınıa istinaden yazıyorum.Yardımlarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
     
  12. Mutlu Akkurt

    Mutlu Akkurt Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2013
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    7
    Motosiklet:
    Honda
    Arkadaşlar ben böyle bi tartışmaya sebebiyet vermek istemezdim. Maksadım sadece öğrenmekti. Şenol Sel Abi, eğitim konusunda haklısındır ama şu an eğitim için maddi imkanım yok ayrıca zamanım da çok az. Motor kullanmaya çok heveslenmiştim ama bugün küçük çaplı da olsa bi düşüş yaşadım çünkü gaz hassasiyeteine alısamadım. Ayrıca ön freni kullanamıyorum arka fren de kayma yapıyor. Galiba motor hevesimden vazgeçtim:) Ama yardımlarınız için çok çok teşekkür ederim. gerçekten. Ellerinize sağlık :)
     
  13. Mutlu Akkurt

    Mutlu Akkurt Yeni Üye

    Kayıt:
    6 Nisan 2013
    Mesajlar:
    25
    Beğeniler:
    7
    Motosiklet:
    Honda
    sol ayağım burkuldu :) allahtan koruma demiri vardı üstüme düşmedi
     
  14. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Sevgili kardeşim sen neredesin bana bir haber ver özelden yaz ben sana geleyim gelebileceğim bir yerde isen bu sevda için elimden gelen yardımı yapayım ne dersin.
     
  15. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    Çok geçmiş olsun.İşte eğitimlerde düşmemen için neler yapmak gerektiği anlatılmakta çalışmakta ve gösterilmekte.Ayrıca düşmeyen motorcu yoktur düşmeye meyilli motorcu vardır ve ben dahil herkes buna dahildir.Ben düşmem diyenden kork uzaklaş.