Yeni motor ile ilgili tavsiye ve aciklamaya ihtiyacim var :)

Konu, 'Chopper - Cruiser Kullanıcıları' kısmında yunusemre tarafından paylaşıldı.

  1. yunusemre

    yunusemre Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Cin(China)
    Merhaba arkadaslar.

    Pekinde yasadigim icin farkli kurallar altinda arac kullaniyorum.

    Acikcasi burada yabancilarin ustune pek gitmiyorlar, eger yanlisiniz buyuk degilse, daha dogrusu mesela buyuk bir kaza yapmadiysaniz ufak yanlislarinizi gormuyorlar. O yuzden burada pek cok yabanciyi plakasiz yada ehliyetsiz halde arac surerken bulmak mumkun. (aslina bakarsaniz benim ilk motorumda plakasizdi)

    Ama ben yine essegi saglam kaziga baglamayi sevdigimden bu tarz atraksiyonlara daha girmedim :)

    Yalniz burada 50 cc nin altindaki motorlari kullanmak ehliyet gerektirmiyor. Sadece motorun plakasi olmasi gerekiyor.(Bununda sebebi karmasik, kanundaki bir acik dolayisiyla olusan bir durum)

    Bende haliyle su ana kadar ilk motorumu ve simdiki ikinci motorumu bu tarz ufak 50 cc liklerden sectim. (Ilki direk scooterdi, simdiki yari otomatik vites)
    Yaklasik 2 senedir hep bu sekilde sehir ici seyahat ediyorum.

    Yalniz artik hayalimdeki motor olan chopper tarzi motorlardan kullanmak istiyorum ve bu tarz bir motoru dun satin aldim(ikinci el)

    Daha ehliyetim olmadigimdan trafige cikmiyorum, sadece bulundugum site icerisinde surekli pratik yapiyorum vitesleri hatirlamak adina, daha cok dur-kalk ve viraj olmak uzere, ama gerekli islemlere basladim sanirim 2 ay kadar surecek ehliyetin elime gecmesi.

    Aldigim motor LIHAN marka, 150 cc baya genis ve buyukce bir chopper. 2004 model. (Evet yasli biraz ama motoru yeni ve cok temiz)

    Kafanizi yazdiklarimla sisirdikten sonra (cok ozur :p ) size bazi sorularim olacak motorla ilgili:

    1) Ehliyetimi alana kadar gececek olan sure icerisinde motora nasil bir bakim yapmami onerirsiniz. Genelde gece 12 den sonra sitede kimse yokken site icinde antrenmana cikiyorum kullanmayi unutmayayim diye. (En son 5 sene once vitesli kullanmistim.Ki oda yine oyle trafige cikmali falan degildi) Ama sonucta uzun uzun kullanmiyorum, yola cikmiyorum. Sadece bu sekilde calistirmak yeterli olurmu. Yoksa mesela motoru acip haftada bir bosta calistirmak bir sure gerekirmi? Yada bana bakimla ilgili baska ne onerebilirsiniz.

    2) Baslangic motoru icin belkide kotu bir motor sectim farkindayim(cok seviyorum napiyim), zira motor bayagi agir ve buyuk. Ondan inip 50 cc lik scootera donunce dunyam sasiyor. Ama yinede genel olarak kontrol edebiliyorum motoru, denge kaybi sorunu yasamiyorum. Sadece hissiyat simdilik biraz, nasil desem, degisik.
    Bana bir sekilde oyle yada boyle chopper ile baslamis birisi icin ne sekil tavsiyeler, puf noktalari verebilirsiniz?

    3) Benim hatirladigim kadariyla motor viteslerinin duzeni 1 N 2 3 4 5 diye gitmesi lazim. Yalniz benimkisi N 1 2 3 4 5 diye gidiyor.Vede baya buyukce cift tarafli bi pedali var.(benim ufak scootera benziyor sadece debriyaji var arti olarak) Once ben yanlis yaptigimi sandim ama isiklarda oyle gosteriyor. Benmi birseyi yanlis yapiyorum yada bilmedigim birseymi var, yanlismi hatirliyorum bana bilgi verebilirmisiniz bu konuda?
    Ayrica ehliyetin direksiyon sinavinda bana bu tarz motor vermeyecekler kesin. Bu ikisi arasinda cok buyuk fark olur mu? alismak cok zamanimi alir mi?


    Okuyan tum arkadaslara sabirlari ve ilgileri icin tesekkur ediyorum.

    Aklima baska soru gelirse sorarim tekrar :)))

    Saygilar
     
  2. Gökhan Yasdal

    Gökhan Yasdal Site Bağımlısı

    Kayıt:
    25 Şubat 2010
    Mesajlar:
    870
    Beğeniler:
    485
    Şehir:
    İstanbul
    Motosiklet:
    Suzuki
    Motosikletin çok ağır değil. 130 kg kadar olması lazım. Scooter dan sonra dev gibi geldiğini tahmin edebiliyorum ama zamanla alışırsın. Vitesler öyle olmaması lazım. Yani saçma olmuş biraz. Acil durumlarda 1'e kolay atıp kalkabilmen için motosikletlerde en altta 1 olur. Seninkinde bir gariplik var gibi. Belki viteslerin hassasiyetinde problem vardır. Bakımını yaptırdın mı? yeni aldıysan kesin bir tamirciye gitmelisin en azından yağını bujilerini değştir. Eski sahibiniğn nasıl kullandığını bilemezsin. Orada tamirci çinli kardeş sana yardım edecektir bu hususta. Pekin'e selamlar.
     
  3. yunusemre

    yunusemre Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Cin(China)
    Haklisiniz belki bana kullaninca buyuk geldi ama belkide buyuk degildir o kadar :)

    Ama vitesler konusunu gercekten bende anlamadim, ayni benim scooter gibi cift yonlu pedal var tek farki debriyaj var ve bir tane daha ekstra vites var. Hatta gecen debriyaj yapmadan vites atayim nolcak diye denedim, tak diye ugrassiz -sanki debriyaj ise yaramiyormus gibi- geciyor, bu normal midir?
    Ayrica dedigim gibi cift pedalli oldugu icin oyle acil durumda en asagi kadar iteyim olmuyor malesef. Eger 5 teyseniz 1 e inmek icin 4 kere geri basmaniz lazim.(Dur kalkta cok sorun yaratiyor)

    Bakimina gelince zaten benim guvendigim bana cok yakin dukkani olan bir ustadan aldim.(Cinde cok zor coooook, herkes uckagitci,hikaye cok konusu acilirsa anlatirim) Yagini adama soyledim alirken degistirdi ve bujiside yeni. Yeni motor alirken dikkat edilmesi gerekenler diye bir yazi okumustum orada yazan herseyi uyguladim (daha dogrusu hatirladiklarimi)

    cevap icin tesekkurler :)
     
  4. Şenol SEL

    Şenol SEL Site Müdavimi

    Kayıt:
    27 Şubat 2009
    Mesajlar:
    9.448
    Beğeniler:
    9.012
    Şehir:
    Altıntaş Mudanya - Bursa
    Motosiklet:
    Yamaha
    bazı ülkelerde vites sistemi farklı olur.Sizde ki de öyle bir şey.
    N (boş) 1-2-3-4-5 sıralaması ve vites çubugunun iki yönlü yani açık V şeklinde olması normal.
    Benim modenas Kriss cup ta böyle idi.Çok da dert edilecek bir şey değil ama ileride bize göre normal vitesli motosiklete geçerseniz işte o zaman ciddi sorunlar yaşayabilirsiniz.
    Siz motosikleti bu forumdam veya başka forumlardan aldığınız teorik bilgilerle kullanıyorsunuz ve buna göre siz kendi kafanızda bir sistem oluşturdunuz sürüyorsunuz.
    Ama neyi nerede yanlış yaptığınızı asla göremeyeceksiniz ve o andaki kurtarışınız bilinç altınıza doğru olarak yerleşecek ve siz buna devam edeceksiniz taaa ki bir kaza olana dek.
    Olunca kusur sizin hatanız değilde diğer unsurların hatası olarak bilinç altınızdan fışkıracak.Ve siz yine kendi doğrularınızla sürmeye devam edeceksiniz.
    Aramızdaki mesafede çok uzak olduğundan size "Güvenli Sürüş Teknikleri" eğitimleri tavsiyesi de yapamıyorum.
    Artık olanla mutlu olacaksınız yada Türkiye'ye geldiğinizde eğitim alıp geri döndüğünüzde onları uygulamalı çalışma ile geliştireceksiniz.
     
    Ertunc.İlbeyli bunu beğendi.
  5. yunusemre

    yunusemre Üye

    Kayıt:
    31 Ağustos 2009
    Mesajlar:
    73
    Beğeniler:
    26
    Şehir:
    Cin(China)
    Her ne kadar soyledikleriniz aci verici olsa ve beni uzsede sonuna kadar haklisiniz Senol bey. Ilgilenip cevap yazdiginiz icin cok tesekkur ederim.

    Diger cevaplarinizdan bazilarini da okudugumdan ve hemen herkese guvenli surus teknikleri egitimlerini tavsiye ettiginizden bunun oneminin farkina varmis bulunuyorum. Ayrica tum ihtiyacin disinda eglenceliyede benziyor bu egitimler :)

    Burada bu tarz egitim aramaya siz bana onermeden once basladim ama su ana kadar sansim yaver gitmedi. Bana yardimci olan tavsiyeler veren kisilerde var tabi ama sonucta onlarda bu egitimi edinmis kisiler degil kendi tecrubesiyle kavrulmus kisiler.

    Artik en iyisi elimden geldigince kendime ceki duzen vermek ve daha onceden edindigim guvenli surus dokumanlarini/makalelerini okumak ve bir dahaki Turkiye seyahatimde hemen bu egitimlere katilmak.
    Gerci belki sansim yaver giderde burada bulurum benzer bir program.